En dát moet nu eens klaar zijn. Hou me ten goede: ik mankeer zelf niks, en voor zover ik weet mankeren mensen in mijn familie of vrienden/kennissenkring ook niks. Op één of twee na dan. Maar waar het nu om moet gaan is de zorg voor al het andere behalve Corona. Dat loopt intussen wel zo achter, daar moet zo'n inhaalslag voor gemaakt worden. Iedere Corona-patiënt in het ziekenhuis levert wat dat betreft toch weer vertraging op. Het moet afgelopen zijn, en als jongeren zo nodig willen feesten en zelfs de boel doelbewust bedonderen met al die testen - stuur ze massaal naar Rottummeroog, laat ze daar een paar weken los gaan, en zie - het hele spul komt besmet, genezen en immuun terug. Hoeven ze niet eens meer gevaccineerd te worden.sylvesterb schreef: ↑05 jul 2021 18:22hierdoor zal het aantal patiënten wat in het ziekenhuis wordt opgenomen vrijwel enkel bestaan uit mensen die niet gevaccineerd zijn. Dit zie je ook terug in de cijfers in de UK, veel besmettingen maar geen zorgwekkende ziekenhuis opnames.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
-
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)
sylvesterb schreef: ↑05 jul 2021 18:22
De eerste vooruitzichten zijn ook dat maatregelen lokaal zullen zijn en enkel zullen gelden voor mensen die niet gevaccineerd zijn, immers zijn zij nu de risico factor en niet de mensen die zijn gevaccineerd, zij worden vrijwel niet ziek en komen niet in het ziekenhuis terecht.
En ik ben voor vrijheid van keuze, maar dan moet je ook bereid zijn de gevolgen hiervan zelf te dragen.
Dit moeten we niet willen in dit land, het is al heel erg verdeeld.
Dat is namelijk geen "vrijheid van keuze ",dat komt neer op dwang.
Van mij mogen ze de jongeren die schijt aan de regels hebben , genoeg dingen opleggen. ....maar dit wat jij schrijft dat gevaccineerden voorrang op wat dan ook hebben.....nee
-
Zo simpel enkel de jongeren kwalijk nemen, maar het feit is dat jongeren vrijwel geen ziekenhuis bedden bezetten. Toen jongeren de kans kregen een vaccin te kregen was de GGD lijn onbereikbaar, ze willen hun vrijheid terug. Een vrijheid die ze vrijwel een jaar lang hebben moeten inleveren omdat ouderen onze ziekenhuis zorg overbelaste.witte angora schreef: ↑05 jul 2021 18:29En dát moet nu eens klaar zijn. Hou me ten goede: ik mankeer zelf niks, en voor zover ik weet mankeren mensen in mijn familie of vrienden/kennissenkring ook niks. Op één of twee na dan. Maar waar het nu om moet gaan is de zorg voor al het andere behalve Corona. Dat loopt intussen wel zo achter, daar moet zo'n inhaalslag voor gemaakt worden. Iedere Corona-patiënt in het ziekenhuis levert wat dat betreft toch weer vertraging op. Het moet afgelopen zijn, en als jongeren zo nodig willen feesten en zelfs de boel doelbewust bedonderen met al die testen - stuur ze massaal naar Rottummeroog, laat ze daar een paar weken los gaan, en zie - het hele spul komt besmet, genezen en immuun terug. Hoeven ze niet eens meer gevaccineerd te worden.sylvesterb schreef: ↑05 jul 2021 18:22hierdoor zal het aantal patiënten wat in het ziekenhuis wordt opgenomen vrijwel enkel bestaan uit mensen die niet gevaccineerd zijn. Dit zie je ook terug in de cijfers in de UK, veel besmettingen maar geen zorgwekkende ziekenhuis opnames.
Ben met je eens dat de situatie nauwlettend in de gaten gehouden moet worden, maar het probleem en risico ligt nu bij mensen die zich niet laten vaccineren, dus als je iets wilt oproepen doe dat dan richting hun.
En maatregelen worden enkel genomen als de ziekenhuis opnames weer extreme vormen aannemen, er is geen enkele aanleiding om te verwachten dat dit nog gebeurd. Vorige zomer daalde het extreem omdat we ons allemaal uit angst extreem hielden aan de maatregelen, maar dat hebben we nu niet gedaan tijdens de 2de lock-down (daarom moest deze ook veel strenger) de daling komt dus enkel voor het vaccineren. Corona is geen seizoen virus!
Erthanax
vindt dit leuk
Dan hadden ze die dus eerst moeten vaccineren, dan had je dit niet gehad.
-
Dat verdeeld valt wel mee, de vaccinatie graad is +/- 85% een deel komt nu pas in aanmerking dus dit kan wel eens 90% worden. Dan is dus 10% verdeeld, en hierin zal ook een groep zitten die een medische rede heeft waarom ze geen vaccin hebben genomen.reggie2 schreef: ↑05 jul 2021 18:35Dit moeten we niet willen in dit land, het is al heel erg verdeeld.sylvesterb schreef: ↑05 jul 2021 18:22
De eerste vooruitzichten zijn ook dat maatregelen lokaal zullen zijn en enkel zullen gelden voor mensen die niet gevaccineerd zijn, immers zijn zij nu de risico factor en niet de mensen die zijn gevaccineerd, zij worden vrijwel niet ziek en komen niet in het ziekenhuis terecht.
En ik ben voor vrijheid van keuze, maar dan moet je ook bereid zijn de gevolgen hiervan zelf te dragen.
Dat is namelijk geen "vrijheid van keuze ",dat komt neer op dwang.
Van mij mogen ze de jongeren die schijt aan de regels hebben , genoeg dingen opleggen. ....maar dit wat jij schrijft dat gevaccineerden voorrang op wat dan ook hebben.....nee
Waarom zou 90% moet lijden onder vrije keuze van +/- 10%. Je maakt een keus en die keus is vrij, maar kan wel gevolgen hebben.
Maar ik denk dat die 10% geen risico vormt en dat van die enkele gevallen die medische hulp nodig hebben onze zorg dit prima aankan. Immers blijft het feit dat de kans dat je in het ziekenhuis komt erg klein.
Je maakt inderdaad een keus, maar als de keus is dat gevaccineerden alles mogen en jij niet, bestaat er geen "vrije keus", dit valt onder afdwingen.
@Nijogeth, onzin, de jongeren moeten zich gewoon aan de regels houden, ze gaan los als een stel idioten.
@Nijogeth, onzin, de jongeren moeten zich gewoon aan de regels houden, ze gaan los als een stel idioten.
Het zou krom zijn nu de jongeren te straffen, die altijd maar de maatregelen hebben moeten pikken, terwijl de personen waarvoor die maatregelen waren vrijuit alles kunnen doen.
Daarbij, het is nu niet zo dat het zo dramatisch is. De cijfers zijn vrij aardig, volgens mij. Alleen die extra besmettingen, maar die komen vast en zeker door het testen voor toegang, dus besmettingen die voorheen nooit gezien werden.
Daarbij, het is nu niet zo dat het zo dramatisch is. De cijfers zijn vrij aardig, volgens mij. Alleen die extra besmettingen, maar die komen vast en zeker door het testen voor toegang, dus besmettingen die voorheen nooit gezien werden.
Overigens, de regels zijn toch duidelijk? Met een vinkje mag je netjes naar binnen en binnen geldt de anderhalve meter niet meer. Kroegen laten niemand zonder vinkje binnen.
Ga toch heen met wat ze moeten pikken.
Dat de jeugd van nu "aanpassingsvermogen" missen dat weten we nu wel.
Dienstplicht zou ze goed doen.
Zij gaan los op een manier die niet de bedoeling was, maar ach ja......ze zijn zo zielig.
-
reggie2
vindt dit leuk
Jij weet niet dat dat al niet meer mogelijk is om met een screenshot in plaats van de echte QR code binnen te komen? Er staat nu namelijk een bewegende fiets in de app, op een screenshot beweegt ie niet. Als er echter niet op gecontroleerd wordt, dan kan er inderdaad mee gesjoemeld worden.
Naar mijn mening zouden ze een in en uitcheck systeem moeten hebben. QR code scannen bij het naar binnen gaan, uitscannen bij het naar buiten gaan. Dan kan zo'n QR code ook geen 2x gebruikt worden door een maat even jouw telefoon en id kaart te lenen.
Alleen al dat het voorkomt zegt al genoeg over hoe "serieus" de jongeren dit virus nemen
Ga er nog steeds vanuit dat ook zij ouders/grootouders hebben.
Ga er nog steeds vanuit dat ook zij ouders/grootouders hebben.
Hmm ja, vandaar dat ik altijd voorzichtig doe rondom mijn oma. Maar nu mag ze toch een coronatest gaan doen, omdat mijn tante het zo nodig vond op bezoek te gaan, terwijl ze eerder op de dag een coronatest had gedaan, omdat ze in contact was geweest met een collega die positief had getest. Mijn tante testte dus positief, mijn hele familie zit in quarantaine (ze komt van de andere kant van het land en gaat dus meteen bij iedereen op bezoek), op de jongere garde na, want daar is ze niet langs gegaan. En zo zullen er vele gevallen zijn van mensen die het niet zo serieus nemen met de regels, niet alleen jongeren.
Gelukkig is iedereen al gevaccineerd en wordt er niemand echt ziek. Mijn oma vindt het vooral heel spannend om zo'n coronatest te ondergaan.
Gelukkig is iedereen al gevaccineerd en wordt er niemand echt ziek. Mijn oma vindt het vooral heel spannend om zo'n coronatest te ondergaan.
Wat mij betreft kan het heel simpel.
De branche gaf aan dat het veilig kon, dit blijkt echter niet te kloppen. Dus dan maar niet.
Nachtclubs en aanverwante zaken sluiten tenzij het veilig met maatregelen kan. Dat wil wat mij betreft zeggen dat restaurants en cafés open kunnen maar wel op 1,5 meter.
De branche gaf aan dat het veilig kon, dit blijkt echter niet te kloppen. Dus dan maar niet.
Nachtclubs en aanverwante zaken sluiten tenzij het veilig met maatregelen kan. Dat wil wat mij betreft zeggen dat restaurants en cafés open kunnen maar wel op 1,5 meter.
-
Die 1,5 meter is in de praktijk niks meer dan een wassen neus, jammer genoeg. Tafels staan in veel gevallen net zo dicht op elkaar als voorheen, en net als voorheen is het al te vaak 'kruip door sluip door' om bij je tafel te komen of om er vandaan te gaan. Snappen doe ik het wel, de horeca heeft publiek nodig om op adem te komen. Maar ondertussen is het hier en daar adembenemend om te zien.
-
Dus de "ouderen" mogen wel elke zaterdag en zondag demonsteren waarbij ze schijt hebben aan 1,5m maar de jongeren die vrijwel geen effecten hebben van het virus mogen dit niet? Hun ouders/grootouders zijn zeer waarschijnlijk gevaccineerd en lopen dus geen risico. Waarom zouden de jongeren rekening moeten houden met het kleine aantal wat besluit geen vaccinatie te nemen?
Los daarvan waarom spelen we hier voor beleidsmakers. Er is een kleine piek in besmettingen maar de ziekenhuis opnames zakken enkel. Vaccineren werkt!
En nogmaals je hebt de vrijheid om je niet te vaccineren maar dan loop je dus wel het risico op besmetting, ik snap niet waarom 90% van de bevolking maatregelen moet nemen voor de vrijheid van een kleine 10%.
Volgens mij is dit een forum en worden meningen gedeeld.Los daarvan waarom spelen we hier voor beleidsmakers.
Lijkt me toch de bedoeling?
-
Als je nieuwe lock-downs gaat instellen of de jeugd gaat beperkingen in hun vrijheid omdat een kleine 10% weigert zich te vaccineren. Los daarvan is het wel heel simpel enkel de jongeren iets kwalijk te nemen, veel ouderen hebben ook lak aan de maatregelen, enkel lopen hun grotere risico's.snellie schreef: ↑05 jul 2021 20:13Het is toch zo dat het voor die 90% ook vrijheid oplevert? Dus die maatregelen leveren voor 100% van de bevolking uiteindelijk "vrijheid" op. Gevaccineerd of niet. Ik voel me in ieder geval niet meer beperkt.sylvesterb schreef: ↑05 jul 2021 20:09En nogmaals je hebt de vrijheid om je niet te vaccineren maar dan loop je dus wel het risico op besmetting, ik snap niet waarom 90% van de bevolking maatregelen moet nemen voor de vrijheid van een kleine 10%.
Het is niet alleen 10% jeugd hoor, er zijn ook nog wappies van alle leeftijden die geen vaccinatie willen hebben.
Plus de mensen die om andere redenen geen vaccinatie willen.
Die mogen wat jou betreft dan niet meegenieten van de " vrijheid", omdat ze een andere keus maken??
Ik bedoelde ook trouwens de wappies die zich niet aan de regels houden, samen met de jeugd.
@ Sylvester.
Plus de mensen die om andere redenen geen vaccinatie willen.
Die mogen wat jou betreft dan niet meegenieten van de " vrijheid", omdat ze een andere keus maken??
Ik bedoelde ook trouwens de wappies die zich niet aan de regels houden, samen met de jeugd.
@ Sylvester.