LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie bij Apple

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

adSolvendum schreef:
shop1 schreef:Wat mij continu opvalt in de discussie is, geen enkele vd dames en heren totaal maar dan ook totaal geen technische kennis in huis heeft over producten of productie processen.
Vertelt u toch eens waar u dit uit gebleken is? Ik vind in dit topic niets terug waaruit de conclusie te trekken valt dat geen van de respondenten ook maar een spoortje van technische kennis in huis heeft.
Dit blijkt uit de levensduur verwachting welke consumenten hebben.
En dat er nooit iets kapot kan gaan ook door eigenschuld of onoordeelkundig gebruik.
Daar zit nl altijd het discussie punt.
Zwijg ik maar over de openheid.
Wat de beledigingen van BBCS betreft, zegt de term 'hersenloze zombie' u iets, een term veelvuldig gebezigd door BBCS, op momenten waar zijn communicatieve capaciteiten te kort schieten naar ik aanneem?
Hij krijgt ook wel erg veel haat naar zijn k*p geslingerd.
Om die reden vindt ik hem/haar ook dapper en heb ik veel respect voor deze kwaliteit in de mens.
Dit is bijna zeldzaam in deze maatschappij.

ONTOPIC
Wat vindt de consument een juiste garantie termijn
op consumenten producten ?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door dhc »

shop1 schreef:
adSolvendum schreef: De minnelijke regeling vormt juist een probleem wanneer de verkoper wil discussieren over de rechten welke de wet de koper toekent.
Het is regelmatig de koper welke het onderste uit kan wil.
U gaat er van uit dat de koper meer verlangt dan de wet hem toekent, dat dit zelfs iets typisch Nederlands is (waar ik als Nederlander aanstoot aan neem),
Dat mag, maar helaas voor u loop ik al veel langer mee op deze aardkloot en weet als geen ander hoe de Nederlander is.
( buiten Nederland zijn we er zelfs berucht om ).
Nederlanders hebben een vreemde eigenschap om zich rechten toe te kennen welke ze niet hebben.
Is andere discussie.


Terug komend op deze:
shop1 schreef:Dat de consumenten wet minimaal op punten aangepast moet worden, is buiten kijf.
Doet u dan eens een concreet voorstel in plaats van om de hete brei heen te draaien, schrijf een wetswijziging, en laat de hier aanwezige juristen er eens op schieten.
@Miranda
:wink:
In deze topic heb ik meerdere keren aangestuurd op input.
Het enige of enigste wat terug komt is,
"IK HEB, IK MOET, IK ZAL en u zit fout".
En lees nergens "SAMEN komen er uit".
Tja...zo zit de wet nu eenmaal in elkaar. Het is wit of zwart, de rechter is de enige die bepaalt of er ook grijstinten bestaan. Daar verandert een simpele electraboer helemaal niets aan...al denkt ie dat wel....
Kreten als "de wet zit fout, de rechter zit fout, ik vind van niet"... heb ze al te vaak van electraboertje gelezen...

wolf-c
Berichten: 16
Lid geworden op: 04 mei 2011 21:47

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door wolf-c »

Maar hij verkoopt wel goede computers en kan ze nog maken ook ?

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

adSolvendum schreef:Overigens:
shop1 schreef:Nederlanders zijn in binnen en buitenland berucht om het feit dat we de wet altijd in ons eigen voordeel proberen te vertalen.
Dit zal in uw belevingswereld dan ook wel voor Nederlandse verkopers gelden. Status quo.
Juist, daar wilde ik naar toe....
Dat heeft heel lang geduurd.
Nogmaals,
SAMEN is het toverwoord ;)

Maar dat SAMEN is heden ten dagen ver te zoeken.
IK WIL, IK MOET, IK ZAL IK HEB RECHT
Helaas zo kom je er SAMEN nooit uit.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door dhc »

ONTOPIC
Wat vindt de consument een juiste garantie termijn
op consumenten producten ?
10 jaar?

Vind je je vraag echt niet een heel klein beetje dom?
Die termijn is al vastgesteld!
Wat wij vinden is irrelevant! Ik vind benzine te duur, water te nat en gras te groen en sommige forumleden stupid.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door dhc »

shop1 schreef:
adSolvendum schreef:Overigens:
shop1 schreef:Nederlanders zijn in binnen en buitenland berucht om het feit dat we de wet altijd in ons eigen voordeel proberen te vertalen.
Dit zal in uw belevingswereld dan ook wel voor Nederlandse verkopers gelden. Status quo.
Juist, daar wilde ik naar toe....
Dat heeft heel lang geduurd.
Nogmaals,
SAMEN is het toverwoord ;)

Maar dat SAMEN is heden ten dagen ver te zoeken.
IK WIL, IK MOET, IK ZAL IK HEB RECHT
Helaas zo kom je er SAMEN nooit uit.
Gaaap......
Groenteman, ik wil graag deze bloemkool en ben bereid U daarvoor 1 euro te betalen. Samen komen we er wel uit....

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

Jolijn schreef:
shop1 schreef:BBCS
Wat mij continu opvalt in de discussie is, geen enkele vd dames en heren totaal maar dan ook totaal geen technische kennis in huis heeft over producten of productie processen.
Dit gebrek of noem het desinteresse danwel domheid zorgt bij regelmaat voor de oeverloze discussie bij de winkelier aan de balie.
Wat wil je?
Dat iedereen alles weet wat er op de wereld te weten valt?
Nee jongedame,
maar u zou minimaal behoren te weten indien u een glas wijn over het toetsen board kiepert, dit zorgt voor een defect.
of,
dat uw CD speler geen broodrooster of koekies monster is,
of,
dat als je de GSM in de afwas bak sodem.... deze ook defect is.
Nee, u gaat bij de winkelier klagen dat hij geen garantie geeft.

Dit is de praktijk waar winkeliers mee te maken krijgen, lieve mevrouw.

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

dhc schreef: Gaaap......
Groenteman, ik wil graag deze bloemkool en ben bereid U daarvoor 1 euro te betalen. Samen komen we er wel uit....
Inderdaad, zo gaat het al jaren bij Nederlanders.
Afdingen tot bodem prijs, maar wel het recht 20 jaar garantie eisen.
( dit bedoelde ik met berucht over de grens )
krijg slaap
Weltrusten
Laatst gewijzigd door shop1 op 18 okt 2011 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

shop1 schreef:In deze topic heb ik meerdere keren aangestuurd op input.
Het enige of enigste wat terug komt is,
"IK HEB, IK MOET, IK ZAL en u zit fout".
En lees nergens "SAMEN komen er uit".
Nu u zich opwerpt als voorvechter van BBCS, zowel de persoon als zijn ideeen, verzoek ik u het bovenstaande toch eens te betrekken op de postings van BBCS, met name het vet gemaakte.
Daarbij, u stelt dat de consumentenwetgeving op punten wijziging behoeft. Het lijkt mij niet meer dan redelijk van u te verwachten aan te geven welke punten dat dan zijn, en wat die wijzigingen inhouden. Dat u vervolgens roept dat u hiervoor input nodig heeft, in het kader van 'samen komen we er uit', komt op mij dan ook niet bijzonder vertrouwenwekkend over, buiten dat dit kennelijk weinig reden vormt voor mensen dan maar met input te komen.
shop1 schreef:Dat mag, maar helaas voor u loop ik al veel langer mee op deze aardkloot en weet als geen ander hoe de Nederlander is.
Hoe denkt u te kunnen weten dat u al veel langer op deze aardkloot rond loopt dan wie dan ook hier op dit forum? En hoe komt u er bij uzelf een grotere kennis toe te delen omtrent de Nederlander dan alle anderen?

En hoe komt u er bij op de vraag waaruit blijkt dat de respondent alhier over geen technische kennis beschikt te antwoorden met een citaat van BBCS? Ziet u het woord van BBCS dan daadwerkelijk inmiddels als Het Woord?

De status quo opmerking was om aan te geven dat u het 'voordeel' wat u de consument aan tracht te rekenen, voortkomend uit het graaien, eenzelfde 'voordeel' voor de verkoper oplevert, die net zo hard graait. Er is dus geen sprake van een onbalans, zoeken naar balans is derhalve niet noodzakelijk, noch opportuun.
Geen enkele reden voor triomf, consumenten en verkopers hebben tegenstrijdige belangen, en zullen deze altijd blijven houden. De consument en de verkoper nader tot elkaar brengen door de consument en de verkoper hiernaar te vragen, samen tot een oplossing te komen, betreft een utopia, en valt enkel te realiseren door arbitrair vaststellen van die regels, door de wetgever.


Bizar.
Maar wel zeer onderhoudend, dat dan weer wel.

Samen zijn
Is samen lachen, samen huilen
Leven door dichtbij elkaar te zijn
Samen zijn
Is sterker dan de sterkste storm
Gekleurder dan 't grauwe om ons heen
Want samen zijn
Ja samen zijn
Dat wil toch iedereen ....

@Jolijn
Hij / zij noemt u jongedame.
Shop1 moet idd. wel errug lang op dze aardkloot aan het ronddwalen zijn geweest. :lol:
(no offence intended :wink: )

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door Jolijn »

shop1 schreef:
Jolijn schreef:
shop1 schreef:BBCS
Wat mij continu opvalt in de discussie is, geen enkele vd dames en heren totaal maar dan ook totaal geen technische kennis in huis heeft over producten of productie processen.
Dit gebrek of noem het desinteresse danwel domheid zorgt bij regelmaat voor de oeverloze discussie bij de winkelier aan de balie.
Wat wil je?
Dat iedereen alles weet wat er op de wereld te weten valt?
Nee jongedame, maar u zou minimaal behoren te weten indien u een glas wijn over het toetsen board kiepert, dit zorgt voor een defect.of,dat uw CD speler geen broodrooster of koekies monster is,
of,dat als je de GSM in de afwas bak sodem.... deze ook defect is.
Nee, u gaat bij de winkelier klagen dat hij geen garantie geeft.

Dit is de praktijk waar winkeliers mee te maken krijgen, lieve mevrouw.
O, is dat wat je verstaat onder technische kennis.
Je noemt nu wat (extreme) klachten waarmee je blijkbaar wel eens geconfronteerd bent.
Deze als uitgangspunt nemen (of aan mij toeschrijven) lijkt me niet zo'n goed idee.

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door Jolijn »

adSolvendum schreef: @Jolijn
Hij / zij noemt u jongedame.
Shop1 moet idd. wel errug lang op dze aardkloot aan het ronddwalen zijn geweest. :lol:
(no offence intended :wink: )
Ik las 't.
Zou 't door m'n gebruik van dit tekentje ' komen dat ik als jongedame overkom? :mrgreen:

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Ik denk meer de jeugdige uitstraling welke als een lente-zonnestraaltje door uw woorden heen sprankelt...

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door Jolijn »

adSolvendum schreef:Ik denk meer de jeugdige uitstraling welke als een lente-zonnestraaltje door uw woorden heen sprankelt...
:) alweer zo'n origineel compliment. Dankjewel!

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

adSolvendum,

U kunt mijn proza over we moeten het SAMEN blijven doen,
op zijn juiste waarde waarderen.
En daarbij behoeft een wet niet nodig te zijn.
Maar dat SAMEN zijn we in de afgelopen generaties beetje kwijt geraakt.
Genoeg filosofie, anderen vragen ook om hun aandacht :lol:

De voorstellen en aandacht puntjes mbt de consumenten regels
liggen vanaf 2008 bij het MKB en alle consumenten bonden en winkelwaarborg instituten.
Helaas zijn deze instituten net zo laks als de fabrikanten, je hoort er nooit iets van terug zelfs geen brief, dat de input is ontvangen.
Behalve als je de jaarlijkse bijdrage niet op tijd betaald.

Weltrusten

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

Jolijn schreef: O, is dat wat je verstaat onder technische kennis.
Je noemt nu wat (extreme) klachten waarmee je blijkbaar wel eens geconfronteerd bent.
Deze als uitgangspunt nemen (of aan mij toeschrijven) lijkt me niet zo'n goed idee.
U wil ook even de aandacht, vooruit dan maar.
Durf met een gerust hart met u een discussie aan over techniek of productie processen.
Aan het eind vd rit begrijpt u meer over het begrip levensduur verwachting van een product tot op componenten en PCB hardware niveau.
Gelijktijdig besef ik, dat dames van venus komen en zal lastig verhaal worden om uit te leggen wat techniek is. :lol: :lol:

het is laat sorry tiepfoutjes

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

Samenwerken?

Ik ga niet overal op in, maar met alle respect: de consumentenorganisaties hebben de oorlog aan de ondernemers verklaard.
Kijk naar de uitzendingen van Kassa en Radar.
De reden dat de ondernemers daar niet naar toegaan, is omdat die gasten daar alleen maar tegen de schenen schoppen van de ondernemers.

De meeste consumentenorganisaties doen dat ook.

Niks samenwerking! De ondernemers zijn de boze oplichters en de consumenten zijn zielige kleine wezentjes die zo weerloos zijn die tegen de boze ondernemer beschermd moet worden.

En zo leggen die organisaties die regels ook uit.

Regels die voor de meeste kleine ondernemers de doodsteek zijn.

Grote concerns hebben heel vaak geen gevoel voor de klanten.
De kleine ondernemers vaak wel.

Waar ik mij echt aan stoor is dat bij een conflict tussen de consument en winkelier, de consument voluit mag klagen en de ondernemer mag zijn bek houden.
Rechters trekken steeds vaker partij voor de arme consument, waardoor de kleine ondernemer de pisang is.

Ik heb uitspraken gelezen, waarvan ik echt denk dat die rechter een joekel van een consumentenbril op heeft gehad, terwijl die rechter juist onpartijdig moet zijn.

Het probleem is juist dat door de consumentenorganisaties en de diverse juristen de kloof tussen de ondernemer en consument juist groter wordt.
Bij een conflict moet het juist zo zijn dat de partijen tot elkaar kunnen komen en moeten komen.
Ik zeg niet dat alle ondernemers van die lievertjes zijn, zeker niet.

De SER heeft bij de minister vaker aangedrongen om ook de kleine ondernemer te beschermen, en dat vond de minister niet nodig.

Dat de consument ook bescherming nodig heeft, zal ik heus niet ontkennen, maar men is nu wel heel erg aan het doorschieten.

adSolvendum
Berichten: 1384
Lid geworden op: 20 nov 2010 14:06

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door adSolvendum »

shop1 schreef:adSolvendum,

U kunt mijn proza over we moeten het SAMEN blijven doen,
op zijn juiste waarde waarderen.
En daarbij behoeft een wet niet nodig te zijn.
Maar dat SAMEN zijn we in de afgelopen generaties beetje kwijt geraakt.
Genoeg filosofie, anderen vragen ook om hun aandacht :lol:

De voorstellen en aandacht puntjes mbt de consumenten regels
liggen vanaf 2008 bij het MKB en alle consumenten bonden en winkelwaarborg instituten.
Helaas zijn deze instituten net zo laks als de fabrikanten, je hoort er nooit iets van terug zelfs geen brief, dat de input is ontvangen.
Behalve als je de jaarlijkse bijdrage niet op tijd betaald.

Weltrusten
Ik proef hieruit dat u zelf winkelier, verkoper in de zin van de wet, bent, zoals de naam reeds deed vermoeden. Klopt dit?

Het overbodig stellen van wetten door het SAMEN te doen werkt anarchie in de hand. Kent u een samenleving, mag ook een niet meer bestaande zijn, waarbij geen regels gelden? Of betreft dit samen doen enkel de consumenten wetgeving, en zo ja, waarom, en wat is hier dan zo speciaal aan hierop een uitzondering te willen maken?

Mijmeren over hoe goed het vroeger was heeft met oplossingen in het heden niet veel van doen. Men kan best streven naar terugkeer naar die goeie oude tijd, maar of dit ook zal gebeuren door enkel de wens daartoe te uiten betwijfel ik. Daarbij lijkt het mij een onhaalbare kaart, de tijden veranderen nu eenmaal, en keren over het algemeen nooit weerom.

Het feit dat de aandachtspuntjes mbt. consumenten regels reeds 3 jaar aan beide zijden weinig tot geen actie teweegbrengen zoals u aangeeft doet mij denken dat de problemen zoals u ze schetst kennelijk in de realiteit bij de partijen niet zo leven.

@Jolijn
PCB, PolyChloorBifenyl, of Printed Circuit Board, kies, en laat ons versteld staan.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

wolf-c schreef:Maar hij verkoopt wel goede computers en kan ze nog maken ook ?
Yep. :mrgreen:

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door BBCS »

Jolijn schreef: O, is dat wat je verstaat onder technische kennis.
Je noemt nu wat (extreme) klachten waarmee je blijkbaar wel eens geconfronteerd bent.
Deze als uitgangspunt nemen (of aan mij toeschrijven) lijkt me niet zo'n goed idee.
Och, wat vaak voorkomt is dat scholieren de laptop bij de leswisseling niet uitzetten en zo met een laptop die aanstaat naar een ander lokaal gaan zeulen.
En dan verbaast zijn dat de harde schijf kaduuk is gegaan.

Maar wat het meeste gebeurd, is dat de mensen de laptop niet laten schoonmaken, met het gevolg dat de laptop vol raakt met stof en er dan mee stopt.
Een laptop die op een slaapkamer staat dient echt om het jaar (liefst vaker) schoongemaakt te worden.


Ook komt het vaak voor dat mensen de notebook op schoot nemen, waardoor de luchtroosters aan de onderkant worden afgedekt, waardoor de notebook van binnen veel te warm wordt. Men klaagt dan over een fabricagefout, terwijl het om gebruikersfout gaat.

shop1
Berichten: 141
Lid geworden op: 27 jun 2011 18:02

Re: Garantie bij Apple

Ongelezen bericht door shop1 »

BBCS schreef:Samenwerken?
-------------- KNIP
Durf het bijna niet te zeggen anders worden ZE misschien boos op mij, maar u heeft hier een punt.
U schrijft wat menig ondernemer alleen maar binnen kamers roept.
Is niet alleen met consumenten zaken.
( genoeg voorbeelden van rechtelijke dwalingen ).

Gesloten