Moneyman schreef: ↑18 jul 2019 14:09
... en zo is de cirkel rond. Als je reacties die gebaseerd zijn op de wél door TS gegeven informatie tot aanname bestempeld, en door blijft fantaseren op basis van je aanvullingen en invullingen, is discussie kansloos.
Nogmaals: op basis van wat
bekend is, is het overduidelijk - tenzij je het niet
wilt zien.
De feiten die ik lees:
Ntr 1980 schreef: ↑14 jul 2019 11:47
Een aantal weken geleden fietste wij (groepje van 3) met de racefiets op een voorrangsweg, op de fietsstrook. Van rechts kwam een auto welke ons over het hoofd zag.
Helder, echter geen situatieschets en geen idee wat er gebeurd is.
Ntr 1980 schreef: ↑15 jul 2019 12:09
Voor de weg van rechts was/is hoge begroeiing waardoor wij de auto niet konden zien aankomen.
Voor de auto hing er aan de overkant van de weg een spiegel, hierdoor had hij ons wel kunnen zien aankomen.
Als dat zo was hadden de fietsers de auto ook kunnen zien aankomen. Het is dus maar de vraag of de automobilist vanuit zijn positie, dus voor de kruising, de fietsers kon zien door de spiegel. Dat is een aanname van TS dat de automobilist hun had moeten kunnen zien aankomen.
Ntr 1980 schreef: ↑15 jul 2019 12:09
Hij stopte dus gelukkig, maar te laat, was hij eerder gestopt was er niks aan de hand geweest en was hij later gestopt had was er een aanrijding geweest.
Ook hier valt niets uit te halen. Wat is te laat? Wanneer zagen de fietsers de auto? Hoeveel meter zat er tussen? Hoe kan het dat de eerste de auto wel kan ontwijken en de tweede iets anders ging doen? Ik lees hier nergens uit waarom de auto te laat gestopt zou zijn.
Ntr 1980 schreef: ↑17 jul 2019 16:47
...immers had hij gewoon voorrang verleend en dus bij de haaientanden gestopt was er niks aan de hand geweest en hadden wij onze weg gewoon kunnen vervolgen.
Zoals TS zelf al aangaf had je door de begroeiing geen overzicht op de kruisende weg. Daarbij krijg ik bij deze opmerking het idee dat de automobilist al stilstond. En dus bij de haaientanden was gestopt en dus niet 1 meter op de weg. Maar dat is mijn manier van lezen, TS is de enige die daar uitsluitsel over kan geven.
Ntr 1980 schreef: ↑17 jul 2019 22:41
Wij reden op een fietsstrook, dus geen los fietspad.
Het is jammer dat daar geen reactie meer op gekomen is. Wat verstaat TS onder een fietsstrook? Vaak op 60km wegen lopen strepen langs de rijbaan om de weg optisch smaller te laten lijken. Stond er het teken van een fiets op die strook, of was het een zogenaamde fietssuggestiestrook? Dit is dus niet iets dat wij als feit kunnen meenemen.
Ntr 1980 schreef: ↑18 jul 2019 06:39
Nee de weg was niet smal, gewoon een normale weg met twee rijstroken waar je 60 km per uur mag met aan beide zijdes fietsstroken ernaast.
Ook hier kunnen we niets mee, immers hoort een 60km weg anders ingedeeld te zijn. Die hebben, normaal gesproken geen 2 rijstroken met daarnaast fietsstroken.
De enige feit die er is, is dat er een auto is die een voorrangsweg op wilde en dat er 3 fietsers zijn geweest. Verder haal ik er geen feiten uit die een van beide partijen schuldig, verantwoordelijk of onschuldig zou maken. Het enige dat we weten is dat fietser 1 de auto kon ontwijken en fietser 2, met welke reden dan ook, niet besloten heeft om de auto te ontwijken maar om te gaan remmen waardoor nummer 3 op 2 botste.