LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

angel1978

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

reggie2 schreef:
10 jul 2021 13:09
https://www.hartvannederland.nl/coronav ... Q6q5dxSGds

Tja.....wat moet je hiervan denken?? gaat lekker zo.
Hoe een iets andere beschrijving ineens een heel ander stuk oplevert…

https://www.nu.nl/coronavirus/6144794/o ... riant.html

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

De twijfels zijn ontstaan, omdat er te weinig cijfers beschikbaar zijn. Janssen wordt niet overal gebruikt en is relatief kort beschikbaar.

De Nederlandse cijfers zijn vertroebeld door de fout in het testen voor toegang. Van wie de afgelopen twee, drie weken Janssen heeft gehad en besmet is geraakt, is niet te zeggen of het vaccin nu te weinig beschermt of het virus sneller was.

Dit probleem lost zichzelf de komende vijf, zes weken op. Er wordt doorgeprikt met Janssen, een vaccinatie levert na 2 weken een groen scherm op en het nachtleven is beperkt. Het wordt makkelijker om te zien of dit vaccin voldoende bescherming geeft, omdat de ruis er nu af gaat.

*

Het gaat vlot. Binnen een paar dagen terug op 10.000+ positieve testen op een dag. Volgende week een persconferentie over mondkapjesplicht in binnenruimtes? In die van gisteren ontbrak weer het toverwoord 'ventilatie', dat mag ook in de herkansing.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, ik merk steeds meer dat mensen denken dat alles weer kan omdat alles weer mag. Je komt letterlijk de meest bizarre taferelen tegen. Vanmorgen in de winkel een kassière, duidelijk doodziek, kan verkouden zijn, griep of Corona, maar gewoon achter de kassa. Zonder mondkapje, nog wel met een spatscherm.

Geen idee wat ik daar nou nog van denken moet.

Overigens is het spatscherm bij de plaatselijke friettent alvast verwijderd. Ze zullen een van de eersten zijn; maar het zal me niet verbazen als heel langzaam aan winkelen zonder spatscherm steeds meer ingang gaat vinden.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
10 jul 2021 17:53

Daar moet jij helemaal niks van denken, de beste meid/dame kan last van hooikoorts hebben, of moet iedere werknemer tegenwoordig uitleg aan de klanten geven.

Doe ff gewoon..... niet alles is corona.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
Naja, ik merk steeds meer dat mensen denken dat alles weer kan omdat alles weer mag. Je komt letterlijk de meest bizarre taferelen tegen. Vanmorgen in de winkel een kassière, duidelijk doodziek, kan verkouden zijn, griep of Corona, maar gewoon achter de kassa. Zonder mondkapje, nog wel met een spatscherm.

Overigens is het spatscherm bij de plaatselijke friettent alvast verwijderd. Ze zullen een van de eersten zijn; maar het zal me niet verbazen als heel langzaam aan winkelen zonder spatscherm steeds meer ingang gaat vinden.
Hoezo “duidelijk doodziek”? Als je verkouden bent, ben je niet doodziek.

reggie2

snellie schreef:
10 jul 2021 18:51
Maar het viel mij vandaag ook op dat iedereen weer lekker tegen elkaar aanloopt in de super. Afstand houden geldt blijkbaar niet meer. Dat is dus net zo'n onwerkelijk gevoel als het WEL afstand houden in het begin van de coronatijd.
Sommige mensen denken ook echt, dat als je gevaccineerd bent, alles weer kan.

Tis niet anders.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Veel minder testafspraken na persconferentie
Veel mensen hebben zaterdag hun testafspraak bij Testen voor Toegang afgezegd na de persconferentie van vrijdagavond. De testorganisatie hield rekening met 50.000 geplande testafspraken, maar er zijn uiteindelijk maar 16.000 testen uitgevoerd, meldt een woordvoerder. Op vrijdag werden er nog ruim 102.000 testen gedaan.
Dit zou volgens de logica van een aantal hier en ook een aantal politici tot veel minder besmettingen moeten leiden. Als namelijk veel meer testen automatisch tot meer besmettingen leidt ( omdat ook de testen voor toegang meetellen ), dan zou het omgekeerd ook zo moeten werken.
Maar iets meer dan 10% van de testen voor toegang zijn afgenomen t.o.v. de dag daarvoor. Dit zou tot een dramatische afname van besmettingen moeten leiden volgens die redenering…
Maar wat blijkt: we hebben de hoogste aantal besmettingen sinds december vorig jaar…

Zou het dan toch niet zo werken :roll:

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Om de zaak wat op te vrolijken:een raadseltje.
ik ken iemand die geen ongevaccineerden in zijn buurt/huis toelaat.
ik weet ook van mensen die geen gevaccineerden in hun buurt/huis toelaten.
Wie van de twee is het mafst?
geef alvast mijn antwoord:ze sporen geen van beiden.
Wat vinden jullie hiervan?

scharrelschipper

Oja,ik vergat te vertellen dat degene die geen ongevaccineerde in zijn buurt wilde zelf wel gevaccineerd is.

reggie2

😄beiden zijn maf

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die mondkapjes hebben zo ont-zet-tend goed gewerkt. Nu ze niet meer gedragen worden, loopt alles in het honderd.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
10 jul 2021 21:04
:) Allebei star in de opvattingen, tenzij ze een hele goede reden hebben. Zelf vind ik degene, die alleen ongevaccineerden over de vloer wil, net iets meer maf dan die andere.

Met bezoek of eerste contact met nieuwe mensen is het iedere keer risico's afwegen. Daar zijn wij zelf heel inconsequent in, gaat eerder op gevoel. Bij de één zeggen we nee, bij de ander ja en met een derde spreken we alleen in de buitenlucht af.
angel1978 schreef:
10 jul 2021 20:32
Maar iets meer dan 10% van de testen voor toegang zijn afgenomen t.o.v. de dag daarvoor. Dit zou tot een dramatische afname van besmettingen moeten leiden volgens die redenering…
Maar wat blijkt: we hebben de hoogste aantal besmettingen sinds december vorig jaar…
:mrgreen: Het duurt even, voordat je positief uitslaat op de test. Iets met incubatietijd en met de Deltavariant meer dagen besmettelijk voor anderen zijn. Vandaag positief getest, dan heb je waarschijnlijk vorig weekend het virus opgelopen.
Belangrijker lijkt mij het percentage positief van het totaal aantal testen en dat is veel te hoog.

witte angora schreef:
Vanmorgen in de winkel een kassière, duidelijk doodziek, kan verkouden zijn, griep of Corona, maar gewoon achter de kassa. Zonder mondkapje, nog wel met een spatscherm.

Niets. Ons kleintje, het jochie uit de buurt, hoest de laatste drie dagen. Daar maken we ons geen zorgen om, want hij is veel buiten en af en toe net te laat binnen voordat de regenbui losbarst. Zijn ogen staan goed. Pas als de blik wazig wordt, zal er meer aan de hand zijn.

scharrelschipper

Zinnige reactie van fonsflons,ben al lang flauw van welke soort van paniekzaaierij dan ook.
Dit was er dus ook weer een voorbeeld van.

scharrelschipper

Jablan schreef:
10 jul 2021 21:58
10 jul 2021 21:04
:) Allebei star in de opvattingen, tenzij ze een hele goede reden hebben. Zelf vind ik degene, die alleen ongevaccineerden over de vloer wil, net iets meer maf dan die andere.

Met bezoek of eerste contact met nieuwe mensen is het iedere keer risico's afwegen. Daar zijn wij zelf heel inconsequent in, gaat eerder op gevoel. Bij de één zeggen we nee, bij de ander ja en met een derde spreken we alleen in de buitenlucht af.
angel1978 schreef:
10 jul 2021 20:32
:mrgreen: Het duurt even, voordat je positief uitslaat op de test. Iets met incubatietijd en met de Deltavariant meer dagen besmettelijk voor anderen zijn. Vandaag positief getest, dan heb je waarschijnlijk vorig weekend het virus opgelopen.
Belangrijker lijkt mij het percentage positief van het totaal aantal testen en dat is veel te hoog.

witte angora schreef:
Vanmorgen in de winkel een kassière, duidelijk doodziek, kan verkouden zijn, griep of Corona, maar gewoon achter de kassa. Zonder mondkapje, nog wel met een spatscherm.

Niets. Ons kleintje, het jochie uit de buurt, hoest de laatste drie dagen. Daar maken we ons geen zorgen om, want hij is veel buiten en af en toe net te laat binnen voordat de regenbui losbarst. Zijn ogen staan goed. Pas als de blik wazig wordt, zal er meer aan de hand zijn.
Natuurlijk lopen de besmettingen op.
Om twee redenen:alles was weer open en eindelijk werd er weer "gefeest"
En iedereen wilde/moest zich laten testen.
Dat was toch te voorzien?
Dus ik begrijp de paniek niet.
Als je meer test heb je ook meer geconstateerde besmettingen,is dat nu zo moeilijk te begrijpen?

reggie2

10 jul 2021 21:59
Zinnige reactie van fonsflons,ben al lang flauw van welke soort van paniekzaaierij dan ook.
Als je hoest of niest, kijkt half Nederland om, alsof je voor die tijd nooit hoestte 😄

witte angora

Jablan schreef:
10 jul 2021 21:58
witte angora schreef:

Exact, de ogen stonden niet goed, en niet alleen de ogen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

10 jul 2021 22:10
Als je meer test heb je ook meer geconstateerde besmettingen,is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Het gaat ook om het percentage positieve testen.

Met grootschalig testen wordt iedereen getest, voorheen voornamelijk/alleen mensen met klachten. Dat maakt ook verschil.
Al zou dat percentage nu juist lager uit latwen komen.

Wel frappant dat eerst IC- en ziekenhuis-bezetting leidend waren , en nu ineens het aantal besmettingen

witte angora

10 jul 2021 21:59
Heeft niks met ;paniek zaaien te maken, maar alles met verbazing.

witte angora

fonsflons schreef:
10 jul 2021 21:33
witte angora schreef:

Zie hier het resultaat van 1 jaar maatregelen. We beoordelen anderen, zonder te vragen wat er aan de hand is. Wat ruim een jaar geleden de meest normale zaak van de wereld was wordt nu als 'meest bizar' omschreven.

'Duidelijk doodziek, kan verkouden, griep of corona zijn'

Vraag het dan gewoon ff ipv deze paniekzaaierij. Misschien had het meisje gewoon een kater of kijkt ze gewoon een beetje scheel.

Ga niet anderen veroordelen op vermoedens. De geschiedenis heeft uitgewezen dat dat niet de kant is die we op willen.
Heb jij haar gezien, of heb ik haar gezien?

En 'bizar' is: na anderhalf jaar Corona en allerlei maatregelen gewoon gaan werken terwijl je duidelijk niet in orde bent. Nota bene terwijl de besmettingen onder jongeren zo toenemen.

reggie2

fonsflons schreef:
10 jul 2021 22:38
Ik heb laatst iemand horen niezen. Na anderhalf jaar corona, zomaar ergens in de stad. Ik heb gelijk de politie gebeld en het hele centrum is afgezet.
😂😂

Gesloten