Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Gelukkig hebben wij gisteren ook ons geld ontvangen. Na annuleren op 7 november waren wij blijkbaar eindelijk "aan e beurt". Maandag nog keurig gebeld met excuses en dat het nu echt terug betaald zou worden, en dus ook gedaan. Prima gesprek waarin ik ze nogmaals op het hart heb gedrukt wat hun acties voor gevolgen hebben voor de consument, alle onzekerheid en stress die er in gaat zitten. Ik hoop dat ze de bedrijfsvoering op orde krijgen! En iedereen zijn producten of geld krijgt.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Wat een waardeloos bedrijf. Wij zijn/worden ook belazerd. Je wordt alleen maar aan het lijntje gehouden. Telkens zeggen ze te komen leveren. Telefonisch niet bereikbaar. Ook na annuleren order wordt er telkens beloofd terug te betalen, maar dat gebeurt vervolgens niet. Heel onbetrouwbaar.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Kunt u iets meer vertellen over hoe en wat , is zo makkelijk om wat roepenRensvg1 schreef: ↑17 jan 2024 15:55Wat een waardeloos bedrijf. Wij zijn/worden ook belazerd. Je wordt alleen maar aan het lijntje gehouden. Telkens zeggen ze te komen leveren. Telefonisch niet bereikbaar. Ook na annuleren order wordt er telkens beloofd terug te betalen, maar dat gebeurt vervolgens niet. Heel onbetrouwbaar.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Order 4656
Vorige week woensdag uiteindelijk een telefoontje met excuses etc etc. van Tom.
Of we toch nog even geduld wilden hebben, woensdag 17 januari zou het geld op onze rekening staan en zou Tom nog even bellen of het ok was.
Het klonk zo serieus en echt, ik gaf hem het voordeel van de twijfel.
Maar wat voel je je dan belazerd als woensdag 17 Januari gewoon weer voorbij gaat, zonder geld op de rekening, geen belletje, en ook geen reactie op mail. Ronduit SCHANDALIG Tom, zoals jij met het vertrouwen van mensen omgaat.
Vorige week woensdag uiteindelijk een telefoontje met excuses etc etc. van Tom.
Of we toch nog even geduld wilden hebben, woensdag 17 januari zou het geld op onze rekening staan en zou Tom nog even bellen of het ok was.
Het klonk zo serieus en echt, ik gaf hem het voordeel van de twijfel.
Maar wat voel je je dan belazerd als woensdag 17 Januari gewoon weer voorbij gaat, zonder geld op de rekening, geen belletje, en ook geen reactie op mail. Ronduit SCHANDALIG Tom, zoals jij met het vertrouwen van mensen omgaat.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Order 4656
Vandaag, donderdag 18 januari, in de avond uiteindelijk ons geld op de rekening gekregen!
Bij deze vermeld ik dat het na alle moeite toch goed is gekomen, ik hoop voor alle mensen die nog op hun geld wachten dat het ook voor hun goed komt.
Woneninterieur wens ik wijsheid in de hoop orde op zaken te krijgen.
Vandaag, donderdag 18 januari, in de avond uiteindelijk ons geld op de rekening gekregen!
Bij deze vermeld ik dat het na alle moeite toch goed is gekomen, ik hoop voor alle mensen die nog op hun geld wachten dat het ook voor hun goed komt.
Woneninterieur wens ik wijsheid in de hoop orde op zaken te krijgen.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Mooi, weer een ex-klant tevreden gesteld.
-
- Berichten: 32419
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Kortom, het is geen onwil bij dat bedrijf, maar meer onmacht - waardoor die onmacht dan ook veroorzaakt wordt. Niettemin is het bedrijf wel verantwoordelijk voor de gang van zaken, en op die verantwoordelijkheid kan het m.i. zeker wel worden aangesproken.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Onmacht? Een bedrijf dat al zo lang problemen heeft met leveren maar nog altijd nieuwe orders aanneemt, noemt u dat echt onmacht?witte angora schreef: ↑18 jan 2024 18:58Kortom, het is geen onwil bij dat bedrijf, maar meer onmacht - waardoor die onmacht dan ook veroorzaakt wordt. Niettemin is het bedrijf wel verantwoordelijk voor de gang van zaken, en op die verantwoordelijkheid kan het m.i. zeker wel worden aangesproken.
-
- Berichten: 32419
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Toch wel. Soms staat een bedrijf met de rug tegen de muur. Lang geleden was er ook zo'n witgoedketen, de naam weet ik niet meer. Redelijk grote keten, maar ze hadden niks tot nauwelijks iets op voorraad. Pas als een klant iets gekocht had, was er ruimte om één nieuw exemplaar bij de leverancier te bestellen. Ik heb er dus niks gekocht omdat ik op mijn vingers uit kon tellen dat een faillissement aanstaande was. Dat gebeurde dan ook na een aantal maanden.
Iets dergelijks zie ik hier dus. Een bedrijf dat volkomen klem zit, maar alles op alles zet om alsnog te overleven en vooral de klant ter wille te zijn. De, vermoedelijk, enige andere optie is een faillissement. Maar wie zit daar op te wachten?
Iets dergelijks zie ik hier dus. Een bedrijf dat volkomen klem zit, maar alles op alles zet om alsnog te overleven en vooral de klant ter wille te zijn. De, vermoedelijk, enige andere optie is een faillissement. Maar wie zit daar op te wachten?
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Het alternatief is alles uit je handen laten vallen, de boel laten klappen en niemand betalen. Vind je dat een beter plan?Speedy123 schreef: ↑19 jan 2024 13:37Onmacht? Een bedrijf dat al zo lang problemen heeft met leveren maar nog altijd nieuwe orders aanneemt, noemt u dat echt onmacht?witte angora schreef: ↑18 jan 2024 18:58Kortom, het is geen onwil bij dat bedrijf, maar meer onmacht - waardoor die onmacht dan ook veroorzaakt wordt. Niettemin is het bedrijf wel verantwoordelijk voor de gang van zaken, en op die verantwoordelijkheid kan het m.i. zeker wel worden aangesproken.
-
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Een beter alternatief zou zijn om een externe financier te vinden zodat er met een soort schone lei verder kan worden gegaan. Zonder blijft het het ene gat met het andere vullen. Als er met het geld dat van nieuwe kopers binnen komt alleen de geannuleerde orders worden terug betaald worden de nieuwe orders na verloop van tijd ook geannuleerde orders aangezien er geen waren kunnen worden ingekocht en dus ook niet wordt geleverd. Het wordt dan rondpompen van geld zonder dat er nog iets wordt uitgeleverd.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Ook wij hebben onze eetkamerstoelen niet geleverd gekregen. Ons ordernummer was 4690. Na keer op keer uitstel, hebben wij half december de koop geannuleerd. Er werd ons direct verteld dat het in orde kwam en dat het geld binnen 14 werkdagen teruggestort zou worden. Dat is niet gebeurd en nu begint het hele riedeltje weer opnieuw net zoals met de levering; ‘het wordt zo snel mogelijk geregeld, we stellen uw geduld op prijs’. De telefoon wordt überhaupt nooit opgenomen, het verbaast me dat andere mensen ze hier wel telefonisch te pakken krijgen. Het begint steeds meer op oplichting te lijken.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Onmacht of niet,eerlijk zijn kan wel. Niet beloven dat er betaald wordt voor een bepaalde dag en dan niks meer laten horen is geen onmacht.
-
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
inderdaad dat is geen onmacht maar struisvogel gedrag.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Op nieuwe meubels zit een forse marge, volgens mij. Ik kan me best voorstellen dat de ondernemer zelf op een houtje zit te bijten en zo veel en zo snel mogelijk de annuleringen terugbetaalt (uit de marge, dus) en de bestellingen gewoon plaatst en betaalt.
Er is geen garantie dat het uiteindelijk goedkomt en het is heel vervelend voor de klanten die nog steeds op hun geld wachten, maar met een beetje geluk lukt het nog om het allemaal op te lossen. Bij een faillissement vangen alle klanten bot; het vinden van een geldschieter kost ook tijd, die de ondernemer vermoedelijk niet heeft. Het valt niet mee om te dweilen terwijl je de kraan probeert dicht te draaien en alle ballen in de lucht probeert te houden.
Er is geen garantie dat het uiteindelijk goedkomt en het is heel vervelend voor de klanten die nog steeds op hun geld wachten, maar met een beetje geluk lukt het nog om het allemaal op te lossen. Bij een faillissement vangen alle klanten bot; het vinden van een geldschieter kost ook tijd, die de ondernemer vermoedelijk niet heeft. Het valt niet mee om te dweilen terwijl je de kraan probeert dicht te draaien en alle ballen in de lucht probeert te houden.
witte angora
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Echter hoe langer dit duurt hoe slechter het gaat aflopen. Er komen steeds meer negatieve reviews op internet en dit forum topic zal ook steeds hoger in de zoekmachines komen. De kans is dus groot dat het aantal nieuwe bestellingen opdroogd. Op deze manier is het dus uitstel van executie.
Volgens mij is de enige oplossing dat er een extrene geldschieter wordt gevonden of een bank die bereid is een krediet af te geven. Dit kan alleen als uit de cijfers blijkt dat er in het verleden wel goede cijfers zijn geschreven en er toekomst zit in het bedrijf als ze over de problemen heen zijn.
Volgens mij is de enige oplossing dat er een extrene geldschieter wordt gevonden of een bank die bereid is een krediet af te geven. Dit kan alleen als uit de cijfers blijkt dat er in het verleden wel goede cijfers zijn geschreven en er toekomst zit in het bedrijf als ze over de problemen heen zijn.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Klopt. Alleen is dat vaak lastig als er al financiële problemen zijn.juliomariner schreef: ↑19 jan 2024 13:57Een beter alternatief zou zijn om een externe financier te vinden zodat er met een soort schone lei verder kan worden gegaan.
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Natuurlijk is het hardstikke oneerlijk van woneninterieur.
De website gewoon openhouden en nieuwe orders noteren waarvan je weet dat je die nooit allemaal kunt uitleveren of terugbetalen.
De website gewoon openhouden en nieuwe orders noteren waarvan je weet dat je die nooit allemaal kunt uitleveren of terugbetalen.
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Hierbij weer een update.
Afgelopen week contact gehad, per mail, met Wonen en Interieur. Ze hebben interne problemen, dat was mij ook al duidelijk. Per mail is er beloofd dat order 4534 vrijdag 19.01 zou worden terugbetaald en order 4524 volgende week.
Helaas heb ik gisteren, vrijdag 19.01, geen terugbetaling mogen ontvangen.
@Woneneninterieur, kom alsjeblieft je afspraken na en betaal terug. Hopelijk zijn jullie snel uit deze situatie en kunnen jullie je klanten weer goed helpen!
Afgelopen week contact gehad, per mail, met Wonen en Interieur. Ze hebben interne problemen, dat was mij ook al duidelijk. Per mail is er beloofd dat order 4534 vrijdag 19.01 zou worden terugbetaald en order 4524 volgende week.
Helaas heb ik gisteren, vrijdag 19.01, geen terugbetaling mogen ontvangen.
@Woneneninterieur, kom alsjeblieft je afspraken na en betaal terug. Hopelijk zijn jullie snel uit deze situatie en kunnen jullie je klanten weer goed helpen!
MarkG84 schreef: ↑15 jan 2024 10:01Update over mijn orders.
Helaas hebben wij nog steeds geen geld retour mogen ontvangen van order 4524 + 4534.
Beide orders zijn op 27 novemeber geannuleerd.
Helaas krijg ik nu ook maar minimaal contact met het bedrijf. Afgelopen week zou de volledige terugbetaling gedaan worden maar helaas heb ik nog geen geld terug.
@Woneneninterieur: Graag zou ik dit willen oplossen en uiteraard dit vermelden in dit forum!
MarkG84 schreef: ↑18 dec 2023 10:50Bestel hier niet, na ontvangst van je betaling word je aan het lijntje gehouden en krijg je valse beloftes over de levering van je order.
Zoals andere hier ook aangeven hebben wij ook een zeer negatieve ervaring met dit bedrijf.
Begin oktober 2 orders geplaatst (nieuwe babykamer en box) met een levertijd van 2 – 3 weken. De orders werd direct netjes bevestigd.
Na 3 weken toch maar eens contact opgenomen wanneer er geleverd zou gaan worden. Reactie was dat er de week erop contact opgenomen zou worden voor een leverdatum geen contact opgenomen.
Weer 2 weken later wordt er aangegeven dat de order de volgende week verstuurd gaat worden, weer niets ontvangen of een leverdatum bekend. Uiteindelijk werd ons beloofd dat op 28.11 beide orders geleverd zouden worden. Helaas was dit weer een loze belofte en werd dit niet nagekomen. Hierop hebben wij besloten om beide orders op 27.11.2023 te annuleren. We hadden geen vertrouwen dat dit goed zou gaan komen, wij moeten ook zekerheid hebben dat de babykamer op tijd geleverd zou gaan worden.
De annulering werd zeer vlot opgepakt, per mail, en bevestigd dat we binnen 14 dagen ons geld retour zouden krijgen.
Helaas hebben wij, na meerdere herinneringen gestuurd te hebben, nog steeds het geld niet retour.
Dit bedrijf is redelijk vlot met reageren per mail, maar niet betrouwbaar als het gaat om de levering van je bestelde producten en/of het retour betalen van je geannuleerde order. Ook telefonisch zijn ze niet bereikbaar.
Hopelijk dat wij snel ons geld retour krijgen, in dat geval zal ik een update geven op deze review met de uitkomst!
-
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56
Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Dan verliezen de nieuwe klanten in ieder geval hun (aan)betaling niet meer. Zij zijn nu de grootste verliezersMoneyman schreef: ↑19 jan 2024 13:51Het alternatief is alles uit je handen laten vallen, de boel laten klappen en niemand betalen. Vind je dat een beter plan?Speedy123 schreef: ↑19 jan 2024 13:37Onmacht? Een bedrijf dat al zo lang problemen heeft met leveren maar nog altijd nieuwe orders aanneemt, noemt u dat echt onmacht?witte angora schreef: ↑18 jan 2024 18:58Kortom, het is geen onwil bij dat bedrijf, maar meer onmacht - waardoor die onmacht dan ook veroorzaakt wordt. Niettemin is het bedrijf wel verantwoordelijk voor de gang van zaken, en op die verantwoordelijkheid kan het m.i. zeker wel worden aangesproken.
En zeg niet dat ze het probleem onder controle hebben . Alleen bij Trosradar al 14 pagina's met recente klachten en reacties,