Re: Ipad na 15 mnd kapot
Geplaatst: 09 dec 2011 12:28
Ze vinden zich och zo superieur.JtC schreef:Tja, Apple he.. veel betalen voor iets wat kwalitatief niet eens beter is dan andere producten en merken.
Ze vinden zich och zo superieur.JtC schreef:Tja, Apple he.. veel betalen voor iets wat kwalitatief niet eens beter is dan andere producten en merken.
En wat is het gebrek in de overeenkomst dan? Dat het product niet voldoet aan wat je er van mag verwachten? Oftewel dat je garantie kunt claimen? Dus je praat er wel mooi omheen, maar het komt op hetzelfde neer.BBCS schreef: Dat staat er niet.
Er staat:
Dus een gebrek aan de overeenkomst (de overeenstemming) en niet het product.De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen. Indien voor de uitoefening van de in artikel 3, lid 2, vermelde rechten in de nationale wetgeving een verjaringstermijn geldt, kan die niet verstrijken binnen een periode van twee jaar vanaf de aflevering.
Dat staat er letterlijk en dat is het enige wat telt. Wat iemand anders zegt, is niet relevant.
Er staat niet: "De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan de zaak zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen."
Zou dat wel het geval zijn, had je gelijk. Maar dat is niet zo.
Ja dat hebben we hem al zo vaak proberen uit te leggen. Lukt niet echt zijn kop is te hard.Umad schreef:En wat is het gebrek in de overeenkomst dan? Dat het product niet voldoet aan wat je er van mag verwachten? Oftewel dat je garantie kunt claimen? Dus je praat er wel mooi omheen, maar het komt op hetzelfde neer.
Gebrek aan de overeenkomst is dat het product niet volgens de koopovereenkomst geleverd is of de eigenschappen bezit welke het volgens de koopovereenkomst had moeten bezitten.Umad schreef:En wat is het gebrek in de overeenkomst dan? Dat het product niet voldoet aan wat je er van mag verwachten? Oftewel dat je garantie kunt claimen? Dus je praat er wel mooi omheen, maar het komt op hetzelfde neer.BBCS schreef: Dat staat er niet.
Er staat:
Dus een gebrek aan de overeenkomst (de overeenstemming) en niet het product.De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen. Indien voor de uitoefening van de in artikel 3, lid 2, vermelde rechten in de nationale wetgeving een verjaringstermijn geldt, kan die niet verstrijken binnen een periode van twee jaar vanaf de aflevering.
Dat staat er letterlijk en dat is het enige wat telt. Wat iemand anders zegt, is niet relevant.
Er staat niet: "De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan de zaak zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen."
Zou dat wel het geval zijn, had je gelijk. Maar dat is niet zo.
Jij wilt van mij lezen dat de Europese Richtlijn omschrijft dat de consument recht heeft om minimaal 2 jaar garantie.olaf79 schreef:Ja dat hebben we hem al zo vaak proberen uit te leggen. Lukt niet echt zijn kop is te hard.Umad schreef:En wat is het gebrek in de overeenkomst dan? Dat het product niet voldoet aan wat je er van mag verwachten? Oftewel dat je garantie kunt claimen? Dus je praat er wel mooi omheen, maar het komt op hetzelfde neer.
Gewoon niet meer met die[belediging verwijderd door de Moderator] in discussie gaan. [belediging verwijderd door de Moderator].olaf79 schreef:Ja je liegt, want jij laat bewust de delen weg die je niet zinnen. Je laat bewust maar de helft zien van wat er in die wet staat.BBCS schreef:Dus als ik precies weergeef wat in de wetboeken en Europese richtlijn staat, lieg ik?
Je hebt zelf een knoert van een plaat voor de kop!
Jij verdraait de zaken steeds, niet ik.
Rechters, geleerden en de overheid zijn het met je oneens. Maar, die betichte je eerder al van incompetentie. Nee alleen BBCS weet het. De rest heeft een bord voor zijn kop.
Jij bent de spookrijder die roept: "iedereen rijdt spook".
Zoveel onzin in zo'n kort bericht, hulde hiervoor.JtC schreef:Ik heb vroeger op school (grafisch) gewerkt met Apple computers... nou laat maar mooi zitten dat spul, ik ben blij dat ik me niet heb mee laten trekken in de Apple-mania. Ik bedoel, de producten zien er soms echt puik uit. Maar uiteindelijk betaal je daar gewoon echt veel en veels te veel geld voor.
Dat is iets dat ze in Italië niet zo zien. Volgens de Italiaanse toezichthouder misleidt Apple klant met betrekking tot garantie op producten. Het op de iPad en op de iPhone 'meeleveren' van een garantie van slechts een jaar was volgens de toezichthouder strijdig met Europese regelgeving.BBCS schreef:Mis.Dus als een winkelier maar 1 jaar garantie verstrekt op een product, is hij niet in overtreding.
Die Italiaanse toezichthouder begrijpt er ook totaal niets van.Wim2007 schreef:Dat is iets dat ze in Italië niet zo zien. Volgens de Italiaanse toezichthouder misleidt Apple klant met betrekking tot garantie op producten. Het op de iPad en op de iPhone 'meeleveren' van een garantie van slechts een jaar was volgens de toezichthouder strijdig met Europese regelgeving.BBCS schreef:Mis.Dus als een winkelier maar 1 jaar garantie verstrekt op een product, is hij niet in overtreding.
zie ook: http://webwereld.nl/nieuws/109018/apple ... ucten.html
bron:http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 44:NL:HTMLArtikel 5
Termijnen
1. De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen. Indien voor de uitoefening van de in artikel 3, lid 2, vermelde rechten in de nationale wetgeving een verjaringstermijn geldt, kan die niet verstrijken binnen een periode van twee jaar vanaf de aflevering.
Met overeenstemming wordt niet het product, maar de overeenkomst (de koopovereenkomst) bedoelt.De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan het product zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen.
Wie lacht er mee? Gelukkig is er 1 persoon die het allemaal wel snapt en dit ook breeduit uitlegt elke keer. Helaas word je er ook op andere fora op attent gemaakt dat je rustig mag vinden dat dit niet klopt omdat het jou mening is. Helaas oordeelt de wet anders, zoals je in het geval Italie VS Apple nu hebt kunnen lezen.BBCS schreef: Die Italiaanse toezichthouder begrijpt er ook totaal niets van.
Geef eens een definitie van overeenkomst? Wat denk je dat daar onder valt? Word het nu helder?BBCS schreef:Ik zal uitleggen waarom:
De Europese richtlijn stelt:De verkopende partij is dus aansprakelijk voor ieder gebrek aan de overeenkomst.Artikel 5
Termijnen
1. De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen. Indien voor de uitoefening van de in artikel 3, lid 2, vermelde rechten in de nationale wetgeving een verjaringstermijn geldt, kan die niet verstrijken binnen een periode van twee jaar vanaf de aflevering.
Zoals Apple nu ook heeft gemerkt. En nu Italie centjes binnensleept, zullen andere landen zeer snel volgen.BBCS schreef:Wat veel mensen en helaas ook veel juristen lezen:
Met overeenstemming wordt niet het product, maar de overeenkomst (de koopovereenkomst) bedoelt.De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan het product zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen.
En als de Europese richtlijn stelt dat de verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen, zegt men dat de consument recht heeft op twee jaar garantie en als een fabrikant of winkelier maar één jaar garantie geeft, dat die dan strafbaar is omdat die de regels overtreedt.
Wat flauw van die Italiaanse rechter dan! Je zou bijna denken dat de rechter niet wist waar hij het over had. Wat een idioot. Hij handhaaft de wet! Wat denkt ie wel niet!BBCS schreef:Daar zit dus het punt: Apple en de winkelier overtreden niet de regels omdat zij maar één jaar garantie geven.
De overeenkomst gaat over het product. Zo makkelijk is het.BBCS schreef:Men spreekt over een gebrek aan de overeenstemming (dus de koopovereenkomst) en niet over een gebrek aan het product.
Zoals je zelf aangeeft maakt het product dus onderdeel uit van de overeenkomst. Zonder product geen overeenkomst. Aangezien je het zelf zegt weet je ook wel beter. Kortom, als het product defect raakt, klopt de overeenkomst niet meer. Het product voldoet niet meer aan de overeenkomst. Snap je het nu? Ik heb het mijn zoontje van 2 laten lezen. Hij kan nog niet goed praten maar hij zei dat als ie het goed begreep een overeenkomst alleen weinig waarde heeft zonder dat hier iets tegenover staat. Daarmee doelde hij op het leveren van het product en overdragen van eigendom van de verkoper en het betalen van de vergoeding door de koper. Dat is de overeenstemming.BBCS schreef:De koper gaat naar de verkopende partij en deelt zijn wensen/eisen aan de verkopende partij mede. Als de verkopende partij die accepteert zoekt de verkopende partij het bijbehorende product erbij. Gaan de koper en verkoper daarmee akkoord, is de koop gesloten en dient het product volgens die overeenkomst geleverd te worden en dient het product die eigenschappen te bezitten welke volgens die overeenkomst dient te bezitten.
ON - GE - LO - FE - LIJK..... Je zou bijna denken dat die regels echt zo waren, ook omdat ze nu worden nageleefd.BBCS schreef:En dan nog blijven mensen volhouden dat de verkopende partij aansprakelijk is voor ieder gebrek aan het product!
Hoezee! Ja dat zal m worden! Als ik jou was zou ik onze overheid (je weet wel, die mensen die de regels van het BW hebben opgesteld/ingevoerd) inlichten dat ze hun eigen regels niet goed kennen en daar op grote schaal misbruik van word gemaakt door de consument en consumentenorganisaties (waaronder onderdelen van de overheid zelf!). Voor je het weet leer je meneertje dwangbuis kennen.BBCS schreef:Het wordt tijd dat de fabrikanten een vuist maken tegen die leugenaars en laat men dat fabeltje van verplicht 2 jaar garantie voor altijd uit de wereld helpen!
Hey, zomaar een ideetje, zou jij het misschien verkeerd begrepen kunnen hebben? Dat de overeenkomst eigenlijk alleen maar tot stand komt als de koper iets van de verkoper wil kopen? Zonder product/afname geen overeenkomst. Dan LIJKT het erop dat het product en de overeenkomst in direct verband met elkaar staan. (lees: onlosmakelijk met elkaar verbonden).BBCS schreef:Ik heb respect voor de wetgeving zoals die in de wetboeken en Europese richtlijn is vastgelegd, maar ik heb geen respect voor diegene die er een potje van maken.
Ik begrijp werkelijk niet dat steeds meer juristen het verschil niet kennen tussen gebrek aan de overeenkomst en gebrek aan het product. Dat is zeer triest.
Het probleem is dat de wetgeving door bepaalde instanties anders wordt uitgelegd dan ze werkelijk zijn.Umad schreef:Wie lacht er mee? Gelukkig is er 1 persoon die het allemaal wel snapt en dit ook breeduit uitlegt elke keer. Helaas word je er ook op andere fora op attent gemaakt dat je rustig mag vinden dat dit niet klopt omdat het jou mening is. Helaas oordeelt de wet anders, zoals je in het geval Italie VS Apple nu hebt kunnen lezen.BBCS schreef: Die Italiaanse toezichthouder begrijpt er ook totaal niets van.
Overeenkomst is niets anders dan afspraken dat tussen de koper en verkoper is gemaakt.Umad schreef: Geef eens een definitie van overeenkomst? Wat denk je dat daar onder valt? Word het nu helder?
Wie heeft het over een rechter?Umad schreef:Wat flauw van die Italiaanse rechter dan! Je zou bijna denken dat de rechter niet wist waar hij het over had. Wat een idioot. Hij handhaaft de wet! Wat denkt ie wel niet!BBCS schreef:Daar zit dus het punt: Apple en de winkelier overtreden niet de regels omdat zij maar één jaar garantie geven.
Je hebt de overeenkomst en je hebt het product.Umad schreef:De overeenkomst gaat over het product. Zo makkelijk is het.BBCS schreef:Men spreekt over een gebrek aan de overeenstemming (dus de koopovereenkomst) en niet over een gebrek aan het product.
Zoals je zelf aangeeft maakt het product dus onderdeel uit van de overeenkomst. Zonder product geen overeenkomst. Aangezien je het zelf zegt weet je ook wel beter. Kortom, als het product defect raakt, klopt de overeenkomst niet meer. Het product voldoet niet meer aan de overeenkomst. Snap je het nu? Ik heb het mijn zoontje van 2 laten lezen. Hij kan nog niet goed praten maar hij zei dat als ie het goed begreep een overeenkomst alleen weinig waarde heeft zonder dat hier iets tegenover staat. Daarmee doelde hij op het leveren van het product en overdragen van eigendom van de verkoper en het betalen van de vergoeding door de koper. Dat is de overeenstemming.
BBCS schreef:Overeenkomst is niets anders dan afspraken dat tussen de koper en verkoper is gemaakt.Het product dient volgens die afspraken te worden afgeleverd en de eigenschappen te bezitten welke het volgens die afspraken zou moeten bezitten.Umad schreef: Geef eens een definitie van overeenkomst? Wat denk je dat daar onder valt? Word het nu helder?
Een overeenkomst (ook contract en convenant) is een afspraak tussen minimaal twee natuurlijke personen of rechtspersonen (de partijen) over wat ze met elkaar of voor elkaar zullen gaan doen (de te leveren prestatie) of laten.Umad schreef:De overeenkomst gaat over het product. Zo makkelijk is het.BBCS schreef:Men spreekt over een gebrek aan de overeenstemming (dus de koopovereenkomst) en niet over een gebrek aan het product.
De overeenkomst betreft het product!!!!!!!BBCS schreef:Je hebt de overeenkomst en je hebt het product.
De wetgeving heeft bepaald dat de verkopende partij aansprakelijk is voor ieder gebrek aan de overeenkomst en niet aansprakelijk is voor ieder gebrek aan het product.
De overeenkomst betreft het product!!!!!!!
De overeenkomst betreft het product!!!!!!!
De overeenkomst betreft het product!!!!!!!
De overeenkomst betreft het product!!!!!!!
De overeenkomst betreft het product!!!!!!!
Als ik niets koop in de winkel ga ik toch ook geen overeenstemming aan? Ik hoorde je nog zeggen als ik ongelijk heb geef ik het toe. Nu blijkt dat je ongelijk hebt blijf je gewoon nog steeds dezelfde onzin zeggen.
We zijn het er over eens dat:BBCS schreef:Dat is dus het verschil.
Dat het product met de overeenkomst te maken heeft, dat hoef je mij niet uit te leggen.
1: Een overeenkomst en het product dat aangeschaft worden hand in hand gaan met elkaar. Zonder product geen overeenkomst toch?
2: De verkoper minimaal 2 jaar lang aansprakelijk is voor gebreken aan de overeenkomst (de overeenkomst waarvan we hier in punt 1 hebben vastgesteld dat deze hand in hand gaat met het product).
3: Een product een gebrek vertoont, deze niet meer voldoet aan de overeenkomst.
Samenvattend: Als een product een gebrek vertoont (niet door de gebruiker zelf aangericht natuurlijk) voldoet het niet meer aan de overeenkomst en is de verkoper verantwoordelijk om het gebrek te herstellen.
BBCS schreef:Je kunt niet zomaar zeggen:
Het product heeft met de overeenkomst te maken, dus kan de overeenkomst en product aan elkaar gelijk worden gesteld.
Er zijn twee zaken: de overeenkomst en de zaak (het product).Umad schreef:BBCS schreef:Overeenkomst is niets anders dan afspraken dat tussen de koper en verkoper is gemaakt.Het product dient volgens die afspraken te worden afgeleverd en de eigenschappen te bezitten welke het volgens die afspraken zou moeten bezitten.Umad schreef: Geef eens een definitie van overeenkomst? Wat denk je dat daar onder valt? Word het nu helder?
Over wat? Ik loop een winkel in en koop niets. Hebben we dan een koopovereenkomst/overeenstemming nodig? Nee, we bereiken een koopovereenkomst als de winkel goederen aanbied die ik graag wil kopen.
Dan gaan we een overeenkomst aan over het betreffende product.
Valt het je niet op dat elke keer als het over overeenkomst gaat jij zelf ook het product erbij noemt? Zo ook deze keer. Dat komt omdat er zonder product geen overeenstemming is.
En die zijn dus onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als het product niet meer voldoet aan de overeenkomst wegens een gebrek is het defect. Kijk nu zijn we eruit. Overigens krijg ik meestal de overeenkomst niet mee als ik iets koop in de winkel.BBCS schreef:
Er zijn twee zaken: de overeenkomst en de zaak (het product).
De zaak dient aan de overeenkomst te beantwoorden.
Ze hebben wel met elkaar te maken, maar zijn niet hetzelfde.
De overeenkomst is de afspraak tussen twee partijen.
De zaak, dus het product, dient aan die overeenkomst te beantwoorden.
Als je in een winkel een product koopt, krijg je twee dingen mee: het product en de overeenkomst.
Nee hoor AdSolvendum. Deze meneer loopt zijn mening overal te verkondigen als vaststaand feit, als wet of weet ik veel wat. Ik wil voor eens en altijd van zijn gedram afzijn. Hij heeft op het kassa forum e.d. dezelfde topics lopen (oude naam: ikbenik). Ook daar word hij weggehoond en mensen die de juiste informatie geven probeert hij onderuit te halen met zijn eigen interpretatie van non conformiteit en de overeenkomst waar garantie op word gegeven. :SadSolvendum schreef:Is dit het topic van de introductie van de aanzet tot het denken over een eventueel begin te maken met de aanvang van de inleiding van de opstart van de basiscursus welke de beginselen behandelt mbt. de aanloop tot de preambule van de rechtsleer?
Umad, ik kan u maar enkele adviezen geven, gebruik een goede handcreme ter voorkoming van te veel eelt-opbouw op de vingertoppen, en lees u in in de boeken van Annie M.G. Schmidt, meer precies de Jip en Janneke serie, teneinde uw taalgebruik af te kunnen stemmen op uw student.
Wel lovenswaardig, en vooral ook dapper, wat u hier probeert te doen.
Het handcreme advies had ik niet verwacht in dit topic.adSolvendum schreef:..... gebruik een goede handcreme ter voorkoming van te veel eelt-opbouw op de vingertoppen, en lees u in in de boeken van Annie M.G. Schmidt, meer precies de Jip en Janneke serie, teneinde uw taalgebruik af te kunnen stemmen op uw student.