mh73 schreef: ↑05 apr 2020 20:40
Ik lees dat mijn bijdrage niet wordt gewaardeerd. Tot zover dus maar weer.
De alarmmelding uit de bouwsector over dreigende werkloosheid?
ik zou eerst willen weten waar het op is gebaseerd. Onderhoud en nieuwbouw van woningen loopt door. Zakelijk vastgoed is sowieso meer krimp en renovatie dan complete nieuwbouw. De krimp zou dan uit de vrije sector bouw moeten komen of uit de vertraging, die allerlei projecten nu oplopen, omdat er minder overleg is.
Nijogeth schreef: ↑05 apr 2020 20:50
En in Noord-Brabant en Limburg was het carnaval ook aardig bepalend voor de snelle verspreiding, dat is achteraf wel duidelijk. Persoonlijk wil ik wel eens zien als er getest gaat worden wie het virus al gehad hebben, hoe groot de aantallen dan zijn. Ik verwacht hier in Brabant stiekem al een goede 60%, maar ook dat blijft bij een aanname, zolang er niet getest gaat worden. Echter het testen van hoeveel mensen het gehad hebben, is wel bepalend om duidelijkheid te krijgen over die groepsimmuniteit waar ze het over hebben.
Het is vervelend, dat er geen betrouwbare ziekteverzuimcijfers zijn, zodat je al een eerste indruk hebt. Testen, testen, testen
Nee, dat lijstje haal ik morgen wel weer op.
Heinsberg, Brabant, Limburg - het is meegekomen vanuit Tirol of Zuid-Tirol of breder Noord-Italië. Dat is iets om te onthouden, zo snel gaat verspreiding binnen de EU.