LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Nijogeth schreef:
04 apr 2020 16:19
BL2 schreef:
04 apr 2020 13:55
Het RIVM meld 164 nieuwe Corona slachtoffers in Nederland en geeft aan dat het werkelijke aantal hoger ligt.
Ja, het RIVM zegt dat op basis van het feit dat mogelijk mensen dood zijn gegaan aan corona zonder getest te zijn. Mogelijk zijn dat er ook 0 (al lijkt me dat zeker niet).
Naar mijn idee zijn die 164 mensen allen positief getest.
Corona maakt ook slachtoffers die niet zijn getest, die tellen niet mee bij die 164.

En inderdaad, slachtoffers mankeren vaak al van alles, en desondanks gaat Corona "met de eer strijken."

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

En dat klopt dus. dat corona 'met de eer gaat strijken'.
En ook dat aan corona die 'eer' ten onrechte onthouden wordt in het geval van mensen die niet getest zijn.
Het aantal 'corona-doden' ligt dus hoger dan de statistieken aangeven.

Dat bagatelliseer je niet weg door te verwijzen naar allerlei mogelijke andere kwalen die aanwezig zouden kunnen zijn geweest: 'COVID-19' is de doodsoorzaak.
Net zoals 'griep' dat kan zijn in een griepepidemie.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En net zoals een hartstilstand dat kan zijn bij iemand die doorzeefd is met kogels.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Over enkele maanden is duidelijk wat de oversterfte in deze weken is. Op goede gronden wordt die dan toegeschreven aan covid-19, en niet aan hartaanvallen tijdens schietpartijen.

Nijogeth

Ik verwacht nog steeds dat de aantallen gaan meevallen. Alles boven de 154000 (het hoogste aantal sterfgevallen in de afgelopen 3 jaar) per jaar mag je van mij oversterfte noemen en dit aan corona toewijzen. Maar de afgelopen 3 jaar zat het altijd tussen de 150 en 154 duizend, dus tot aan 150.000 kun je in mijn ogen niet aan corona wijden, dat waren mensen die waarschijnlijk anders toch aan een van de andere zaken waren gestorven.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou zelfs kunnen dat er volgend jaar minder mensen overlijden, juist omdat een redelijk grote groep door Corona 'het laatste zetje' heeft gehad. Dan heb je - misschien- een redelijke indicatie, zelfs wereldwijd - mits er geen oorlogen, rampen of andere pandemieën uitbreken. En daar heb ik eigenlijk niet zoveel vertrouwen in.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als ik, in kleine kring, om mij heenkijk, komt het mij voor dat er juist veel meer coronadoden zijn. Zo-even bericht ontvangen iemand overleden, heel snel, oud, hoesten proesten thuis, binnen drie dagen dood, niet getest.
Gisteren zelfde verhaal, afgelopen maandag ook.

Geen van deze doden is getest en wordt dus niet geregistreerd.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
04 apr 2020 18:23
Als ik, in kleine kring, om mij heenkijk, komt het mij voor dat er juist veel meer coronadoden zijn. Zo-even bericht ontvangen iemand overleden, heel snel, oud, hoesten proesten thuis, binnen drie dagen dood, niet getest.
Gisteren zelfde verhaal, afgelopen maandag ook.

Geen van deze doden is getest en wordt dus niet geregistreerd.
Niet geregistreerd als corona maar wel als overleden natuurlijk. Net zoals de griepdoden in het verleden ook niet als dusdanig geregistreerd werden,maar pas naar boven komen in de statistieken achteraf als oversterfte en dan pas een label krijgen.
Het is nogal afhankelijk hoe je kring eruit ziet hoeveel je er van merkt. Net zoals de locatie in het land ( of in welk land ).

Nijogeth

Het blijkt dus dat de term 'jezelf dood vervelen' niet eens heel ver gezocht is. Een onderzoek onder 7500 ambtenaren tussen de 35 en 55 in Londen uitgevoerd in de jaren 80 heeft dat uitgewezen. Deze mensen werden ondervraagd over de mate waarin ze zich vervelen en hoe vaak. Meer dan 20 jaar later in 2009 bleek dat 2,5 keer zoveel mensen die zich snel vervelen waren gestorven in vergelijking met mensen die zich minder snel vervelen. Als dit echt zo is, dan gaan we de komende jaren veel extra sterfgevallen krijgen als gevolg van Corona.

Er zijn stiekem veel berichten over te vinden, maar dit schijnt het enige onderzoek hiernaar is. Dit is een van de bronnen:
http://www.nbcnews.com/id/35328113/ns/h ... ld-happen/

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Of ik nog geld terug krijg van mijn reis? Zo langzamerhand denk je heeft het nog wel zin. Als er eerst punten geteld worden voordat je opgenomen kunt worden ga je rekenen. Met pensioen, niet meer nodig voor de maatschappij, hoge bloeddruk met tabletten om het af te remmen, herseninfarct gehad, BMI van 25, reken maar verder. Ergens vinden ze nog wel een strafpunt.
Als je je dan niet lekker voelt kun je misschien beter op de motor met 240 de laatste zonsondergang tegemoet rijden inplaats van een infuus met vitamine C?

Erthanax

Niet meer nodig voor de maatschappij?
Je relativerende humor is hier erg nodig!

Theotrucker

Erthanax, ik dacht niet meer werkzaam in een cruciaal beroep! Maar van de andere kant gezien, ja.

Lady1234

Een lekker tochtje op de motor kan geen kwaad, maar slechts om de muizenissen uit uw hoofd te verjagen. Andere kant op rijden, anders wordt u verblind door de ondergaande zon.

Een BMI van 25 is toch prima? Prijs uw zegeningen.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

En je woont in prachtig Limburg, goede ziekenhuizen in de nabijheid en je bent vast nog geen 75😉.
Je bijdragen lees ik graag dus PLEASE houdt vol en houdt moed!
De lente is er.....
Enne....nog langer genieten van je pensioen , je hebt ervoor gewerkt hè?

Erthanax

Geen cruciaal beroep? Dat heb je wel gehad: "Zonder transport staat alles stil."

Theotrucker

Maar als je die beelden ziet van de IC. Ik ben gezond, mijn vrouw ook. We blijven thuis. Alleen winkelen. We leven gezond zonder vitamine C infuus. Maar die beelden maken me bang. Ben ik de enigste?

moederslink

Natuurlijk maken die beelden je bezorgd of zelfs bang, daarin ben jij zeker niet de enige!
Niemand weet hoe lang dit gaat duren , of het later weer gaat oplaaien of dat er weer iets anders komt , je weet het niet.
Leef gezond, beweeg en zorg voor een goede nachtrust.
Dat zijn zo.n beetje hier ook de belangrijkste dingen.
Voldoende fruit en groente eten en je niet druk maken over anderen.
Maar ik heb dat ook hoor....al die doden die in rap tempo dood gaan , al die kisten etc etc.
Ik moet er niet aan denken om dood te gaan .
Er was iemand op TV , Ik weet niet meer wie en wanneer, die zei dat hij doodsangst in de ogen ziet .
Hoe menselijk is dát? Logisch dat je bang en bezorgd bent , zeker wanneer je gezondheidsproblemen hebt.

Maar tot nu toe vind ik dat hier in Nederland , wat ik hier zie en op TV , de mensen de maatregelen en adviezen serieus nemen.
Dus ik verwacht niet dat een miljoen ouderen zullen komen te overlijden aan Corona.
Bij wijze van spreken praat ik over een miljoen , overtrokken maar zie het in perspectief.
Ik vind dit ook vreselijk, echt! Al die mensen daar op die IC.s ook, het zijn intens trieste beelden.
Voor hun dierbaren is dit ook echt verschrikkelijk.

Je zult maar in sloppenwijken wonen waar sociale afstand niet mogelijk is, die vluchtelingenkampen ook, er is daar niets!

Lady1234

Kan dat :”vind ik leuk” niet eens veranderd worden . Bij voorbeeld in : “ ben ik mee eens”.

Af en toe zo misplaats nu dat oude hartje.

moederslink

Heb dit ook al een aantal keren gevraagd . Het is vaak zat misplaatst.

Theotrucker

Het is gewoon van FB afgekeken.

Gesloten