Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bezorgdeburger
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

ZeerPrivé schreef:
15 mei 2024 18:31
Bezorgdeburger schreef:
15 mei 2024 17:54
Vandaag zullen een heleboel mensen blij zijn? Een nieuw kabinet gaat er komen. Met de verguisde VVD aangevuld met een extreme rechtse radicale 1 lidpartij de PVV. En twee nieuwe partijen met nauwelijks ervaren politici.

De problemen van Nederland zullen nu wel snel worden opgelost. 😂😂
Alsof partijen met ervaren politici er geen puinhoop van hebben gemaakt. En ik zie de PVV als rechts, meer niet.
Daarom vreemd dat een VVD die mede veroorzaker was van veel problemen nu weer kan aanschuiven.

ZeerPrivé
Berichten: 5622
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@BB Ik heb het niet alleen over de Rutte jaren. Prima dat de VVD mee doet.

Ga jij nou maar naar OP1 kijken vanavond, daar zal de hele linkse en politiek 'correcte' kliek wel aanschuiven.

Nijogeth
Berichten: 10107
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
15 mei 2024 17:54
Vandaag zullen een heleboel mensen blij zijn? Een nieuw kabinet gaat er komen. Met de verguisde VVD aangevuld met een extreme rechtse radicale 1 lidpartij de PVV. En twee nieuwe partijen met nauwelijks ervaren politici.

De problemen van Nederland zullen nu wel snel worden opgelost. 😂😂
Tja, blij is een groot woord. Ik ben in elk geval blij dat er iets anders zit dan types als Jetten, Dijkgraaf, Ollongren en De Jonge. Wat mij betreft gaan we het aantal ministeries ook flink verkleinen.

Dat moet ik misschien even toelichten. We hebben in mijn ogen momenteel ministeries die een eigen agenda hebben, maar daarmee wel duidelijk in het vaarwater van een ander zitten. Dat moet dan gewoon in 1 ministerie zitten, zodat beleid elkaar niet bijt.

Zo hebben we een minister van Armoedebeleid, Participatie en Pensioenen (Schouten) en een minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (van Gennip), dingen die elkaar flink overlappen.

Ook hebben we een minister van Infrastructuur en Waterstaat (Harbers), minister van Economische Zaken en Klimaat (Adriaansens), minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (Adema) en een minister voor Natuur en Stikstof (vd Wal). Die hebben elkaar in de afgelopen 4 jaar volledig tegen gewerkt. En dan heb ik het nog niet over het feit dat er 2 ministeries zijn die natuur in de portefeuille hebben en er ook nog 1 is die klimaat heeft. En Waterstaat is ook iets dat deels bij natuur hoort.

Wat mij betreft bijt het elkaar allemaal wat teveel.

Ik ben eigenlijk vooral blij dat we een meer realistische blik gaan hebben qua beleidsvorming en niet een idealistische blik, zoals de D66 en PVDA/GroenLinks hanteren. En ook nu zullen er genoeg dingen zijn waar ik het niet mee eens ga zijn. Dat kan ook niet anders. We gaan nu waarschijnlijk wel meer de kant op van economische voorspoed en welvaart eerst en daar sta ik zelf volledig achter.

Onkruid71
Berichten: 2772
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik vind het wel grappig dat het allemaal gelukt is. Nu hopen dat ze allemaal niet zo gevoelig zijn voor lobbies en geen ego tripperige toestanden er van maken.
Nu maar hopen dat het iets beter wordt, en dat ze het goed doen. Eerst zien dan oordelen.
We hebben jaren gezien hoe het niet moet.

juliomariner
Berichten: 4902
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bezorgdeburger schreef:
15 mei 2024 18:32


En jij denkt dat het de kiezers van die rechtse partijen dat wat kan schelen?
Inderdaad kan me dat helemaal niks schelen. Hij is dus in ieder geval ondernemend.

Nijogeth
Berichten: 10107
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Als het Plasterk als premier wordt, dan kan ik daar prima mee leven. Ik heb dat altijd wel een prima kerel gevonden, ook al stond zijn partij me niet aan. 1 ding hebben we gemeen, allebei zijn we geen fan van Timmermans. En ik zou het dan ook wel ironisch vinden als Timmermans terugkomt om premier te worden en dat dan een andere PVDA'er wordt. Daarbij lijkt Plasterk ook in te zien dat Nederland graag een wat rechtsere koers wil zien en dat hij daar prima in mee kan denken.

Bezorgdeburger
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Onkruid71 schreef:
15 mei 2024 19:24
Ik vind het wel grappig dat het allemaal gelukt is. Nu hopen dat ze allemaal niet zo gevoelig zijn voor lobbies en geen ego tripperige toestanden er van maken.
Nu maar hopen dat het iets beter wordt, en dat ze het goed doen. Eerst zien dan oordelen.
We hebben jaren gezien hoe het niet moet.
Wat is er dan allemaal niet goed gegaan?
Wat jou persoonlijk heeft geraakt? Naast Corona en long Covid?

En hoe zullen Wilders en trawanten dat gaan oplossen denk jij?

Onkruid71
Berichten: 2772
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het gaat er om hoe ze toen met de bevolking omgingen. Als het een ander kan overkomen kan het jou dus ook overkomen. Ze vertrouwde de burgers voor geen meter.
Huizen tekort heeft me wel geraakt, daarom woon ik nu zo duur.

Maar hoe ze het op gaan lossen, dat moeten we maar weer gaan zitten, maar wat er de afgelopen 20 jaar kapot is gemaakt, is niet binnen 4 jaar gefixt.

ZeerPrivé
Berichten: 5622
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hoezo woon je duur. Je zit in een sociale huurwoning met de nodige huurtoeslag.

Onkruid71
Berichten: 2772
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
15 mei 2024 21:46
Hoezo woon je duur. Je zit in een sociale huurwoning met de nodige huurtoeslag.
Nee hoor. Ik huur niet via een WBV.

Lady1234
Berichten: 27257
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar ook als je particulier huurt, kan je huurtoeslag krijgen. Hangt van de hoogte van de huur en het inkomen af.

U hebt bijstand, maar wilt u dan zeggen dat u een vrije sector huur betaalt?

Netto bijstand 2024. € 1.219,64 per maand.

Subsidiabele huur tot € 879,66.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 15 mei 2024 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2772
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik huur via een makelaar dus. Een als de huur hoger is zul je ook meer moeten betalen, ongeacht de huursubsidie.

ZeerPrivé
Berichten: 5622
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
15 mei 2024 21:54
ZeerPrivé schreef:
15 mei 2024 21:46
Hoezo woon je duur. Je zit in een sociale huurwoning met de nodige huurtoeslag.
Nee hoor. Ik huur niet via een WBV.
Je hebt hier zelf gezegd dat je een sociale huurwoning hebt en dat kan ook niet anders met bijstand.

Lady1234
Berichten: 27257
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u leeft van minder dan € 340,00 per maand. Onwaarschijnlijk.

Onkruid71
Berichten: 2772
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nee dat werd maar aangenomen. Ik huur via een makelaar. Maar waar wil je hier mee heen? Ga je ontkennen dat het moeilijk is om een betaalbaar huis te vinden?
Ik moest het binnen en half jaar hebben, dus geen keuzes.

ZeerPrivé
Berichten: 5622
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
15 mei 2024 22:20
Nee dat werd maar aangenomen. Ik huur via een makelaar. Maar waar wil je hier mee heen? Ga je ontkennen dat het moeilijk is om een betaalbaar huis te vinden?
Ik moest het binnen en half jaar hebben, dus geen keuzes.
Nee, dat werd niet aangenomen, dat schreef je letterlijk zelf! Ik mankeer niets aan mijn geheugen.

Onkruid71
Berichten: 2772
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

ZeerPrivé schreef:
15 mei 2024 22:26
Onkruid71 schreef:
15 mei 2024 22:20
Nee dat werd maar aangenomen. Ik huur via een makelaar. Maar waar wil je hier mee heen? Ga je ontkennen dat het moeilijk is om een betaalbaar huis te vinden?
Ik moest het binnen en half jaar hebben, dus geen keuzes.
Nee, dat werd niet aangenomen, dat schreef je letterlijk zelf! Ik mankeer niets aan mijn geheugen.
Nou sinds ik verhuisd ben weet ik toch zeker aan wie ik betaal.

ZeerPrivé
Berichten: 5622
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Onkruid71 schreef:
15 mei 2024 22:29
ZeerPrivé schreef:
15 mei 2024 22:26
Onkruid71 schreef:
15 mei 2024 22:20
Nee dat werd maar aangenomen. Ik huur via een makelaar. Maar waar wil je hier mee heen? Ga je ontkennen dat het moeilijk is om een betaalbaar huis te vinden?
Ik moest het binnen en half jaar hebben, dus geen keuzes.
Nee, dat werd niet aangenomen, dat schreef je letterlijk zelf! Ik mankeer niets aan mijn geheugen.
Nou sinds ik verhuisd ben weet ik toch zeker aan wie ik betaal.
Het gaat NIET om aan wie je betaalt, maar HOEVEEL huur je betaalt. En die ligt binnen de subsidiabele grens! Dit schreef je:

door Onkruid71 » 20 jun 2023, 17:08

WeerIemandanders schreef: ↑
20 jun 2023, 17:02
Met een bijstandsuitkering krijg je geen vrije sector woning, inkomen is dan te laag en huurtoeslag krijg je niet bij een rekenhuur boven de 808 euro
De huur zit er onder, maar het gaat niet over mij, die meneer heeft hulp nodig.

kuklos
Berichten: 9845
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
15 mei 2024 17:54
Vandaag zullen een heleboel mensen blij zijn? Een nieuw kabinet gaat er komen. Met de verguisde VVD aangevuld met een extreme rechtse radicale 1 lidpartij de PVV. En twee nieuwe partijen met nauwelijks ervaren politici.

De problemen van Nederland zullen nu wel snel worden opgelost. 😂😂
Het is blijkbaar zo moeilijk om te accepteren dat de kiezer gewoon iets anders wil dan jij dat je reacties gewoon te triest voor woorden zijn.

Bezorgdeburger
Berichten: 658
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

ZeerPrivé schreef:
15 mei 2024 18:42
@BB Ik heb het niet alleen over de Rutte jaren. Prima dat de VVD mee doet.

Ga jij nou maar naar OP1 kijken vanavond, daar zal de hele linkse en politiek 'correcte' kliek wel aanschuiven.
Dit is weer zo'n heerlijke inhoudelijke opmerking.

Plaats reactie