LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cccccccccccccccccc

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door SJZ »

Snap ik niet helemaal. Als 10.000 mensen € 500 storten dan heb je € 5.000.000.
Ik heb altijd begrepen dat er 700.000 gedupeerden zijn, zonder die 10.000 zijn dat er dus 690.000
Krijgt iedereen dan 5.000.000 gedeeld door 690.000, dat is € 7,25. Nou, dat schiet lekker op.

Judith
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2003 16:13

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Judith »

Beste SJZ,

Natuurlijk gaat dit niet op voor 700.000 gedupeerden ik denk , dat Albert de gedupeerden van Legiolease bedoelt die bij SLV en EL aangesloten zijn, dus dan praat je over hele andere aantallen en als PB dit initiatief overneemt, komen daar dus ook de gedupeerden van PB bij.

Dan kom je misschien aan zo'n 150.000 gedupeerden ?? Want het geld wat overblijft uit de stichtingen van SLV en EL komt dan ook in die pot. Dat anderen daarvan uitgesloten worden, lijkt me dan logisch anders is dit voorstel niet haalbaar.

Ik heb vorige week een brief naar GGN gestuurd en kreeg toen al een opmerking van 2 personen dat ze me niet geloofden. Maar dat geeft verder niet.

Dus ik wil ook graag betalen als het zo ver is.

Gr. Judith

Judith
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2003 16:13

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Judith »

Nog even op de sites gekeken er zijn ongeveer bij SLV 82.000, bij EL 13.497 en bij PB 2.032 gedupeerden. Dus beste SJZ mag jij uitrekenen hoeveel elke gedupeerde dan kan krijgen. Maar het voorstel is om in eerste instantie de meest zware gedupeerden te helpen.

Dus als je probeerde de poten onder de stoel van Albert te zagen, dan is dat dus bij deze mislukt. :D :shock: :wink:

Judith.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Pieter »

Het idee van een fonds oprichten is een prima initiatief.

Maar om dit goed te regelen moet je het laten uitzoeken door een notaris. Moet hier bijvoorbeeld een aparte stichting voor opgezet worden. Hoe moet de regelgeving zijn omtrent wie wat en wanneer ergens recht op heeft. Daarnaast als het fonds gebruikt wordt om vergoedingen voor gedupeerde die bijvoorbeeld onder toevoeging een advocaat hebben toegewezen dan heb je weer kans dat deze toevoeging weer niet doorgaat. Daarnaast moet het fonds zo opgezet worden dat er geen BTW afdracht hoeft te geschieden. Ik weet het niet zeker want ik ben niet zo thuis in deze materie. Wat ik wel weet is dat de oprichtings acte voor de vereniging PAYBACk ruim 2000 euro bedroeg en de vereniging BTW moet afdragen over de contributie gelden ondanks dat al het werk voor de vereniging op vrijwillge basis vericht wordt.

Daarnaast heeft de vereniging momenteel niet de mankracht om dit uit te zoeken hoe het een en ander opgezet moet worden. En ik loop nu even op de zaken vooruit want dit moet natuurlijk ook eerst door de leden en het bestuur ondersteund en goedgekeurd worden.

Mvg Pieter

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Albert »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Albert op 29 jul 2007 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Albert »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Albert op 29 jul 2007 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door SJZ »

Hoi Judith,

Je snapt kennelijk niet dat ik niet op Albert reageerde, maar op Harry. Zijn cijfers gebruikte ik dus ook.

Judith
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2003 16:13

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Judith »

Is al goed SJZ maar het gaat om de bedoeling en nu Albert iets meer in details treedt, vind ik het helemaal een nobel streven. Want er zullen er best een stel buiten de boot vallen.

Vooral ouderen en mensen die echt geen toekomst meer hebben. Daar moeten we wat voor doen. Mensen die zo in nood komen en erover denken, afscheid van de wereld te nemen.

Prima Albert,

Gr. Judith

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door ingeloe »

Dag anne.Heerlijk om weer iets van je te horen.Je bent er inderdaad een van het eerste uur.Wat betreft de euromast dat zou ik doen als ik 2003 nog niets had betaald 31 december als hij open is dan ga ik dexia gillen van de hoogste toren van Rotterdam.Voor de euromast ligt een boot waar je de lekkerste gerechten kunt kopen een toko.Ik doe mijn inkopen op die dag.Je gaat nog op vakantie geluksvogel ik hoop dat je hele fijne dagen hebt voor jou en je gezin.Zelf ga ik oktober weg.Heel veel groetjes van toet...... :P

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door ingeloe »

Voor harry.Dit voorstel heb ik al lang geleden zelf voor gesteld voor jou zak door je hoeven en denk eens na voor je iets naar voren gooit.Idioot groeten van toet

Judith
Berichten: 24
Lid geworden op: 14 sep 2003 16:13

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Judith »

Toet,

Zitten we hier nu op te wachten. Dacht het niet dus 8)

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door ingeloe »

Bemoei je met je eigen.judith.Als jij hier meer was geweest weet je dat ik altijd voor de mindere opkomt nu en altijd.Harry is zelf fout.toet

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Albert »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Albert op 29 jul 2007 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door ingeloe »

Albert hoe naief moet je zijn.Je wilt dat de mensen weer geld gaan storten.Eerst leaseverlies dan eegaverlies dan komt payback nog eens payback heeft niets meer in kas en nou wil je dat het naar jou gaat.Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen.Maar dit is vaker voorgesteld en het liep op niets uit.Wat dat schelden betreft op harry geloof me dat is niets ik hou me in.toet

Mario
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 aug 2003 20:42

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Mario »

Een nieuwe zakkenvuller is opgestaan. :shock: 8)

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door ingeloe »

Mario dat zeg ik niet.Dat geloof ik volstrekt ook niet.Maar deze mensen hebben het al zo moeilijk leeg geplukt door legio ,,,,,,Achterna gezeten door dexia en nu nog een voorstel om 500 euro te geven aan de gedupeerde .Wakker worden allemaal.Hallo.toet

Gast

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Gast »

óplop
Laatst gewijzigd door Gast op 15 sep 2003 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Albert »

:arrow:
Laatst gewijzigd door Albert op 29 jul 2007 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Pieter »

Beste Albert,

Om het goed te regelen ben je afhankelijk van een notaris. Let wel dat de regelgeving hoe en wat en wie wat krijgt één grote pot honing is wat je aanbiedt. en hier komen wespen op af die daar aanspraak op willen maken. Er komt veel bij kijken om het goed te regelen. Ik wil je het idee niet tegen praten maar het is niet iets wat 123 geregeld is.

Mvg Pieter

Meisje
Berichten: 96
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:17

Re: cccccccccccccccccc

Ongelezen bericht door Meisje »

Lieve Albert,

Jouw idee is goed maar gezien de debâcles van de laatste tijd moet je niet vergeten, dat alles om geld draait en aangezien de maatschappij steeds harder wordt, denk ik dat je in een andere wereld leeft.

Mensen, sommige daar gelaten hebben niets meer voor een ander over.

Maar je bent een schatje.

Marlies :wink: :wink:

Gesloten