Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Komkommertijd

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Lady1234 schreef:
11 jan 2020 11:43
Niet voor KKT toch. Die krijgt een speciale behandeling, want hij heeft dat geld alleen maar geleend om de onjuiste werkwijze van Ferratum aan te tonen. Als hij het al geleend heeft. :lol: Wat ik dus ernstig betwijfel.
Het bier was in de aanbieding en kreeg het geld, snel alle voorwaarden achteraf vastgelegd en achteraf kwam ik er achter dat deze niet bij BKR te vinden was, net als vele sociaal zwakkeren doen, ze vinden en oplossingen vragen geld.

Alleen weten ze niet wie van de vele wanbetalers nu Krom Kommer is....

Wel heb ik inmiddels 2x een Pb gekregen van nabestaanden die nog met deze zitten.
Omdat de Notaris van niets wist en bij BKR controle deze niet te vinden was, is alles bij hun verdeeld.
Pas bij oude zooi weggooien zagen ze deze lening en ze moesten lang in de bank zoeken, wel geld ontvangen maar nooit betaald.

Dit was pas na de verdeling en vroegen mijn advies.
Ik zei dat ze als ze die lening nooit zagen en de bank niet gecontroleerd hadden ter goeder trouw te zijn geweest.
Ik zou echt niet alles doorlezen maar snel veel weg pleuren.

Deze overleden persoon heeft dus geld geleend hoewel er nog voldoende in huis was.... begreep ik ook niet.
Ik verwacht na 120 pagina' s vooral half gelezen te hebben, voor zover elke reactie leesbaar was,
dat 95% van alle mensen die lenen zo weinig hebben dat een rechtszaak voor Ferratum wel eens duurder kan zijn dan de opbrengst.

Bewijs heb ik natuurlijk niet, maar van een reeds geplukte KIP die nergens meer geld kreeg! :mrgreen:

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Juridisch advies van een komkommer. Het moet niet gekker worden :mrgreen:

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Dit was pas na de verdeling en vroegen mijn advies.”

Dan waren ze dus aan het juiste adres, ik kan niet anders zeggen. :shock: :roll:

Komkommertijd

Ik ga er vanuit dat als Ferratum een Deurwaarder gaat inschakelen dat deze als de
lener geen geld heeft deze factuur naar Ferratum gaat!

Ik vind dat elke Deurwaarder ook betaald moet worden, ongeacht of de wanbetaler en of er nog iets is.
Dus ik hoop dat U deze opdracht wilde uitvoeren en U mag dan vertellen of en hoeveel er tussen zaten?

Ik zou een bedrijf niet adviseren een dure rechtszaak + deurwaarders kosten te maken gezien hun lenen zonder BKR en ze konden vrijwel nergens terecht!

Eerder hebben hier diverse echte Juristen of mensen die denken dit te zijn wel vaker dit advies gegeven....
Is er wel iets te halen want de kosten komen als er niets is........ :mrgreen:

Lady1234

Maar bij u valt er toch wel wat te halen, want u en uw vriendjes hebben alleen maar geleend voor de ‘lol’, niet uit noodzaak,

Komkommertijd

Bij mijn wel maar de rest?

Ik wil eerst de zitting afwachten voor onze Geld Loper mag komen....

Moneyman

Komkommertijd schreef:
11 jan 2020 22:45
Ik zou een bedrijf niet adviseren een dure rechtszaak + deurwaarders kosten te maken gezien hun lenen zonder BKR en ze konden vrijwel nergens terecht!
Die BKR-registratie die al dan niet verplicht zou zijn is totaal niet van belang in het kader van een te voeren rechtspraak.

Stop eens met al die non-informatie.

Lady1234

Ik geloof niet dat het hier in Nederland zo is dat een deurwaarder betaald wordt met een percentage van het bedrag dat hij incasseert, zoals weleens te horen is bij dat Engelse deurwaarders programma op tv.

Komkommertijd

Non Informatie?

Nee, als ik nu een telefoon met abonnement op afbetaling wil kijken ze naar mijn BKR verleden.
Dan zien ze niets en dat betekend dat ik meer kan lenen wat verantwoord is.

Dat betekende ook dat alle andere schuld eisers voorgaan en Ferratum achter aan mag sluiten.
Ook bij grote schulden elders zullen ze deze niet zien staan en bij de beslagvrije voet niet meenemen.

Niemand zal rekenen op deze illegale nergens te vinden leningen!

En mijn opmerking was tevens; Is er bij de meeste wanbetalers van deze wel iets te halen?
Als jij voor niets loopt, stuur je toch ook de factuur naar Ferratum?
Ik verwacht veel in de schuld sanering zitten die daar geleend en niets terug betaalde.

Hoewel ze met brieven bezorgen hetzelfde werk doen... Post NL & Sannd brengen de brief voordeliger bij mijn thuis!

Moneyman

Ja, noninformatie. Het deel wat ik gequote heb is volslagen nonsens.

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ferratum is verandert vanwege de nieuwe wetgeving. Ook buitenlandse aanbieders van kredieten zijn nu aan deze wet gebonden. Om nog even terug te komen op het argument wel of niet de leensom terugbetalen.
De stichting Xwiljoenen Juridisch Advies vertegenwoordigd nu al zo,n 75 Ferratum gedupeerden. De stichting onderhandelt met Ferratum over de mogelijke terugbetaling van de leningen met aftrek van alle garant- en andere kosten. We doen dit voor al onze cliënten samen. Dit heeft niks met wetgeving te maken. We houden dit immers buiten de rechtszaal.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

sacredfour schreef:
15 jan 2020 10:08
De stichting onderhandelt met Ferratum [...]
Dit suggereert dat Ferratum openstaat voor zo'n overleg. Sterker nog, dat dat al plaatsvindt.
Zit u al met Ferratum om tafel dan?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

sacredfour schreef:
15 jan 2020 10:08
De stichting onderhandelt met Ferratum over de mogelijke terugbetaling van de leningen met aftrek van alle garant- en andere kosten.
Op dat punt valt weinig te onderhandelen. Ik zie geen andere mogelijke uitkomst

Waar wel over valt te onderhandelen , is verrekening met de 2 groepen , die je vertegenwoordigt (zie mijn eerder bericht 11 jan 2020 09:21 )

tttlocke

Maar gezien de juridische stand van zaken heeft het alleen zin je aan te sluiten bij de club van sacredfour als je per saldo geld te goed heb van het bedrijf. Niet als je, per saldo, nog zou moeten betalen.

Secret

Ongelezen bericht door Secret »

Hoe kom ik in contact met @sacredfour ...

tttlocke

Kees2850 schreef:
15 jan 2020 11:33
Hij is naar mijn mening de persoon met de meeste kennis over deze zaak.
Dat is een wel heel verregaande uitspraak, Maar goed.
Mijn punt was dat het proberen te onderhandelen over 'een deal', als collectief, nuttig kan zijn voor degenen die nog geld te goed menen te hebben van Ferratum.
Voor degenen die per saldo moeten betalen (saldo 'hoofdsom -/- kosten' is positief) heeft het geen zin. Dat weet sacredfour zelf heel goed.

Secret

Wie kan me vertellen hoe ik in contact kom met @sacredfour

Secret

In verleden meedere leningen gehad uiteraard met de externe garantsteller nu lees ik dat dat helemaal niet mag maar goed ik heb het wel betaald ..nu sinds vorige week lening aangevraagd kom ik via m’n account van ferratum met aanvraag van saldodipje geld gekregen en gelijk n mededeling erbij dat ik privé garantsteller moet zoeken anders boete binnen 16 dagen ...wat moet ik nu doen weer betalen of al die andere kosten van die garantstellers eraf trekken mag dat zomaar ?@sacredfour of andere mensen

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Secret schreef:
15 jan 2020 14:49
In verleden meedere leningen gehad uiteraard met de externe garantsteller nu lees ik dat dat helemaal niet mag maar goed ik heb het wel betaald ..nu sinds vorige week lening aangevraagd kom ik via m’n account van ferratum met aanvraag van saldodipje geld gekregen en gelijk n mededeling erbij dat ik privé garantsteller moet zoeken anders boete binnen 16 dagen ...wat moet ik nu doen weer betalen of al die andere kosten van die garantstellers eraf trekken mag dat zomaar ?@sacredfour of andere mensen
Wat bedoel je met boete binnen 16 dagen? Die kan ik niet echt plaatsen, Ferratum of Saldodipje kan immers helemaal geen boetes uitdelen.

Het beste was je kan doen is natuurlijk in eerste plaats daar niet meer lenen.
Daarnaast bekijk wat je nog open hebt staan aan hoofdsom en wat je betaald hebt aan garantstellingen. Verrekenen deze en als je meer hoofdsom open heb staan dan garantkosten zal je de eerdere overeenkomsten nietig moeten verklaren en dan de hoofdsom die nog openstaat terug moeten betalen.
Heb je meer garantkosten betaald dan dat er nog openstaat aan hoofdsom, verklaar dan de overeenkomsten nietig en vraag het teveel betaalde bedrag terug. Ik geef je echter een zeer kleine kans dat Ferratum hier aan mee zal werken zonder dat je een zaak zal moeten starten.

Secret

Ik heb aan eerdere leningen bij ferratum niets openstaan maar sinds januari zijn ze overgegaan op saldo dipje blijkt ferratum zei er zijn website werkzaamheden ...dus bij m’n aflossing van de oude lening sloot ik een nieuwe af waarbij ik gewoon dacht ik betaal weet externe garantsteller maar dat bleek niet het geval ... Let op: Mocht u binnen 14 dagen geen valide garantsteller kunnen vinden of u kunt de documenten niet op tijd toesturen, dan zal er 16 dagen na uitbetaling een boete in rekening worden gebracht. Deze boete is afhankelijk van het leenbedrag dat u heeft gekozen.dit stond in de uitbetaling ik dacht wat is dit ....meedere mails gestuurd maar je hoort niets ....dus als ik het goed begrijp ik heb nu 800 geleend daar zal 260 euro boete voor zijn

Ik heb in verleden denk ik ongeveer 700 euro garantkosten betaald vorig jaar

Plaats reactie