LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat de gestrande reizigers in Bangkok nu eerst naar nl moeten worden gehaalt. Nederland is zo een goed land, maar waar blijft de hulp aldaar? De ministeries zijn niet thuis, net als het reisburo, de ambasade al evenmin en de ANVR die zeggen dat het hun probleem niet is en ga zo maar door. Mensen die familie daar hebben zitten die worden van het kastje naar de muur gestuurd, net als de mensen die nu in Bangkok gestrand zijn, niemand is ineens aanwezig om te helpen of het is zogenaamd hun veranderwoordelijkheid niet. Waarom is er voor de gestrandde mensen geen regeling / instantie waar mensen een beroep op kunnen doen en die hun daadwerkelijk helpen? Als er vanuit Nederland goede begeleiding zou zijn aldaar (politici / reisorganisaties; NEEM UW VERANTWOORDING )dan zou dat heel wat rust teweeg brengen. De mensen die daar nu zitten voelen zich allemaal in de hoek gedreven en het is ieder voor zich. :evil:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

ik vind het vreselijk vervelend voor de reizigers die nu niets kunnen of aankomende week vertrekken maar de mensen die later vertrekken worden nu gewoon aan een lijntje gehouden, en kunnen ook niets, maar dat is nu niet belangrijk???

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ja en dit geldt niet alleen voor mensen die bij Kras egboekt hebben.Wij hebben via het reisbureau geboekt met Tui en wilden 22 mei vertrekken.Ook ons kunnen ze nog niets vertellen.
Het visum is al aangevraagd en we hebben alles al betaald.
Baaaalen

Lonely Starfish

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Lonely Starfish »

Ik heb in December geboekt en vlieg pas in oktober naar Phuket. Naar aanleiding van berichten over problemen met de verbinding op Londen op het net en het vliegverbod voor Engeland heb ik op 13 April al kontakt met Kras gezocht. Ben uiteraard afgepoeierd. Wel beweren ze dat de toestellen in onderhoud zijn bij de KLM, wat volgens een KLM technicus in één van de forums op het net gelogen is. Er is alleen een intentie tot inderhoud bij de KLM. De tekst op de website van Kras over Phuket Air is inmiddels aangepast, maar klopt nog voor geen meter. Volgens Kras vliegen ze nog volop naar Engeland, terwijl de hele verbinding inmiddels is gestaakt en het vliegverbod nog steeds geldt.
Absoluut slecht is dat ze geen enkele mededeling doen over de huidige situatie op hun website, als was het maar iets als: "We hebben problemen, we werken er hard aan, U hoort van ons....".

Het zou onze eerste reis met Kras worden. Als hun houding ten opzichte van hun klanten niet erg snel verbetert, wordt het tevens de laatste fo zelfs helemaal niet. In onze kenissenkring zal Kras de komende jaren absoluut ontraden worden. En we zullen vast niet de enigen zijn. Kras onderschat de kracht van het internet en persoonlijke meningen in de familie/kenissenkring behoorlijk. Een goede naam opbouwen kost jaren, die goede naam afbreken kan binnen een maand. Gewoon stom....
Oh ja, hun verhaal dat één en ander als een verassing komt is kul. Ik heb al op 13 april de complete bundel ervaringen van reizigers op Londen van het web geplukt en aan Kras toegestuurd.

Dit staat er momenteel op de website van kras:

Uw vlucht met Phuket Air naar Bangkok
U vliegt met Phuket Air, een Thaise luchtvaartmaatschappij (aangesloten bij de IATA, de overkoepelende organisatie voor de luchtvaart), die sinds begin 2004 naast regionale vluchten in Azië ook vluchten tussen Europa en Bangkok uitvoert. Op dit moment wordt reeds 5 x per week vanaf Londen naar Bangkok gevlogen en vanaf april 2005 komen daar vluchten vanaf Amsterdam en Parijs bij. Naar/van Bangkok vliegt u per Boeing 747. Aan boord gratis drankjes en maaltijden. De beenruimte is gelijk aan die van de meeste andere luchtvaartmaatschappijen (ca. 31 inch). Roken is aan boord van de toestellen van Phuket Air niet toegestaan.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ze zijn bezig om met Transavia, KLM en martinair te kijken of deze alle vluchten over kunnen nemen.
Ik hoop dat U geen Transavia zult vliegen dan. Deze 737-toestellen zullen 2 tussenlandingen moeten maken om Bangkok te bereiken (maar dan zie je wel meer dan 1 vliegveld!)

KLM neemt niets over anders dan stoelen opvullen op reguliere vluchten.

Martinair zou kunnen, maar is niet waarschijnlijk omdat TUI in principe niets meer Martinair te maken wil hebben. Martinair heeft ook capcaciteitstgebrek en huurt de laatste tijd allerlei andere maatschappijen in waar je niet vrolijk van wordt, zoals Air Plus Comet.

Wellicht worden de vluchten binnenkort wel door Arke Fly overgenomen?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

ArkeFly lijkt mij niet onwaarschijnlijk? Waarom zouden ze dat niet doen? Staat er ergens wat de vloot van ArkeFly is?

Masollie

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Masollie »

Mensen, annuleer uw reis bij KRAS, neem uw verlies voor het erger wordt.

Volgende vakantie; nieuwe kansen, nieuwe mogelijkheden.
Het is een dure les, maar ach... denk ook eens aan je rikkeuteukker.

Masollie

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Masollie »

Arke Fly = voormalig DutchBird vloot, voormalig Air Holland and voormalig Exel vloot (Erik de Vlieger).

toma

Re: phuket air

Ongelezen bericht door toma »

Ik lees het allemaal zo en eerlijk gezegd begin ik nu ook een beetje spijt te krijgen meer in.
Ik heb samen met 15 kornuiten van me bij KRAS een reis naar Bali geboekt voor de periode 10 tot 28 juli 2005 met ....3 keer raden.. onze vrienden van poekie air. Vanochtend gebeld met KRAS maar die hadden het te druk ofzo.
Wel hebben we al bijna 3 rooitjes aanbetaald met nog 14 rooitjes te gaan.
Mijn vraag: heeft r iemand een idee wat er nou voor ons gaat gebeuren?
Vliegen we alsnog met Poekie (vanaf duitsland ofzo)?
Gaan we met een andere maatschappij?
Of....(als dit gebeurd blijft r weinig over van kantoortje van KRASin Hoorn)...bestaat de kans dat het hele feest niet doorgaat?

Ik w8 het wel af :twisted:
Tomas en de partycrew uit purmerend :twisted:

aa

Re: phuket air

Ongelezen bericht door aa »

Vraag !!! Als je nu in bangkok vertraging heb opgelopen van donderdag avond t/m zaterdag avond bangkok tijd, en door kras in hotel bent ondergebracht, maar je auto staat 2dgn langer op schiphol 4dgn extra verlof 2pers, telefoon /internet kosten /je viese kleren laten wassen want je dacht we gaan naar huis , waar kan je deze kosten dec, verzekeringsmij/kras /phuket air !!!!!!!!!! ??????????????? wie o wie sterke aan allen klanten!! van KRAS & phuket air

Henkybaby

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Henkybaby »

Onderstaand gaat over failliet gaan van de ondernemening, maar de regels zijn vergelijkbaar. Vrolijk zullen jullie er niet van worden, maar:

Wat zijn mijn rechten als reiziger als ik een pakketreis heb gekocht en de luchtvaartmaatschappij gaat failliet tijdens mijn verblijf op de vakantiebestemming?

Wanneer het vervoer bij de reisovereenkomst (pakketreis) inzit, zorgt de touroperator voor de terugreis. De eventuele extra kosten van het alternatief komen voor rekening van de reiziger, omdat de reisorganisator aan u maar ten hoogste maximaal de reissom hoeft terug te betalen. Als u maar voor een deel van u vakantie heeft kunnen genieten, zal u een evenredig deel van de reissom terugkrijgen.

AA. Wie kan ik aanspreken voor gevolgschade wanneer ik een pakketreis heb gekocht en de luchtvaartmaatschappij gaat failliet tijdens mijn verblijf op de vakantiebestemming?

U zou de reisorganisator, als verantwoordelijke voor de uitvoering van de reis, kunnen aanspreken voor de vergoeding van gevolgschade. Deze kan echter een beroep doen op overmacht wanneer het faillissement een “onvoorzienbare en onvermijdbare gebeurtenis” voor hem oplevert. De regel bij een beroep op overmacht is dat elke partij zijn eigen schade draagt; gevolgschade wordt in dat geval niet vergoed

Indien een losse vlucht wordt geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij en ik als reiziger ondervind hiervan schade, bij wie kan ik deze schade proberen te verhalen?

U kunt als reiziger proberen de schade te verhalen bij de luchtvaartmaatschappij. De reisagent (reisbureau) is hiervoor in ieder geval niet aansprakelijk.

Heb ik als reiziger recht op een vergoeding als mijn vlucht vertraagd is wegens een technisch mankement?

* Bij toepassing van de ANVR Boekingsvoorwaarden:
De meeste verzekeringsmaatschappijen kennen op de annuleringsverzekering een vergoeding toe bij meer dan 8 uur vertraging op de heenreis. Indien hierop geen aanspraak kan worden gemaakt kunt u een klacht indienen bij de luchtvaartmaatschappij (art. 5.6 ANVR-Boekingsvoorwaarden). Een technisch mankement valt over het algemeen binnen het bedrijfsrisico van de vervoerder en hij kan dan ook op de gevolgen hiervan worden aangesproken.

* Bij toepassing van de ANVR Reisvoorwaarden:
De meeste verzekeringsmaatschappijen kennen op de annuleringsverzekering een vergoeding toe bij meer dan 8 uur vertraging op de heenreis. Indien u hierop geen aanspraak kunt doen, kunt u een klacht indienen bij de reisorganisatie omdat deze verantwoordelijk is voor de gedragingen van zijn hulppersonen, waaronder de luchtvaartmaatschappij valt (art. 12 lid 3 en 14 lid 1 en lid 4 ANVR-Reisvoorwaarden).

Wat zijn mijn rechten als reiziger als ik een pakketreis heb gekocht en de luchtvaartmaatschappij gaat voor vertrek failliet?

De ANVR- reisorganisator zal u (volgens artikel 11 van de Reisvoorwaarden) een alternatieve vlucht moeten aanbieden, omdat hij verantwoordelijk is voor de uitvoering van de totale reisovereenkomst. Wanneer het voor de reisorganisator niet mogelijk is om een alternatieve reis aan te bieden, zal hij u de vooruitbetaalde reissom moeten terugbetalen.


bron www.anvr.nl en daar is nog veel meer te vinden.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Goed, wij zijn hebben dus geen pakketreis maar een los ticket via KRAS geboekt. Het betekent dus voor ons dat wij de schade bij Phuket air weg moeten halen, want uiteindelijk is phuket air onze contract partner..

Voor iedereen die dit ook heeft bel met phuket air op schiphol

020-4069602

Henkybaby

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Henkybaby »

Nou, niet helemaal...

AA. Wat zijn mijn rechten als reiziger als ik een seat-only vlucht heb geboekt en de luchtvaartmaatschappij gaat failliet terwijl ik nog moet vertrekken?

De ANVR- reisorganisator moet ten eerste (volgens artikel 11 van de Reisvoorwaarden) een alternatieve vlucht proberen te regelen, om alsnog de oorspronkelijk gesloten reisovereenkomst na te komen. Als hij u geen alternatief kan bieden, zal de ANVR- reisorganisator de reissom aan u terugbetalen

Of je deze omstandigheden gelijk kan schakelen met een faillisement is een boeiende vraag. Het effect is namelijk hetzelfde (niet meer kunnen leveren). Loopt er hier niet een verdwaalde echte jurist rond?

Ik vind het echt heel lullig voor jullie. Ik stap morgen in een Singapore Airlines vlucht naar Bali. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik in jullie schoenen zou staan. Ik ben gaan zoeken toen ik op de Indonesische amb. mensen zag staan met Phuket Air op hun papieren. ik dacht "vliegen die nog dan?"... Pats: een week later was het raak. Echt balen voor jullie. Ik hoop dat het gaat lukken om het goed te regelen.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

bedankt voor de info maar weet je het is de onduidelijkheid waar je mee zit. Want stel KRAS kan ons niet omboeken naar een andere vlucht en houden zich aan de anvr reisvoorwaarden, dan krijgen wij de al betaalde gelden terug. Maar hoe kom ik dan aan een ticket naar thailand waar onze reis begint die via een andere onderneming is geboekt?

Stel dat ze wel een andere onderneming kunnen vinden waar ze ons onder kunnen brengen? en we moeten 300 euro pp bijbetalen??? wie betaald dat dan?

Kras zegt dat ze niet aansprakelijk zijn voor de vervolgschade. Nou ja ik vind van wel natuurlijk. Als KRAS nu gewoon zegt: je mag kosteloos annuleren! Dan wist ik het wel. direct boeken via een andere maatschappij.

aa

Re: phuket air

Ongelezen bericht door aa »

Wat ik bedoel is als iederen weer thuis is en vertraging heeft opgelopen op de terug weg dus bangkok -amsterdam voorbeeld 2dgn extra !!wat valt er dan nog te dec. zoals parkeren /extra verlof /telefoon/internet / wassen etc.

roblootje

Re: phuket air

Ongelezen bericht door roblootje »

Vanmorgen een omboeking gedaan, kosten bedragen 80 euro p.p
en natuurlijk de meerwaarde, we gaan nu met klm.
Mijn advies: blijven zeuren tot ze doodziek zijn ( ik heb het reisbureau
zo ongeveer de hele dag bezig gehouden) Zojuist kreeg ik groen licht.
HET KAN DUS WEL.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Mag ik vragen wat het hele verhaal je nu extra gekost heeft? en ga je dat nog verhalen op Phuket air? of kan dit niet??

Een verbaasde reiziger

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Een verbaasde reiziger »

Hallo,
Kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met Phuket air?
Ik zou er liever niet mee vliegen, maar annuleren is niet mogelijk,
ook niet als ik wil bij betalen voor een andere maatschpij.(ja dan kost het gewoon de tikets)
Dit vind ik niet echt ok ! En dit val me ook zwaar tegen van KRAS reizen.
Dan denk je een goede reisburo te hebben.(als je vraagt naar deze maatschapij bij KRAS is het van Meneer het is gelijkwaardig aan Singapore airlines, KLM, daar hoeft u zich geen zorgen over te maken)
Dat valt wel ff tegen.Waarom is er geen keuze van maatschapij met bij behorende prijzen is de keuze toch aan de klant !
Als dit niet opgelost word nooit geen KRAS reizen meer voor ons!!!

Hopelijk kan iemand me antwoorden.

een gedupeerde klant.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Arke Fly = voormalig DutchBird vloot, voormalig Air Holland and voormalig Exel vloot (Erik de Vlieger).
Niet helemaal:
1. vloot Dutchbird is niets van overgenomen door Arke Fly:
2x Airbus A320 naar Monarch/Thomsonfly ===> ook TUI
3x Boeing 757 staan werkeloos toe te kijken in TelAviv en Frankfurt
2. 4x 767-300 ex Holland Exel (hiervan waren er 2 ex Air Holland) is de huidige vloot van Arke Fly

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

omboeken? vliegen met andere maatschappij? of een hele andere reis?
Ging dat via Kras?

Gesloten