Wellicht gaat dit wat ver, maar het kan geen kwaad om eens over het volgende na te denken:Geplaatst op 03 Nov 2007 14:03 door Moppentappers
en hoe had jij bedacht om dat eruit te laten zien?
UAC is toch echt een systeem wat handelingen die het systeem kunnen schaden voorkomt (of het dit goed doet of niet even ter zijde)
en wanneer je niet op een admin account zit moet je ook een wachtwoord invoeren (wat ik dan wel uiterst irritant zou vinden overigens)
Misschien moeten PC gebruikers wel verplicht worden om bepaalde beveiliging te gebruiken zodra die gebruikers internet op gaan. Om dat te realiseren zullen OS makers verplicht worden deze beveiliging in hun systemen te implementeren. De uac kan dan bijvoorbeeld niet meer 'uit' gezet worden. Echte deskundigen zullen uiteraard snel een manier bedenken om de beveiliging toch uit te zetten maar dit is dan strafbaar en bovendien zullen de meeste gebruikers het dan toch al wel gebruiken.
Ik ben het niet per definitie met bovenstaande eens maar als argument valt aan te voeren dat onze samenleving veel last van alle virussen en spyware heeft. Bepaalde 'verkeersregels' zijn dan te verdedigen. Autofabrikanten worden immers ook verplicht bepaalde veiligheidsvoorzieningen in hun auto's te implementeren.
Anderen hebben hier al uitgebreid op gereageerd maar als aanvulling nog even dit. Linux draait zo'n beetje op elk platform waaronder ook het Apple ppc platform. Dit is dus op z'n zachts gezegd een uiterst zwak argument . Windows draait maar op 1 platform.Geplaatst op 03 Nov 2007 14:34 door BBCS
Wat even vergeten wordt is dat Windows op heel veel verschillende machines werkt en iedere systeem is weer anders.
Je valt alweer in herhaling. Deze discussie is allang gevoerd. Jij was het met mij een dat Vista niet op de markt gebracht had mogen worden met al die niet werkende hardware drivers van Microsoft zelf.Tuurlijk is het zo dat het van te voren heel grondig getest wordt, maar op het moment dat het uitkomt, is pas de echte test.
Je kunt nu eenmaal niet alles testen.