LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978
Berichten: 11238
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
07 apr 2020 12:54
Natuurlijk kán het wel. Ik denk echter meer vanuit "moet je het willen" dan vanuit "kan het". Persoonlijk mijdt ik onnodige risico's liever. Waarom zou ik het opzoeken?

Ik vind met name de argumentatie "ja maar, de monteurs zijn niet ziek" slecht. Men is immers besmettelijk voordat men klachten heeft.
dat vind ik ook niet zo'n goed argument idd. maar leeft natuurlijk wel heel erg door alle communicatie rond: je bent pas besmettelijk als je symptomen hebt.. Dat blijft dan wel erg hangen altijd.

In geval van ketelonderhoud is het ook niet zo urgent, dus die zou ik zelf idd. ook uitstellen ( wel voor de winter, maar hoeft niet per se nu ). Voor andere dingen kan dat wel anders liggen natuurlijk.

witte angora
Berichten: 31684
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar ja, als iedereen het ketelonderhoud uitstelt tot nadat de kust veilig is, maar het moet wel voor de winter - dan gaan de ketellappers het vanaf september/oktober nog erg druk krijgen, denk ik.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
07 apr 2020 12:18
Maar misschien mogen we wel helemaal niet zo denken , hier te lezen heeft niemand tot nu toe te maken gehad met groot verdriet door overledenen of IC patiënten.
Lady meent, dat in haar bekendenkring een paar mensen eraan zijn overleden.
Als je van de IC teruggaat naar een normale afdeling, lig je waarschijnlijk nu nog in het ziekenhuis en ben je alleen maar bezig met je ademhaling en het weer op krachten komen, heb je helemaal geen zin in zoiets als dit of überhaupt televisie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat heb ik gelezen van Lady, maar het was gelukkig geen naaste familie.

Lady1234
Berichten: 27377
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De bekenden, waren familie van familie. Twee daarvan thuis ziek geworden en binnen de kortste keren overleden.

Twee anderen, familie van vrienden. Een thuis ziek geworden, na één week naar ziekenhuis, daar binnen drie dagen overleden. Zijn vrouw, zo goed als blind, bleef thuis achter, na paar dagen ook ziek, toen ook opgenomen en nu overleden.

Allen hoogbejaard, met meerdere medische aandoeningen.

BL2
Berichten: 4950
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Vandaag 234 (!) Nederlandse slachtoffers erbij. De dalende tendens was vooral de oorzaak van minder tellingen doorgeven in het weekend.
Spanje is intriest, weer 743 slachtoffers in één dag erbij.

Lady1234
Berichten: 27377
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt lezen dat dat standaard geldt voor het weekend.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
31 mar 2020 16:40
Vriendin berichtte, buurman vanmiddag opgehaald door ambulance, hoog bejaard, zondag ziek geworden. Maar vrouw blijft achter ook hoogbejaard en ook nog blind, was dus volkomen afhankelijk van man. Wat moet die in vredesnaam doen?
Ach gossie , deze bijna blinde vrouw nu tóch overleden.
Triest!
Lady1234 schreef:
07 apr 2020 14:44
Twee anderen, familie van vrienden. Een thuis ziek geworden, na één week naar ziekenhuis, daar binnen drie dagen overleden. Zijn vrouw, zo goed als blind, bleef thuis achter, na paar dagen ook ziek, toen ook opgenomen en nu overleden.

Moneyman
Berichten: 30846
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Niet "makkelijk" bedoeld, maar zou dit niet de beste uitkomst (ik wil niet "oplossing" schrijven) voor beiden zijn?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Jazeker , daar dacht ik ook gelijk aan, voor dit echtpaar een uitkomst.
Voor de ( klein) kinderen een hard gelag, gelijk de ( groot) ouders weg uit hun leven. :(

witte angora
Berichten: 31684
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
07 apr 2020 14:45
Vandaag 234 (!) Nederlandse slachtoffers erbij. De dalende tendens was vooral de oorzaak van minder tellingen doorgeven in het weekend.
Als je het gaat middelen over 7 dagen kom je gemiddeld op zo'n 162 per dag, als ik het goed heb uitgerekend. We zijn er inderdaad voorlopig nog lang niet.

115
164
148
166
135
175
vandaag 234

BL2
Berichten: 4950
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
07 apr 2020 15:40
115
164
148
166
135
175
234
Eigenlijk loopt het aantal Nederlandse slachtoffers alleen maar op. Het optimisme van de afgelopen dagen is dan ook onterecht.
Maar goed, als je ziet hoe druk het is in meubelcentra, bouwmarkten, supermarkten en in trams en treinen, kijk ik er ook niet van op. Verder nog veel (Oostenrijkse) wintersporters, welke na enkele weken zieltogen alsnog overlijden.

witte angora
Berichten: 31684
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd ben ik er niet zeker van hoe het lijstje gelezen moet worden, BL2. Waar ik het vandaan haalde begon het met 115 en eindigde het met `175. Maar in mijn herinnering waren het er gisteren 115. Dus dan moet het lijstje andersom gelezen worden: de bovenste het meest recent, en de onderste het verst in het verleden.

Desalniettemin, als het gemiddelde 162 is, en op twee dagen zijn er 164 en 166 doden te betreuren, dan kun je moeilijk spreken over een afname. Ook niet echt over een duidelijke toename, dat is ook wel weer zo.

Moneyman
Berichten: 30846
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
07 apr 2020 16:30
Eerlijk gezegd ben ik er niet zeker van hoe het lijstje gelezen moet worden, BL2. Waar ik het vandaan haalde begon het met 115 en eindigde het met `175. Maar in mijn herinnering waren het er gisteren 115. Dus dan moet het lijstje andersom gelezen worden: de bovenste het meest recent, en de onderste het verst in het verleden.

Desalniettemin, als het gemiddelde 162 is, en op twee dagen zijn er 164 en 166 doden te betreuren, dan kun je moeilijk spreken over een afname. Ook niet echt over een duidelijke toename, dat is ook wel weer zo.
Ergens een pagina of 125 geleden ofzo schreef ik al eens dat de cijfers me geen moer zeggen, om een heleboel redenen. Ik zou ze gewoon niet publiceren, of slechts op een manier die zuiver is. Bijvoorbeeld: niet hoeveel doden er op een dag gemeld worden, maar hoeveel er daadwerkelijk op een dag gestorven zijn. Dan heb je je (publieke) cijfers misschien 1 of 2 dagen later, maar who cares? nu krijg je een jojo-effect van "het gaat goed, o nee, toch niet, jawel, volgens mij wel, hé nee, het gaat helemaal verkeerd", enzovoort. Zinloos.

angel1978
Berichten: 11238
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Sowieso zegt het aantal doden niet zoveel over hoe het virus verloopt. Het aantal doden zal als het goed is het aantal besmettingen en daarna opnames op de IC volgen met een vertraging ( van een week tot 14 dagen ). Dus als de piek in opnames IC is geweest zal 14 dagen later het aantal doden pieken. Het aantal opnames op de IC is eigenlijk het belangrijkste als indicator voor hoe het verloopt en voorspelt ( ongeveer ) het aantal doden de komende dagen.

witte angora
Berichten: 31684
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Zelfs het aantal opnames op de IC is niet leidinggevend. Er zijn er genoeg die iets hebben van: 'laat mij maar los, laat mij maar gaan, ik wil dat niet'. Dat blijkt wel uit het feit dat de oversterfte van het moment niet uitsluitend bepaald kan worden door het aantal Coronadoden dat als zodanig geregistreerd staat.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd, aangezien het stukken rustiger is op de weg, of die rust ook vertaald gaat worden in minder ongelukken, en daarmee samenhangend minder verkeersslachtoffers. Al dan niet gewond of overleden. Dat zou eventueel ook meegenomen moeten worden, denk ik.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Wat betreft de dagelijkse updates: het is zo onderhand wel duidelijk dat een aantal GGD's in het weekend niets doorgeven. Op de data-pagina van het RIVM staat netjes aangegeven hoe de werkelijke cijfers per dag zijn.

Edit: data-pagina is sinds vandaag gewijzigd in 'Ontwikkeling COVID-19 in grafieken'
Lady1234 schreef:
07 apr 2020 14:44
Allen hoogbejaard, met meerdere medische aandoeningen.
Evengoed sterkte gewenst en dat is oprecht gemeend.
Laatst gewijzigd door Jablan op 07 apr 2020 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978
Berichten: 11238
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
07 apr 2020 16:54
Zelfs het aantal opnames op de IC is niet leidinggevend. Er zijn er genoeg die iets hebben van: 'laat mij maar los, laat mij maar gaan, ik wil dat niet'. Dat blijkt wel uit het feit dat de oversterfte van het moment niet uitsluitend bepaald kan worden door het aantal Coronadoden dat als zodanig geregistreerd staat.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd, aangezien het stukken rustiger is op de weg, of die rust ook vertaald gaat worden in minder ongelukken, en daarmee samenhangend minder verkeersslachtoffers. Al dan niet gewond of overleden. Dat zou eventueel ook meegenomen moeten worden, denk ik.
Dat ligt er dus aan hoe je het effect van dit virus bekijkt. Ik kijk naar de maatregelen en het idee er achter en die zijn genomen om de druk op de IC's en de zorg te kunnen managen. Daarom zijn naar mijn idee de maatregelen genomen. Dus dan zeggen opnames op de IC eigenlijk alles.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Santo Antão Corona vrij, 0,0 doden geen opname`s. Gewoon Spic en Span ook weer vandaag, al weken lang. Mijn doelstelling is ruim en breed bereikt, mis mijn hond wel in Africa en we kunnen er niet heen.

Goed om te weten waar je naar toe moet als Corona 2 uitbreekt, hier zit je zo veilig als wat. Winkels hebben alles wat je nodig hebt, niet duwen en dringen maar gewoon netjes wachten op 2 mtr. afstand.

Zuivere informatie uit de eerste hand.

angel1978
Berichten: 11238
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Obelix1 schreef:
07 apr 2020 16:59
Santo Antão Corona vrij, 0,0 doden geen opname`s. Gewoon Spic en Span ook weer vandaag, al weken lang. Mijn doelstelling is ruim en breed bereikt, mis mijn hond wel in Africa en we kunnen er niet heen.

Goed om te weten waar je naar toe moet als Corona 2 uitbreekt, hier zit je zo veilig als wat. Winkels hebben alles wat je nodig hebt, niet duwen en dringen maar gewoon netjes wachten op 2 mtr. afstand.

Zuivere informatie uit de eerste hand.
Inmiddels zijn de Kaapverdische eilanden corona vrij dus al beperkt tot 1 eilandje.. benieuwd hoe mooi dat eilandje blijft als iedereen daarheen zou willen.. met een huidig inwonersaantal van een groot Nederlands dorp
Laatst gewijzigd door angel1978 op 07 apr 2020 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten