Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Erthanax
Berichten: 9830
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Pacing lijkt mij een ander woord voor gezond verstandig leven.

Lady1234
Berichten: 27342
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En hoe beroerd je je ook voelt, bewegen is nooit slecht voor je..

Je hoeft de marathon niet te lopen, of een berg op te fietsen.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Methusalah schreef:
21 jun 2024 19:10
Onkruid71 schreef:
21 jun 2024 14:21
Nou. Die waar ik ben geweest voor de keuring, had ik net zo goed naar de bakker kunnen gaan. Die hadden mij ook kunnen vertellen dat bewegen goed voor mij zou zijn, maar niet wetende dat dat eigenlijk helemaal niet zo goed is als ze denken in mijn geval dan.
Sws de tijd namen ze in ieder geval niet.
Moest me maar focussen op genezen. De grapjassen.
Even terzijde van de rest van de discussie. Het staat 100% buiten kijf dat bewegen goed voor je is. Of je er mentaal tegen kan of er niet van houd maakt weinig uit. Zonder regelmatige bewegen ga je namelijk gewoon vroeg dood.

Daarnaast, de medische en psychische zorg is geen exacte wetenschap. Ze behandelen volgens precedenten en als dat niet werkt dan is het niets anders dan trial en error gebaseerd op bestaande kennis en voortschrijdend inzicht. Kan je leuk vinden of niet, het is gewoon de realiteit. Ons lichaam en onze psyche zijn zo complex dat we lang nog niet alles weten.
Kijk maar eens naar de PEM onderzoeken van Rob Wust.
Meer bewegen zorgt voor meer problemen. En daar is NIKS psychisch aan.
En dan heb ik het alleen maar over aandoeningen met PEM.
En let wel. Een kleine fysieke of psychische inspanning kan al PEM veroorzaken.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
21 jun 2024 19:16
Een kleine fysieke of psychische inspanning kan al PEM veroorzaken.
Ook niet als het haar van Pam danst?

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
21 jun 2024 19:23
Onkruid71 schreef:
21 jun 2024 19:16
Een kleine fysieke of psychische inspanning kan al PEM veroorzaken.
Ook niet als het haar van Pam danst?
Zo lang het op tv is heb ik er geen last van. 🤣😂🤣

Erthanax
Berichten: 9830
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Even heel wat anders. Een vraag over automerken en kofferbakdeksellogo’s.
Vanmiddag zag ik in het voorbij rijden vanuit mijn ooghoek de achterkant van een zwarte VW Golf Variant. Dacht ik. Maar ik realiseerde me ineens dat het ronde logo op de achterklep niet de bekende VW was, maar vier blauw/witte blokjes leek te hebben.
Natuurlijk kan ik me vergist hebben; ik heb zelf een Golf Variant gehad dus ik ben vertrouwd met het model, maar ik was er voorbij voordat ik goed kon kijken.
Toch knaagt er nu iets. Is het juridisch toegestaan om het logo van een ander merk aan te brengen?
Er staat mij vaag iets bij dat het merk zichtbaar moet zijn, maar sommige liefhebbers halen alle logo’s weg van de achterklep. En ook in het merkenrecht zijn vast wel argumenten dat het niet mag. Iemand enig idee?

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Als je bv een Opel hebt, en je plakt daar een Vauxhall embleem op is geen probleem, zover ik begrepen heb.
Ga je diezelfde auto als Vauxhall verkopen dan is het wel strafbaar.

Nijogeth
Berichten: 10197
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb op mijn achterklep (van de ene auto) ook geen logo's, dus ik heb het vermoeden dat het voor de politie niets uit maakt. Qua merkenrecht weet ik niet.

Thijs124
Berichten: 920
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Opel en Vauxhall zullen het allerminste probleem zijn. Het is tenslotte de Britse naam voor Opel.

Moneyman
Berichten: 30454
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
21 jun 2024 19:13
Pacing lijkt mij een ander woord voor gezond verstandig leven.
Eens. Er zitten aspecten in die ik zó zou kunnen toepassen of verbeteren.

Moneyman
Berichten: 30454
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
21 jun 2024 19:37
Toch knaagt er nu iets. Is het juridisch toegestaan om het logo van een ander merk aan te brengen?
Dat hangt er vanaf. Het is toegestaan - zo lang het geen inbreuk is op andermans eigendomsrecht. Voorbeeld: een VW Golf met het logo van Abt is geen probleem. Diezelfde Golf met het logo van BMW wél.

Er is overigens geen verplichting om (merk)logo's te voeren.

witte angora
Berichten: 31209
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Onkruid71 schreef:
21 jun 2024 19:16
Meer bewegen zorgt voor meer problemen. En daar is NIKS psychisch aan.
Neem me ff niet kwalijk. Het gaat niet om domweg meer bewegen, het gaat om meer verstandig bewegen. Oftewel: bewegen op een manier die je helpt. Ik zit hier nu met een knieblessure. Advies is logischerwijze: rust. Niet verder overbelasten. Maar de clue zit in het woordje 'over'. Juist bewegen en de juiste oefeningen doen zal het genezingsproces versnellen. Maar dan moet je dus wel weten waar je mee bezig bent.

Ik kan me niet indenken dat voor jou de enige optie is: 'niet bewegen'. Juist dan ga je heel, heel hard achteruit. Het lichaam prikkelen en uitdagen maakt het sterker, ook als daar een zeer stevige beperking op zit. Maar goed, niemand heeft er verstand van, dat zal het wel wezen.

witte angora
Berichten: 31209
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
21 jun 2024 19:37
Even heel wat anders. Een vraag over automerken en kofferbakdeksellogo’s.
Vanmiddag zag ik in het voorbij rijden vanuit mijn ooghoek de achterkant van een zwarte VW Golf Variant. Dacht ik. Maar ik realiseerde me ineens dat het ronde logo op de achterklep niet de bekende VW was, maar vier blauw/witte blokjes leek te hebben.
Natuurlijk kan ik me vergist hebben; ik heb zelf een Golf Variant gehad dus ik ben vertrouwd met het model, maar ik was er voorbij voordat ik goed kon kijken.
Toch knaagt er nu iets. Is het juridisch toegestaan om het logo van een ander merk aan te brengen?
Er staat mij vaag iets bij dat het merk zichtbaar moet zijn, maar sommige liefhebbers halen alle logo’s weg van de achterklep. En ook in het merkenrecht zijn vast wel argumenten dat het niet mag. Iemand enig idee?
Kan het ook iets als deze zijn geweest? https://www.google.com/imgres?q=bmw%20t ... M3oECBkQAA

witte angora
Berichten: 31209
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Hier twee stations, vooral de onderste heeft volgens mij veel weg van de VW Variant. :

https://www.autoweek.com/car-life/class ... ion-wagon/
https://nl.pinterest.com/pin/virtualmod ... 461524997/

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
21 jun 2024 20:25
Onkruid71 schreef:
21 jun 2024 19:16
Meer bewegen zorgt voor meer problemen. En daar is NIKS psychisch aan.
Neem me ff niet kwalijk. Het gaat niet om domweg meer bewegen, het gaat om meer verstandig bewegen. Oftewel: bewegen op een manier die je helpt. Ik zit hier nu met een knieblessure. Advies is logischerwijze: rust. Niet verder overbelasten. Maar de clue zit in het woordje 'over'. Juist bewegen en de juiste oefeningen doen zal het genezingsproces versnellen. Maar dan moet je dus wel weten waar je mee bezig bent.

Ik kan me niet indenken dat voor jou de enige optie is: 'niet bewegen'. Juist dan ga je heel, heel hard achteruit. Het lichaam prikkelen en uitdagen maakt het sterker, ook als daar een zeer stevige beperking op zit. Maar goed, niemand heeft er verstand van, dat zal het wel wezen.
Wat begrijp je niet aan PEM, dit is heel wat complexer als een knie blessure. Het lichaam uitdagen en prikkelen ga ik juist op achteruit.
Het lastige is juist de grens te vinden omdat bij mij na kleine inspanning, geestelijk of fysiek, omdat het pas inslaat bij mij tussen de 2 en 4 dagen.
Dat maakt het dan lastig om te zeggen waardoor het komt, kan door tandenpoetsen komen, kan door de afwas komen, wie weet waar het deze keer van is. Het kan ook van een simpel gesprekje met iemand zijn.
Die vicieuze cirkel is in ieder geval moeilijk voor mij om te verbreken.
Het is bewezen, de onderzoeken zijn er. De ervaringen zijn er.
Lees eerst eens er wat meer over.
https://me-cvsvereniging.nl/me-cvs/wat-mecvs/

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

witte angora schreef:
21 jun 2024 20:36
Hier twee stations, vooral de onderste heeft volgens mij veel weg van de VW Variant. :

https://www.autoweek.com/car-life/class ... ion-wagon/
https://nl.pinterest.com/pin/virtualmod ... 461524997/
Leek op een golf variant. Die lijken dat totaal niet op.

kuklos
Berichten: 9928
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
21 jun 2024 20:41
Lees eerst eens er wat meer over.
https://me-cvsvereniging.nl/me-cvs/wat-mecvs/
We zijn er weer. Niemand snapt het behalve jij.
Oh ja, newsflash, heel wat ziektes/situaties en dergelijke zijn complex. Als ze dat niet waren had de medische wereld ze al opgelost, dus dit soort dingen roept levert je enkel nog meer weerstand op hier op het forum:
Onkruid71 schreef:
21 jun 2024 20:41
Wat begrijp je niet aan PEM, dit is heel wat complexer als een knie blessure.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
21 jun 2024 20:51
Onkruid71 schreef:
21 jun 2024 20:41
Lees eerst eens er wat meer over.
https://me-cvsvereniging.nl/me-cvs/wat-mecvs/
We zijn er weer. Niemand snapt het behalve jij.
Oh ja, newsflash, heel wat ziektes/situaties en dergelijke zijn complex. Als ze dat niet waren had de medische wereld ze al opgelost, dus dit soort dingen roept levert je enkel nog meer weerstand op hier op het forum:
Onkruid71 schreef:
21 jun 2024 20:41
Wat begrijp je niet aan PEM, dit is heel wat complexer als een knie blessure.
Nou, sommige snappen het inderdaad niet, dat is wel duidelijk.
Dat er meerdere ziektes zijn snap ik ook wel.
Maar waarom niet iets aannemen van ervaringsdeskundige die ook alle wetenschap volgt in zijn leven terug te willen wat hij had?

Erthanax
Berichten: 9830
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nee, het was niet een van die BMW’s. Als ik het goed gezien heb, áls, dan was het een Golf 6 Variant. Eerlijk gezegd vermoed ik dat ik het niet goed gezien heb. Het ging snel en het was echt in het perifeer gezichtsveld. Typisch zo’n geval van “Hè, dat was toch een Golf Variant? Maar zag ik nou een BMW logo op de achterklep?” Lichtval en mijn vrijdagmiddagelijks middelengebruik zullen mij wel een part hebben gespeeld.

Onkruid71
Berichten: 2877
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het zou kunnen zijn dat iemand een eigen logo gegraveerd heeft, met zijn graveer machine. Die kosten tegenwoordig niks meer.

Plaats reactie