LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.

Camping Hengelhoef, leuke camping met goed en vriendelijk personeel?

Jazeker
58
54%
Zeker niet
49
46%
 
Totaal aantal stemmen: 107

Strieper

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Strieper »

Still going strong :)

stofzuigertje

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Goed personeel en veel dingen gaan wel goed.
Ik ben nu op 6 van de 10 campings van deze groep geweest maar Hengelhoef nog niet.
Wel maken wij als bezoekers er vaak zo snel een puinhoop van, soms dronken of slordig en daar is niet tegen schoon te maken.
In het voor en na seizoen is het beter dan in de dure Zomermaanden.
Gezien de prijs klagen deze dus het meeste.
Voor mij hoeft de Zomervakantie ook niet meer.

Ook hebben vele parken nieuwe mooie Caravans die ze Chalets noemen maar die naam niet waardig zijn, te krap en geen loopruimte rond 2 pers. bed.
Maar een voorkeur op kaart zoeken met meer ruimte is de oplossing en niet dus in het midden overal vlakbij want daar staan ze meestal te krap, en te druk dus overlast.

Ik vind het redelijke parken met redelijke prijzen.
Maar in het hoogseizoen is het soms dwijlen met de kraan open dus ik kan de medewerkers niet de schuld geven.
Als wij mensen die er een puinhoop van maken verraden en deze verwijderd worden voorkomen we ook veel ellende.
Zolang dronken gasten alles onder kotsen en lawaai maken en vernielen en niemand iets doet krijg je deze 12 pagina's vol klachten maar doe zelf ook iets als je iets ziet.
Mijn mobiel en één foto en gelijk was het probleem verdwenen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Har06 »

Bovenstaand verhaal klopt in grote lijnen, wij hebben van nde 10 parken er 5 bezocht ,waarvan Hengelhoef 3* naar ons gevoel nog de beste :wink:

cassandra108
Berichten: 10
Lid geworden op: 22 jul 2011 18:40

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door cassandra108 »

Wij hebben een gerichte klacht schriftelijk gemeld bij de Oostappengroep; het betrof een gevaarlijke situatie bij de Hengelhoef, waardoor ik buiten enige schuld, een ongeluk kreeg waarvan ik nog revaliderend ben; daar in het ziekenhuis te Genk terecht kwam en mogelijk nog geopereerd moet worden.
Vier brieven geschreven, 3 mails gestuurd en nog nooit antwoord gekregen.
Telefonisch zijn ze niet bereikbaar en na inspreken van antwoordapparaat waarop de melding dat ze terug zullen bellen, levert ook geen reaktie op.
Op hun site staat dat ze een klacht zien als een compliment om zodoende de kwaliteit nog te kunnen verbeteren en dat een klacht binnen 1 a 2 dagen zal worden opgelost. Dat staat recht tegenover hun niet-reageren.
Vóór onze schriftelijke melding, hebben wij het probleem voorgelegd aan de parkmanager, die zei daar niets mee te doen en dat wij de juridische afdeling maar moesten schrijven.
Ja, schrijven mag; antwoord krijg je toch niet.

Strieper

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Strieper »

stofzuigertje schreef: Zolang dronken gasten alles onder kotsen en lawaai maken en vernielen en niemand iets doet krijg je deze 12 pagina's vol klachten maar doe zelf ook iets als je iets ziet.
Is me iets te makkelijk gesteld!
Zelf iets doen aan een teringzooi die anderen maken? Dat hoort een camping zelf op te lossen/op te ruimen...niks meer en niks minder.

Als gasten dronken over de camping lopen (jongeren dus vaak) dan trek je, als camping, kennelijk dit soort bevolking aan. Niets mis mee...maar pretendeer dan geen camping te zijn voor JONGE gezinnen of 55-plussers.

Hoe dan ook....een foto maken van rotzooi, hielp op Hengelhoef voor geen meter. Ik schetste al hoe de Poolse schoonmaakmeisjes van 13-16 jaar, daar gewoon een blik naar binnen werpen en bij en "goed aanzicht" gewoon doodleuk doorrijden, zonder te poetsen. DAAR gaat het al fout. Gewoon poetsen, klaar! De schuld daarvoor ligt uiteraard bij de campingleiding en niet ij die meisjes.

Oostappen is gewoon, op al hun parken, benedenmaats. Dat blijkt wel uit de inmiddels vele reacties en tv-uitzendingen die al vanaf hiun parken zijn gemaakt. De hoeveelheid klachten is er niet zomaar. En jezelf als leiding, verschuilen achter smoesjes is niet geloofwaardig als, het zo vaak voorkomt.

Strieper

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Strieper »

cassandra108 schreef:Wij hebben een gerichte klacht schriftelijk gemeld bij de Oostappengroep; het betrof een gevaarlijke situatie bij de Hengelhoef, waardoor ik buiten enige schuld, een ongeluk kreeg waarvan ik nog revaliderend ben; daar in het ziekenhuis te Genk terecht kwam en mogelijk nog geopereerd moet worden.
Vier brieven geschreven, 3 mails gestuurd en nog nooit antwoord gekregent.
Kijjk...DAT bedoel ik. Totaal geen reactie?? Schandalig!!
Dat tekent dus exact het wanbeleid van dat bedrijf uit Asten. Een net briefje, een kaartje, een bloemetje....enige reactie was al iets geweest.

Als ze geld kunnen innen, zijn ze snel...maar menselijkheid tonen? Oostappen? Asociale geldwolven!

stofzuigertje

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Gezien de maat van de parken kan het personeel nooit alles zien, dus heeft melden wel nu.

2 Kinder en 55+, ja maar vernielen en vervuilen, dat is meestal 16+ en die zonder controle hun gang laten gaan dan maakt die kleine groep het probleem voor vele.

3 Ik weet dat niet alles goed gaat maar elk jaar nieuw personeel en de werkdruk onder schoonmakers is zo groot dat ik wel begrijp als iets fout ging.
Gewoon melden receptie en de verantwoordelijke schoonmaker word dan aangesproken of weggestuurd.

4 1000 bezoekers kunnen meer zien en melden dan enkele tientallen medewerkers!

5 de krappe opstelling van Caravans, de schimmel ook gezien maar de prijs is er ook naar...
Gelukkig veel gratis en ze doen hun best maar het is ook maar net welke medewerker ze toevallig op dat moment dat laten uitvoeren.

6 Vaste bewoners, vaak aan de rand melden wel voldoende en via hun word er meestal beter geluisterd.
Ook weten ze gelijk welk persoon ze moeten hebben en die vaste jaarplaats houders vragen en het is meestal vlot verholpen.

7 Val ongeluk, ja het kan en is het als melding of als Claim ingediend?
Als je duidelijk dit als Schadeclaim indien zouden ze het anders moeten afhandelen en nogmaals insturen en boven zetten; Schade Claim.
Als je weet hoeveel post ze krijgen kan het wel eens fout gaan.
Zij werken hard en zoveel klachten en waarom doet je rechtsbijstandsverzekeraar of doorlopende reisverzekering dan niets?

Ik wil zeker niet alles goed praten maar ondanks de gebreken is het gezien de prijs nog best redelijk te doen.

Strieper

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Strieper »

stofzuigertje schreef: 3 Ik weet dat niet alles goed gaat maar elk jaar nieuw personeel en de werkdruk onder schoonmakers is zo groot dat ik wel begrijp als iets fout ging.
Gewoon melden receptie en de verantwoordelijke schoonmaker word dan aangesproken of weggestuurd.
n.
Nee hoor! Ik vraag me af of je al het voorgaande wel hebt gelezen...
Klachten over m.n. schoonmaak zijn HEEL vaak doorgegeven, maar er gebeurde NIETS! Klachten werden weggehoond, tegengesproken of gewoon genegeerd.
Maar vooral tegengesproken...daar zijn ze bij Oostappen sowieso goed in: ontkennen en alles verdraaien.

Prijs (die nog altijd best hoog is!) mag geen reden zijn om minder te poetsen! Hygiene is op campings, wat mij betreft, een van de speerpunten.
En NATUURLIJK maken de "bewoners" er de zooi....maar dat is op alle campings zo. De gebruiker vervuilt. Maar DAARVOOR heb je schoonmaakstertjes in dienst. laat die dan ook hun werk doen....en niet even binnengluren om te zien of de stront niet tot aan het plafond uitgesmeerd is, voordat ze iets gaan doen.

Want niet poetsen wekt dat smerige gedrag van de gebruiker in de hand. Als iets schoon is, wordt het ook schoner gehouden. Is het een zooi? Dan voel je geen drang om dat te veranderen en ben je nonchalanter.

De klachten aan het adres van Oostappen, zijn niet van de lucht....het zijn er teveel. Dan is het geen toeval meer.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Har06 »

Strieper schreef:
stofzuigertje schreef: 3 Ik weet dat niet alles goed gaat maar elk jaar nieuw personeel en de werkdruk onder schoonmakers is zo groot dat ik wel begrijp als iets fout ging.
Gewoon melden receptie en de verantwoordelijke schoonmaker word dan aangesproken of weggestuurd.
n.
Nee hoor! Ik vraag me af of je al het voorgaande wel hebt gelezen...
Klachten over m.n. schoonmaak zijn HEEL vaak doorgegeven, maar er gebeurde NIETS! Klachten werden weggehoond, tegengesproken of gewoon genegeerd.
Maar vooral tegengesproken...daar zijn ze bij Oostappen sowieso goed in: ontkennen en alles verdraaien.

Prijs (die nog altijd best hoog is!) mag geen reden zijn om minder te poetsen! Hygiene is op campings, wat mij betreft, een van de speerpunten.
En NATUURLIJK maken de "bewoners" er de zooi....maar dat is op alle campings zo. De gebruiker vervuilt. Maar DAARVOOR heb je schoonmaakstertjes in dienst. laat die dan ook hun werk doen....en niet even binnengluren om te zien of de stront niet tot aan het plafond uitgesmeerd is, voordat ze iets gaan doen.

Want niet poetsen wekt dat smerige gedrag van de gebruiker in de hand. Als iets schoon is, wordt het ook schoner gehouden. Is het een zooi? Dan voel je geen drang om dat te veranderen en ben je nonchalanter.

De klachten aan het adres van Oostappen, zijn niet van de lucht....het zijn er teveel. Dan is het geen toeval meer.
Die Strieper/T toch, kleinerend schrijven over de poetslui is z,n sterk punt.
Bij de ingang van de toiletgroepen hangen schoonmaaklijsten waar je de mogelijke klacht bij kunt schrijven,over welk park praat hij /zij eigenlijk of hoe vaak is hij/zij er geweest ??.
Nogmaalsd De Berckt Zilverstrand Elfenmeer Prinsenmeer zijn onder de maat,Hengelhoef vonden wij een positieve uitzondering.
De directie van de Oosstappengroep of de betreffende parkmanager moet wel reageren bij een aanschrijving of claim van een klant

Strieper

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Strieper »

:)
Laatst gewijzigd door Strieper op 03 dec 2011 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Har06 »

Strieper schreef:Har..je mag weer onder je andere nickname posten hoor :) We weten allemaal dat jij het bent
Streper doe niet zo moeilijk Henri=Har tres simplement

Blijf svp inhoudelijk op de topic reageren en niet alleen op de vlg jouw poolse meisjes hakken :lol:

Miranta
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2012 00:52

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Miranta »

Ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die hier boeken, ik ben veel gewend, echt niet verwend, maar oostappen spant echt de kroon! Zeker die chalets van hun, wat een ranzige zooi! Het is niet voor niks dat Alberto Stegeman veel bij hun komt, smaakpolitie zou eens in zo.n chalet moeten komen met de bacterieen test, ben absoluut geen poestmuts ofzo, maar mensen die op zon park tevreden zijn stellen wel heel erg lage eisen aan hygiene! Ik begrijp dat absoluut niet, bij cp heb ik ook weleens dat eens wat stof ligt, maar de kotsvlekken etc bij oostappen, zure lucht, afzuigkap met stogklonten slaan echt alles! Het is inmiddels 3 jaar terug dat ik bij prinsenmeer ben geweest, maar kan er nog pissed over worden, ga jaarlijks ongeveer 3 a 4 keer op vakantie/weekendje weg (met jonge kids) maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ga hier niet heen, wees gewaarschuwd!

Miranta
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2012 00:52

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Miranta »

Oja en nog iets, zoover vind ik ook niet helemaal zuiver, want als de cijfers van de parken naar beneden worden gehaald door echte gasten, en er komen ineens achter elkaar allemaal positieve reacties (rara) en je zegt daar iets van, dan wordt dat dus ook zonder pardon verwijderd!
Noem het dus maar oostappen mafia!

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Har06 »

Miranta schreef:Ik snap echt niet dat er nog mensen zijn die hier boeken, ik ben veel gewend, echt niet verwend, maar oostappen spant echt de kroon! Zeker die chalets van hun, wat een ranzige zooi! Het is niet voor niks dat Alberto Stegeman veel bij hun komt, smaakpolitie zou eens in zo.n chalet moeten komen met de bacterieen test, ben absoluut geen poestmuts ofzo, maar mensen die op zon park tevreden zijn stellen wel heel erg lage eisen aan hygiene! Ik begrijp dat absoluut niet, bij cp heb ik ook weleens dat eens wat stof ligt, maar de kotsvlekken etc bij oostappen, zure lucht, afzuigkap met stogklonten slaan echt alles! Het is inmiddels 3 jaar terug dat ik bij prinsenmeer ben geweest, maar kan er nog pissed over worden, ga jaarlijks ongeveer 3 a 4 keer op vakantie/weekendje weg (met jonge kids) maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Ga hier niet heen, wees gewaarschuwd!
Stegeman was eenmaal in het park De Berckt,indrdaad het slechtste park tesamen met prinsenmeer.
Miranda 3 jaar geleden en je geeft nu al je commentaar ? zou er misschien inmiddels iets verbeterd zijn in de afgelopen 3 jaar????? :lol:

Miranta
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 feb 2012 00:52

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Miranta »

Bij de Berckt is hij afgelopen jaar geweest, maar daarvoor ook bij de Hengelhoef! Kijk de prijs is er misschien wel naar.. uhm ik ga dat liever niet meer proberen na 3 jaar, als ik de echte recensies lees (niet al die hoge cijfers die ze zelf op zoover toevoegen), dan weet ik genoeg :wink:
Mij krijg je er niet meer heen, al kreeg ik geld toe :evil:

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Har06 »

Miranta schreef:Bij de Berckt is hij afgelopen jaar geweest, maar daarvoor ook bij de Hengelhoef! Kijk de prijs is er misschien wel naar.. uhm ik ga dat liever niet meer proberen na 3 jaar, als ik de echte recensies lees (niet al die hoge cijfers die ze zelf op zoover toevoegen), dan weet ik genoeg :wink:
Mij krijg je er niet meer heen, al kreeg ik geld toe :evil:
Oude koeien aan het vangen ??? :oops:

lindamuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2012 12:33

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door lindamuis »

Onlangs zijn wij (in het weekend van 13 april) op Parelstrand geweest. Bij het arrangement zaten kaartjes voor een bezoek aan het zwembad op uw Park. Tijdens het omkleden bleek het kluisje van mij dochter te zijn losgemaakt (gekraakt dus, jas, telefoon, portomonee alles weg! Een kind van 11 wat 1 jaar heeft gespaard voor een telefoon, en die ze eindelijk 3 maanden had) Het zwembad personeel kwam erbij, schouderophalend. Bij de receptie reageerde men op z'n minst gezegd asociaal, onbeleefd. Toen ik vertelde dat er precies een camera op dat kluisje was gericht, werd er schouderophalend gereageerd, en gezegd mevrouw daar kijken wij niet na!!!!! Toen ik vroeg naar iemand van de beveiliging werd er niet eens gereageerd. Mensen naast mij eisten hun geld terug wouden alla minute naar huis (ook van wegen klachten) over de ranzige huisjes. Fotoos werden getoond, ook hier werd niet mee gedaan. Toen ik zei dat ik net zolang zou wachten tot er iemand kwam, werd eindelijk het nummer van de politie gebeld. Maar deze had geen tijd om te komen. Jongens die verklaarden dat je de kluisje zo los kon trekken zonder pincode in te voeren. De jas werd even later boven op de kluisjes gevonden, ook op de plek waar de camera stond. Ik ben al jaren een fan van uw vakantiepark, maar ik ben nog nooit zo onbeschoft en onbeleefd behandeld vooral door de roodharige dame achter de receptie bij het zwembad. Totaal verslagen zijn we van ellende op zondagmiddag vertrokken, ons hele weekend was verpest. We hebben nog wel even melding gedaan bij magda van de receptie op parelstrand. Dat is pas een receptioniste. Vol begrip, maar ook zei kon niks voor ons doen.

Rhoda
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2012 00:12

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door Rhoda »

Had ik al deze berichten maar eerder gelezen dan waren we nooit in deze ouwe vieze toestand terecht gekomen. We hebben het hier over Hengelhoef. De kinderen hadden het naar hun zin dus we zijn gebleven maar wat is dit erg. De schimmel zat door het hele chalet heen. Van alles stuk en niet compleet. Het personeel gemiddeld 18 jaar en zonder enige leiding wordt dat natuurlijk niets. s'Avonds lijkt het 'entertainment' meer op een groep 8 toneelstuk. Buren hadden niet eens een toiletbril !!!!! En als klap op de vuurpijl staat er onaangekondigd een kermis in je achtertuin. Tot 24.00 beukende muziek. Ik houd het kort want anders heb ik meerdere A4-tjes nodig om alles te beschrijven. Doe dit niet, laat je niet verleiden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door nevermind »

Rhoda schreef:Had ik al deze berichten maar eerder gelezen dan waren we nooit in deze ouwe vieze toestand terecht gekomen. We hebben het hier over Hengelhoef. De kinderen hadden het naar hun zin dus we zijn gebleven maar wat is dit erg. De schimmel zat door het hele chalet heen. Van alles stuk en niet compleet. Het personeel gemiddeld 18 jaar en zonder enige leiding wordt dat natuurlijk niets. s'Avonds lijkt het 'entertainment' meer op een groep 8 toneelstuk. Buren hadden niet eens een toiletbril !!!!! En als klap op de vuurpijl staat er onaangekondigd een kermis in je achtertuin. Tot 24.00 beukende muziek. Ik houd het kort want anders heb ik meerdere A4-tjes nodig om alles te beschrijven. Doe dit niet, laat je niet verleiden.

Laat dit Henry/Har niet lezen, want volgens hem is Hengelhoef er een van de beteren campings van de Oostappen Groep.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Camping Hengelhoef van Oostappen Groep

Ongelezen bericht door renegade66 »

Laat dit Henry/Har niet lezen, want volgens hem is Hengelhoef er een van de beteren campings van de Oostappen Groep.
die hele oostappen groep is 1 groot ongeorganiseerd zooitje.
wij zijn enige weken een lang weekend naar elfenmeer geweest, wat een bende, chalet(stacaravan) was een bende, bedden zijn 1.70m bij 1.20. nou dat is lachen als je zelf 1.95m bent.

wij hebben hier een klacht over ingediend en aangegeven dat het bed van mijn dochtertje een standaard kinderbed al die maat heeft. de lengte dan.

hierop werd laconiek gereageerd en heb de leiding erbij geroepen. die heeft het door de technische dienst enigszins laten oplossen door te verlengen met kussens.
we konden redelijk normaal slapen maar kwamen volledig gebroken uit bed.

verder was er weinig tot niets te beleven alles was om 5 uur al dicht, zelfs het restaurant. dus wij hebben rondreisjes in belgie en duitsland gemaakt.

kortom, we zijn een dag eerder weggegaan omdat we echt wilden slapen.

Oostappen groep nooit meer.

Gesloten