LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

snellie schreef:
06 jul 2021 18:15
Lady1234 schreef:
06 jul 2021 17:39
Moneyman schreef:
06 jul 2021 17:30

Kunnen jullie dit via pb's uitvechten?
U bent off topic. 😀😀

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
06 jul 2021 17:35
Tja in Mokum laten ze de vaccinatie posten 2 dagen stil leggen, voor jawel .....een festival :o AT5 belachelijk.
Blijkt ook anders te zijn. GGD wist, dat de locatie op een aantal dagen niet beschikbaar was en heeft die dagen niet geblokkeerd in de afspraken-software.
reggie2 schreef:
06 jul 2021 20:16
Jongeren en verstand?😁 Dat gaat niet samen met het egoïsme van die luitjes.
Kan het zijn dat jongeren jouw stokpaardje zijn?

Met alle berichten van vandaag, vraag ik mij af waar de blinde vlek zit bij het landsbestuur. Veel gedoe over de app van het testen voor toegang, veel wijzen naar anderen, tussendoor nog een bericht van het CNV over werkplekken, die niet corona-proof zijn. Maar niets over ventilatie, aerosolen, de invloed van alcohol (dronken om elkaars nek hangen).

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat 'te vroeg' viel hier al te lezen bij de eerste aankondiging. Tja, teveel naar cijfers staren verblindt blijkbaar ook.

Ongekend vind ik reacties als 'bij de versoepelingen was een stijging van de besmettingen verwacht'. Dan ben je niet bezig met volksgezondheid.
Laatst gewijzigd door Jablan op 06 jul 2021 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
06 jul 2021 21:02
De regering doet het toch nooit goed. Iedereen riep om versoepeling. Dan wordt er versoepeld en nu is het weer te vroeg.
Oh jawel hoor, maar in dit zijn ze de mist in gegaan. Te veel tegelijk los.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
06 jul 2021 21:02
De regering doet het toch nooit goed. Iedereen riep om versoepeling. Dan wordt er versoepeld en nu is het weer te vroeg.
Nee, echt niet iedereen riep om versoepelen! Dom dom dom! :roll:

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
06 jul 2021 19:38
Zover ik uit jouw berichten begreep, was jij eerst tegen vaccinatie.
Dat heb ik nooit gezegd. Ik heb altijd gezegd dat het voor mij persoonlijk geen nut zou hebben. Ik heb al corona gehad, ben op een leeftijd waarop de kans heel klein is er echt last van te krijgen, zeker de tweede keer als het lichaam het virus dus al kent en tegen de tijd dat ik aan de beurt was, is alles toch open (en dat blijkt dus maar weer, want mijn eerste prik stond exact op de dag dat alles open ging, maar die heb ik dus gewijzigd voor Janssen). De reden dat ik toch voor vaccinatie heb gekozen is het feit dat mijn baas daar blij van wordt en het feit dat het het leven beduidend makkelijker maakt, zo'n permanent groen vinkje.

Nijogeth

angel1978 schreef:
06 jul 2021 19:41
Nijogeth schreef:
06 jul 2021 19:28
angel1978 schreef:
06 jul 2021 15:23

Is dat zo? Of vind je dat?

Volgens de laatste bekende cijfers hebben 956.235 mensen in de leeftijd 50-54 een eerste prik gehad en 191.051 mensen een 2e prik.

Vallen deze dan onder de groep die niet wil of niet kan?
Ja, die hadden al lang de 2e prik kunnen hebben. Mijn collega van 44 is al aan de beurt voor de 2e prik morgen en die heeft echt niet haast gehad met een afspraak maken.
Dat moet ie wel gehad hebben aangezien het voor 44 jarigen pas op 29-5 begonnen is en het zaterdag pas 6 weken geleden is dat de 1e prik pas op zijn snelst gezet kan zijn.. met een interval van 6 weken moet die collega dus werkelijk meteen de 1e dag de prik gehad hebben en minder dan de voorgeschreven 6 weken interval aangehouden hebben.

Dus hoezo geen haast :lol:
De interval is 5 weken. Hij heeft ergens op een verlaten moment op het werk ingelogd en een afspraak gemaakt. Kon gewoon binnen 4 of 5 dagen. Iemand van 50 was toch al een paar dagen eerder aan de beurt.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

@nijogeth, dan heb ik je verkeerd begrepen.
Dank voor je uitleg.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
06 jul 2021 22:28
angel1978 schreef:
06 jul 2021 19:41
Nijogeth schreef:
06 jul 2021 19:28

Ja, die hadden al lang de 2e prik kunnen hebben. Mijn collega van 44 is al aan de beurt voor de 2e prik morgen en die heeft echt niet haast gehad met een afspraak maken.
Dat moet ie wel gehad hebben aangezien het voor 44 jarigen pas op 29-5 begonnen is en het zaterdag pas 6 weken geleden is dat de 1e prik pas op zijn snelst gezet kan zijn.. met een interval van 6 weken moet die collega dus werkelijk meteen de 1e dag de prik gehad hebben en minder dan de voorgeschreven 6 weken interval aangehouden hebben.

Dus hoezo geen haast :lol:
De interval is 5 weken. Hij heeft ergens op een verlaten moment op het werk ingelogd en een afspraak gemaakt. Kon gewoon binnen 4 of 5 dagen. Iemand van 50 was toch al een paar dagen eerder aan de beurt.
Het RIVM heeft het over 6 weken.
En fijn voor die collega dat die toevallig na 4 dagen al kon en hopelijk voor die collega ook nog in de buurt maar dat kun je dus niet zonder meer op een miljoen mensen toepassen.

Eigen voorbeeld:

Kon na bellen op zijn snelst na 10 dagen ( op een uur rijden ) of na 16 dagen ( half uur rijden ) voor de 1e prik. Dichterbij was nog later ( vanaf 21 dagen ).

Ga er maar vanuit dat al die mensen gewoon netjes een afspraak hebben gemaakt toen dat kon en gewoon hun prikken op een normale manier gaan halen.

Ze.wegzetten als niet kunnen of willen slaat nergens op.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Vreemd. Ik kon met 3 dagen al terecht voor de eerste prik. Ok, een fractie dichterbij kon ook, dan duurde het een week langer. Zal wel weer een kwestie van perceptie zijn geweest.

Techneut71

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Ik denk niet dat het alleen perceptie is, maar ook regio.
Ik heb de afspraak online gemaakt, en kreeg steeds verschillende opties te zien. Door een paar keer op de knop te drukken kon ik als vroegste mogelijkheid na 8 dagen terecht.
En de 2e prik is exact 5 weken later. (Binnenkort dus)

witte angora

Techneut71 schreef:
07 jul 2021 07:17
Die 'perceptie' is een sneer naar een aantal mensen hier dat alles wat ik zeg in twijfel trekt.

Techneut71

Ongelezen bericht door Techneut71 »

witte angora schreef:
07 jul 2021 07:50
Techneut71 schreef:
Die 'perceptie' is een sneer naar een aantal mensen hier dat alles wat ik zeg in twijfel trekt.
En dus mag alles wat ik zeg ook in twijfel worden getrokken?
Ik heb gisteren al aangegeven dat mensen van 40+ nog helemaal niet persé de kans hebben gehad om al beide prikken te hebben gehad. En toch zijn er mensen die volhouden dat als je nu nog niet 2x geprikt bent, je daar zelf schuld aan hebt. Ik wil alleen aangeven dat dit niet waar is, onderbouwd met mijn eigen ervaring.

witte angora

Nee, die 'perceptie' was een reactie op angel.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
06 jul 2021 21:07
Ongekend vind ik reacties als 'bij de versoepelingen was een stijging van de besmettingen verwacht'. Dan ben je niet bezig met volksgezondheid.
Gewoon een afweging van belangen. Volksgezondheid is nu eenmaal niet het enige ministerie.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het aantal wachtdagen is een objectief meetbare grootheid. De een heeft geluk met enkele dagen, een ander heeft pech en moet twee weken wachten. Anders dan bij het beoordelen van de gemoedstoestand of motieven van anderen, heeft dat niets met projectie of selectieve perceptie te maken.

witte angora

Volgens mij snap jij de clou ook niet, Erthanax. Als ik feiten benoem, dan wordt dat door sommigen hier betiteld als mijn perceptie. Wel, het aantal wachtdagen is ook een feit, en net als de feiten die ik noem per stad/streek kunnen verschillen, zo kunnen de wachtdagen inderdaad ook per regio verschillen. Inderdaad, het aantal wachtdagen heeft niks met perceptie te maken, net als mijn waarnemingen niks met perceptie te maken hebben. Met name het feit dat mijn waarnemingen gisteren of eergisteren door jablan bevestigd zijn, zou voor sommigen toch te denken moeten geven.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik snap de clou wel degelijk. Je melding van je waarneming is een feit, maar wát je zegt te hebben waargenomen, de wezenloze ouderen, is geen feit maar een beoordeling. Die beoordeling wordt altijd beïnvloedt door het eigen referentiekader, wat weer beïnvloedt wordt door selectieve perceptie en mogelijk door projectie.

Ik kwam bij de Arena ooit terecht tussen voetbalsupporters. Het geschreeuw, geduw, gegooi met vuurwerk en bierblikjes vond ik onaangenaam en bij wijlen bedreigend. De supporters vonden het vermoedelijk een goede sfeer. Hoe ik die situatie beoordeelde, lag voor een groot deel bij mij.

Nijogeth

Techneut71 schreef:
Ik heb de afspraak online gemaakt, en kreeg steeds verschillende opties te zien. Door een paar keer op de knop te drukken kon ik als vroegste mogelijkheid na 8 dagen terecht.
En de 2e prik is exact 5 weken later. (Binnenkort dus)
Dat zou inderdaad kunnen. Hier in de regio lijkt het wel of iedereen vrij snel aan de beurt is, andere regio's lopen misschien achter op dat tempo. Wat dat betreft is het hier bij Janssen ook binnen een week geregeld voor iedereen en moet ik zeggen dat ik vrijwel zo door kon lopen bij de vaccinatie locatie.

Gesloten