Na 2½ jaren lang dreigen en met incasso kosten verhogen is een oorspronkelijk flut bedrag uitgelopen tot vaak 5x of hogere en niet meer volledig inbaar.Eric83 schreef: ↑12 okt 2020 16:48Pactum collection is onderdeel van ferratum. Als je hun niet betaald stuurde ze het eerder door naar trust and law. Zo is het bij mij gegaan en we zijn nu 2,5jaar verder. Trust and law heeft mijn dossier nu weer terug gestuurd naar ferratum. Benieuwd of dan nu Kerremans of van Rosmalen het overpakt. Ofdat het nu klaar is wat ik niet verwacht.
Ook is het maar de vraag of een rechter dit volledig gaat toekennen, boven de 14% in Nederland claimen is tegen de wet, want hier geld rente + kosten 14% maximaal en niet alleen die rente.
En meer als 2 jaren dreigen met Deurwaarders die nu op werk zitten te wachten?
Dat is geen serieuze spoed zaak voor binnenkort voor de rechtbank... ze mogen als er tijd is deze Ooit inplannen.
En ik heb hier van 3 jaren of oudere nog geen enkele rechtszaak kunnen vinden met uitspraak.
Het is maar de vraag of de rechter het geleende terug laat betalen, uitlenen zonder de wettelijk vereiste controle of iemand kredietwaardig is, en de garantsteller is nu verantwoordelijk... dus die mag als er niets betaald werd dit betalen.
Bij Hypotheken staat familie ook vaak borg en die betalen dan eventuele niet inbare schulden.
Die Borg is dan geld kwijt... en mag het bij lenen proberen terug te verhalen.
Omdat zowel Ferratum als de Garantsteller niet vooraf goed keek verwacht ik dat de Garantsteller volledige schuld mag afdragen aan moeder firma... je zal maar z'n dochter hebben!
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Maar ik geef geen enkele garantie, daar heeft Ferratum een dochter bedrijf voor!