| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] phuket air
-
Henkybaby
Re: phuket air
Het checken van een airline is niet zo heel moeilijk. Ik had al vrij snel uitgevonden dat Phuket Air bij zowel professionals als passagiers niet echt goed bekend staat. Sinds ze begonnen zijn met internationale vluchten zijn ze vaak genoeg in het "nieuws". Maar je moet wel even je best doen inderdaad.
Het failliet van onze maatschappij is dat iedereen inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. En dan verontwaardigd doen als ze een paar honderd euro moeten bijbetalen voor een ticket met een normale maatschappij. Daar hebben wij om te beginnen al een paar honderd euro extra voor betaald, dus is het normaal dat jullie dit nu ook moeten.
Tuurlijk is het belachelijk dat Kras en TUI doen alsof ze van niks wisten. Maar zeg nou zelf: je had voor dat geld natuurlijk kunnen weten dat het een risico inhoud. Of denken jullie soms dat SA, KLM etc allemaal afzetters zijn??
Ik vind het verschrikkelijk en jullie zullen heus wel wat geld terug krijgen. Maar ik hoop ook dat we er met z'n allen wat van leren...
Het failliet van onze maatschappij is dat iedereen inderdaad voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. En dan verontwaardigd doen als ze een paar honderd euro moeten bijbetalen voor een ticket met een normale maatschappij. Daar hebben wij om te beginnen al een paar honderd euro extra voor betaald, dus is het normaal dat jullie dit nu ook moeten.
Tuurlijk is het belachelijk dat Kras en TUI doen alsof ze van niks wisten. Maar zeg nou zelf: je had voor dat geld natuurlijk kunnen weten dat het een risico inhoud. Of denken jullie soms dat SA, KLM etc allemaal afzetters zijn??
Ik vind het verschrikkelijk en jullie zullen heus wel wat geld terug krijgen. Maar ik hoop ook dat we er met z'n allen wat van leren...
-
NR
Re: phuket air
nee, ik heb inderdaad niet de piloten persoonlijk gescreend maar wel heb ik geinformeerd bij schiphol of deze maatschappij te vertrouwen was. Antwoord: ieder vliegtuig dat van schiphol vetrekt is gekeurd en moet aan bepaalde veiligheidsvoorwaarden voldoen.Daarnaast heb ik aanzienlijke tijd besteed aan het lezen van forums, voornamelijk engelse, die op DAT moment nog niet over zulke problemen spraken. Het lijkt mij dat men in alle redelijkheid mag aannemen dat vluchten vanuit de EU, en geboekt in de EU, ook aan die gestelde veligheidsnormen voldoen. Blijkbaar vindt u van niet.
-
Henkybaby
Re: phuket air
Toegegeven: de eerste alarmmeldingen dateren uit januari dit jaar. Dus als je in 2004 geboekt hebt kon je idd niet echt beter weten.
Al blijven alle goedkope jongens (met name lange afstanden) om een bepaalde reden goedkoop...
Al blijven alle goedkope jongens (met name lange afstanden) om een bepaalde reden goedkoop...
-
LT
Re: phuket air
Ik heb woensdag 2 tickets geboekt via Worlticketcenter met Phuket air, echter nog niet betaald. Weet iemand of je een reis nog kunt ontbinden binnen een bepaalde periode?
-
Djibo Zeilemaker
Re: phuket air
Goedenavond,
Ik lees nu deze berichten en kom erachter dat dit nu al langer speeld. Mijn broer zit nu vast in Bangkok doordat ze niet terug kunnen komen met Phuket air. Wie weet hoe ik hem nu kan helpen? hij zit zelf bijna zonder geld en moet waarschijnlijk eerst twee tickets (hij en zijn vriendin) zelf betalen. Ik heb ook al contact gezocht met Kras en die zegt ook dat het overmacht is??? Maar als dit al langer speeld dan kan je daar niet meer van spreken, en dit is toch geen echte overmacht ze hebben zelfs geen deugdelijk personeel in dienst.
Wie kan mij helpen op korte termijn met raad?
Djibo Zeilemaker
0620883198
Ik lees nu deze berichten en kom erachter dat dit nu al langer speeld. Mijn broer zit nu vast in Bangkok doordat ze niet terug kunnen komen met Phuket air. Wie weet hoe ik hem nu kan helpen? hij zit zelf bijna zonder geld en moet waarschijnlijk eerst twee tickets (hij en zijn vriendin) zelf betalen. Ik heb ook al contact gezocht met Kras en die zegt ook dat het overmacht is??? Maar als dit al langer speeld dan kan je daar niet meer van spreken, en dit is toch geen echte overmacht ze hebben zelfs geen deugdelijk personeel in dienst.
Wie kan mij helpen op korte termijn met raad?
Djibo Zeilemaker
0620883198
-
sretlow
Re: phuket air
Wat een onzin!!!!! wordt hier gepost. Mensen die zeggen dat goedkoop duurkoop is weten niet hoe de mensen ter plekke door hun reismaatschappij (Kras, Arke en dergelijke) zijn voorgelicht! Je mag aannemen (toch? Of vinden jullie dat ook niet) dat je van een gerenommeerde maatschappij als Kras Arke ed) een advies krijgt welke op waarheid gebaseerd is. Tevens zat er niet eens zo veel verschil in mbt de prijs. Maar als Kras zegt "dat het een gerenommeerde vliegmaatschappij is die ook al jaren zonder problemen naar Engeland vliegt enz) dan mag je er toch vanuit gaan dat zij hun werk gedaan hebben en dat nagetrokken hebben. Niets van dat alles blijkt! Ze veranderen zelf hun folders ervoor. Dat zegt dan toch al wel wat. Wat het nog erger maakt is dat men nu probeert om allerlei zaken te ontkennen of de NL authoriteiten de schiuld te geven (denk hierbij aan de uitspraak: "op alle slakken zout leggen"). Gewoon SCHANDALIG!
Als je als vliegmaatschappij zo onder controle staat dan zorg je er toch gewoon voor dat dit soort schijnbaar zeer belangrijke dingen gewoon geregeld zijn. Schijnbaar niet dus. Wie zegt mij nu dat andere (ook belangrijke zaken) WEL goed zijn. Normaal gesproken ga je daarvan uit maar dat is nu niet meer het geval.
Dus hou op met zeggen: eigen schuld of goedkoop is duurkoop. Wij gaan met 12 mensen waarvoor onze ouders betalen. 150 euro pp goedkoper is een hoop geld. Helemaal gezien het feit dat men zei dat Phuket niet onder zou doen voor de normale (Transavia is als voorbeeld genoemd) maatschappijen. 150 euro pp meer betalen om perse met de naam KLM te vliegen zou onzin zijn. We voelen ons redelijk genomen en de service die je nu krijgt (ik heb niet het idee dat ze echt moeite doen en schepen mijn ouders met van alles af) maakt het gevoel zeker niet beter. Als je nu het gevoel hebt dat TUi er alles aan doet om haar klanten tevreden te stellen dan kan ik daar nog mee leven. Maar je wordt gewoon afgescheept en daarmee is het zeer binnenkort afgelopen. Ik wacht de berichten komende week nog even af en beslis daarna wel wat we zullen gaan doen.
Als je als vliegmaatschappij zo onder controle staat dan zorg je er toch gewoon voor dat dit soort schijnbaar zeer belangrijke dingen gewoon geregeld zijn. Schijnbaar niet dus. Wie zegt mij nu dat andere (ook belangrijke zaken) WEL goed zijn. Normaal gesproken ga je daarvan uit maar dat is nu niet meer het geval.
Dus hou op met zeggen: eigen schuld of goedkoop is duurkoop. Wij gaan met 12 mensen waarvoor onze ouders betalen. 150 euro pp goedkoper is een hoop geld. Helemaal gezien het feit dat men zei dat Phuket niet onder zou doen voor de normale (Transavia is als voorbeeld genoemd) maatschappijen. 150 euro pp meer betalen om perse met de naam KLM te vliegen zou onzin zijn. We voelen ons redelijk genomen en de service die je nu krijgt (ik heb niet het idee dat ze echt moeite doen en schepen mijn ouders met van alles af) maakt het gevoel zeker niet beter. Als je nu het gevoel hebt dat TUi er alles aan doet om haar klanten tevreden te stellen dan kan ik daar nog mee leven. Maar je wordt gewoon afgescheept en daarmee is het zeer binnenkort afgelopen. Ik wacht de berichten komende week nog even af en beslis daarna wel wat we zullen gaan doen.
-
Henkybaby
Re: phuket air
Voor je broer hoef jij niets te doen. Dat regelt de luchtvaartmaatschappij of de touroperator. Die betalen nu ook zijn hotel etc. Het kan een paar dagen duren, maar er is een vervoersplicht.
Strikt genomen is de stelling van Kras dat het overmacht is, correct. Natuurlijk wisten ze dat niet de Rolls Royce onder de luchtvaartmaatschappijen was, maar eerder de Lada... Toch konden ook zij niet verwachten dat de maatschappij aan de grond gehouden zou worden. Geloof het of niet, maar ik denk niet dat ze "geld voor mensenlevens" hebben gedacht.
Toch kan er wel sprake zijn van wanprestatie als het redelijkerwijs kan worden aangenomen dat de touroperator wist of kon verwachten dat de maatschappij wiens product zij verkopen, haar verplichtingen niet na kon komen. Juridisch lijkt mij daar geen sprake van.
Ik weet niet of Kras is aangesloten bij het SGR, maar wie weet kunnen jullie daar een beroep op doen. Ook annulerings- en reisverzekeringen betalen vaak de kosten. Tenzij je daar ook weer op de goedkope tour bent gegaan, natuurlijk...
Strikt genomen is de stelling van Kras dat het overmacht is, correct. Natuurlijk wisten ze dat niet de Rolls Royce onder de luchtvaartmaatschappijen was, maar eerder de Lada... Toch konden ook zij niet verwachten dat de maatschappij aan de grond gehouden zou worden. Geloof het of niet, maar ik denk niet dat ze "geld voor mensenlevens" hebben gedacht.
Toch kan er wel sprake zijn van wanprestatie als het redelijkerwijs kan worden aangenomen dat de touroperator wist of kon verwachten dat de maatschappij wiens product zij verkopen, haar verplichtingen niet na kon komen. Juridisch lijkt mij daar geen sprake van.
Ik weet niet of Kras is aangesloten bij het SGR, maar wie weet kunnen jullie daar een beroep op doen. Ook annulerings- en reisverzekeringen betalen vaak de kosten. Tenzij je daar ook weer op de goedkope tour bent gegaan, natuurlijk...
-
Henkybaby
Re: phuket air
Er is helaas een verschil tussen wat je voelt (en heel begrijpelijk is) en de juridische kant van de zaak. Kras noch TUI gaan iets toegeven, want dat brengt ze juridisch in de problemen.
Als je echt - zwart op wit - informatie van Kras of Arke of wie dan ook hebt dat ze hebben geadverteerd met "vliegt al jaren op Europa", dan heb je misschien een zaak. Want dat is gelogen.
Maar gerenommeerd is een waardeoordeel. P-A was aangeloten bij de IATA en had van Schiphol landingrechten gekregen. Dat was voor hen (juridisch) genoeg om aan te nemen dat het een gerenommeerde maatschappij betreft.
De wet zuigt vaak en doet geen recht aan het rechtvaardigheidsgevoel helaas...
Als je echt - zwart op wit - informatie van Kras of Arke of wie dan ook hebt dat ze hebben geadverteerd met "vliegt al jaren op Europa", dan heb je misschien een zaak. Want dat is gelogen.
Maar gerenommeerd is een waardeoordeel. P-A was aangeloten bij de IATA en had van Schiphol landingrechten gekregen. Dat was voor hen (juridisch) genoeg om aan te nemen dat het een gerenommeerde maatschappij betreft.
De wet zuigt vaak en doet geen recht aan het rechtvaardigheidsgevoel helaas...
-
HermanS
Re: phuket air
Henkiebaby,
Natuurlijk, de reiziger moet de airline checken en
dat is niet moeilijk. Natuurlijk, ze waren in het
"nieuws" maar juist de reiziger moet hiervoor even
zijn best doen. TUI, Kras en cs. sluiten contracten
en schermen met GERENOMMEERDE maatschappij en daarmee
is voor hun de kous af. Hier en daar een paar
leugentjes strooien, persberichten zo van "niets
aan de hand" en dan is het overmacht. Kijk maar hoe
je op vakantie komt. Kijk maar hoe je van Bangkok naar
huis komt. Overmacht! De reiziger is schuld want de
tickets waren ja goedkoop. Ik ben dus schuld aan het
failliet van onze maatschappij omdat ik veel geld,
DAT IS HET VOOR MIJ, aan een toeroperator geef die
notabene in een schitterende catalogus hiervoor reclame
mag maken en ongetwijfeld miljoenen winst maakt ...
Ik moet me dus schamen ... okay, sorry dat ik zo dom
was en voor 3000 Euro op vakantie wilde ...
Het is te gek voor woorden
HermanS
Natuurlijk, de reiziger moet de airline checken en
dat is niet moeilijk. Natuurlijk, ze waren in het
"nieuws" maar juist de reiziger moet hiervoor even
zijn best doen. TUI, Kras en cs. sluiten contracten
en schermen met GERENOMMEERDE maatschappij en daarmee
is voor hun de kous af. Hier en daar een paar
leugentjes strooien, persberichten zo van "niets
aan de hand" en dan is het overmacht. Kijk maar hoe
je op vakantie komt. Kijk maar hoe je van Bangkok naar
huis komt. Overmacht! De reiziger is schuld want de
tickets waren ja goedkoop. Ik ben dus schuld aan het
failliet van onze maatschappij omdat ik veel geld,
DAT IS HET VOOR MIJ, aan een toeroperator geef die
notabene in een schitterende catalogus hiervoor reclame
mag maken en ongetwijfeld miljoenen winst maakt ...
Ik moet me dus schamen ... okay, sorry dat ik zo dom
was en voor 3000 Euro op vakantie wilde ...
Het is te gek voor woorden
HermanS
-
Gast
Re: phuket air
Vanmiddag iemand gesproken van KLM, daar zouden de toestellen in onderhoud zijn, dat zijn ze dus niet geweest. KLM heeft in die maand tijd NIETS eraan gedaan. Want de procedure gaat als volgt, er moet eerst 2 a 3 ton worden betaald voor dat personeel van KLM eraan gaat sleutelen. Met andere worden ik kan ook wel zeggen dat ze bij KLM onderhouden worden, dat wordt alleen maar gezegd als intentie, maar is nooit gebeurd. Er wordt alleen een oppervlakkige routine comtrole gehouden met de vitale delen van een vliegtuig ( denk aan de APK van een auto )
Toestellen voldeden aan deze norm maar daarbuiten was er van alles mis.
Toestellen voldeden aan deze norm maar daarbuiten was er van alles mis.
-
Henkybaby
Re: phuket air
Ik zou ook balen als een stekker. Uit voorwaarden van de ANVR:
ARTIKEL 12, LID 3
Indien de reis niet verloopt overeenkomstig de in lid 1 bedoelde verwachtingen, is de reisorganisator verplicht eventuele schade te vergoeden, tenzij de tekortkoming in de nakoming niet aan hem is toe te rekenen noch aan de persoon van wiens hulp hij bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt, omdat: a. de tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst is toe te rekenen aan de reiziger; of b. de tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst niet kon worden voorzien of niet kon worden opgeheven en toe te rekenen is aan een derde die niet bij de levering van de in de reis begrepen diensten is betrokken; of c. de tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst te wijten is aan een gebeurtenis die de reisorganisator of degene van wiens hulp hij bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt, met in achtneming van alle mogelijke zorgvuldigheid niet kon voorzien of verhelpen; of d. de tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst te wijten is aan overmacht als bedoeld in lid 4 van dit artikel.
ARTIKEL 12, LID 4
Onder overmacht worden verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich er op beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.
Nu zal het wel touwtrekken worden of KRAS (en de anderen) op grond van de recente incidenten rondom PA konden voorzien dat deze omstandigheid zou ontstaan. Ik denk dat jullie wel een zaak hebben, omdat:
- de omstandigheden waren te voorzien, gezien de dagenlange vetragingen en het aan de grond houden van de toestellen in zowel Thailand, de VAE en AMS;
- met het nemen van de juiste voorzorgsmaatregelen (ombooeken) deze situatie voorkomen had kunnen worden.
Aangezien veel mensen al aan Kras om een omboeking hadden verzocht voordat dit speelde, kunned de reizigers zelf blijkbaar wel iets voorzien en is het dus niet redelijk te veronderstellen dat de professionals dat niet konden.
Dat zijn de argumenten, niet de emotionele. Als je emotionele argumenten gebruikt verlies je de zaak op zeker. Beter verenigen jullie je en dienen gezamenlijk een vordering in bij de ANVR, Kras etc. Doe dat via een advocaat. Ook alle brieven die je gaat sturen en accepteer nu niks. Emotie is je vijand... Succes!! Ik meen het...
ARTIKEL 12, LID 3
Indien de reis niet verloopt overeenkomstig de in lid 1 bedoelde verwachtingen, is de reisorganisator verplicht eventuele schade te vergoeden, tenzij de tekortkoming in de nakoming niet aan hem is toe te rekenen noch aan de persoon van wiens hulp hij bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt, omdat: a. de tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst is toe te rekenen aan de reiziger; of b. de tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst niet kon worden voorzien of niet kon worden opgeheven en toe te rekenen is aan een derde die niet bij de levering van de in de reis begrepen diensten is betrokken; of c. de tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst te wijten is aan een gebeurtenis die de reisorganisator of degene van wiens hulp hij bij de uitvoering van de overeenkomst gebruik maakt, met in achtneming van alle mogelijke zorgvuldigheid niet kon voorzien of verhelpen; of d. de tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst te wijten is aan overmacht als bedoeld in lid 4 van dit artikel.
ARTIKEL 12, LID 4
Onder overmacht worden verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich er op beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.
Nu zal het wel touwtrekken worden of KRAS (en de anderen) op grond van de recente incidenten rondom PA konden voorzien dat deze omstandigheid zou ontstaan. Ik denk dat jullie wel een zaak hebben, omdat:
- de omstandigheden waren te voorzien, gezien de dagenlange vetragingen en het aan de grond houden van de toestellen in zowel Thailand, de VAE en AMS;
- met het nemen van de juiste voorzorgsmaatregelen (ombooeken) deze situatie voorkomen had kunnen worden.
Aangezien veel mensen al aan Kras om een omboeking hadden verzocht voordat dit speelde, kunned de reizigers zelf blijkbaar wel iets voorzien en is het dus niet redelijk te veronderstellen dat de professionals dat niet konden.
Dat zijn de argumenten, niet de emotionele. Als je emotionele argumenten gebruikt verlies je de zaak op zeker. Beter verenigen jullie je en dienen gezamenlijk een vordering in bij de ANVR, Kras etc. Doe dat via een advocaat. Ook alle brieven die je gaat sturen en accepteer nu niks. Emotie is je vijand... Succes!! Ik meen het...
-
Djibo Zeilemaker
Re: phuket air
Henkybaby
"Voor je broer hoef jij niets te doen. Dat regelt de luchtvaartmaatschappij of de touroperator. Die betalen nu ook zijn hotel etc. Het kan een paar dagen duren, maar er is een vervoersplicht."
Ze regelen bar weinig als ik het van mijn broer net verneem ze kunnen zelf die ticket voorschieten of bijbetalen. Kras verteld mij dus dat het overmacht is, de reisvezekering gebeld. Die zegt dat ze niet verantwoordelijk zijn voor vluchten die geannuleerd zijn. De reisverzekering is niet op de goedkope tour geboekt, doorlopende verzekering van Reaal met werelddekking. Je wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd en niet naar nederland....
Djibo
"Voor je broer hoef jij niets te doen. Dat regelt de luchtvaartmaatschappij of de touroperator. Die betalen nu ook zijn hotel etc. Het kan een paar dagen duren, maar er is een vervoersplicht."
Ze regelen bar weinig als ik het van mijn broer net verneem ze kunnen zelf die ticket voorschieten of bijbetalen. Kras verteld mij dus dat het overmacht is, de reisvezekering gebeld. Die zegt dat ze niet verantwoordelijk zijn voor vluchten die geannuleerd zijn. De reisverzekering is niet op de goedkope tour geboekt, doorlopende verzekering van Reaal met werelddekking. Je wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd en niet naar nederland....
Djibo
-
Peter.J.C.Peters
Re: phuket air
Wij hebben via Kras de inauguratievlucht meegemaakt (de eerste).
Inderdaad hebben wij een afschuwelijke terugvlucht gehad. Eerste vertrek uitgesteld. Hierna overhaast naar Bangkok om in een hotel te worden gedumped. Om 11.30 uur zou er een excursie zijn met een lunch aangeboden i.v.m. de vertragingen. Op die tijd weer wel ineens vertrekken, dus weer omkleden, zelf koffers sjouwen etc.
Om 01.00 uur met 300 passagiers voor 2 incheckbalies van Phuket air.Vertrek uitgesteld van 14.00 naar 14.30 en 15.30 uur.
Om 16.00 in een snikheet toestel zonder enige vorm van ventilatie.
Zonder enig commentaar van de crew begon om 17.00 uur de nodige paniek uit te breken. Zuurstofpercentage liep rap terug en menig passagier kom het niet langer uithouden. De Keuken werd inmiddels geplunderd omdat er wel koude dranken en ijs aanwezig was.
Om 18.00 uur ierdereen weer terug naar de departurehal. Inmiddels nog steeds geen eten gehad sinds 05.00 uur s'morgens.
Beloofde lunch niet klaargemaakt en telefoonkaarten niet aanwezig.
Wij houden Kras (TUI) volledig aansprakelijk voor deze Crash-airline.
Inderdaad hebben wij een afschuwelijke terugvlucht gehad. Eerste vertrek uitgesteld. Hierna overhaast naar Bangkok om in een hotel te worden gedumped. Om 11.30 uur zou er een excursie zijn met een lunch aangeboden i.v.m. de vertragingen. Op die tijd weer wel ineens vertrekken, dus weer omkleden, zelf koffers sjouwen etc.
Om 01.00 uur met 300 passagiers voor 2 incheckbalies van Phuket air.Vertrek uitgesteld van 14.00 naar 14.30 en 15.30 uur.
Om 16.00 in een snikheet toestel zonder enige vorm van ventilatie.
Zonder enig commentaar van de crew begon om 17.00 uur de nodige paniek uit te breken. Zuurstofpercentage liep rap terug en menig passagier kom het niet langer uithouden. De Keuken werd inmiddels geplunderd omdat er wel koude dranken en ijs aanwezig was.
Om 18.00 uur ierdereen weer terug naar de departurehal. Inmiddels nog steeds geen eten gehad sinds 05.00 uur s'morgens.
Beloofde lunch niet klaargemaakt en telefoonkaarten niet aanwezig.
Wij houden Kras (TUI) volledig aansprakelijk voor deze Crash-airline.
-
djibo Zeilemaker
Re: phuket air
Henkybaby,
Dank je wel voor het opzoeken, ik was inmiddels ook al zover. Ik zal mijn broer melden dat hij met niets akkoord moet gaan!!! Ik zal voor de rest kras gewoon telefonisch lastig blijven vallen. (op een nette manier dan)
Groeten djibo
Dank je wel voor het opzoeken, ik was inmiddels ook al zover. Ik zal mijn broer melden dat hij met niets akkoord moet gaan!!! Ik zal voor de rest kras gewoon telefonisch lastig blijven vallen. (op een nette manier dan)
Groeten djibo
-
Henkybaby
Re: phuket air
ARTIKEL 13, LID 2
Indien de reis niet verloopt overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht hebben wegens omstandigheden die noch aan de reiziger noch aan de reisorganisator zijn toe te rekenen, draagt ieder zijn eigen schade. Voor de reisorganisator bestaat deze o.a. uit de extra inzet van menskracht: voor de reiziger bestaat deze o.a. uit extra verblijf- en repatriëringskosten.
Als Kras overmacht claimt, zullen ze niks doen, denk ik. Maar Phuket Air is nog niet failliet, dus PA moet aan de vervoersplicht voldoen (bedoelde ik). PA is voorlopig ook nog niet failliet, denk ik.
Indien de reis niet verloopt overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de overeenkomst redelijkerwijs mocht hebben wegens omstandigheden die noch aan de reiziger noch aan de reisorganisator zijn toe te rekenen, draagt ieder zijn eigen schade. Voor de reisorganisator bestaat deze o.a. uit de extra inzet van menskracht: voor de reiziger bestaat deze o.a. uit extra verblijf- en repatriëringskosten.
Als Kras overmacht claimt, zullen ze niks doen, denk ik. Maar Phuket Air is nog niet failliet, dus PA moet aan de vervoersplicht voldoen (bedoelde ik). PA is voorlopig ook nog niet failliet, denk ik.
-
Gast
Re: phuket air
Wat is nu eigenlijk de procedure? Phuket heeft in NL (nu) geen vergunning meer. Maar hoe wordt hier verder mee omgegaan. Kunnen ze op korte termijn deze vergunning wel weer krijgen of hoe gaat dat in zijn werk.
-
Gast
Re: phuket air
Tui is ten alle tijden aansprakelijk.Die kunnen zich niet veroorloven om die mensen met extra kosten zitten in de kou te laten staan.En ze hebben de plicht om deze mensen naar huis te halen zonder extra vlieg kosten.Ze kunnen zich niet onttrekken aan hun verantwoordelijkheid.Zo werkt dat nu eenmaal.Het zijn grote reisorganisaties die de plicht hebben om vliegtuig in te zetten om die mensen zo spoedig mogelijk terug te halen.Ik wens iedereen heel veel sterkte ermee en hoop dat iedereen zo spoedig mogelijk weer op een fatsoenlijke manier naar nederland gehaald gaan worden.Ik vind dat Tui daarvoor aansprakelijk gesteld kan en mag worden.
-
Henkybaby
Re: phuket air
Gast, wat jij zegt is jouw MENING, maar heeft niets met de wet te maken. PA is aansprakelijk en tenzij aannemelijk (juridisch!!) gemaakt kan worden dat de reisorganisatie dit had kunnen voorzien, is daarna de reiziger de ***.
Als TUI al iets doet, is het coulance en gericht op het beschermen van hun goede naam.
Daarom zou ik me ook verenigen met meerdere eiseressen en zo proberen de aannemelijkheid dat de reisorganisatie dit konden verwachten onder de aandacht te blijven.
En gast: aan emoties heb je echt NIKS.
Als TUI al iets doet, is het coulance en gericht op het beschermen van hun goede naam.
Daarom zou ik me ook verenigen met meerdere eiseressen en zo proberen de aannemelijkheid dat de reisorganisatie dit konden verwachten onder de aandacht te blijven.
En gast: aan emoties heb je echt NIKS.
-
nooitmeerkras
Re: phuket air
mij bekruipt toch een heel vreemd gevoel omtrent reisorganisaties annuleringsverzekeringen en reisverzekeringen. Voor een 25 daagsereis met een reissom van 3000 euro betaal je al gauw een premie van in totaal 250 euro of te wel zo 8 a 9 procent van de reissom.
Maar wanneer kan je er een beroep op doen. O ja ik weet het al, een tsunami met 200000 doden, . O ja ik weet er nog een,
je moeder komt te overlijden. Dan mag je ook kosteloos annuleren, maar dan moet het wel onverwacht zijn, want als je moeder al een paar maanden een verkoudheid blijkt te hebben dan krijg je je geld waarschijnlijk ook niet terug. Kortom je betaald een aanzienlijk bedrag maar als puntje bij paaltje komt zullen instanties er alles doen om aan hun verplichtingen te ontkomen of het moet wel heel heel heel ernstig zijn en heel heel heel erg onverwacht.
MISSELIJK word ik hiervan.
De arrogantie waarmee KRAS haar clienten behandeld is schandalig te noemen. Ik had voor KRAS gekozen omdat ik in eerste instantie niet per se in een mercedes vliegtuig hoefde t vliegen. Voor 150 euro minder wilde ik in een gewoon normaal goed betrouwbaar vliegtuig zoals degene die onze reis boekte zei vergelijkbaar met MARTIN AIR.
KRAS heeft zijn ware gezicht laten zien: ZORGEN DAT JE DE MENSEN HUN GELD UIT DE PORTEMONNAIE TREKT EN VOOR DE REST ZOEKEN DE MENSEN HET MAAR UIT.
Maar wanneer kan je er een beroep op doen. O ja ik weet het al, een tsunami met 200000 doden, . O ja ik weet er nog een,
je moeder komt te overlijden. Dan mag je ook kosteloos annuleren, maar dan moet het wel onverwacht zijn, want als je moeder al een paar maanden een verkoudheid blijkt te hebben dan krijg je je geld waarschijnlijk ook niet terug. Kortom je betaald een aanzienlijk bedrag maar als puntje bij paaltje komt zullen instanties er alles doen om aan hun verplichtingen te ontkomen of het moet wel heel heel heel ernstig zijn en heel heel heel erg onverwacht.
MISSELIJK word ik hiervan.
De arrogantie waarmee KRAS haar clienten behandeld is schandalig te noemen. Ik had voor KRAS gekozen omdat ik in eerste instantie niet per se in een mercedes vliegtuig hoefde t vliegen. Voor 150 euro minder wilde ik in een gewoon normaal goed betrouwbaar vliegtuig zoals degene die onze reis boekte zei vergelijkbaar met MARTIN AIR.
KRAS heeft zijn ware gezicht laten zien: ZORGEN DAT JE DE MENSEN HUN GELD UIT DE PORTEMONNAIE TREKT EN VOOR DE REST ZOEKEN DE MENSEN HET MAAR UIT.
