Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
witte angora
Berichten: 31990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanavond voor het eerst zelf tomatenketchup proberen te maken. eens zien of het lukt, en vooral of het eetbaar is.... zal niet veel goedkoper zijn dan fabrieksmatige, moet maar even zien wat het wordt.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zal wel een stuk minder suiker en zout in zitten als je het zelf maakt. Succes!

ZeerPrivé
Berichten: 6066
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het www staat vol met recepten, dus zo moeilijk kan het niet zijn.

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zag de berichtgeving vandaag over het aanmeldcentrum in Ter Apel. Schijnbaar is daar een grote kans op geweld, diefstal en andere soorten criminaliteit. Schijnt ook dat veel asielzoekers met wapens rondlopen.

In plaats van zielig te doen, zoals minister van de Burg, kunnen we er beter wat aan doen. Het is niet gek dat andere gemeenten er niet op zitten te wachten om een hoop criminelen binnen te halen.

Mijn oplossing is om een soort honkbalsysteem toe te gaan passen, alleen dan waar 1 slag uit is. Heb je een wapen op zak, terug naar waar je vandaan kwam. Ben je gepakt voor diefstal, terug naar waar je vandaan kwam. Liegen in de asielaanvraag (64% schijnt te liegen), wegwezen.

Ik heb geen probleem met vluchtelingen, maar als je ergens voor vlucht, dan kun je daar eerlijk over zijn en moet je geweld en dergelijke niet meenemen. Anders moet je eens in de spiegel kijken en accepteren dat je geen vluchteling bent, maar het probleem. En vluchten werkt dan niet. Het is ook niet goed voor de algehele acceptatie van vluchtelingen.

Overigens, in mijn mening moeten mensen die uit een land zijn moeten vluchten uiteindelijk altijd terug. Ze kunnen hier gebruik maken van onze kennis om kennis op te doen om hun land uiteindelijk opnieuw op te bouwen, maar een vluchteling is uiteindelijk toch iemand die vlucht om veilig te zijn, niet om te verhuizen. Anders ben je een gewone migrant en moet je dat gewoon via de normale kanalen om te emigreren naar Nederland doen.

Misschien lomp en misschien raak je er mensen mee die niets kwaads in de zin hebben, maar ergens moeten we ook opkomen voor de mensen die de negatieve effecten van grote aantallen migranten direct voelen. En dat gebeurt helaas al op veel plekken in Nederland al veel te veel. Budel en Ter Apel om maar even een voorbeeld te noemen. In de buurt van Budel is het ook gewoonweg extreem onveilig geworden.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het schijnen de “veilige landers” te zijn die de problemen veroorzaken.

Nederland zie blijkbaar geen kans die terug te sturen.

witte angora
Berichten: 31990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
19 jun 2024 18:08
Zal wel een stuk minder suiker en zout in zitten als je het zelf maakt. Succes!
Klopt, en inderdaad recepten zat. Wel aardig wat werk, maar de hoeveelheid afwas die het oplevert valt best mee, om wat te noemen.

witte angora
Berichten: 31990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bijna klaar. Heb er minder azijn in gedaan als het recept zei (kon ook, stond erbij), dus er hoeft eigenlijk geen suiker in. Nog wel iets laten indikken, en zo gauw het afgekoeld is nog wat paprikapoeder erdoor heen, voor de pit. Maar er blijft minder over dan ik dacht, geen liter, maar hooguit een halve. Naja, toch leuk om een keer te doen. En het smaakt tot nu toe eigenlijk prima.

Weer een ervaring rijker.

J. Deltoer
Berichten: 3376
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik heb er nog een: Als je vind dat JOUW geloof het enige juiste is en dat alle ongelovigen of anders gelovigen inferieur zijn: opflikkeren.

witte angora
Berichten: 31990
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
20 jun 2024 00:19
Ik heb er nog een: Als je vind dat JOUW geloof het enige juiste is en dat alle ongelovigen of anders gelovigen inferieur zijn: opflikkeren.
Zeg je dat ook als het over iemands politieke voorkeur gaat? Of iemands voetbalclub?

Nijogeth
Berichten: 10550
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Je kunt het beter verwoorden als 'als je vindt dat jouw geloof het enige juiste geloof is en hoger staat dan de rechtspraak en normen en waarden, dan kun je direct door naar start, je krijgt geen 2000 euro'.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

J. Deltoer schreef:
20 jun 2024 00:19
Ik heb er nog een: Als je vind dat JOUW geloof het enige juiste is en dat alle ongelovigen of anders gelovigen inferieur zijn: opflikkeren.
Als je anderen daar niet mee lastig valt of het opdringt aan anderen bijv. aan hun deur, dan heb ik daar geen problemen mee.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dan hebben de Jehova getuigen dus een probleem.

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

juliomariner schreef:
20 jun 2024 10:55
Dan hebben de Jehova getuigen dus een probleem.
Ik heb een sticker naast de bel, dus ze gaan mijn huisje voorbij :D

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Lowieze schreef:
20 jun 2024 10:47
J. Deltoer schreef:
20 jun 2024 00:19
Ik heb er nog een: Als je vind dat JOUW geloof het enige juiste is en dat alle ongelovigen of anders gelovigen inferieur zijn: opflikkeren.
Als je anderen daar niet mee lastig valt of het opdringt aan anderen bijv. aan hun deur, dan heb ik daar geen problemen mee.
Probleem is dat ze dit ook vaak in hun politieke keuzes/voorkeur uitdrukken. En dus middels de politiek voor anderen willen bepalen.

ZeerPrivé
Berichten: 6066
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
20 jun 2024 10:58
juliomariner schreef:
20 jun 2024 10:55
Dan hebben de Jehova getuigen dus een probleem.
Ik heb een sticker naast de bel, dus ze gaan mijn huisje voorbij :D
Ik heb deze, beetje netter dan een sticker en werkt uitstekend. :mrgreen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/promessa-de ... 7934/?s2a=

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
20 jun 2024 11:03


Ik heb deze, beetje netter dan een sticker en werkt uitstekend. :mrgreen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/promessa-de ... 7934/?s2a=
Bij mij dezelfde tekst, alleen staat er nog onder ‘ik weet de weg’ 😄

ZeerPrivé
Berichten: 6066
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Blijft toch een beetje goedkoop, zo'n sticker. :mrgreen:

Lowieze
Berichten: 6876
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
20 jun 2024 11:21
Blijft toch een beetje goedkoop, zo'n sticker. :mrgreen:
Ja erg hè, nou ja als het maar effect heeft.

ZeerPrivé
Berichten: 6066
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nou, Rutte is de nieuwe topman van de NAVO geworden https://www.ad.nl/politiek/laatste-land ... ~aa70e2a0/

Gun het hem van harte, denk dat die baan prima bij hem past en hij de juiste man op de juiste plek is.

juliomariner
Berichten: 5089
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad een ras politicus wat je ook van zijn beleid vind.
Mey de VS achter je kon het ook bijna niet mis gaan.

Plaats reactie