LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overzicht dagvaardingen & uitspraken Kanton Delft

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Gast

Re: Overzicht dagvaardingen & uitspraken Kanton Delft

Ongelezen bericht door Gast »

Learner,

Ik weet niet waarom je niet meer wilt betalen ? Ik had gerekend op zorgplicht en misleiding en moet dus betalen. Of ik ga in hoger beroep hik tegen de kosten van de advokaat aan. Het gaat 7500 euro.

Wijsheid gewenst.

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Hebben alle mensen die vandaag zijn veroordeeld een advocaat erbij gehaald? Hebben ze na het stoppen van de betaling aan Dexia meegedeeld waarom ze dat gedaan hadden en op welke gronden men niet verder wilde betalen of is men gewoon maar gestopt met betalen en vandaag zonder advocaat naar de Kantonrechter gegaan?

Gast

Geplaatst op 25 Sep 2003 15:15 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

buiten het bereik van artikel 1:88 BW vallen. Bij aandelenlease is namelijk sprake van twee aparte overeenkomsten, waarbij enerzijds geld wordt geleend, te weten een overeenkomst van geldlening en waarbij anderzijds aandelen worden gekocht, te weten een overeenkomst van koop. Beide worden niet expliciet genoemd in artikel 1:88 BW, zodat niet valt in te zien op welke grond de handtekening van de echtgenoot noodzakelijk is.

Volgens mij staat Eegelease erg zwak volgens dit artikel. Sara wil jij dit toelichten ??

learner

Ongelezen bericht door learner »

Houdt dit in, dat deze rechter dan zomaar heeft vastgesteld, dat de zorgplicht netjes is nagekomen en dat er geen aanleiding is om aan te nemen dat er misleid is ?

Wat zegt de advocaat ervan ?

Nogmaals, sterkte...

mvg, learner... :wink:

Gast

Ik ben geen eegaleaser maar een wanbetaler zie mijn commentaar elders.

learner

Mijnheer Blok,

Allereerst: blij u weer te zien...! :P :lol: :P

U haalt me de woorden uit de mond...

capellenaar

Ongelezen bericht door capellenaar »

Toch raar. Ik heb zojuist mijn advocaat gesproken en die wist nog niet eens af van eerdere uitspraken in geval van niet betalen van restschulden. Alle bij hen lopende zaken hebben allemaal al uitstel gekregen voor een week of 6. Ter voobereiding van de komende rechtzaak. Dus de zaken voor deze mensen moeten volgens mij allemaal nog gaan beginnen.

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Daarom mijn vragen even hierboven. Zover ik weet hebben alle gedagvaarden die een advocaat hebben genomen, alle uitstel gekregen en is daar nog geen zaak van voorgeweest.

capellenaar

Dus zou je kunnen concluderen dat deze mensen ook geen lid zijn van de Stichtingen? En dus, sorry dat ikhet even zo uitdruk, gevallen op zich zijn?

learner

Hmm… :!:

Zonder de met goede bedoelingen hier rondlopende 'gasten' voor het hoofd te willen stoten, bekruipt mij het beangstigende gevoel, dat er hier nu plotseling iets teveel ‘gasten’ tussen de ‘gasten’ aanwezig zijn, die het waarheidsgehalte van het forum op dit moment geen goed doen.

Let dus allemaal een beetje op bij het beoordelen van de (wellicht in een bepaalde richting sturende) gegeven informatie (Niet die van Ralph...) en het hierdoor trekken van voorbarige en/of verkeerde conclusies...

Ze zien er uit als 'schape(n)vacht'

Maar het zijn wel degelijk wolven... :twisted:

Jammer… :x

Mvg, learner… :wink:

capellenaar

Is zo maar als je de berichten goed leest kun je ze wel een beetje filteren alleen wel heel jammer allemaal. Dacht dat zo'n forum er juist was om elkaar te helpen en van elkaar te leren. Jammer dat sommigen er anders over denken he.

groeten rene

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Ondanks de forumvervuiling ff een korte toelichting van hoe ik denk dat bepaalde zaken zijn gegaan.

De vermelde uitspraken, allen voor en over Dexia, gaan vermoedelijk over gedupeerden die of:

* Geen lid van van een van de verenigingen/stichtingen e.d.

* Wel lid zijn van voorgenoemde instanties, maar hier geen
ruchtbaarheid aan willen geven/kunnen

Overigens begreep ik dat in alle gevallen er verweer is gevoerd, de vraag is echter door wie, op welke manier, wanneer (te laat?) et cetera.

Verder ter mogelijke nuancering, de zaken die ik heb vermeld zijn enkel de aan Dexia toegewezen zaken, los van hoe dat inhoudelijk zit/zat.

De door Dexia verloren zaken, zijn/staan nog niet vermeld.
Zodra ik hier informatie over heb, zal ik die zeker vermelden.
Ten dien gevolge moeten we dus niet gaan wanhopen of worse case scenario's gaan zien/bedenken.

Houd dus allen moed en bereid je goed voor.
Zorg tijdig voor goede en deskundige ondersteuning.

Take care out there!

Mazzeltov;

Ralph*Net zo in het schip als de rest!*

Gerdi

Ongelezen bericht door Gerdi »

Nu geeft een Gast uitleg weet nog niet of hij in hoger beroep gaat, hikt tegen de advokaatkosten aan.

Wordt hij/zij hier even gekraakt door een stelletje nitwits. Natuurlijk volgt er dan geen reactie meer.

Zou ik ook niet doen. Verweer was misleiding, zorgplicht etc.

Wie vervuilt hier dan het forum vraag ik me af. Zo meteen geven de mensen, die voor zijn geweest geen van allen meer commentaar.

Dus..................

Gerdi

capellenaar

Denk niet dat het op die manier bedoeld is. Alleen vragen sommigen zich wel af wanneer je tussentijds zelf stopt met betalen van je termijnen of dit wel de juiste keuze is geweest. Allebei de Stichtingen adviseren keer op keer weer gewoon door te gaan met het betalen van de termijnen. Tenslotte is er dan nog geen daadwerkelijke schade vast te stellen. In onze gevallen zijn de termijnen betaald en heeft er een eindafrekening plaatsgevonden waarbij een restantschuld is ontstaan. Aangezien wij hier uiteindelijk allemaal voor hetzelfde zitten, te weten info-inwinning e.d, verwacht je niet dat je zo even op het verkeerde been gezet wordt als een rechtzaak op basis van heel andere feiten geschied dan wij verwachtten. Neemt niet weg dat wij uiteraard met alle
"slachtoffers" meeleven.

Rene

Gerdi

Ongelezen bericht door Gerdi »

:?: :?:

learner

Juist Ralph, :!:

En zo is het...

Toen ik drie keer, (3x), dus MAAR drie keer de woorden 'Toegewezen aan Dexia' zag staan (Ik durf ze hier niet eens dik te drukken, anders vallen ze zo op en krijgt er weer iemand een steek door z'n hart...!) 'kreeg ik ook een steek door m'n hart' en was ik in eerste instantie even helemaal uit het lood geslagen. :oops:

Zo van, nou, daar gaan we dan... :(

Deze eerste reactie is menselijk en logisch. :o

Gelukkig kan ik aardig relativeren, dus het was ook zo weer over. En toch zie ook ik het soms niet meer zitten...

Maar we zullen toch de mensen, die dit niet zo gemakkelijk kunnen, en dat zijn er veel meer dan we ons kunnen indenken, overeind moeten zien te houden. :P

learner

Gerdi,

Er loopt nog minimaal één andere 'gast' tussen de 'gasten' heel handig en geraffineerd gebruik te maken van de situatie.

Ik hoop dat 'gast' dat ook begrepen heeft.

Maar ja, dat krijg je nu eenmaal met zoveel 'gasten'

Idaho

Ongelezen bericht door Idaho »

Misschien eens goed voor de journalisten van TROS radar om hier in te duiken, het wordt weer eens tijd voor een uitzending die geheel gericht is op de huidige situatie, zodat de mensen die eerdere uitzendingen hebben gevolgd weer op de hoogte zijn.......
Nodig dan vooral ook weer eens de heren van Eegalease en Leaseverlies uit, kunnen die ook eens hun licht op de zaken laten schijnen en eventueel eens vertellen hoe zij er voor staan in hun processen tegen Dexia.

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Goedenavond Idaho,

Goede opmerking.
Misschien een idee om hierover: [email protected] of 0800-1343 te mailen/bellen.

Heb ik ook zojuist gedaan. Wie weet.

Mazzeltov;

Ralph
Laatst gewijzigd door Captain-America op 29 sep 2003 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Shaggy

Ongelezen bericht door Shaggy »

Jullie hebben toch wel in de gaten dat ALS het voordelig uit gaat pakken voor Dexia, jullie dan NOG meer moeten gaan betalen?

Gesloten