Pagina 11 van 77

Re: phuket air

Geplaatst: 30 apr 2005 19:50
door Gast
**** Phuket Air met name de heer v. Gastelt van de Ground Services!

Re: phuket air

Geplaatst: 30 apr 2005 20:44
door sjonn

Re: phuket air

Geplaatst: 30 apr 2005 22:23
door kantelhardt
valscherm op iedere geval meenemen

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 02:04
door micha1
Ik heb ook precies hetzelfe. Ik zou zondag 1 mei (vandaag) vliegen met Phuket Air naar Bangkok; Thailand, krijg ik vandaag telefoontje: het gaat niet door. Mooi is dat!!!!

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 08:32
door sjonn
kras heeft vannacht de web site aangepast je kan geen enkele reis meer boeken naar thailand en bali je kan nog wel de info vinden maar dan houd het toch echt op

hoop dat er vanavond in het journaal ook aandag aan
wordt besteed dan weten meer mensen het het en dat kost tui
klanten

ik zou zeggen eigen schuld tui met je gerenormeerde maatschappij

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 09:04
door Gast
Ik hoor net op het nieuws dat PhuketAir beweert, dat er een hetze tegen ze gevoerd word en dat daarom, na een inspectie ,de vliegtuigen niet op Schiphol mogen komen.

De pasagiers die nog vast zitten, worden met andere maatschappijen terug gevlogen, aldus het bericht.

Maar er werd NIET gezegd, hoe het staat met de passagiers die nog MOETEN, zoals jullie dus. Nou, daar ben je mooi klaar mee dan!

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 09:33
door Gast
Dat de passagiers weer naar huis gehaald worden is zeker,en is eerder gebeurd maar voor de gaande passagiers word het omboeken.of thuisblijven.Meer keuze is er niet.Maar Phuket is momenteel uitgevlogen.Misschien dat je kan over boeken op Thai pe.Succes iedereen.

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 10:01
Micha 1,
Jij zou vandaag met Phuket Air vliegen.
Krijg jij nu dan helemaal geen alternatief aangeboden, als is het dan een paar dagen later vliegen?

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 11:26
door Daffy23
Jeeetje mina zeg... wij gaan dus ook vliegen 3 juli naar Bangkok... kunnen wij dus omboeken met nieuwe kosten ook. Vind het echt vervelend, vind dat deels ook de verantwoording bij Reisorganisatie ligt omdat zij zij deze reis hebben geadviseerd en wij zoiezo al de dupe zijn, en dan OOK nog es moeten bij betalen.
Vind het slecht dat dit niet eerder is onderzocht. Want reisburo's zeggen ook alleen maar dat het een goede maatschappij is, dat ze hun papieren hebben. Waarschijnlijk verkoop praatje, anderzijds worden zij misschien ook slecht voorgelicht. Ik weet het niet. Wel weet ik dat ik hiervan baal. :( Maar goed er zijn ergere dingen in de wereld aan de hand. Succes ook voor de reizigers die op heel korte termijn moeten vliegen!!!!

Een ding: Alles komt op zn pootjes terecht.... :wink:

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 12:07
door micha1
[email protected],

jawel..ze zouden mij maandag terugbellen voor alternatieven..
maar ze hebben mij vanmorgen al teruggebeld, met de mededeling dat we morgenavond (20:00) als we willen met KLM naar Bangkok kunnen vliegen. Het verschil in ticketprijs zouden we dan van Phuket Air terug kunnen krijgen..
Dus dat doe ik dan natuurlijk!!

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 12:39
door Gast
Tja heb t al eerder gezegd, waardeloze maatschappij en nu is t al zover, goedkoop blijkt duurkoop te zijn;problemen!!! Ze mogen niet meer over nederland vliegen. Uberhaupt zou ik er toch niet ingestapt zijn bij die rampestampluchtvaartmaatschappij.

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 12:41
door keessie
Ik ben al een keer of 4 met KRAS naar Thailand gevlogen.

Prima, prima prima.

Een keer met Eva, een keer met KLM en 2 keer met China Airlines.

Maar begin dit jaar moesten ze ineens (onder de druk van alsmaar goedkopere vluchten) een contract afsluiten met een volstrekt nieuw speler in deze markt n.l. Phuket Air.

Phuket Air is een klein domestic (lokaal in Thailand) luchtvaarmaatschappijtje.

Vergelijk het met Transavia (maar dan veeeel kleiner) in verhouding met de KLM.

Welnu dit Phuket Air heeft vorig jaar een paar stokoude B747 vliegtuigen 2de hands gekocht van de KLM (vliegtuigen zijn meer als 20 jaar oud)

De leeftijd en de ouderdom van de vliegtuigen is geen probleem alleen is het hetzelfde als b.v. met auto's Hoe ouder ze zijn hoe meer onderhoud ze vergen.
Tot zover allemaal nog geen probleem.

Alleen die vliegtuigen moeten ook nog gevlogen worden door daarvoor gecertificeerde piloten.
Opleidingen voor piloten en piloten zelf kosten veel geld vandaar dat dit soort maatschappijen dan terecht komen bij net gepensiobeerde piloten van b.v. Thai Airways.
Ook geen probleem.
Alleen net als de vliegtuigen moeten deze piloten over de juiste up tp date papieren beschikken.
Dus niet alleen het vereiste brevet + de bvereiste aantal vlieguren maar ook up to date medische papieren.

En ook hier geldt weer de ijzeren wet: hoe ouder hoe meer onderhoud/ medische keuringen.

Onderhoud/Service
Kwalitatief goed personeel
Alle vereiste inspectie en keuringen.

Dat kost allemaal GELD en juist aan dit GELD ontbreekt het bij dit soort maatschappijen.

DAAROM HEBBEN DE NEDERLANDSE LUCHTVAAT AUTORITEITEN (OVERIGENS IN SAMENSPRAAK MET DE THAISE LUCHTVAARTAUTORITEITEN) PHUKET AIR VERBODEN OM NOG LANGER OP NEDERLAND TE VLIEGEN.

KEES

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 12:57
door Gast
Kras deelt telefonisch mee dat het met onmiddelijke ingang stopt met Phuket airlines en naar alternatieven zoekt.
Ik wil iedereen die gecanceld heeft of kosten heeft gemaakt voor overboekingen willen adviseren terug te stappen naar Kras en TUI omdat er wel degelijk sprake van misleiding is,Phuket airlines is verre van een gerenomeerde airline,het bestaat zelfs pas enkele jaren(2001)
Hun ervaring op internationale vluchten naar Europa bestaat uit iets van 9 maanden op Londen en deze is gestopt.(ging ook heel veel fout tot het laatste tankprobleem en een vliegtuig wat niet met passagiers mocht vertrekken en dus leeg naar Thailand vloog)
Een andere lijn is naar Denpassar(ik weet niet hoelang)en ééntje naar
Yangon,een reisje van 45 minuten dus dichterbij dan Londen vanaf hier.
Vanaf Schiphol hebben ze geen 5 weken gevlogen.

http://www.airlinequality.com/Forum/phuket.htm

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 13:39
door Lilian
Hallo medereisgenoten,

Ook wij zijn diep te leurgesteld in de organisatie Kras. Vandaag zouden we trekken en gisteren kregen we telefonisch bericht dat de reis geannuleerd wordt omdat er problemen zijn met Phuket Air. Ben meteen op internet wezen zoeken alles over betreffende maatschappij. Verdorie dat ik het niet eerder heb geweten nu ik alle berichten hier op het forum lees. Vandaag een mail ontvangen van Kras voor een alternatief. We kunnen morgen vertrekken met Lufthansa via Frankfurt weliswaar met een bijbetaling van 471 euro uit eigen zak. Schijnbaar kan men Kras hiervoor niet aansprakelijk stellen. Ik wil graag gaan maar heb momenteel geen geld om ook nog is zelf 471 euro voor een andere vlucht bij te gaan betalen. We moeten volgens Kras een schadeclaim indienen van 600 euro bij Phuket Air. Zijn er meerdere reisgenoten die hier mee ook zitten en hoe ga je hier verder mee om. Ik hoor het graag.

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 15:37
door FL
Voor alle Phuket-gedupeerden:

lees deze regeling goed of vraag iemand je ermee te helpen,
en stel vervolgens via TUI/Kras Phuket aansprakelijk. Schakel eventueel je rechtsbijstandverzekering in!

http://europa.eu.int/comm/transport/air ... ter_nl.pdf


Denk aan de volgende schade:

1) je gemiste vakantiedagen (bij vertraging)--->wordt meestal vergoed door je annuleringsverzekering (reisverzekering0
2) de kosten van je ten onrechte opgenomen verlofdagen:
--->claimen bij touroperator:aantal uren maal uurloon
3) schadevergoeding wegens misleiding (goede veilige moderne maatschappij beloofd--->Phuket gekregen) bedrag iis niets van te zeggen...ik heb 50% van de vluchtprijs geclaimd. Afwachten wat men doet.
4)telefoon en communicatiekosten--->meestal reisverzekering
5) schade wegens vertraging/annulering/instapweigering: EU regeling toepassen---->zie link hierboven

Mij bereiken vandaag berichten dat TUI de passagiers die de afgelopen weken schade hebben gehad wil afkopen met EUR 75 per persoon. Hier zou ik niet op ingaan! Maak zelf een berekening van je eigen schade en claim deze bij Kras/TUI enz enz.

Veel succes!

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 15:39
door havy
Wij zouden ook vandaag naar Thailand vertrekken met Kras reizen. Dit werd gisteren door de maatschappij geannuleerd. Zeer terleurgesteld dus. Ik heb vanmorgen naar Kras gebeld en de ze boden ons een ALTERATIEF aan. Het kostte ons alleen 471 Euro P.P extra. Phuket Air gaat ons een schadeloos stelling geven van 600 Euro. Ik hoop dat tenminste. Wij moeten dus morgen 942 Euro op schiphol contant bij betalen. Wij hebben zo'n bedrag niet zomaar in onze handen. Wij vinden dat Kras erg in gebreke is gebleven. Wij zijn de gedupeerde en we mogen daar nog voor betalen ook. Wij hebben geen garantie dat Phuket Air over de brug komt. Als dat dus niet het geval is stinken wij er voor bijna 1000 Euro in met een dag minder vakantie. Wij vinden dat Kras ons op een fatsoenlijke manier naar Thailand hadden moeten vervoeren op hun kosten. Zij gooien dit voorval op overmacht. Wij zijn het het daar helemaal niet mee eens. Overmacht is voor ons b.v. een terrroristische aanslag. Dit met Phuket Air speelt al langer dan 24 uur. Dit is al weken aan de gang en zij konden, als organisatie, weten dat dit fout zou gaan. En wie zijn daar de dupe van? WIJ ALS PASSAGIERS.Dus wij hebben ons geld terug gevraagd en dag vakantie.

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 15:39
door trijpet
Moet je dan ook nog bijbetalen???
Dat had ik echt niet verwacht.
Ik had verwacht dat ze voor ons een alternatief zouden zoeken en dat we geen cent hoeven bij te betalen.
Valt me dit tegen. En we moeten zelf het geld claimen bij Phuket Air?
Als zij dus failliet gaan, zijn wij het geld kwijt.

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 16:27
door gj38
morgen 2 mei gaan wij naar KRAS reisbureau toe om onze aanbetaling
( 500 euro) terug te eisen. Wij hebben 3 weken geleden onze reis geannuleerd naar aanleiding van de incidenten met lekkende brandstoftanks. Voor ons was toen al de maat vol ook omdat het niet het eerste incident was en zeker ook niet de laatste. We laten ons morgen niet wegsturen met een of ander ...smoes. We blijven net zo lang op dat kantoor tot dat KRAS ons tegemoet komt. Het zal een kwestie worden wie het morgen het langste volhoud op dat kantoor.

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 16:45
door NR
of dit helpt weet ik niet..ik neem aan dat de politie het nog altijd langer volhoudt dan u doet.
In ieder geval zou er sprake moeten zijn van een financiele vergoeding door Kras reizen. Ik kan me niet voorstellen dat de manier waarop zij zich er van af proberen te maken toegestaan is. Desondanks zullen zij natuurlijk wel proberen om zich er zo goedkoop mogelijk vanaf te maken. Zelf ga ik in Juli pas, ik hoop dat Kras tzt een regeling heeft getroffen met een luchtvaartmaatschappij die ons voor hetzelfde geld wilt brengen. Maar tegen die tijd zal phuket air wel weer het een en ander gerepareerd hebben waardoor we dan toch verplicht worden daarmee te vliegen.
Toch wil ik nog even zeggen dat ik het onzin vind om nu te gaan zeggen dat we dat hadden kunnen weten. Van te voren internet gecheckt over phuketair en het leek allemaal in orde (ok geen singapore airlines maar ook geen klachten zoals die nu bekend zijn)
Ik raad iedereen aan om Kras te blijven lastig vallen, stuur brieven emails en bel! Maar laat je vooral niet af schepen.

Re: phuket air

Geplaatst: 01 mei 2005 18:39
door Gast
Wat heeft u dan gecheckt over Phuket Air???????
Of ze hun vliegtuigen wel goed onderhouden????
Of dat de piloten een goede opleiding heeft gehad????
Waar stond dat dan dat dat wel zo was zodat u wel deze vliegreis boekte???
Nergens dus. Een land dat arm is want dat is Thailand heeft een nationale luchtvaartmaatschappij waar de wereld van verwacht dat de vliegtuigen en de piloten in orde zijn. Een chartermaatschappij zoals bij ons Transavia en Martinair zijn veel minder bekend of helemaal niet!
Noem eens heel snel een franse , duitse of spaanse chartermaatschappij??
Onbekend en wat u weet u van het beleid van die lui, waar halen ze hun vliegtuigen vandaan?? Wat zijn dat misschien voor 2e rangs piloten aan boord??
Een arm land en dan een charter die mensen ook nog eens vervoeren voor dumpprijzen wat kan je dan verwachten? Een slecht onderhouden vliegtuig met een slecht betaalde piloot en nog veel meer problemen.
Maarja mensen bezwijken nog steeds voor de laagste prijs en in dit geval inderdaad goedkoop bleek duurkoop! Want waar halen ze nu nog de vluchten vandaan, in deze vakantie week?!