Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Nijogeth
Berichten: 10465
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ohja, de komende week ga ik ook een Japanse duizendknoop uit proberen te roeien met schoonmaakazijn. Deze was verdwenen, maar de manier waarop deze nu tevoorschijn komt duidt erop dat de planten niet door wortels verspreiden, maar dat deze op een andere manier hier terecht is gekomen. Allemaal losse plukjes met eigen, nog korte wortels, verspreid over een erg groot oppervlak. Mijn hoop is de grond (en bovenliggende kiezel) dusdanig te pakken te hebben dat als er eventueel restjes zitten, dat deze dan ook kapot gaan. Al verwacht ik niet dat er restjes zitten, maar dat het bestuiving is

Thijs124
Berichten: 1218
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik ga hier weer de stinkende moerasanemoon verwijderen. Die gaat ook nooit meer weg. Ik blijf het toch onkruid noemen. Dan de kamperfoelie, dat ruikt vooral op zulke zwoele zomeravonden heerlijk.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

@nijogeth heb je ook dit gelezen? "Hans Teeuwen is geen racist maar een domoor."

Zou het niet beter kunnen verwoorden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... bbfd23aa5/

Nevyn
Berichten: 1354
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Bezorgdeburger schreef:
19 jul 2024 02:47
@nijogeth heb je ook dit gelezen? "Hans Teeuwen is geen racist maar een domoor."

Zou het niet beter kunnen verwoorden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... bbfd23aa5/
Heb zo weinig aan deze links, want wil nog geen dubbeltje aan een abonnement betalen

witte angora
Berichten: 31864
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Bezorgdeburger schreef:
19 jul 2024 02:47
@nijogeth heb je ook dit gelezen? "Hans Teeuwen is geen racist maar een domoor."

Zou het niet beter kunnen verwoorden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... bbfd23aa5/
Wie of wat is Hans Teeuwen en waarom zouden zijn uitspraken voor mij interessant moeten zijn?

Nijogeth
Berichten: 10465
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
19 jul 2024 02:47
@nijogeth heb je ook dit gelezen? "Hans Teeuwen is geen racist maar een domoor."

Zou het niet beter kunnen verwoorden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... bbfd23aa5/
"Hij heeft natuurlijk gelijk dat iedereen vooroordelen heeft (is iedereen zich daar echter van bewust?). Terecht werpt de journalist tegen dat die bij witte mannen samengaan met echte macht. Macht om uit te lachen, weg te wuiven, te discrimineren, raar te doen, zelfs de domoor uit te hangen in een kranteninterview."

Als ik dit lees, heeft die gozer het zelf niet begrepen. Hij zegt hier namelijk tussen de lijntjes door dat alleen een witte man racistisch kan zijn.

Verder kan ie heel hoog en laag springen maar het is een feit dat er geen racisme is in de Nederlandse wet (iets wat Hans Teeuwen aanhaalde en door de schrijver van dat stuk wordt verwoord naar 'Hans Teeuwen zegt dat er geen racisme is in Nederland '). Hans Teeuwen zei ook dat je altijd racisten blijft houden, vanuit alle kanten. Daar gaat de schrijver echter niet op in.

Nee, als ik dat stuk lees, dan denk ik ook niet dat ik het vreemde gebral van de schrijver beter zou kunnen verwoorden. Eerlijk gezegd, wil ik dat ook niet. Dan maar iemand met statements die wel kloppen, zoals Hans Teeuwen in dat interview.

J. Deltoer
Berichten: 3342
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zo, terug van een week verbannen te zijn. Ik had iets over de Islam gezegd. Dat mag natuurlijk niet. Zelfs niet in de huiskamer.

ZeerPrivé
Berichten: 6012
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

J. Deltoer schreef:
19 jul 2024 20:03
Zo, terug van een week verbannen te zijn. Ik had iets over de Islam gezegd. Dat mag natuurlijk niet. Zelfs niet in de huiskamer.
Wat had je precies gezegd dan? :mrgreen:

kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

J. Deltoer schreef:
19 jul 2024 20:03
Zo, terug van een week verbannen te zijn. Ik had iets over de Islam gezegd. Dat mag natuurlijk niet. Zelfs niet in de huiskamer.
En de publieke omroepen zich maar afvragen waarom de PVV stevig wil snijden in hun budgetten. Volledig eens met de PVV.

Bezorgdeburger

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Nijogeth schreef:
19 jul 2024 09:55
Bezorgdeburger schreef:
19 jul 2024 02:47
@nijogeth heb je ook dit gelezen? "Hans Teeuwen is geen racist maar een domoor."

Zou het niet beter kunnen verwoorden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... bbfd23aa5/
...... Dan maar iemand met statements die wel kloppen, zoals Hans Teeuwen in dat interview......
Nog een column die Hans Teeuwen op z'n plaats zet. Met statements die wel up-to-date zijn. En niet op basis van een uitspraak van 2005, die al lang is achterhaald door dezelfde schrijver met nieuwe uitspraken die het racisme wereldwijd aantonen.

Maar hebben 'rechtse ballen' geen boodschap aan natuurlijk.

https://archive.ph/2024.07.20-032901/ht ... ~b0b9c3dd/

P.S. Hans Teeuwen wilde wel wat publiciteit voor zijn nieuwe 'detective serie' en daar heeft hij de 'linkse' lezers van de Volkskrant wel voor nodig. De 'rechtse' lezers van de Telegraaf zijn meestal wat minder geinteresseerd in zulke TV-series.

En Hans Teeuwen wil wel wat meer knaken toevoegen aan zijn toch al goedgevulde bankrekeningen vermoed ik zo.

Daarvoor zet je je morele principes toch wel opzij natuurlijk. 😂😂

rwolters
Berichten: 1780
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door rwolters »

kuklos schreef:
19 jul 2024 20:38
J. Deltoer schreef:
19 jul 2024 20:03
Zo, terug van een week verbannen te zijn. Ik had iets over de Islam gezegd. Dat mag natuurlijk niet. Zelfs niet in de huiskamer.
En de publieke omroepen zich maar afvragen waarom de PVV stevig wil snijden in hun budgetten. Volledig eens met de PVV.
Bijzonder dat anderen wegens een opmerking over de islam een ban krijgen op dit racistische PVV forum.

kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Bezorgdeburger schreef:
20 jul 2024 08:18
Nijogeth schreef:
19 jul 2024 09:55
Bezorgdeburger schreef:
19 jul 2024 02:47
@nijogeth heb je ook dit gelezen? "Hans Teeuwen is geen racist maar een domoor."

Zou het niet beter kunnen verwoorden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... bbfd23aa5/
...... Dan maar iemand met statements die wel kloppen, zoals Hans Teeuwen in dat interview......
Nog een column die Hans Teeuwen op z'n plaats zet.
Op zijn plaats zet. In jullie ogen dan.

Bezorgdeburger schreef:
20 jul 2024 08:18
P.S. Hans Teeuwen wilde wel wat publiciteit voor zijn nieuwe 'detective serie' en daar heeft hij de 'linkse' lezers van de Volkskrant wel voor nodig. De 'rechtse' lezers van de Telegraaf zijn meestal wat minder geinteresseerd in zulke TV-series.
En dat baseer je waarop?

Leuke quote uit het artikel trouwens:
Een voorzichtige vraag van Beukers over de rolverdeling in Jackson & Malone – veel van de verdachten in de misdaadserie zijn mensen van kleur
Bij Opsporing Verzocht is dat net zo. Goh, dus net als de werkelijkheid.

kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

rwolters schreef:
20 jul 2024 09:14
kuklos schreef:
19 jul 2024 20:38
J. Deltoer schreef:
19 jul 2024 20:03
Zo, terug van een week verbannen te zijn. Ik had iets over de Islam gezegd. Dat mag natuurlijk niet. Zelfs niet in de huiskamer.
En de publieke omroepen zich maar afvragen waarom de PVV stevig wil snijden in hun budgetten. Volledig eens met de PVV.
Bijzonder dat anderen wegens een opmerking over de islam een ban krijgen op dit racistische PVV forum.
Dit forum is racistisch? En ook nog eens PVV?

Gaat het wel goed met je?

juliomariner
Berichten: 5067
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Eerder een vergaarbak van extreem links gespuis.

Nijogeth
Berichten: 10465
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bezorgdeburger schreef:
20 jul 2024 08:18
Nijogeth schreef:
19 jul 2024 09:55
Bezorgdeburger schreef:
19 jul 2024 02:47
@nijogeth heb je ook dit gelezen? "Hans Teeuwen is geen racist maar een domoor."

Zou het niet beter kunnen verwoorden.

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... bbfd23aa5/
...... Dan maar iemand met statements die wel kloppen, zoals Hans Teeuwen in dat interview......
Nog een column die Hans Teeuwen op z'n plaats zet. Met statements die wel up-to-date zijn. En niet op basis van een uitspraak van 2005, die al lang is achterhaald door dezelfde schrijver met nieuwe uitspraken die het racisme wereldwijd aantonen.

Maar hebben 'rechtse ballen' geen boodschap aan natuurlijk.

https://archive.ph/2024.07.20-032901/ht ... ~b0b9c3dd/

P.S. Hans Teeuwen wilde wel wat publiciteit voor zijn nieuwe 'detective serie' en daar heeft hij de 'linkse' lezers van de Volkskrant wel voor nodig. De 'rechtse' lezers van de Telegraaf zijn meestal wat minder geinteresseerd in zulke TV-series.

En Hans Teeuwen wil wel wat meer knaken toevoegen aan zijn toch al goedgevulde bankrekeningen vermoed ik zo.

Daarvoor zet je je morele principes toch wel opzij natuurlijk. 😂😂
Ook die column raakt kant noch wal. Nederland is gewoonweg niet racistisch, het zijn puur enkelingen die racistisch zijn. Het is wel zo dat hele groepen tegenwoordig overal racisme in zien, zelfs als mensen er meer uitgepakt worden op basis van ervaring en statistieken.

Zo blijken in percentages veel meer Marokkanen (ook die in Nederland geboren zijn en gedwongen een Marokkaans paspoort krijgen) in aanraking te komen met de politie dan Nederlanders. Daar pas je dan dus de zoekcriteria op aan, als je waakzaam over straat loopt.

Net als dat vrouwenquota dat grote bedrijven hebben, dat is gewoonweg discriminatie op een manier die niet hoort. De beste moet de baan krijgen. En dan kan het zijn dat mannen beter zijn in vuilnis ophalen, mensen uit brandende gebouwen halen of voetbal. En zo kan het ook zijn dat vrouwen waarschijnlijk beter zijn in bepaalde zorgfuncties, ballet en OnlyFans. Er zijn gewoonweg 2 geslachten en die verschillen van elkaar en hebben bepaalde voor- en nadelen. Het kan (ik zeg niet dat het zo is) dus ook zo zijn dat bijvoorbeeld mannen over het algemeen beter geschikt zijn voor leidinggevende functies dan vrouwen en dat het niet zonder reden is dat er minder vrouwen een leidinggevende functie hebben. En dan zijn er uiteraard ook weer uitzonderingen op de regel. Het geforceerd gelijk trekken van 2 van elkaar verschillende geslachten is in mijn ogen geen oplossing van een probleem (als het al een probleem is).

Nog even een luchtig zaakje dan. Het meest racistische wat ik in de laatste jaren heb meegekregen is een groep die Piet bij Sinterklaas intochten wil weigeren, alleen maar omdat ie zwart is. Racistischer dan iemand buiten sluiten vanwege zijn huidskleur ga je het niet vinden.

juliomariner
Berichten: 5067
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vanmorgen op radio 1 was er een gesprek over diversiteit in filmcasting. Deze persoon vond dat als er een film over Willem van Oranje gedraaid zou worden Willem ook wel door een zwarte man of vrouw gespeeld kon worden. Kunnen we nog verder doorslaan? je laat Martin Luther King toch ook niet door george Clooney of Woopi Goldberg spelen

Nijogeth
Berichten: 10465
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik zit eigenlijk te wachten op een olifant in de rol van Skippy.

juliomariner
Berichten: 5067
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Rijk de Gooyer zou de ideale acteur voor de rol van moeder Theresa geweest zijn

kuklos
Berichten: 10084
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
20 jul 2024 12:31
Ik zit eigenlijk te wachten op een olifant in de rol van Skippy.
Free Willy kan prima gespeeld worden door een kat of een oerang oetan.

Onkruid71
Berichten: 2996
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

juliomariner schreef:
20 jul 2024 12:28
Vanmorgen op radio 1 was er een gesprek over diversiteit in filmcasting. Deze persoon vond dat als er een film over Willem van Oranje gedraaid zou worden Willem ook wel door een zwarte man of vrouw gespeeld kon worden. Kunnen we nog verder doorslaan? je laat Martin Luther King toch ook niet door george Clooney of Woopi Goldberg spelen
Als het een film betreft die geschiedenis moet weergeven, dan moet deze zo accuraat mogelijk wezen. Ik denk dat de Zuid Afrikanen het ook niet fijn vinden als Nelson Mandela gespeeld wordt door een blanke acteur. Of Kunta Kinte ook zou gespeeld worden door een blanke acteur.

Volgens mij slaat deze persoon van dat interview helemaal door.

Plaats reactie