LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
SantaLyd

Re: phuket air

Ongelezen bericht door SantaLyd »

Wij hebben onze huwelijksreis naar Bali geboekt bij Holland International/TUI. We gaan pas in september, dus ik had al verwacht dat we nu weinig konden doen, maar ik heb toch even geinformeerd bij het reisbureau.
Ik had niet verwacht zo snel een reactie te krijgen, maar hier is hij dus:

"Op dit moment zijn inderdaad tot nader order de vluchten van Phuket Air van en naar Amsterdam geannuleerd.
TUI Nederland (Arke en Holland International) is nu bezig om hiervoor oplossingen te zoeken voor de korte en wat langere termijn.
Hun aandacht betreft om te beginnen de passagiers die komende week gaan vertrekken.
Wij houden het nauwlettend in de gaten en zodra wij iets weten voor de langere termijn vertrekken, zullen wij u informeren.
Op dit moment is er sprake van een overmachtsituatie.
Wel is het zo dat een touroperator verplicht is alternatief vervoer dient aan te bieden.
Geen paniek dus nog !!!

Alternatief vervoer klinkt prima, het probleem is alleen dat wij business class zouden gaan en die prijs ligt iets hoger als economy class met bv. malaysian airlines. Malaysian heeft ook een Golden Club en een First, die Golden Club blijft qua beenruimte iets achter maar qua service wel voor op Phuket, maar is natuurlijk zoveel duurder dat ze dat niet eens gaan aanbieden zonder bijbetaling van ik weet niet hoeveel...
Dat wordt dus toch krap zitten dan of niet gaan, maar dat is ook niet de bedoeling. We wachten dus nog maar even af.
Onze reis is iets duurder dan ik hier hoor, wij waren 5000 euro kwijt en onze aanbetaling is dan ook ruim 750 euro en dat willen we niet zomaar even kwijt zijn...

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

Het moet idd niet gekker worden, de touroperators kunnen de klanten niet zo lang in onzekerheid laten! ik ga dan mss pas 26 juni weg (althans dat was de bedoeling!) ik wil ook graag weten waar ik aan toe ben! Na al dit gezeik wil ik er eigenlijk gewoon van af! :cry:

Lilian

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Lilian »

Beste mensen,

Gisteren heel de dag bezig geweest met Kras over en weer bellen en mailen. Ik ben gisteren zo kwaad geworden dat we een persoonlijke afspraak eisten op het hoofdkantoor te Amerzoden. Die staat vandaag om 15.00 uur met dhr. G van Wesel (manager verkoop/reseveringen).
Ik ben benieuwd wat dit gesprek gaat brengen. Die afschepingen en smoesjes telefonisch ben ik inmiddels zat.
Vandaag had ik eigenlijk in Bangkok moeten zitten, want we zouden zondag 1 mei vertekken voor een rondreis. Schijnbaar gaan ze vandaag ook nog is iedereen bellen voor alternatiefen om een andere reis te boeken. Ik wil in ieder geval antwoord op een hele hoop vragen. Wij krijgen in ieder geval onze volledige reissom terug vandaag. We willen kijken of we een andere reis kunnen boeken, en mocht dit duurder zijn dat dit voor rekening van Kras is. Ik laat het hier wel weten wat er uit het gesprek is komen.

Groet,
Lilian

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

Beste Santalyd,

Je schrijft dat de touroperator verplicht is alternatief vervoer te regelen. Moet dit dan kostenloos gebeuren? En als dit met bijbetalen is, wordt je dan dat extra bedrag door je strot geduwd, of is er dan ook nog de optie om kostenloos te annuleren?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb net met Holland international gebeld en met TUI. Zij gaven me de volgende informatie:

* Er word in ieder geval voor een vervangende vlucht gezorgd (al kan het zijn dat phuket air tegen die tijd wel weer gewoon vliegt, wanneer die weer gewoon vliegen ga je waarschijnlijk weer gewoon met phuket air)

*wanneer je een vervangende vlucht krijgt aangeboden hoef je daar waarschijnlijk niets voor te betalen. (voor de vervangende vluchten die nu gingen was dat in ieder geval zo geregeld kon ze me vertellen, maar ik lees hier op het forum andere dingen....)over de tijd wanneer wij gaan (6 juli) kon ze nog niet echt iets vertellen. waarschijnlijk hoef je dan niets bij te betalen, maar dat was nog niet zeker, ik moet volgende week terugbellen.

hopelijk heb ik hier een aantal mensen mee geholpen! Ik was in ieder geval weer redelijk op mijn gemak gesteld! :D

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Maar hoe groot is nu de kans dat Phuket Air op korte termijn hun vergunning terug krijgen? Of moeten ze kompleet opnieuw aanvragen hetgeen dan bv x maanden duurt. Kan iemand mij dat vertellen?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

het enige dat ze mij konden vertellen is dat dat nog niet duidelijk was.

masollie

Re: phuket air

Ongelezen bericht door masollie »

Beste Gast,

Ze proberen bij jou tijd te rekken. Let op Artikel 9 Lid2.
Waarschijnlijk ben je alleen je aanbetaling kwijt ipv 35% van de reissom.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Volgens de telegraaf het volgende:

Reizigers Phuket Air via omweg terug
AMSTERDAM - Gedupeerde reizigers van Phuket Air komen met andere luchtvaartmaatschappijen uit Bangkok terug. Ze reizen via onder meer Kopenhagen, Zürich en Kuala Lumpur naar Nederland. Phuket Air was maandag volgens een woordvoerder druk bezig met het omboeken van reizigers.


De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) trok vrijdag de landingsrechten van de Thaise prijsvechter in, omdat bij een controle was gebleken dat de medische verklaring van een van de piloten niet meer geldig was. Tot nader order zullen geen vluchten van de maatschappij van en naar Nederland plaatsvinden.

De woordvoerder gaf aan dat nog steeds niet precies duidelijk is hoeveel reizigers nog vastzitten in Bangkok. Phuket Air voert drie vluchten per week van en naar de Thaise hoofdstad uit. Reizigers die een vlucht met de maatschappij hadden geboekt, krijgen hun geld terug.

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

Nu vraag ik me iegenlijk ineens wat af: " stel dat de vluchten naar Bangkok door bijvoorbeeld Martinair worden overgenomen, doet Martinair dan ook de vlucht Bangkok - Denpasar? ik hoop het wel, anders hoef ik alsnog niet mee! Weet iemand dit?

Masollie

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Masollie »

De tendens van Phuket Air is vanf het begin naar "downwards".

Helaas geen positiefs nieuws over PA. Alleen de goedgelovigen zijn
nog steeds positief. Ik hoop dat dit het waard is.

Ik vind dat KRAS jullie om te tuin probeert te leiden en ik hoop dat jullie er niet in tuimelen.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Nog iets: IK heb zojuist IVW gebeld en ben daar zeer vriendelijk te woord gestaan door een medewerker. Hij vertelde mij dat na diverse waarschuwingen (waarbij de laatste waarschuwing in de trend was van: Bij de volgende onvolkomenheid wordt uw vergunning ingetrokken) ze de vergunning ook daadwerkelijk hebben ingetrokken. De manager die hier ook mee bezig was was nu niet op kantoor. Ik mocht woensdag even terug bellen voor meer info.

Verder gaf hij aan dat Phuket in Engeland al even niet meer mochten vliegen. Ik vroeg namelijk of deze vergunning op Schiphol ook voor Engeland geldig was. Hij gaf aan dat Engeland al een vliegverbod had voor Phuket. Verder is nog onduidelijk of Phuket überhaupt de vergunning nog wel krijgt voor een absolute laatste kans. Mogelijk is het nu helemaal gedaan en mag Phuket niet meer op NL vliegen. Mogelijk horen we hier woensdag meer over. Ik zal hen zeker terugbellen.

Mipster

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Mipster »

Idd Masollie, mijn vertrouwen in een goede oplossing is weg. Nu vertellen ze dat we nog even moeten wachten en dat er dan mss een kostenloze omboeking komt, maar als ik op 15 Mei moet gaan betalen zit ik zeer waarschijnlijk nog in onzekerheid, ik hou mijn centen liever in mijn zak! Wat ze niet hebben, hoef ik ook niet bij ze terug te halen :?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Is er niet iemand op dit forem aanwezig die erg goed is in het maken van een brief? Want als we aanspraak willen maken straks zullen we hen nu schriftelijk moeten melden dat we niet tevreden zijn over de gang van zaken. Dat we kosteloos willen annuleren (ik heb het nu over de mensen die niet deze of aankomende week vertrekken). Want ik heb echt geen zin om straks het beriht te krijgen dat ik alsnog met phuket air met of dat we met de klm kunnen vliegen en 450 euro bij moeten betalen. Als we nu annuleren en de aanbetaling retour ontvangen kunnen wij voor 160 euro meer met china airlines vliegen.
dat lijkt me beter.

maar het gaat mij erom dat we met z'n allen een brief sturen. iedereen aangetekent zodat ze wel moeten reageren.

Wie heeft een idee?

Rogier R

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Rogier R »

Ook mijn vetrouwen in Phuket air en ook in Kras is weg. Heb net contact gezocht en wordt eigenlijk behandeld als een lastig persoon die maar moeilijk doet. Als ik een antwoord vraag waarom de tekst , betreffende Phuket air, op de Kras site is aangepast is er geen antwoord. Wel is de mededeling dat er momenteel een hetze van de pers tegen Phuket air gaande is. De problemen van de laatste tijd doet met al als dat komt bij iedere maatschappij voor maar dat komt niet in het nieuws.
Ook wordt mij verzocht niet meer terug te bellen, want zodra er een oplossing is krijgen we die te horen. Wij zouden 1 juli naar Thailand gaan maar gaan zeker niet meer met Phuket air vliegen en hopen dat Kras met een goed alternatief komt, maar die hoop is na mijn telefoon gesprek een stuk kleiner geworden. Reizen boeken en geld verdienen dat willen ze wel bij Kras maar bij problemen zijn ze niet thuis. Teminste dat is tot nu toe mijn ervaring, mocht dit anders worden meld ik mij weer.

PETER-JAN

Re: phuket air

Ongelezen bericht door PETER-JAN »

Ik heb geboekt via D-reizen en zou/zal op 3 juni vertrekken naar Bali.
Is er iemand die al een reactie heeft gekregen van D-Reizen? Mijn tour oparator is volgens mij Arke en de vliegmaatschappij Phuket, is het niet zo dat ik alleen met D-reizen te maken heb? Zij hebben i.i.g. mijn geld ontvangen :wink: . Ik heb een overeenkomst met D-reizen dat ik voor bedrag X van 3 tot 17 juni op Bali vertoef, hoe ik daar kom is niet mijn zorg maar die van D-reizen, bij betalen doe ik sowieso niet! Zie ik het verkeerd!?

lilian

Re: phuket air

Ongelezen bericht door lilian »

Beste mensen,

Mijn vriend heeft gisteren een klacht ingediend mbt Phuket Air en Kras bij Radar. Vanochtend zijn we gebeld of wij bereid zijn samen met hun naar het hoofdkantoor in Amerzoden te gaan names alle gedupeerde reizigers van Kras. Ik heb zometeen om 13.30 uur een afspraak met de manager. De ploeg van Radar zal dan aanwezig zijn. Gelukkig gaan ze hier in een uitzending tijd aan besteden.

Wordt vervolgd............................

danielk
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 mei 2005 12:11

Re: phuket air

Ongelezen bericht door danielk »

Ik kom zojuist terug van het reisbureau. Onze vertrekdatum is pas 20 juli dus daarom kunnen/willen ze nog weinig voor ons doen. Het belangrijkst zijn nu de mensen die al hadden moeten vertrekken c.q terugkeren of die dat binnenkort gaan doen. Die hebben een acuut probleem dus daar heb ik vrede mee.
Zolang er geen duidelijkheid is of, en zo ja, wanneer Phuket Air weer kan gaan vliegen kan je niks anders doen dan afwachten.
Ik kan nu feitelijk meerdere dingen doen:
1. de hele reis annuleren en elders boeken. Dan ben ik mijn aanbetaling van bijna 900 euro kwijt en wordt business class onhaalbaar.
2. de vlucht annuleren en een andere vlucht boeken. Dan kost me dat zo'n 450 euro annuleringskosten + de meerprijs van een nieuw ticket (voor twee personen zo'n 2600 euro)
3. Afwachten en bidden dat Phuket Air nooit meer mag vliegen zodat Arke ons wel op een andere vlucht moet zetten.

Dat laatste bevalt me voor geen meter. Er is best een kans dat Phuket voor 20 juli weer de lucht in kan en dan zal Arke vrolijk zeggen dat we niet moeten zeuren en de 80% kans op 40 uur vertraging doodleuk moeten slikken. Lijkt me duidelijk dat ik daar voor mijn huwelijksreis geen zin in heb.
Ik heb nu dus maar twee tickets bij Cathay in optie laten zetten en ga verder een weekje of wat afwachten. Ik hoop eigenlijk dat Arke zelf alle boekingen al gaat omzetten, maar anders hoop ik dat iedereen die al geboekt had zijn geld terugkrijgt. In het beste geval kost het me niks extra, in het slechtste geval kost het me dik 3000 euro :(

regel eens wat

Re: phuket air

Ongelezen bericht door regel eens wat »

Verschrikkelijk gebrekkige communicatie van Kras etc. Het is al een paar dagen bekend dat iedereen die met Phuket zou gaan vliegen in grote onzekerheid zit en wat is er te vinden op de website: helemaal niets!! Het enige wat van belang is, is te horen krijgen óf ze alternatieven gaan bieden en of die alternatieven tegen dezelfde prijs een beetje rond dezelfde vertrekdagen mogelijk is.

Dat ze het nu druk hebben met telefoontjes is niet zo'n wonder. Een simpele mededeling op de site en die mensen kunnen verder gaan met nuttige dingen. Natuurlijk is het voor hun ook een lastig verhaal, maar het enige waar ze wél iets mee kunnen doen is communicatie. Een berichtje op een site plempen moet toch kunnen in een paar dagen tijdsbestek? Lamzakken!!

De kans dat de vergunning opnieuw wordt toegekend lijkt me niet noemenswaardig. Hoelang mogen ze al niet meer vliegen op Londen? Daar krijgen ze toch ook niet hun vergunning terug?

Ilona Baas

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Ilona Baas »

Ik heb mijn vlucht geboekt via 333travel (vertrek 6 juli) Vannochtend gebeld en gevraagd wat er nu gaat gebeuren. Ze kunnen de vlucht omzetten zodat we met een andere maatschappij vliegen alleen dan komt er een kleine € 250 p.p. bij en we vliegen dan niet meer rechtstreeks!
Annuleren kan wel maar dan betaal je € 90 p.p. annuleringskosten. En dan zit je met het probleem dat er bijna nergens anders meer een ticket te krijgen is (ja, of je betaald €1500 p.p.) Ik vind dit echt belachelijk. Kan je een reisburo aansprakelijk stellen voor de extra kosten die je nu moet maken?

Gesloten