Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
scharrelschipper
Berichten: 1856
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

juliomariner schreef:
23 nov 2023 20:43
Inderdaad het moet niet lekker worden. Leve de democratie als het ons uitkomt.
Zou het dan toch zijn dat de "onafhankelijke " media eigenlijk gewoon links is.
De demonstraties zijn ook gewoon ondemocratisch en de demonstranten zouden zich af moeten vragen waar ze mee bezig zijn. Demonstreren tegen een regeringsbeleid, prima maar er zit helemaal nog geen regering en er is zelfs nog geen coalitieakkoord.
Ze demonstreren dus eigen tegen de democratie en dus voor een linkse dictatuur?
Of ze voor een linkse dictatuur demonstreren is voor mij nog even de vraag.
Voor de rest met je eens.

Onkruid71
Berichten: 2869
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Sommige doen met of dit het einde van de wereld is.
Er is nog niks gebeurt. PVV regeert niet alleen, misschien verbaasd hij nog vele mensen.

Ik zie het als een vooruitgang nu al, als je het vergelijkt met de vorige coalitie. Dat was net een zinkend schip.

scharrelschipper
Berichten: 1856
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
23 nov 2023 20:56
Afgezien daarvan zou het opheffen van een net prima zijn. Wat minder praatprogramma’s kangeen kwaad.
Mag van mij,heb geloof ik ong.600 zenders,dus eentje meer of minder? :D

kuklos
Berichten: 9925
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

angel1978 schreef:
23 nov 2023 19:29
Tja, blijkbaar vind je het vervelend om te lezen? Maar wat is het probleem nu eigenlijk?
Het is vervelend dat elke keer weer dezelfde mensen aan komen zetten met het argument dat de meerderheid niet op een PVV heeft gestemd, maar zodra het over hun eigen partij gaat nooit, maar dan ook echt helemaal nooit, hetzelfde argument van stal wordt gehaald. Het probleem is de hypocrisie.

juliomariner
Berichten: 4978
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

scharrelschipper schreef:
23 nov 2023 20:58
juliomariner schreef:
23 nov 2023 20:43
Inderdaad het moet niet lekker worden. Leve de democratie als het ons uitkomt.
Zou het dan toch zijn dat de "onafhankelijke " media eigenlijk gewoon links is.
De demonstraties zijn ook gewoon ondemocratisch en de demonstranten zouden zich af moeten vragen waar ze mee bezig zijn. Demonstreren tegen een regeringsbeleid, prima maar er zit helemaal nog geen regering en er is zelfs nog geen coalitieakkoord.
Ze demonstreren dus eigen tegen de democratie en dus voor een linkse dictatuur?
Of ze voor een linkse dictatuur demonstreren is voor mij nog even de vraag.
Voor de rest met je eens.
Vandaar het vraagteken. Als je tegen democatie protesteerd waar ben je dan voor is eigenlijk mijn achterliggende gedacht.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 23 nov 2023 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1856
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Onkruid71 schreef:
23 nov 2023 20:59
Sommige doen met of dit het einde van de wereld is.
Er is nog niks gebeurt. PVV regeert niet alleen, misschien verbaasd hij nog vele mensen.

Ik zie het als een vooruitgang nu al, als je het vergelijkt met de vorige coalitie. Dat was net een zinkend schip.
Sterker nog;dat schip is gezonken,vandaar dat er nu een nieuw schip gebouwd moet worden.
Wat schepen aangaat heb ik een beetje ervaring;gaat nog even duren.

juliomariner
Berichten: 4978
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik snap dat links er zwaar van baalt maar ik geloof niet de wereld nu in een keer onder gaat.
Als gisteren de charlatan uit Brussel wel dik had gewonnen zou ik ook een paar dagen zwaar balen maar acht het leven gaat verder.

kuklos
Berichten: 9925
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

juliomariner schreef:
23 nov 2023 21:08
Als gisteren de charlatan uit Brussel wel dik had gewonnen zou ik ook een paar dagen zwaar balen maar acht het leven gaat verder.
Same here.
Maar kwalijker nog is dat dan al die kneuzen (een ander woord heb ik er niet voor) dan niet aan het protesteren waren gegaan tegen diezelfde kiezer. De keuze van de kiezer hoeft schijnbaar alleen maar gerespecteerd te worden als ze het ermee eens zijn.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
23 nov 2023 09:00
Ik las gisteren dat een PVDA kamerlid uit Nijmegen zei dat niemand uit haar bubbel op de PVV stemt.
Goed, dat je er mee komt, want hiermee leg je precies de vinger op de zere plek. Het binnen de bubbel leven en daardoor de eigen standpunten als algemeen geaccepteerd zien. Komt bij alle groepen voor.

Op mijn werk, denken we dat er nog iets meespeelt bij deze uitslag: er zijn te veel mensen, die met moeite rondkomen, meer maand dan geld hebben. Misschien zit daar een verklaring voor de grote schommelingen in de populariteit van de verschillende partijen. De ene keer rond de 20% en bij de eerstvolgende verkiezingen naar 10% of minder en andersom.

Beveiliging Wilders / opheffen Fatwa's:
Moneyman schreef:
23 nov 2023 09:16
Ik weet niet waar je dit op baseert, maar dat is niet bepaald mijn beeld. Wilders wordt (en werd) enorm beveiligd. En wat er op de diplomatieke agenda staat, staat niet altijd op de NOS.
Zodra hij in functie is (als Kamerlid), dan heeft hij beveiliging vanuit de staat. Als hij privé onderweg is of voor een partij-bijeenkomst, dan moet hij zijn eigen mensen organiseren. Dat heeft hij alle jaren zelf gezegd, maar misschien heb ik een recente wijziging gemist. In dit nieuwsbericht van de politie uit mei 2022 staat meer.
De Fatwa's bestaan al zo lang, dat het echt bekend zou zijn als erover wordt onderhandeld. Ik denk eerder, dat geen journalist hier ooit naar heeft gevraagd.
scharrelschipper schreef:
23 nov 2023 10:48
MM,het was niet zozeer een corona-vraag maar meer de vraag of we nu wel of niet door de overheid belogen en belazerd zijn.
Naar mijn idee niet, maar dat weten pas zeker als over x-jaar de verslagen van de Ministerraad openbaar worden. Ik heb gisteravond je vraag zo goed mogelijk beantwoord, de link naar indepen leverde een standaard EP-document op en was voor mij voldoende geloofwaardig. Ik begrijp wel waarom sommige sites dat doen, op de EU-sites is het altijd lang zoeken.
Nijogeth schreef:
23 nov 2023 11:24
Mogelijke coalitiepartners hebben alles te verliezen. De enige optie op een redelijk functionerende overheid is VVD, NSC en PVV. Al het andere worden teveel partijen en dan moet je al aan GL/PVDA gaan denken, terwijl dat haaks op bijna iedereen staat.
Dat is toch normaal voor Nederland? Het nieuwe kabinet is altijd iets anders dan de uitslag van verkiezingen op het eerste gezicht aangeeft.
Deze keer is het iets leuker, want met 2x gruizelrechts, 2x hufterig liberaal, 3x midden-bestuurspartij, 1x geconcentreerd links (moet nog op 90 graden gewassen worden), 1x beschaafd liberaal, 2x religieus-conservatief, 1x migranten, 1x net iets te lief links, 1x alternatieve levensstijl links en tenslotte 1x europees kun je werkelijk alle kanten op. En tegen de tijd, dat er nieuwe verkiezingen zijn, zijn hier vast nog een paar gefrustreerde afsplitsingen bijgekomen.
kuklos schreef:
23 nov 2023 12:14
Denemarken heeft veel minder asielzoekers, Oost Europese landen, zoals Polen en Hongarije ook. Juist de continue leugen dat we er niks aan kunnen doen is wat de PVV veel stemmen bezorgt.
Zonder de oorlog in Ukraine waren er vorig jaar 100.000 minder migranten geweest. Polen vangt wel vluchtelingen op (momenteel meerdere miljoenen), Hongarije beperkt en die groep reist zo snel mogelijk door naar een minder racistische maatschappij. Denemarken heeft op dit onderwerp binnen de EU een uitzonderingspositie geregeld (en in ruil daarvoor betaalt het iets meer geld aan de EU).
Als Nederland de opvang radicaal anders zou organiseren (eerst taal, dan werk en ondertussen de status bepalen), dan zou er veel minder overlast zijn, simpelweg omdat asielzoekers geen tijd hebben om rond te hangen en voldoende geld om van te leven.
Problematischer vind ik de arbeidsmigranten, die net over de grens worden gehuisvest en in Nederland werken. Die uitbuiting / mensenhandel is veel schadelijker.
juliomariner schreef:
23 nov 2023 20:43
Zou het dan toch zijn dat de "onafhankelijke " media eigenlijk gewoon links is.
Allang niet meer. Twee rondes van grove bezuinigen hebben van een ooit goed functionerend omroeplandschap een erg brave staatsomroep gemaakt. Of je nu rekent met een percentage van het bruto nationaal product of met een bedrag per inwoner, binnen Europa staat Nederland bijna als laatste in de lijst. We hebben hier een NPO op bijstandsniveau - net genoeg geld om een beetje zendtijd te vullen, veel te weinig geld voor echt goede producties. Vergelijk een serie van de NPO eens met Netflix of Disney, elk kind kan het verschil zien.
Voor de paar partijen, die van de NPO af willen, is de enige goede vraag: wat wil je dan als neutrale bron van informatie?
Laatst gewijzigd door Jablan op 23 nov 2023 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4978
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

NPO neutraal?

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

De NOS is deel van de NPO en heeft opdracht neutraal verslag te doen van evenementen, sport, nieuws.

juliomariner
Berichten: 4978
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

hahaha erg grappig, ik zou het bijna geloven.

Lady1234
Berichten: 27337
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En we hoeven niet van de NPO af, maar één net minder is prima.

En al die oubollige omroepverenigingen, echt achterhaald.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

juliomariner schreef:
23 nov 2023 21:31
hahaha erg grappig, ik zou het bijna geloven.
Heb je een voorbeeld waarin de NOS of NPO in jouw ogen niet neutraal is, maar rechts? En een voorbeeld als het in jouw ogen te links is?

juliomariner
Berichten: 4978
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik zou zeggen kijk maar eens naar de TV en luister naar de radio.Ze zijn gewoon niet onafhankelijk. Is op zich niet erg maar zeg dan ook niet dat je het wel bent.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik vraag naar voorbeelden. Dat maakt je punt duidelijker.

(Overigens is radio bij ons vervangen door een podcast of eigen muziek. TV-programma's kijken we vooral terug, zelden live, meestal online.)

juliomariner
Berichten: 4978
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

OK TV kijk ik zelden en Radio eigenlijk alleen Radio 1. Daar viel me gewoon op dat de rechtse lijsttrekkers en bijvoorbeeld vd Plas, en Omzigt veel meer kritische vragen kregen, dat de journalisten ze niet lieten uitpraten en gewoon een negatieve sfeer hing terwijl linkse lijsttrekkers zoals Jetten en de charlatan uit Brussel alle tijd en weinig kritische vragen kregen.
Op Radio 1 kreeg de Charlatan uit Brussel geen enkele vraag over het exorbitante wachtgeld dat hij weigerde terug te geven.
En Jetten kreeg niet de vraag of het te verantwoorden was om tientallen miljarden uit te geven om de aarde 0,00035 graad minder warm te laten worden.

Nijogeth
Berichten: 10189
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
23 nov 2023 21:29
De NOS is deel van de NPO en heeft opdracht neutraal verslag te doen van evenementen, sport, nieuws.
Ik kan je zeggen dat ze dat niet doen. Is vaak afhankelijk van commentator of tafelgasten.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

@Julio: Dank je voor de aanvulling.

Onkruid71
Berichten: 2869
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou, volgend jaar dan nog in Amerika, wie zal het worden? Trump, RFK Jr?

Gaat nog al wat verschuiven zo allemaal.

Plaats reactie