Natuurlijk bepaalt ProRail de snelheden op het spoor.
Lelystad-Zwolle is gebouwd voor 200 km/u; Den Haag-Hoofddorp zat op 160 km/u. In beide gevallen is het onderhoud (controles, vervanging, stabiliteit) uitgevoerd voor max 140 km/u. Daarom is het dom om daar nu sneller te gaan rijden, zelfs als het in theorie zou kunnen.
.....Den Haag-Hoofddorp zat op 160 km/u. In beide gevallen is het onderhoud (controles, vervanging, stabiliteit) uitgevoerd voor max 140 km/u. Daarom is het dom om daar nu sneller te gaan rijden, zelfs als het in theorie zou kunnen........
Wat een vreemde conclusies trek je toch telkens Jablan. De snelheid tussen Den Haag Mariahoeve en Leiden is op de middensporen gewoon 160, op de buitensporen 140 kmh. Op Leiden <> Hoofddorp is het gewoon 160 kmh, ook daar geen beperkingen.
160 kmh wordt daar overigens alleen met ATB+ gereden door de Eurostar treinen welke omgeleid worden, er is daar immers geen ERTMS.
Staat er eigenlijk een boete op als je een dergelijke hoeveelheid vuurwerk (illegaal of niet illegaal) opslaat in je woning? Of wordt het alleen vernietigd, met een foei, foei naar de betrokkene? In dat laatste geval staat die woning binnen 2 weken waarschijnlijk weer vol met vuurwerk.
Als het een huurwoning is mag de verhuurder van mij 1x een waarschuwing geven dat dit verboden is en de 2e x, procedure huisuitzetting. Je speelt tenslotte met het leven van anderen.
Staat er eigenlijk een boete op als je een dergelijke hoeveelheid vuurwerk (illegaal of niet illegaal) opslaat in je woning? (…)
Ja. Er is een richtlijn voor, al geldt die voor kleinere gevallen. In de inleiding staat echter
Richtlijn Sv vuurwerkdelicten schreef:De richtlijn is niet van toepassing op delicten die zijn te beschouwen als zware milieucriminaliteit.
Hierbij valt te denken aan zeer grote partijen (handelsindicatie) of flinke handel. Er is dan sprake van illegale opslag en illegale handel.
In de richtlijn voor relatief lichte gevallen zie ik trouwens ook al “GS 15 maanden” staan bij recidive in sommige gevallen.
Ik vind dat altijd een moeilijke. Een vriend van me heeft waarschijnlijk ieder jaar een idiote hoeveelheid vuurwerk staan. Maar alleen voor zichzelf om af te steken, omdat hij dat helemaal geweldig vindt. Daar kijkt ie het hele jaar naar uit en dat levert m ongeveer 3 uur plezier op rond de jaarwisseling (hij begint zodra het mag en gaat door tot het op is). Echter, als de politie bij m binnen zou vallen, dan zouden ze waarschijnlijk denken dat het een handelshoeveelheid is. Terwijl hij ieder jaar het beste vuurwerk gaat uitzoeken in Duitsland en België, omdat in Nederland het siervuurwerk veelal bagger is, en het dus ook nog eens illegaal spul is.
Ja, die is in de woning opgeslagen tijdens de laatste week van december. Op een veilige manier, in de verpakking. Zolang er niet voor langere tijd open vuur bij is, dan is het veilig. En nee, de brandweer weet er niets van af. Bijna niemand laat de brandweer weten dat ze vuurwerk in huis hebben in de dagen voor de jaarwisseling.
In de woning opgeslagen? Dat is dus nooit veilig. Er kan immers ook “gewoon” brand in de woning ontstaan. Ook bij consumentenvuurwerk kan dat leiden tot een massaexplosie. Als het voldoende is om drie uur lang vuurwerk af te steken en het zelfs als handelsvoorraad kan worden gezien, moet het om een aanzienlijke hoeveelheid gaan. Daar is wat mij betreft niks moeilijks aan. Ik vind het levensgevaarlijk en volstrekt onverantwoord.
Vandaag nergens. Gisteren was ik weer in Friesland, van Bolsward naar Harlingen. 23 Kilometer, waarvan een kilometer of 7 over grasdijken. Weinig schapen, wel 3 stieren, maar die deden niks. De drie kilometer dijkkruin langs de Waddenzee heb ik maar rechts laten liggen, was er eventjes wel klaar mee, met al dat gras. Wonderlijk dat je al van zo ver je bestemming kunt zien liggen.
Wel een beetje boos op Buienradar. Ze hadden prima wandelweer voorspeld, vooral droog. We hielden het niet echt droog.
Volgende week is er weer geklungel op het spoor, weet dus nog niet wat ik dan ga doen.
Inderdaad, om de reiziger te treiteren gaan ze bij Nunspeet het hele spoor slopen, voor een dag of vier. Na vier dagen wordt het weer teruggelegd. Puur om te treiteren, dan kán er helemaal geen trein rijden. Dat zal die nare rotreizigers leren, dat ze maar respect moeten hebben en vooral niet moeten klagen!
Dat de aannemer er dan even gauw een tunnel onderdoor kan leggen, dat is dan een mazzeltje voor de aannemer.
Komen er toch weer eens klanten naar binnen bij de Blokker https://archive.ph/hYbKs Is het niet voor de zegeltjes dan wel voor de strijkplanken.
Is toch wel echt Nederlands volgens mij om te denken: het is nu of nooit.
Je zo druk maken over waardepunten, dan ben je toch verder eigenlijk een zorgeloos mens.
Maanden of jaren niets ingeleverd, dan kan het even drie dagen niet, en daarna kan het “eindelijk” weer. De psychologie van de schaarste blijkt weer verbazingwekkend sterk.