LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Codex Alimentarius

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Zou je zo vriendelijk willen zijn die url in te korten? Dat maakt het e.e.a. wat leesbaarder.
Ik heb geen idee hoe dat moet, ik ben niet zo computerwijs.

Mike

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Ik heb het allemaal doorgeworstelden ik moet zeggen eindelijk is een behoorlijk onderbouwde theorie ,waarvan ik kan zeggen daar zit wat in.
Hij deelt met BFG ,dat hij geen angst heeft voor teveel vitaminen .
Maar goed hij denkt dat een mediterraandieet het dichtste bij het oerdieet komt . Dat lijkt me op zich prima behalve dat we niet in de mediterrannee wonen en dus niet genoeg zon krijgen.[dus toch voedingssupplementen?]
Maar goed het zijn allemaal peenuts,als de codex straks een mediterraan dieet gaat verbieden :lol:
Dat van die zonnebloemolie snapte ik ook niet zowel in het stuk als in het filmpje is dat wat cryptisch.

alfatrion
Berichten: 22036
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door alfatrion »

@bluefuzzguitar:
Stap 1. Ga naar bericht waar de link staat
Stap 2. Klik op de knop wijzig rechs boven in.
Stap 3. Verander de link naar zo iets:

Code: Selecteer alles

[url=link]een stkuje tekst[/url]

essentiesaub

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door essentiesaub »

Dit is voor Angel en al die andere hufters die behoren binnen het budget van 30 miljard dollar wat jaarlijks wordt uitgegeven door de geheime dienst aan Misinformatie via de masamedia.....................onder de noemer "wetenschappelijk verantwoord.".............om hun verachtelijke zwendel te 'rechtvaardigen' om ziekte ( kanker is een extreem florerende industrie ) en wapenindustrie en inmiddels op een lijn ( met stip binnegekomen ) .....drumroll please....ja hoor de voedingsindustrie ...... een warm hart toe te dragen.
Maar pas op er komt nog eentje met stip binnen : De telecom bedrijven , met hun geweldige producten, die inmiddels een straling hebben van meer dan 5 maal tsjernobil.............dit wordt concurrentie ...........

Godzijdank zijn de meeste journalisten en mensen zoals Angel van nature zo dom ( en extreem onbewust en opgevoed met "wetenschappelijk denken'") zodat ze een extra toegevoegde waarde zijn voor de media.

Kijk iemand zoals Cheney gooit eerst Amerika plat en laat het dan 'opbouwen' via zijn eigen bedrijf........

mensen zoals angel die nog nooit het braakliggende terein van hun ziel omgeploegd hebben, dat met allerlei soorten onkruid overdekt is , en aldus ontaard is in een echte wildernis, waar angstaanjagende gedierte en afzichtelijke reptielen gedijen en zich vermenigvuldigen.


"je bent nog nooit ziek geweest , angel? Je hebt tocg geen enkele gevoeligheid in je lijf ............
nee natuurlijk niet : je bent een robot . Jouw ziel is reeds lang vertrokken.


Alle oorlogen worden in scene gezet door de meest gore klootzakken die daar aan verdienen; Pharma industrie, Fed. bank, Wapenhandel, etc
en nu is er een 4e wereldoorlog aan de gang onder de naam codex alimentarius........en deze is een van de ergste van ze allemaal, omdat het zo smerig doortrapt is met 'medewerking ' van extreem onbewuste politici.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door puma73 »

en wat is nu de moraal van jouw verhaal essentieaub?

buiten het feit om dat het kwetsend en laag bij de gronds is?

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Ik dacht even dat hier een Ajatolla aan het woord was ,maar nee het is
essenties dat hij/zij er het woordje aub nog achter durft te zetten.
Het doet mij meer denken hel en verdoemenis en Apocalypse Now.
Overigens heeft Angel nog een paradijs in z'n ziel met welig tierende planten en kronkelende slangen. Ongerepte nog niet omgeploegde natuur.
Wie biedt Essenties de allerlaatste legale appel aan?

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

Alle oorlogen worden in scene gezet door de meest gore klootzakken die daar aan verdienen
Ja dat is zo ,maar mag ik bedanken voor jouw vrede!!!!
Laatst gewijzigd door doornloosroosje op 18 jul 2008 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

essentiesaub is weinig subtiel, maar heeft wel gelijk! Jullie reageren meer op de toon van zijn posts dan op de inhoud. Lees dit artikel zorgvuldig, dit is Codex-beleid in de praktijk in de VS vandaag de dag:

http://www.globalresearch.ca/index.php? ... a&aid=8148

Het grootste menselijke voedsel- en gezondheidsexperiment ooit, bedacht door de eugenetica-beweging, dezelfde mensen die Hitler aan de macht hielpen en hem financierden. Complottheorie? Lees deze geschiedenisfeiten eens even door:

Om de nuances in een ontwikkeling te kunnen volgen, moet men de geschiedenis ervan kennen. Bekend is dat de basis van de hedendaagse medische wetenschap wereldwijd is geworteld in het Cartesiaans wereldbeeld en in Pasteur’s germ theory. Veel minder bekend, en door velen ’t liefst snel weggewuifd als ’complottheorie’– het toverwoord om te kunnen verder dutten en gedocumenteerde feiten te kunnen blijven ontkennen – is de rol van de eugenetica, de Brits-Duits-Amerikaanse samenwerking in rassenzuivering. Deze begon in 1863 met de Britse Sir Francis Galton, de neef van Charles Darwin. Deze combineerde Darwin’s Survival of the fittest met het catastrofemodel van Thomas Malthus (de bevolking groeit sneller dan de voedselvoorraad), met als resultaat de pseudo-wetenschap van de eugenetica.

In 1907 passeerden in Amerika de eerste eugeneticawetten. Mensen met kleine gebreken of slechte rapportcijfers werden gearresteerd en met geweld gesteriliseerd.

In 1910 ging de Amerikaanse rassenwetenschappelijke beweging officieel van start met de bouw van de Eugenics Record Office – onderafdeling van het Galton Laboratory in Londen. De Britten hadden maatschappelijk werkers opgeleid om de cultus van de eugenetica uit te voeren. Zij beslisten welke kinderen werden afgepakt, wie werd gesteriliseerd, en wie stilletjes vermoord.

Eveneens in 1910 bracht de Rockefeller Foundation via the Flexner Committee het medisch curriculum wereldwijd onder de noemer van de farmaceutische industrie: iedere niet-farmaceutisch gebaseerde vorm van geneeswijzen werd bij die gelegenheid tot kwakzalverij verklaard. Kort daarop werd ook al het virologisch-, en kankeronderzoek bij het Rockefeller imperium ingelijfd.

In 1912 wordt in Londen het eerste eugeneticacongres gehouden – een van de directeuren: Winston Churchill.

In 1919 vormt Clifford Beers, vijf jaar daarvoor uit een krankzinnigengesticht ontslagen, met hulp van Rockefeller het U.S. National Committee for Mental Hygiene. Beers roept daarbij op tot een wereldwijd netwerk: het latere World Federation for Mental Health (WFMH). Bij deze oprichting is onder meer Harvard’s William James betrokken, de vader van de Amerikaanse psychologie.
De futuroloog en best-selling science fiction auteur H.G.Wells studeerde onder top-eugenetici biologie; hij verspreidt het nieuwe geloof wereldwijd.

In 1916 start Wells’s minnares Margaret Sanger (1879-1966) haar promotie van eugenetica in Amerika. In 1923 ontvangt zij een grote hoeveelheid fondsen van de Rockefeller familie.

In 1921 richt Sanger op de First American Birth Control Conference in New York City de American Birth Control League op. Deze wordt in 1942 omgedoopt tot de Planned Parenthood Federation of America.
Hitler uit in een brief zijn bewondering voor eugeneticus Madison Grant, schrijver van het boek The Passing of the Great Race. Hitler ontwikkelde zijn vernietigingsprogramma’s voor joden en gehandicapten in navolging van Grant.

In 1925/7 was het opnieuw Rockefeller die – samen met de Harrimans, Warburg en de Britse Kroon – de oprichting meefinancierde van het Berlijnse Kaiser-Wilhelm-Institut für Anthropologie, menschliche Erblehre und Eugenik und die Humangenetik, naderhand herdoopt naar één van de vooroorlogse directeuren ervan tot het Max Planck Instituut: tegenwoordig het Europese hoofdkwartier van het Human Genome Project. Ernst Rüdin was de eerste directeur. De steun van Rockefeller aan dit instituut liep tijdens de Holocaust door.
De Amerikaanse basis voor het Human Genome Project was al in 1890 gelegd in Cold Spring Harbor, in de staat New York met bijdragen van Rockefeller, Carnegie en Harriman. Eugenetica pionier professor Charles Davenport was er rond 1900 directeur van 3 afdelingen: het biologisch laboratorium, het Carnegie Department of Experimental Evolution, en het Eugenics Record Office.

Eveneens in 1925 geeft een subsidie van de Rockefeller Foundation gestalte aan het International Bureau of Education. Educatie is een uiterst simpel machtsmiddel voor het implanteren van gewenste ideologieën.

In 1927 was eugenetica gemeengoed geworden. Tot rond 1980 zijn in de VS onvrijwillige sterilisaties uitgevoerd.

In 1932 wordt Ernst Rüdin, directeur van het Kaiser Wilhelm Instituut, niet alleen benoemd tot voorzitter van de wereldwijde Eugenics Federation, Hitler stelde hem aan als directeur van de Maatschappij voor Raciale Hygiëne – een organisatie die de sterilisatie of de dood van ’niet-raszuivere’ mensen voorstaat. De Rockefeller Foundation financierde een antropologisch overzicht van de eugenetisch correcte populatie door Nazi-eugenetici als Rüdin en anderen.

Ook in 1932 meldt voorzitter Max Mason aan de commissarissen van de Rockefeller Foundation: ”De Sociale Wetenschappen zich zullen bezighouden met de rationalisatie van maatschappelijke controle… de beheersing van het menselijk gedrag.”

In 1933 presenteert Rockefeller het Humanistic Manifesto, het begin van de zielloze wetenschap, en in 1939 helpt de Rockefeller Foundation bij de start van de School-Health Coordinating Service.

Rond 1940 werd in Auschwitz een fabriek gebouwd waar de Rockefeller’s IG-Farben patenten voor het maken van olie uit kolen werden uitgevoerd door joodse slavenarbeiders uit het door SS-ers bewaakte Auschwitz concentratiekamp. Tijdens de Neurenberg Processen meldde de Duitse Standard Oil president Emil Heilfeck dat de SS-bewaking mede werd gefinancierd door Rockfeller’s Standard Oil fondsen. Het excuus van de Rockefeller Foundation dat het financieren van de Duitse Nazi-programma’s tijdens WO-II alleen psychiatrisch onderzoek betrof, is meer zorgelijk dan schoonwassend. Want wie anders zwaaide daar de scepter dan de vormgever van de huidige psychiatrie, Joseph Mengele, die in 1943 in Auschwitz arriveert, waarna IG Farben de beruchte medische en psychiatrische (tweelingen)experimenten start, gebaseerd op Amerikaans voorbeeld.

In 1942 ontdekt James Ewing (Sloan Kettering) het mosterdgas uit WO-I (1917, product van Duitse chemische industrie) als chemotherapie bij onder meer lymfosarcoma.

Tussen 1945-1990 vindt het geheime Project Paperclip plaats: de CIA brengt vele Nazi-artsen en -wetenschappers naar Amerika – de naam is ontleend aan het feit dat een paperclip de dossiers waarin hun respectieve oorlogsmisdaden staan beschreven, gesloten houdt.

1947 Het Neurenberg Tribunaal ontbindt IG Farben in Bayer, Hoechst (nu Aventis) en BASF; vandaag de dag zijn deze bedrijven ieder ruim twintig maal zo groot als heel IG-Farben toen. Fritz ter Meer, IG-Farben’s directeur wordt in Neurenberg veroordeeld voor onder meer zijn rol in de medische experimenten in Auschwitz – zoals al gezegd opereerde IG-Farben op geld en kennis van Rockefeller’s Standard Oil.
In datzelfde jaar 1947 wordt het Europese hoofdkwartier van het Human Genome Project, het Kaiser-Wilhelm-Institut, omgedoopt tot het Max Planck Institut.

In 1952 verhuist de American Eugenics Society van Yale University – ook het hoofdkwartier van Skull and Bones – naar het Population Council, een intitiatief van Dulles en Rockefeller;

In 1953 verwisselt, 3 jaar voor het einde van zijn in Neurenberg opgelegde straftijd, oud-IG Farben directeur Fritz ter Meer zijn gevangeniscel in voor de directeurszetel bij Bayer. Via de Verenigde Naties (dekmantel voor het implementeren van de Nieuwe Wereld Orde, een mondiaal slavenbestaan) verbreidt hij vanuit Bayer de door hem aangepaste versie van de Codex Alimentarius, startpunt voor het op wereldwijd systematisch onttrekken van levengevende voedingssupplementen en complementaire geneeskundige preparaten aan consumenten. De Europese regelgeving voor voedingssupplementen is via de kleine lettertjes in internationale handelsverdragen ingenieus met deze Codex verbonden. Vanuit dit historisch perspectief moge duidelijk zijn dat de onderlinge verbanden veel dieper liggen: in handen van nog altijd dezelfde kleine groep van spelers (Rothschild, Rockefeller, het Britse en andere Europese koningshuizen, waaronder dat van Nederland – prins Bernhard was in 1954 oprichter van de Bilderberg Groep).

De uitspraken ”Wie het voedsel beheerst, beheerst de wereld” (Ter Meer) en ”Voeding is een wapen” (Kissinger’s motto in verband met het plan tot mondiale bevolkingsreductie beschreven in de NSSM-200 van december 1974) zijn thans in de voedingsindustrie overal zichtbaar. Onder meer in: de geïndustrialiseerde landbouw; de bewerkingen van oorspronkelijke voedingsproducten en de chemische toevoegingen (E-nummers) daarin; de genetische manipulatie van gewassen en dieren. Deze combinatie van factoren leidt tot deficiënte voeding, en tot moleculaire informatie die het lichaam op het niveau van de cellen en de genen niet kan ’verstaan’. Dit heeft vervolgens wereldwijd het metabool syndroom tot gevolg, een insuline disfunctie die resulteert in lichamelijke en geestelijke afwijkingen en ziekten als obesitas, diabetes, hart-, en vaatziekten, kanker, depressie, agressie, leermoeilijkheden, etc.

Dit is het stukje geschiedenis en achtergrond dat Radar volledig heeft genegeerd. Zij begonnen keurig in 1962, bij de officiële oprichting van de Codex als VN-orgaan.

Mike

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lees dit artikel zorgvuldig, dit is Codex-beleid in de praktijk in de VS vandaag de dag:
En helaas onderbouw je weer helemaal niets :?

Een suggestief stuk zonder onderbouwing..

Met een hoop data die iedereen kan produceren, maar die niets zeggen over de codex en alleen maar complottheorieën bevat !

Ik heb je al een aantal keren gevraagd waar nu precies je probleem ligt bij de Codex ! Deze negeer je volledig...

Het enige dat je kan produceren zijn complottheorieën en daar verbind je dan conclusies aan die je wederom niet onderbouwd....

:?

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

Angel1978,

Ik ben opgehouden te proberen jou te overtuigen. Jij zou de waarheid nog niet herkennen, al sloeg die jou in het gezicht. Alle artikelen die ik plaats zijn wel degelijk onderbouwd maar je neemt niet eens de moeite om ze te lezen, want je staat alweer razendsnel klaar om je reactie te geven. En dat is steevast een reactie van ongeloof en skepticisme, waarbij je klinkt als een kapotte grammofoonplaat en waaruit blijkt dat mijn bijdrages en die van anderen een bedreiging vormen voor je bekrompen wereldbeeld. Ooit de film The Matrix gezien?

Ik moet je wel bedanken want door de discussies met jou en anderen hier heb ik en passant wel een hoop informatie kunnen geven die van nut kunnen zijn voor anderen die wel verder kijken dan hun neus lang is. Dat anderen meelezen blijkt wel als jij en ik ons allebei even gedeisd houden en er ineens reacties van anderen komen.

Daarom nu speciaal voor onze lezers dit informatieve artikel:

http://www.truthnews.us/?p=1106

Kennis is macht, nietwaar?

Mike

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik ben opgehouden te proberen jou te overtuigen.
bluefuzzguitar, je hebt niet eens een poging gedaan.

Hoogst zelden ga je op het echte onderwerp in en telkenmale blijk je enkel offtopic informatie te willen geven en mensen te proberen complottheorieen aan te willen praten.

Elke keer ook ga je de discussie over de Codex ( toch het topic ) uit de weg.. Ik vraag me dan ook serieus af of je die ooit echt gelezen hebt...
1 moment ging je de discussie serieus aan en plaatste je ook een link naar een artikel uit de Codex.. Maar daarna werd het je blijkbaar te moeilijk en ging je weer snel naar je stokpaardjes toe !

wat betreft essentiesaub ben ik snel klaar..
Ik zal de redactie vragen hierop in te grijpen !

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

http://articles.mercola.com/sites/artic ... ?source=nl

De Codex wil natuurlijke gewassen 'reguleren', maar geeft carte blanche aan Monsanto, het bedrijf dat Agent Orange produceerde wat als oorlogswapen is ingezet in Vietnam.

Mike

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

http://www.nu.nl/news/1645733/151/Kinde ... agers.html
http://www.naturalnews.com/023583.html

Ongelooflijk. Na vaccinaties en Ritalin de volgende sloper van een nieuwe generatie.

Mike

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mike,

het vorige bericht van je ga ik nog even lezen, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen !
Maar waarom dit soort spam in een topic over de Codex ???

Wat wil je nu precies..
Ben je je eigen artikelen aan het spammen of wat ben je aan het doen ?

Dit heeft weer NIETS met elkaar te maken !

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door angel1978 »

De Codex wil natuurlijke gewassen 'reguleren', maar geeft carte blanche aan Monsanto, het bedrijf dat Agent Orange produceerde wat als oorlogswapen is ingezet in Vietnam.
Het artikel dat je daar geplaatst hebt kan ik niet zoveel mee..
Er wordt een hoop beweerd, maar helaas weer niets onderbouwd...
Geen links naar onderzoeken.. Geen links naar de files die "declassified" zijn ( dat zou wat mij betreft het minste zijn )..

Wel genoeg links om allerlei produkten te verkopen... Dat lijkt dan ook "main goal" van deze site ... Lees de disclaimer even onderaan :roll:

Daarnaast zie ik ook weer nergens dat de Codex Monsanto "carte blanch" geeft.. het staat in ieder geval niet in het stuk dat je meegeeft...

Of ik op basis van het gelezen stuk blij ben met een bedrijf als Monsanto ??? Nee, niet echt...

De link met de Codex echter :? : 0,0

doornloosroosje
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mei 2008 17:42

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door doornloosroosje »

De Codex wil natuurlijke gewassen 'reguleren', maar geeft carte blanche aan Monsanto, het bedrijf dat Agent Orange produceerde wat als oorlogswapen is ingezet in Vietnam.
Een litanie over alles wat er in het verleden door vele bedrijven en overheden is misgedaan ,kun je waarschijnlijk ook op de website van de neo-nazi's vinden,dus dat zegt me niet zoveel,of het moet zijn dat je ze met argusogen moet volgen. Ik denk dat we het daar allemaal over eens zijn. Het gaat erom of ze ook werkelijk voet aan de grond krijgen via de codex en dat is tot nu naar mijn smaak niet het geval.
Genetische manipulatie is heel gevaarlijk daar ben ik het mee eens maar in het artikel over Monsanto staan toch weer een paar dingen ,waarvan ik denk,dit is zo ongeloofwaardig,dat je weer aan het hele artikel gaat twijfelen.
BFG heb jij Muskiet wel gelezen,want jij gelooft kennelijk niet in erfelijk hoog cholesterol,want jij zegt dat dat niet erg is en dat vind ik toch kortzichtig. Vroeger was het een voordeel volgens Muskiet,maar nu is het dat niet meer. Want zelfs als je,je niet hebt laten vaccineren tegen de gevaarlijkste virusziekten,dan is de kans dat je ,er nog mee in aanraking komt vrij klein,omdat het grootste deel van de bevolking gevaccineerd is. Hoog cholesterol is nu een gevaar voor hart en vaatziekten[weet dat je dat niet gelooft] en dat is heel iets anders dan ADHD ,dus kinderen die dat hebben en die niet op een dieet reageren,daarvan weet ik nog niet zo zeker of ik ze statines zou willen onthouden.
Enfin over LDL en HDL cholesterol weet ik niet genoeg om er een goed oordeel over te hebben en ik denk dat de wetenschap er ook nog niet genoeg over weet. 10Jaar geleden mocht je maar 1 ei in de week en nu ineens per dag,dus daar kun je nog van mening over verschillen.
Wat ik wel ergerlijk vind is dat er vanuit jullie hoek weer meteen hetserige stukjes verschijnen in de zin van ´ alle dikke kinderen moeten aan de statines´ van Big Farma
Tot slot draagt het niet bij aan jullie geloofwaardigheid wat de codex betreft,als je de meest basale medische kennis wilt ontkrachten,als je er al aan gaat twijfelen of je hart je bloed wel rondpompt en zegt dat de longen je pomp zijn dan denk ik dat je de weg behoorlijk kwijt bent.
Longen zijn een blaasbalg die je vuurtje aanjaagt en je van een hoop zuur in de vorm van koolzuurgas ontdoet.

bluefuzzguitar
Berichten: 174
Lid geworden op: 16 mei 2008 10:00

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door bluefuzzguitar »

BFG heb jij Muskiet wel gelezen,want jij gelooft kennelijk niet in erfelijk hoog cholesterol,want jij zegt dat dat niet erg is en dat vind ik toch kortzichtig. Vroeger was het een voordeel volgens Muskiet,maar nu is het dat niet meer.
Hoog cholesterol is nu een gevaar voor hart en vaatziekten
Ik zie niets van wat jij beweert in de publikatie van Muskiet. Wel heb ik er onderstaand citaat voor je uitgehaald. Voor de lezers: CAD is coronary artery disease, oftewel hart- en vaatziekte.

Bovendien is aan de literatuur geen wetenschappelijk
bewijs te ontlenen dat een hoge vetinname
CAD veroorzaakt en onze ureumcyclus loopt
pas vol bij een eiwitinname boven de 35 en% (70).
Jager-verzamelaars als de Groenland-eskimo’s kregen
bijvoorbeeld 96% van hun voeding uit dierlijke materialen
en dat aandeel bedroeg 77% voor de aboriginals
in Australië (71). CAD kwam in deze gemeenschappen
nagenoeg niet voor. Sterker nog, dat
voeding uit de zee CAD voorkòmt, eveneens een
AHA-aanbeveling (72), vindt zijn oorsprong in de
waarneming dat traditioneel etende Groenland-eskimo’s
een opvallend lage mortaliteit aan CAD hebben
(73, 74). Er is dus geen bewijs dat we minder eiwit,
vet of vlees zouden moeten eten omdat dit atherosclerose
veroorzaakt (71, 75-77). Integendeel, er zijn
sterke aanwijzingen dat we gedurende de evolutie
zijn geadapteerd aan het eten van vlees en dat deze
adaptatie onze levensverwachting zelfs heeft verlengd
(77).


kinderen die dat hebben en die niet op een dieet reageren,daarvan weet ik nog niet zo zeker of ik ze statines zou willen onthouden.
Nu ben je toch echt gezonken naar een nieuw dieptepunt! In de thread over water vraag ik me al af wat er nu precies zo homeopathisch is aan jouw visie op ziekte en gezondheid, omdat je steevast alleen de 'partijlijn' verdedigt. Nu ben je zover gedaald dat je kinderen in de groei zelfs levensgevaarlijke statines zou willen voorschrijven, waarvan de bijwerkingen zeer ernstig zijn, met name voor de spieren (het hart en de hersenen zijn ook spieren). En dat terwijl je als homeopaat zou moeten weten dat juist fyto-esterolen en -stanolen vele malen effectiever zijn om een goede kwaliteit cholesterol te bewerkstelligen. Het ligt er dus maar zeer aan welk dieet. Het probleem is dat we er alsmaar van uitgaan dat granen en koolhydraten de oplossing zijn. Dat zijn ze niet. Lees de publikatie van Muskiet maar eens goed.
Wat ik wel ergerlijk vind is dat er vanuit jullie hoek weer meteen hetserige stukjes verschijnen in de zin van ´ alle dikke kinderen moeten aan de statines´ van Big Farma
Van een 'homeopaat' die statines aan kinderen verdedigt had ik ook niet anders verwacht dat je ook hier de wereld op z'n kop zet. Hetze? Is statines preventief voorschrijven aan kinderen van 8 jaar niet de werkelijke hetze? Waarom hebben volgens jou diegenen die dit aan de kaak stellen het juist gedaan? Jij zou een fantastische woordvoerder zijn van Big Pharma (ben je al)!
Tot slot draagt het niet bij aan jullie geloofwaardigheid wat de codex betreft,als je de meest basale medische kennis wilt ontkrachten,als je er al aan gaat twijfelen of je hart je bloed wel rondpompt en zegt dat de longen je pomp zijn dan denk ik dat je de weg behoorlijk kwijt bent.
Heb ik nooit beweerd. Je argumenten worden steeds zwakker nu blijkt dat je zelfs regelrechte verzinsels aanhaalt.

Mike

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mike,

tot nu toe ben jij continu diegene geweest die met ongefundeerde en neit bewezen stukken bent aangekomen..
Ook nu wederom met een stuk dat op z'n minst suggestief is en op zijn zachtst gezegd compleet niet onderbouwd...

Daarnaast gaat het continu bij jou NIET over de codex.... maar haal je er van alles bij om het maar niet over het echte onderwerp te hebben...

jammer dat je op die manier vind dat je je gelijk moet halen :roll:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 08 Jul 2008 13:28 door essentiesaub

En Angel : Ga je nu weer vragen :
"Waar staat dat dan ?""



En Angel;;;;;;;; jij doet een NS* Hoe* nog beter in een daglicht staan
met je aanwezigheid
Ook ik heb en abusemail naar de Tros-Mod gestuurd, dit figuur loopt met deze opmerkingen 100% kans tegen een forumban op te lopen.

Mvg Jor
Laatst gewijzigd door jor op 14 jul 2008 07:09, 1 keer totaal gewijzigd.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Codex Alimentarius

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Applaus voor jor, jaja dat mag ook wel eens gezegd worden.
Ach jor als we jou toch niet hadden he, dan zou het toch echt een zooitje worden op dit forum.
Ik zeg maar zo jor, de aanhouder wind.

Gesloten