Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
22 nov 2021 14:36
Geloof jij nu echt dat er ook maar iemand naar zal luisteren?
Het zal verdikkeme wel eens moeten!
Gewoon de basisregels volgen , hoe moeilijk is het?!

Code zwart____ lockdown __dan breekt n.m.m écht de pl**** uit! 😡

Vandaag in de krant : een man, bijna geen nieren meer, 3x p.w aan de dialyse , heeft nu eindelijk een match, maar kan nergens geopereerd worden , vlg de krant.
Dieptreurig !
En ondertussen maar slopen, molesteren en smijten met vuurwerk 😱😡

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
22 nov 2021 18:06

En ondertussen maar slopen, molesteren en smijten met vuurwerk 😱😡



Het leger inzetten en schoonvegen. Mensen die zich zo gedragen moet je geen medelijden mee hebben.

We krijgen toch wel een lockdown niemand houdt zich er aan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat opgepakte tuig naar Rottumerplaat , in veewagens , afvoeren en 1 maand op water en brood zetten. :evil:
Mooi afschrikmiddel

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

moederslink schreef:
22 nov 2021 18:19
Dat opgepakte tuig naar Rottumerplaat , in veewagens , afvoeren en 1 maand op water en brood zetten. :evil:
Mooi afschrikmiddel
Wel zonde van de mooie natuur. Kunnen ze Café Weltschmerz niet verbouwen?

xflorisx
Berichten: 395
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Wat die Jens Spahn zegt lijkt heftig, maar dat is het niet. Hoe groot zal over een half jaar de groep niet gevaccineerden zijn die de ziekte nog niet gehad hebben. Niet zo groot denk ik. Alleen getallen ontbreken en zullen blijven ontbreken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

J. Deltoer schreef:
22 nov 2021 18:37
moederslink schreef:
22 nov 2021 18:19
Dat opgepakte tuig naar Rottumerplaat , in veewagens , afvoeren en 1 maand op water en brood zetten. :evil:
Mooi afschrikmiddel
De waddenzee is een uniek natuurgebied, veel te mooi voor deze gasten.
Bouw een bunker , met zn veertigen in één cel, geen uitzicht , alleen een hoog dakraampje .
Niks genieten vd natuur... :evil:
Snappen ze nou nog steeds niet dat ze de pandemie op deze manier zeker niet onder controle krijgen?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

J. Deltoer schreef:
22 nov 2021 18:37
moederslink schreef:
22 nov 2021 18:19
Dat opgepakte tuig naar Rottumerplaat , in veewagens , afvoeren en 1 maand op water en brood zetten. :evil:
Mooi afschrikmiddel
De waddenzee is een uniek natuurgebied, veel te mooi voor deze gasten. Gooi in Limburg maar weer een kolenmijn open voor deze hufters. En van mij mogen de ongevaccineerden er ook naar roe.

Ben het gedeeltelijk met jou eens , alleen die laatste zin niet over de ongevaccineerden.
Er zijn mensen die een goede reden hebben om niet die spuit te krijgen.

Ben benieuwd hoelang het vinkje groen blijft met 2 spuiten, aangezien hier geen 3 de spuit inkomt zo rond volgend jaar.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Cornelis7 schreef:
22 nov 2021 15:04
smilie schreef:
22 nov 2021 11:22
Cornelis7 schreef:
22 nov 2021 11:06

Er is niet gekeken naar de bijwerkingen op lange termijn, terwijl dat juist de grootste zorg is.
Ten eerste, hoe weet je dat er niet gekeken werd?
Ten tweede, wat was alternatief - om jaren te wachten terwijl hele wereld in lockdown is?
Kijk maar naar de onderzoeksrapporten. Zij die beweren dat er wel naar de lange termijn bijwerkingen is gekeken, moeten dat maar laten zien.
Het alternatief is om huisartsen in de eerste lijn zorg toestaan en zelfs aanmoedigen om off-label medicijnen voor te schrijven voor corona.
Dus jouw alternatief is:
1) De vaccins testen met een kleine groep, dn 10 tot 20 jaar wachten, want dat is lange termijn, en dan pas toedienen.
2) In de tussentijd met medicijnen gaan klooien die niet of nauwelijks werken, en waarvan aangaande Corona ook geen lange termijn effect bekend is.
3) Voor de rest Corona laten doorrazen, waarbij de lange termijneffecten van Corona ook niet bekend zijn.
Maar 2) en 3) geven allemaal niet, want volgens een medische leek zijn van vaccins de lange termijneffecten niet bekend.

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
22 nov 2021 18:44
J. Deltoer schreef:
22 nov 2021 18:37
De waddenzee is een uniek natuurgebied, veel te mooi voor deze gasten. Gooi in Limburg maar weer een kolenmijn open voor deze hufters. En van mij mogen de ongevaccineerden er ook naar roe.
Bericht hierboven is al verwijderd, wellicht door de redactie.
Het zou dan ook handig zijn om alle reacties op dat bericht ook te verwijderen.

Alle 2 miljoen ongevaccineerden over een kam scheren met de raddraaiers kan natuurlijk niet

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
22 nov 2021 19:55
Alle 2 miljoen ongevaccineerden over een kam scheren met de raddraaiers kan natuurlijk niet
Dát kan zeker niet.
Die raddraaiers willen alleen maar rellen en slopen. Misschien zijn ze zelfs wel gewoon gevaccineerd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
22 nov 2021 19:55
(...)Bericht hierboven is al verwijderd, wellicht door de redactie.
Het zou dan ook handig zijn om alle reacties op dat bericht ook te verwijderen.
Kan het niet meer wijzigen___ was niet fijn gezegd, sorry, maar ik ben dat mollen en slopen zoooo zat!
De middenstand heeft het al moeilijk en waarom de hulpverleners en de handhavers bekogelen?
Zelfs een ambulance mét patiënt is bekogeld met een baksteen.
Zelfs scholen hebben het moeten ontgelden.
:evil:

scharrelschipper
Berichten: 1880
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
22 nov 2021 20:09
16again schreef:
22 nov 2021 19:55
Alle 2 miljoen ongevaccineerden over een kam scheren met de raddraaiers kan natuurlijk niet
Dát kan zeker niet.
Die raddraaiers willen alleen maar rellen en slopen. Misschien zijn ze zelfs wel gewoon gevaccineerd.
Niet alleen de demonstraties lopen uit de klauw,ook de posts/discussies hier.
Mensen doe effe normaal.
Denkt men nu echt dat het helpt om dat soort teksten te posten?
Begrijp best dat sommigen wat kwijt moeten,maar dat geroep over opsluiten,op een eiland zetten,in een mijn enz. slaat echt nergens op.
Dus nogmaals:doe ff normaal a.u.b.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heeft toch helemaal niets met demonstraties van doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

scharrelschipper schreef:
22 nov 2021 20:26
(...)
Begrijp best dat sommigen wat kwijt moeten,maar dat geroep over opsluiten,op een eiland zetten,in een mijn enz. slaat echt nergens op.
Dus nogmaals:doe ff normaal a.u.b.
Je hebt gelijk! Er wordt vaak door velen getoeterd hier , nu door mij ook :oops: .
Maar ik ben echt woedend over het gedrag van deze relschoppers.
Dat wordt nog wat wanneer de maatregelen weer verder worden aangescherpt.
We willen er van af!
Laatst gewijzigd door moederslink op 22 nov 2021 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

xflorisx schreef:
22 nov 2021 18:40
Wat die Jens Spahn zegt lijkt heftig, maar dat is het niet. Hoe groot zal over een half jaar de groep niet gevaccineerden zijn die de ziekte nog niet gehad hebben. Niet zo groot denk ik. Alleen getallen ontbreken en zullen blijven ontbreken.
Voor een (demissionair) minister van Volksgezondheid blijft het opmerkelijk. Sterfte aanCovid-19 in zijn land is 0,8%, volgens Lothar Wieler van het RKI. De getallen ... worden pas achteraf bekend. Oversterfte.

*
J. Deltoer schreef:
22 nov 2021 15:41
Slap verhaal van Rutte zojuist: we moeten ons aan de basisregels houden want anders...
Beter nu doorpakken: invoeren verplicht 2G, 3G alleen nog bij essentiele winkels, vaccinatieplicht, avondklok.
Voordat we hier over elkaar heen buitelen met streng-strenger-strengst ... of het nu straffen of virusremmen is.

Mogen we kritisch zijn op de regering? Tot twee keer toe is een nieuwe golf te laat herkend en onderschat. Niet één keer, maar twee keer. Want de ministers willen zo graag, dat het voorbij is en hebben die boodschap op elke manier uitgedragen. Daarmee wek je verwachtingen, die nu al twee keer heel erg vals blijken te zijn. Zo kweek je onrust en wantrouwen.

Het is momenteel niet gemakkelijk. Man en ik merken het aan de ingehouden spanningen bij collega's, die er soms heel ongelukkig uitkomen. Thuiswerken, kinderen van school gestuurd wegens wat gesnotter, elke dag opnieuw improviseren, terwijl voor Corona alles heel gemakkelijk te regelen viel. En momenteel erg actueel: de jaarafrekeningen van de energiebedrijven. De een na de ander moet even duizend euro bijbetalen en zit het komend jaar vast aan een veel hoger voorschot. Dat geeft ook stress.

Tijdens de vorige lockdown hebben we meer dan eens van bezoek gehoord dat het weekend weg (bij ons) het enige lichtpunt van een hele maand was. Dat geeft wel aan hoe sommigen opzien tegen nieuwe beperkingen en alleen al het idee van weer niets mogen zorgt voor onrustige ogen.


Frustratie en woede dansen een tango, terwijl het virus jureert.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

We moeten hier van af!
En dat kan maar op één goeie manier en dat is je op z'n minst aan de basisregels houden.
Dat is alles, méér niet.

Vandalisme schopt het virus niet weg, maar ontwricht nog méér de maatschappij.
De niet vandalen komen ook lijnrecht tegenover de vandalen te staan.
De boel en de handhavers slopen is de oplossing in ieder geval niet!

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je nu € 1.000 moet nabetalen op de energierekening, was het voorschot niet bepaald correct. En dat meer verbruik komt echt niet door thuiswerken.

Niet alles op corona schuiven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Kijk nu naar Nieuwsuur, ik weet niet hoe jullie daar naar kijken, maar ik word er niet alleen woedend over, maar ook emotioneel. Echt verdrietig.....waar gaat dit over en naar toe?
En ook nog zoveel minderjarigen ? Waar zijn die ouders??

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@ moederslink, ik denk dat de meeste mensen met hetzelfde gevoel als jou naar deze onrust en rellen kijkt.
Het is niet normaal en het voelt ook niet goed.
Zo zijn we nog een jaar bezig en geloof mij...denk dat niemand dat wil.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Daar houd ik mij ook aan vast: miljoenen en miljoenen mensen deugen wél en verafschuwen dit ook.

Gesloten