Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

BL2 schreef:
07 nov 2024 23:40
Natuurlijk bepaalt ProRail de snelheden op het spoor.
Lelystad-Zwolle is gebouwd voor 200 km/u; Den Haag-Hoofddorp zat op 160 km/u. In beide gevallen is het onderhoud (controles, vervanging, stabiliteit) uitgevoerd voor max 140 km/u. Daarom is het dom om daar nu sneller te gaan rijden, zelfs als het in theorie zou kunnen.
ZeerPrivé schreef:
09 nov 2024 15:40
Je zal maar naast zo'n idioot wonen https://www.telegraaf.nl/nieuws/2227445 ... -beverwijk
Zwaar vuurwerk in woning ...
Daar vinden we iets van: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/sta ... len-wonen/

Als het professioneel lijkt, mag het wel en als het een privé handeltje is, dan niet.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Jablan schreef:
09 nov 2024 15:58
.....Den Haag-Hoofddorp zat op 160 km/u. In beide gevallen is het onderhoud (controles, vervanging, stabiliteit) uitgevoerd voor max 140 km/u. Daarom is het dom om daar nu sneller te gaan rijden, zelfs als het in theorie zou kunnen........
Wat een vreemde conclusies trek je toch telkens Jablan. De snelheid tussen Den Haag Mariahoeve en Leiden is op de middensporen gewoon 160, op de buitensporen 140 kmh. Op Leiden <> Hoofddorp is het gewoon 160 kmh, ook daar geen beperkingen.

160 kmh wordt daar overigens alleen met ATB+ gereden door de Eurostar treinen welke omgeleid worden, er is daar immers geen ERTMS.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

ZeerPrivé schreef:
Je zal maar naast zo'n idioot wonen https://www.telegraaf.nl/nieuws/2227445 ... -beverwijk
Levensgevaarlijk.

Edit: Quote toegevoegd voor de duidelijkheid.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 09 nov 2024 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Jablan schreef:
09 nov 2024 15:58
ZeerPrivé schreef:
Zwaar vuurwerk in woning ...
Daar vinden we iets van: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/sta ... len-wonen/

Als het professioneel lijkt, mag het wel en als het een privé handeltje is, dan niet.
Ook professioneel vuurwerk mag je niet in een woning opslaan.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Staat er eigenlijk een boete op als je een dergelijke hoeveelheid vuurwerk (illegaal of niet illegaal) opslaat in je woning? Of wordt het alleen vernietigd, met een foei, foei naar de betrokkene? In dat laatste geval staat die woning binnen 2 weken waarschijnlijk weer vol met vuurwerk.

Als het een huurwoning is mag de verhuurder van mij 1x een waarschuwing geven dat dit verboden is en de 2e x, procedure huisuitzetting. Je speelt tenslotte met het leven van anderen.

Erthanax

ZeerPrivé schreef:
09 nov 2024 17:06
Staat er eigenlijk een boete op als je een dergelijke hoeveelheid vuurwerk (illegaal of niet illegaal) opslaat in je woning? (…)
Ja. Er is een richtlijn voor, al geldt die voor kleinere gevallen. In de inleiding staat echter
Richtlijn Sv vuurwerkdelicten schreef:De richtlijn is niet van toepassing op delicten die zijn te beschouwen als zware milieucriminaliteit.
Hierbij valt te denken aan zeer grote partijen (handelsindicatie) of flinke handel. Er is dan sprake van illegale opslag en illegale handel.
In de richtlijn voor relatief lichte gevallen zie ik trouwens ook al “GS 15 maanden” staan bij recidive in sommige gevallen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik vind dat altijd een moeilijke. Een vriend van me heeft waarschijnlijk ieder jaar een idiote hoeveelheid vuurwerk staan. Maar alleen voor zichzelf om af te steken, omdat hij dat helemaal geweldig vindt. Daar kijkt ie het hele jaar naar uit en dat levert m ongeveer 3 uur plezier op rond de jaarwisseling (hij begint zodra het mag en gaat door tot het op is). Echter, als de politie bij m binnen zou vallen, dan zouden ze waarschijnlijk denken dat het een handelshoeveelheid is. Terwijl hij ieder jaar het beste vuurwerk gaat uitzoeken in Duitsland en België, omdat in Nederland het siervuurwerk veelal bagger is, en het dus ook nog eens illegaal spul is.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
09 nov 2024 17:42
Ik vind dat altijd een moeilijke. Een vriend van me heeft waarschijnlijk ieder jaar een idiote hoeveelheid vuurwerk staan.
Is die hoeveelheid in de woning opgeslagen? Op een veilige manier? Weet de brandweer ervan af?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, die is in de woning opgeslagen tijdens de laatste week van december. Op een veilige manier, in de verpakking. Zolang er niet voor langere tijd open vuur bij is, dan is het veilig. En nee, de brandweer weet er niets van af. Bijna niemand laat de brandweer weten dat ze vuurwerk in huis hebben in de dagen voor de jaarwisseling.

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Misschien moet ik ook maar mijn scootmobiel snachts voor mijn deur zetten.

Erthanax

In de woning opgeslagen? Dat is dus nooit veilig. Er kan immers ook “gewoon” brand in de woning ontstaan. Ook bij consumentenvuurwerk kan dat leiden tot een massaexplosie. Als het voldoende is om drie uur lang vuurwerk af te steken en het zelfs als handelsvoorraad kan worden gezien, moet het om een aanzienlijke hoeveelheid gaan. Daar is wat mij betreft niks moeilijks aan. Ik vind het levensgevaarlijk en volstrekt onverantwoord.

Thijs124

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Anders komt ooit eens dat oude grapje weer naar boven. Wat is het hoogste punt van Ensche...... Eindhoven?......... De stoeprand!

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Waar zou witte angora vandaag weer eens gaan wandelen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Vandaag nergens. Gisteren was ik weer in Friesland, van Bolsward naar Harlingen. 23 Kilometer, waarvan een kilometer of 7 over grasdijken. Weinig schapen, wel 3 stieren, maar die deden niks. De drie kilometer dijkkruin langs de Waddenzee heb ik maar rechts laten liggen, was er eventjes wel klaar mee, met al dat gras. Wonderlijk dat je al van zo ver je bestemming kunt zien liggen.

Wel een beetje boos op Buienradar. Ze hadden prima wandelweer voorspeld, vooral droog. We hielden het niet echt droog.

Volgende week is er weer geklungel op het spoor, weet dus nog niet wat ik dan ga doen.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
10 nov 2024 09:22
.......Volgende week is er weer geklungel op het spoor, weet dus nog niet wat ik dan ga doen.
Dat zal volgens Jablan wel weer het opgeheven vingertje van ProRail richting klant van klant zijn......

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, om de reiziger te treiteren gaan ze bij Nunspeet het hele spoor slopen, voor een dag of vier. Na vier dagen wordt het weer teruggelegd. Puur om te treiteren, dan kán er helemaal geen trein rijden. Dat zal die nare rotreizigers leren, dat ze maar respect moeten hebben en vooral niet moeten klagen!

Dat de aannemer er dan even gauw een tunnel onderdoor kan leggen, dat is dan een mazzeltje voor de aannemer.

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Komen er toch weer eens klanten naar binnen bij de Blokker https://archive.ph/hYbKs Is het niet voor de zegeltjes dan wel voor de strijkplanken. :mrgreen:

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
10 nov 2024 11:17
Komen er toch weer eens klanten naar binnen bij de Blokker https://archive.ph/hYbKs Is het niet voor de zegeltjes dan wel voor de strijkplanken. :mrgreen:
Is toch wel echt Nederlands volgens mij om te denken: het is nu of nooit.
Je zo druk maken over waardepunten, dan ben je toch verder eigenlijk een zorgeloos mens.

Erthanax

Maanden of jaren niets ingeleverd, dan kan het even drie dagen niet, en daarna kan het “eindelijk” weer. De psychologie van de schaarste blijkt weer verbazingwekkend sterk.

rwolters

Ongelezen bericht door rwolters »

Erthanax schreef:
09 nov 2024 16:59
ZeerPrivé schreef:
Levensgevaarlijk.

Edit: Quote toegevoegd voor de duidelijkheid.

Je mag ook niets meer tegenwoordig van al die woke gekkies. Vroeger zeurde daar niemand over.

Plaats reactie