LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Ik sluit me volledig aan bij de Thunder. Met name het stuk over de zogenaamde onafhankelijkheid: top! Het is niet meer dan een feit dat onafhankelijkheid juist hetgeen is dat totaal ontbreekt binnen MLM. Inderdaad, je kunt zelf je werktijden bepalen (dat kan binnen bepaalde grenzen vaak ook bij "normale" bedrijven). Maar als je niet werkt, geldt evengoed dat het inkomen stagneert. Ondernemerschap heeft te maken met visie en het formuleren van een propositie, MLM is gestoeld op duplicatie en volg-gedrag.
Maar wat is rijk zijn en succesvol.
Misschien niet voor iedereen hetzelfde.
Niet misschien, zeker!
Het betekent voor mij ook dat ik werk wanneer ik dat wil, hoe lang ik dat wil en waar ik dat wil, vrij zijn wanneer ik dat wil en ook heel veel leuke dingen doen. Eigen baas zijn dus en je tijd zelf indelen.
Alles heeft een prijs, ook die keuzevrijheid. Je moet de discipline opbrengen om het er niet "teveel" van te nemen. Niet werken is niet of aanzienlijk minder verdienen.
Wat mij maar zijdelings verteld is, maar waarvan ik overtuigd ben is dat in de toekomst alle aankopen via internet zullen gaan.
Die Internet-bubbel is al gebarsten... Er zijn ontzettend veel producten die men toch eerst wil zien en voelen. Voor veel mensen is het ook een sociaal gebeuren.
En via AMWAY kun je gebruiksartikelen (die heb je steeds weer nodig) via internet bestellen en lekker gemakkelijk thuis afgeleverd krijgen.
Yep, maar als het wasmiddel op is, hebben de meeste huisvrouwen en -mannen niet veel zin om 2 dagen te wachten...
Amway zegt kwalitatief goede producten te verkopen.
Unilever zegt dat ook. Hoeveel innovatie kan een mens aan? Wit is wit, witter dan wit bestaat niet. Worden er nou echt nog slechte wasmiddelen verkocht? Ik ben ze nog niet tegengekomen. Waar Amway met name op mikt is het Dreft-effect: het is zoooo geconcentreerd, dat het uiteindelijk goedkoper is. Maar de meeste mensen doen wat ik ook doe (als ik al met de hand afwas): een scheut in het water gooien. Waardoor je uiteindelijk toch weer duurder uit bent met dergelijke producten.
dan kan ik zonder echte reden binnen 30 (of 90; ben ik even kwijt) het artikel retour zenden en krijg ik mijn geld terug. Waar vind ik deze service bij een supermarkt????
Lekker boeiend. Alsof mensen zo vaak een wasmiddel terug willen brengen... Als we het nou over een TV of stereo hadden ok, maar wasmiddel?!
Als de producten dus zo goed zijn, verkopen ze zich vanzelf.
Dat doen producten nooit.
Verder wordt je ook niet rijk met het werken voor een baas. (ter info: de meesten verdienen maar modaal
Echt een geweldige opmerking voor iemand met een IQ van 130+... Je weet wat modaal betekent?
sommigen 2x modaal, maar een klein percentage heeft een topinkomen).
Binnen MLM liggen de kaarten inderdaad aanzienlijk anders... Daar verdient het gros geen r33t, een klein percentage verdient leuk, een nog veel kleiner percentage verdient goed, en een bijna onmetelijk klein percentage verdient een topinkomen...
Maar ook diegenen met een topinkomen zijn niet echt rijk. Ze hebben wat meer als een ander, maar ik zie ze nog niet zo vlug een wereldreis maken.
?! Nou ken ik niet heel veel mensen met een topinkomen, maar de eersten die me te binnenschieten hebben een vakantiehuis in Florida waar ze 4 a 5 keer per jaar heengaan.
En ze hebben ook nog steeds een baas boven zich die zegt wat ze moeten doen.
Als je bedoelt dat hun "baas" zegt: "je moet meer winst gaan maken", dan ben ik het met je eens. De mensen met een topinkomen hebben dat topinkomen omdat ze zelf verantwoordelijkheden hebben, dus juist omdat ze zonder dat de baas hen zegt wat ze moeten doen, doen wat er moet gebeuren. En trouwens, hoe denk je dat het bij Amway werkt?
Dus waarom zou je zo'n kans niet aangrijpen en eens iets anders proberen???
Omdat de kans dat je het echt van de grond krijgt zo ontiechelijk klein is misschien? Omdat de meeste mensen een fulltime baan hebben en geen zin hebben om voor een habbekrats de avonduren aan hun tweede baan te besteden? Omdat het gros van de mensen geen enkel verkooptalent heeft? Omdat je geen enkele zekerheid hebt op het gebied van inkomen e.d.?

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Je zult de wind wel van voren krijgen hier op RADAR........
Uiteraard, we blijven ons inzetten om de realiteit eer aan te doen.
Tenzij iemand, verhoudings gewijs, MEER omzet veroorzaakt dan de upline...., want dan kan iemand die een jaar geleden is begonnen, in een vloek en een zucht, MEER verdienen dan iemand, in diezelfde upline, die er al 30 jaar in ''zit'' en weinig doet....!
En DAT wordt hier op RADAR maar NIET begrepen....
Wat ik niet begrijp is waarom je zo op dat punt blijft hangen. Het komt hier namelijk zelden aan bod. Ongeveer net zo vaak als dat iemand een topinkomen met MLM verdient, zullen we maar zeggen...
En iemand met het inkomen van één, tot anderhalve ton per jaar, via MLM, IS geen millionair...., maar heeft de levensstijl van een millionair....!
Alle 10? ;-)
Waarna het systeem natuurlijk na 2 of 3 jaar, net als een piramide verkoopsysteem of een kettingbrief, in elkaar dondert......
In elkaar donderen hoeft niet per se. Wat je eerder ziet is dat de groei stagneert, de omzet per distributeur zakt, enzovoorts.
Helaas gaat mijn betoog de mist in want deze manier van zakendoen gaat namelijk al 50 jaar zo z'n gangetje,
Je zegt het goed, z'n gangetje. Het sukkelt maar een beetje verder... In 60 jaar al een aandeel van 0,6%... Geweldig.

knippies
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2005 21:13

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door knippies »

Hallo Thunder,

Ik ben nog niet begonnen met via AMWAY producten te verkopen en andere mensen te benaderen om ook op deze manier producten te gaan verkopen en zo een netwerk op te bouwen.

Ik vind het systeem wel mooi en zie wel mogelijkheden daarin om iets te presteren. Ik ben daarin wel realistisch en begrijp heel goed dat het grote geld maar voor een klein aantal mensen weggelegd is.
Dit klinkt als een trauma, bent u zelf niet zo succesvol gebleken in uw werkende carriere? Mag ik u er dan op wijzen dan de meeste miljonairs, die wij kennen in Nederland gewoon bij de baas zijn begonnen en zich zodoende hebben opgewerkt!
En u wil dus beweren dat je van MLM wel rijk kan worden? Zo impliceerd u dat hier....
Ikzelf ben erg succesvol geweest in mijn carriere, maar vond daar niet de uitdaging en het plezier wat ik nu beleef als zelfstandige.
De meeste millionairs zijn begonnen bij een baas; daar zullen ze ongetwijfeld nu niet meer werken dus.
Ik beweer niet dat je rijk wordt via MLM. Als je over de juiste kwaliteiten beschikt kun je via MLM rijk worden. Voor een klein gedeelte is dat wel weggelegd. Een groot gedeelte zal weinig verdienen of misschien uiteindelijk uitkomen op een inkomen om gewoon van te leven. Maar met de juiste contacten, persoonlijkheid, en talenten heb je wel die mogelijkheid.
Deze bewering is van het zelfde caliber als hiervoor. U impliceerd hier ook dat je van MLM wel dergelijke zaken zo even kan doen? En zo even een wereldreis maken en uw eenmanszaakje voor een half jaartje aan de goden over laten zeker??
Ik bedoelde hiermee aan te geven dat je in Nederland als je voor een baas werkt en een topinkomen verdient (wat maar voor enkele is weggelegd) nog steeds geen miljonair bent. De topinkomens van de werkende mensen zijn niet zo hoog (alleen voor directeuren en die zijn dus weer eigen baas).
maar als ondernemer zit u vast aan wurgcontracten.
Welke wurgcontracten???
Ik heb er geen afgesloten.

U kan beter zelf een echt bedrijfje starten en zaken gaan verkopen, maar dat is waarschijnlijk te risicovol, aangezien u dan teveel verantwoordelijkheid krijgt en niet in een gespreidt bedje kan stappen......Hoe kun je je zelf nou ondernemer noemen als je alleen een internet site beheert een lijstje met adressen beheert en mensen benaderd met reclame? Dit is in mijn ogen niet meer dan een "verkoper" in een supermarkt......
Ik ben al zelf een bedrijfje gestart.
Daar heb ik wel eigen geld in gestopt en dus risico gelopen. Teveel verantwoordelijkheid??? Het kan me niet te veel genoeg zijn!!!
Binnen 1 jaar heb ik mijn hele eigen geld wat ik daarin gestopt hebt terug verdient en verdien nu elke maand een mooi maandinkomen dat elke maand groeit.

MLM lijkt me een mooi systeem en ik denk dat ik wel de aangewezen persoon ben om er een succes van te maken. Overigens wil ik dit niet doen om rijk te worden, maar gaat het mij meer om de prestatie. Misschien moeilijk te begrijpen voor andere mensen, maar ik ben geen miljonair maar heb wel geld genoeg; dus daar hoef ik het niet voor te doen.

Ik ben wel bezig met de vraag: hoe zal IK het aan gaan pakken. Want ik ben niet iemand die zich laat leiden door anderen, maar meer iemand die zijn eigen plan trekt en daarmee aan de gang gaat. Ik ben dus ook niet van plan om het precies hetzelfde te gaan doen als al die andere MLM-ers.

Groetjes
Helen.[/b]

knippies
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 nov 2005 21:13

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door knippies »

student26,
Alles heeft een prijs, ook die keuzevrijheid. Je moet de discipline opbrengen om het er niet "teveel" van te nemen. Niet werken is niet of aanzienlijk minder verdienen.


Zodra je een eigen bedrijf opzet en het draait goed, dan kun je mensen aannemen en opleiden om taken van je over te nemen.
Dit betekent dus wel dat je eerst een paar jaartjes hard moet werken en als je slim bent delegeer je dan wat werk zodat je zelf meer vrije tijd hebt om die dingen te doen die je wilt doen. Ik doe dit nu al in een beperkte mate, maar de planning is dat ik dit in de toekomst steeds meer zal doen.
Die Internet-bubbel is al gebarsten... Er zijn ontzettend veel producten die men toch eerst wil zien en voelen. Voor veel mensen is het ook een sociaal gebeuren.
Waar heb je dit vandaan???
Internetaankopen groeit nog steeds.
Bij veel internetbedrijven mankeert het aan service, maar de meeste mensen vinden hun weg wel naar de goede internetbedrijven.
De mensen krijgen juist steeds minder tijd doordat ze vaak met zijn tweeen werken en via internet kopen is dan heel erg gemakkelijk.
Yep, maar als het wasmiddel op is, hebben de meeste huisvrouwen en -mannen niet veel zin om 2 dagen te wachten...
De meeste huisvrouwen en -mannen hebben een voorraadje staan hoor.
Zodra je aan je laatste pak begint, koop je weer een paar nieuwe.
Unilever zegt dat ook. Hoeveel innovatie kan een mens aan? Wit is wit, witter dan wit bestaat niet. Worden er nou echt nog slechte wasmiddelen verkocht? Ik ben ze nog niet tegengekomen. Waar Amway met name op mikt is het Dreft-effect: het is zoooo geconcentreerd, dat het uiteindelijk goedkoper is. Maar de meeste mensen doen wat ik ook doe (als ik al met de hand afwas): een scheut in het water gooien. Waardoor je uiteindelijk toch weer duurder uit bent met dergelijke producten.
Er worden inderdaad nog steeds slechte wasmiddelen verkocht en ik spreek uit ervaring. Ik ben dan ook eerst de producten aan het testen voordat ik verder ga met AMWAY. Als ze niet aan mijn verwachtingen voldoen is het einde zaak.
Verder zullen de meeste huisvrouwen niet zomaar een scheut erin gooien, dat is meer iets voor de meeste (niet allemaal natuurlijk) mannen.
Lekker boeiend. Alsof mensen zo vaak een wasmiddel terug willen brengen... Als we het nou over een TV of stereo hadden ok, maar wasmiddel?!
Het gaat natuurlijk niet alleen om wasmiddel, dat was maar een voorbeeld. Als een vrouw bijv. dagcreme koopt en deze bevalt niet, dan zal ze maar wat blij zijn dat deze gewoon geretourneerd kan worden.
?! Nou ken ik niet heel veel mensen met een topinkomen, maar de eersten die me te binnenschieten hebben een vakantiehuis in Florida waar ze 4 a 5 keer per jaar heengaan.
Toevallig heeft mijn man wel een topinkomen, maar we zijn toch echt niet miljonair. Ook hebben wij geen huis in Florida (niet dat ik dat zou willen hoor). Staat wel tegenover dat wij hogere vaste lasten hebben als de meeste andere mensen (allimentatie). Als mijn man voor zichzelf was begonnen een aantal jaren geleden waren we dat wel geweest. Dat wat hij nu heeft opgezet in het bedrijf waar hij werkt en dat wat er nu verkocht wordt door dat bedrijf wat mijn man heeft gemaakt had hij ook als zelfstandige kunnen doen en dan was het geld niet naar het bedrijf gegaan, maar naar ons. Dit was overigens te realiseren met 1 dag werk per week. Hij durfde echter het risico niet aan mede vanwege onze hoge vaste lasten. Maar hij kan het als nog doen.
Ik denk dat vrijwel iedereen die de verantwoordelijkheid kan dragen met een eigen bedrijf beter af is.

Ik bedoel dus dat je met werken voor een bedrijf niet echt rijk zult worden (voor de meeste mensen is dit het streven), maar dit kan wel als je een eigen bedrijf opzet. Je moet natuurlijk wel beschikken over de juiste kwaliteiten.
De mensen met een topinkomen hebben dat topinkomen omdat ze zelf verantwoordelijkheden hebben, dus juist omdat ze zonder dat de baas hen zegt wat ze moeten doen, doen wat er moet gebeuren.


Klopt, hoe meer verantwoording, hoe meer je verdient. Maar je moet wel nog steeds verantwoording afdragen aan diegene die boven je staat en met een eigen bedrijf hoeft dat niet. Bij AMWAY hoeft dat ook niet. Niemand wordt verplicht om een minimum af te nemen of om minimaal zoveel mensen te benaderen of wat dan ook. Dat beslis je helemaal zelf. En net als bij een gewoon eigen bedrijf starten is je omzet afhankelijk van je inzet etc... Je moet natuurlijk wel eerst hard werken wil je iets bereiken.
Omdat de kans dat je het echt van de grond krijgt zo ontiechelijk klein is misschien? Omdat de meeste mensen een fulltime baan hebben en geen zin hebben om voor een habbekrats de avonduren aan hun tweede baan te besteden? Omdat het gros van de mensen geen enkel verkooptalent heeft? Omdat je geen enkele zekerheid hebt op het gebied van inkomen e.d.?
Je loopt inderdaad een risico dat je mislukt. En je hebt natuurlijk ook verkooptalent nodig. Maar ook volgens jouw is er dus wel een kans dat het wel lukt??? Als je een eigen bedrijf begint krijg je geen zekerheid op het gebied van inkomen, dat is normaal. Dat is het risico en daarom blijven de mensen bij een bedrijf werken als werknemer.

Maar jullie hebben me nog steeds niet kunnen overtuigen dat het niet de moeite waard is. Volgens mij kan het systeem best aardig werken, maar misschien niet voor iedereen.

Groetjes
Helen

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik bedoelde hiermee aan te geven dat je in Nederland als je voor een baas werkt en een topinkomen verdient (wat maar voor enkele is weggelegd) nog steeds geen miljonair bent. De topinkomens van de werkende mensen zijn niet zo hoog (alleen voor directeuren en die zijn dus weer eigen baas).
Denk eens aan leden van raden van bestuur. Die zijn geen eigen baas en sommige hebben een topinkomen.
Verder verwijs ik ook hier naar het boek van "The millionaire next door".
Daarin zijn genoeg voorbeelden te vinden van mensen die zonder een topinkomen miljonair zijn geworden.

Thunder
Berichten: 141
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:31

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Thunder »

Beste Knippies,

Bedankt voor je reactie, maar op een aantal punten ben ik het fundamenteel met je oneens en merk dat je in antwoorden geen woord meer rept over onafhankelijk zijn.....Hoe zit dat?

Verder moet ik Maarschalk gelijk geven en zal ook nog een duit in het zakje doen m.b.t tot onderstaande quote..
Ik bedoelde hiermee aan te geven dat je in Nederland als je voor een baas werkt en een topinkomen verdient (wat maar voor enkele is weggelegd) nog steeds geen miljonair bent. De topinkomens van de werkende mensen zijn niet zo hoog (alleen voor directeuren en die zijn dus weer eigen baas).
U maakt hier een fundatmentele denkfout, directeuren zijn geen eigen baas. Zeker niet van de beursgenoteerde bedrijven zij leggen verantwoordelijkheid af aan de raad van commissarisen en aan de aandeelhouders, dit zijn de feitelijke machthebbers. Bij niet beursgenoteerde bedrijven leggen directeuren verantwoordelijkheid af aan vernoten of een raad van commissarisen. En nog veel belangrijker, directies leggen verantwoordelijkheid af aan hun personeel, immers het personeel maakt de verwachtingen van de directie waar. Dus hoezo eigen baas en onafhankelijk, als je directeur bent? Lariekoek dus....
Wat een directie wel heeft is in veel gevallen keuze vrijeheid binnen zijn veranwoordelijkheden. Dit is het mooie aan ondernemerschap, je bent vrij in je keuzes, mits die binnen je verantwoordelijkheden vallen en te verdedigen zijn bij je toezichthouders en je personeel.

Mag ik u er op wijzen dat dit geenszins het geval is binnen MLM, u zit vast aan de weg die uw moederbedrijf vaart. Zij hebben die keuze vrijheid, zij bepalen voor u wat voor producten u kan aanbieden, zij bepalen wanneer er nieuwe producten komen, zij bepalen het budget voor R&D, zij bepalen voor u hoeveel de producten kosten en wat de marges daarop zijn.....Hoe kan u u zelf dan een ondernemer noemen? U hebt helemaal geen keuzes?! De enige keuze die u heeft is te bepalen aan wie u uw product afzet, u beheert dus een adressenlijstje....

Daarom vind ik onderstaande quote ook niet echt getuigen van enig inzicht....

Ik ben wel bezig met de vraag: hoe zal IK het aan gaan pakken. Want ik ben niet iemand die zich laat leiden door anderen, maar meer iemand die zijn eigen plan trekt en daarmee aan de gang gaat. Ik ben dus ook niet van plan om het precies hetzelfde te gaan doen als al die andere MLM-ers
Hoe kan u dat nou zeggen? U kan helemaal geen eigen plan trekken, u zit vast aan de plannen van uw moederbedrijf. U hoeft geen verantwoording af te leggen, dat is uw verweer zeker. Maar ik stel daar tegenover, dat het moederbedrijf u stuurt en uw keuzes bepaald....Dus u bent geen ondernemer, maar een marionette....Dit is uw keuze, daar bent u zelf verantwoordelijk voor. Maar ga niet lopen verkondigen dat u vrij bent, onafhankelijk en kan doen en laten wat u wilt....dit is namelijk geenzins het geval....
Welke wurgcontracten???
Ik heb er geen afgesloten.
Misschien was mijn woordkeuze niet goed...Ik zal het even toelichten.
U bent niet vrij om uw leverancier te kiezen, u zegt natuurlijk dan ik naar een ander MLM bedrijf, maar dan veranderd uw situatie niet, dit er zijde.
Als u niet vrij bent in uw keuze van uw leverancier, heeft deze een monopolie, hij kan uw "onderneming" sturen, u bent dus totaal afhanklijk van zijn doen en laten. Misschien tekent u geen contract, maar de totale afhankelijkheid is er wel, uw leverancier heeft namelijk het alleen recht op de leverantie en is daarmee monopolist. Ik hoef u niet uit te leggen als ondernemer wat een monopolie positie betekent in een markt.....Maar voor de zekerheid toch nog even, een monopolist beheert in zijn eentje de totale markt en creeert daarmee een totale afhankelijkheid van de markt aan hem en de mogelijkheid de markt in zijn geheel te sturen....In dit geval bent u dat...Hoezo vrij zijn? Uw leverancier bepaald uw marktpositie.....dat is dus geen ondernemen, zoals ik al zei.

Of ziet u dat anders, mocht dat mogelijk zijn....

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Ik ga toch ook nog wat non-argumenten doorprikken.
Als een vrouw bijv. dagcreme koopt en deze bevalt niet, dan zal ze maar wat blij zijn dat deze gewoon geretourneerd kan worden
Iedereen is blij, daar get het niet om. Hoeveel mensen doen dat ook. Daarom zijn er nog steeds retourneeracties omdat bedrijven incalculeren dat een deel de goederen niet retourneert.
Staat wel tegenover dat wij hogere vaste lasten hebben als de meeste andere mensen (allimentatie).
Dat is vervelend voor je, maar daarmee toon je niet aan dat een hoger inkomen ook hogere maandlasten betekent.
Ik bedoel dus dat je met werken voor een bedrijf niet echt rijk zult worden (voor de meeste mensen is dit het streven),
Opnieuw klopt dit niet, denk aan Lou Gerstner, Jack Welch en de hoogste baas van eBay. Het kan dus wel degelijk.
Maar je moet wel nog steeds verantwoording afdragen aan diegene die boven je staat en met een eigen bedrijf hoeft dat niet.
Opnieuw niet correct. Ook een eigen baas moet verantwoording afleggen, aan klanten, leveranciers, eventuele commissarissen, belastingdienst en accountants.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Er zijn al wat reacties, maar wil toch ook nog even reageren...
Zodra je een eigen bedrijf opzet en het draait goed, dan kun je mensen aannemen en opleiden om taken van je over te nemen.
Dat is voor een enorme meerderheid niet meer dan een illusie, een waanbeeld over ondernemerschap. Los van het feit dat echte ondernemers hun zaak nooit en te nimmer zomaar zullen overlaten aan anderen, is er eerder sprake van een verschuiving van werkzaamheden. De "simpele" taken worden gedelegeerd, de ondernemer zelf gaat zich meestal richten op strategie, missie, tactieken, kortom zaken die met "visie" te maken hebben.
Dit betekent dus wel dat je eerst een paar jaartjes hard moet werken
Zie je alles zo gesimplificeerd? Je hebt het steeds over "jaartjes" en zo. Een flink bedrijf opbouwen waarbinnen je taken kunt gaan delegeren doe je niet in "een paar jaartjes".
Quote: Die Internet-bubbel is al gebarsten... Er zijn ontzettend veel producten die men toch eerst wil zien en voelen. Voor veel mensen is het ook een sociaal gebeuren.

Waar heb je dit vandaan???
Don't get me wrong, verkopen via Internet zullen absoluut nog groeien, maar de tijd dat "men" dacht dat alles in de nabije toekomst via Internet zal lopen is alweer een paar jaar voorbij. Tuurlijk, je parfum kopen via Internet is makkelijk, en misschien soms goedkoper, maar het kan alleen als je het produkt al kent. Jij als vrouw zou dat toch moeten herkennen. Kun jij het laten om Douglas binnen te stappen? H&M links laten liggen? Koop je je auto via Internet? Zou je je vlees bestellen via Internet of wil je het mooiste stukje uitzoeken? Het zijn maar wat voorbeelden die me zo tebinnenschieten.
De mensen krijgen juist steeds minder tijd doordat ze vaak met zijn tweeen werken en via internet kopen is dan heel erg gemakkelijk.
Dat heb ik ook niet ontkend! Wat ik zei was dat er een hele hoop producten zijn die zich niet echt lenen voor verkoop via Internet.
De meeste huisvrouwen en -mannen hebben een voorraadje staan hoor. Zodra je aan je laatste pak begint, koop je weer een paar nieuwe.
Yep, waarom? Omdat je toch brood en cola nodig had en je in de supermarkt begon te twijfelen of het wasmiddel al bijna op was... Of onder het motto "ik ben er nu toch"...
Er worden inderdaad nog steeds slechte wasmiddelen verkocht en ik spreek uit ervaring.
Ik sprak uit ervaring toen ik zei dat ik ze nog niet ben tegengekomen :)
Verder zullen de meeste huisvrouwen niet zomaar een scheut erin gooien, dat is meer iets voor de meeste (niet allemaal natuurlijk) mannen.
Beetje naief...?
Het gaat natuurlijk niet alleen om wasmiddel, dat was maar een voorbeeld. Als een vrouw bijv. dagcreme koopt en deze bevalt niet, dan zal ze maar wat blij zijn dat deze gewoon geretourneerd kan worden.
Tsja, zo kun je altijd wel een voorbeeld bedenken waarbij een klant denkt dat het wél de moeite is. Maar voor hoeveel producten gaat dat nu echt op? Hoeveel retourneren mensen nou werkelijk? Het is niet meer dan een extra worst die je klanten voorhoudt. Dat zal heus de verkopen wel stimuleren hoor, maar dat was het punt niet :)
Ik bedoel dus dat je met werken voor een bedrijf niet echt rijk zult worden (voor de meeste mensen is dit het streven),
Als je er sec naar kijkt: als je dat binnen een bedrijf niet kunt klaren, waarom zou je dan de capaciteiten hebben om dat op eigen kracht wel voor elkaar te krijgen? Wat ik bedoel is dat "rijk" (zoals je al zei, wanneer spreek je over "rijk"?) worden met name te maken heeft met zaken als ambitie, capaciteiten, mogelijkheden, omstandigheden en een snuifje mazzel. Als je al deze zaken NIET (... in je voordeel) hebt, zul je het niet redden binnen een bedrijf, maar al helemaal niet met een eigen zaak.
Klopt, hoe meer verantwoording, hoe meer je verdient. Maar je moet wel nog steeds verantwoording afdragen aan diegene die boven je staat en met een eigen bedrijf hoeft dat niet.
Dat ligt aan het type bedrijf dat je hebt. Zoals al gemeld hebben grote bedrijven te maken met RvC's, aandeelhouders enzovoorts. Ook relatief kleine bedrijven hebben dat al, denk aan personeelsverenigingen e.d. Bij kleine bedrijven ligt het uiteraard wat anders, maar ook daar zijn controlerende organisaties en bijvoorbeeld banken in geval van leningen.
Bij AMWAY hoeft dat ook niet. Niemand wordt verplicht om een minimum af te nemen of om minimaal zoveel mensen te benaderen of wat dan ook. Dat beslis je helemaal zelf.
Voor zover niet illusionair. Je moet bijvoorbeeld al minimaal een bepaalde omzet draaien om recht op uitkeringen te hebben. Het wordt niet opgelegd nee, dat is waar, maar wat heb je eraan als je dat niet haalt?
En net als bij een gewoon eigen bedrijf starten is je omzet afhankelijk van je inzet etc... Je moet natuurlijk wel eerst hard werken wil je iets bereiken.
Uiteraard. Gezien de magere resultaten van MLM en MLM'ers vraag ik me wel af hoe de verhoudingen liggen.
Je loopt inderdaad een risico dat je mislukt. En je hebt natuurlijk ook verkooptalent nodig. Maar ook volgens jouw is er dus wel een kans dat het wel lukt???
Het kan, alles kan. Ik kan ook de lotto winnen. Ik kan ook morgen overreden worden. Het probleem is meestal dat veel zaken zich niet binnen je invloedssfeer bevinden. Maar als je gehaaid bent, slim en minstens een tikkie egoistisch kan het wel lukken ja.
Als je een eigen bedrijf begint krijg je geen zekerheid op het gebied van inkomen, dat is normaal. Dat is het risico en daarom blijven de mensen bij een bedrijf werken als werknemer.
Dat is een feit.
Maar jullie hebben me nog steeds niet kunnen overtuigen dat het niet de moeite waard is. Volgens mij kan het systeem best aardig werken, maar misschien niet voor iedereen.
ZEKER NIET voor iedereen. Dat is nou net 1 van de problemen die ik met MLM heb: het wordt gebracht in een sfeer van "iedereen kan het".

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Je moet bijvoorbeeld al minimaal een bepaalde omzet draaien om recht op uitkeringen te hebben.
Serge........,
Je laat TELKENS wéér blijken wat een hu**er je bent, door je belachelijke aantijgingen terwijl je de meest elementaire regeltjes niet eens weet.....
wanneer stop je eens nonsens te verkopen... :(

Bij de mensen die het weten kunnen... (jullie dus NIET!) maak je je belachelijk.... :oops:

Nou de rest van het blabla-volk nog even corrigeren..... 8)

JvE :twisted:

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door jurrien »

JvE. Ik heb de stukjes van knippies met plezier gelezen en ook de opmerkingen van maarschalk /thunder /student26.Zowel knippies als de anderen gaan op een normale toon met elkaar om, En dan kom jij weer met je grote muil ,en maar blazen. Kan je nu niet zoals zo vaak beloofd wegblijven zodat de rest op een gewone toon met elkaar kunnen omgaan.
Jurrien
Er stond geen wegblijven , mar opr******n

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Quote:
Zodra je een eigen bedrijf opzet en het draait goed, dan kun je mensen aannemen en opleiden om taken van je over te nemen.

Dat is voor een enorme meerderheid niet meer dan een illusie, een waanbeeld over ondernemerschap. Los van het feit dat echte ondernemers hun zaak nooit en te nimmer zomaar zullen overlaten aan anderen, is er eerder sprake van een verschuiving van werkzaamheden. De "simpele" taken worden gedelegeerd, de ondernemer zelf gaat zich meestal richten op strategie, missie, tactieken, kortom zaken die met "visie" te maken hebben.
Je zegt toch precies hetzelfde, druiloor, alleen met andere woorden.....!
Is het ZOOOO moeilijk eens een keer iemand gelijk te geven.... :cry:
Zie je alles zo gesimplificeerd? Je hebt het steeds over "jaartjes" en zo. Een flink bedrijf opbouwen waarbinnen je taken kunt gaan delegeren doe je niet in "een paar jaartjes".
Jawel...., ZO simpel.... Niet voor economen, natuurlijk....!
Onderzoek, jongen.....
(Je weet wel..... Vooral NIET in die auto een testrit maken.......!
Erg slim.... :roll:
Tuurlijk, je parfum kopen via Internet is makkelijk, en misschien soms goedkoper, maar het kan alleen als je het produkt al kent. Jij als vrouw zou dat toch moeten herkennen.
Wat een gezwam toch van jullie......!
Zijn JULLIE daar dagelijks mee bezig dan....?
BEN je zelf iemand die die luchtjes presenteert op huisparties????
Waar bazelen jullie toch over....?
Ja natuurlijk...!
Tupperware stelt ook niks voor, en Avon ook niet....
Die horen ALLANG weg te zijn. Net als Amway.....
En wanneer jullie 25 jaar geleden tot jullie ''jaren van verstand'' waren gekomen hadden jullie hetzelfde gezegd.... :)
En over WEER 25 jaar zeggen jullie NOG hetzelfde..... :!:

Waar bemoeien jullie, stuk voor stuk blabla-economen, je toch mee?
Het gaat natuurlijk niet alleen om wasmiddel, dat was maar een voorbeeld. Als een vrouw bijv. dagcreme koopt en deze bevalt niet, dan zal ze maar wat blij zijn dat deze gewoon geretourneerd kan worden.

Tsja, zo kun je altijd wel een voorbeeld bedenken waarbij een klant denkt dat het wél de moeite is.
Ga je nou wéér voor een ander denken, en dan ook nog als vrouw..... :shock: SUPER!!!! Ben je nog blond ook, zeker..? :?
Maar voor hoeveel producten gaat dat nu echt op? Hoeveel retourneren mensen nou werkelijk? Het is niet meer dan een extra worst die je klanten voorhoudt. Dat zal heus de verkopen wel stimuleren hoor, maar dat was het punt niet
Heb je daar onderzoek naar gedaan dan.....?
Ooit naar een expeditiecentrum geweest om de retouren te controleren.....?
Je hebt GEEN idee waar je over praat...! :twisted:
maar wat heb je eraan als je dat niet haalt?

OEHHHHOEEEEWWWWWHHHHAAAAAA!!!!!!
Zwartkijker...... :lol:
Uiteraard. Gezien de magere resultaten van MLM en MLM'ers vraag ik me wel af hoe de verhoudingen liggen.
Dit ''onderzoek'' gelijktijdig met je andere onderzoek naar thuisparty's gedaan......? OEHHHHOEEEEWWWWWHHHHAAAAAA!!!!!!
Quote:
Je loopt inderdaad een risico dat je mislukt. En je hebt natuurlijk ook verkooptalent nodig. Maar ook volgens jouw is er dus wel een kans dat het wel lukt???

Het kan, alles kan. Ik kan ook de lotto winnen. Ik kan ook morgen overreden worden. Het probleem is meestal dat veel zaken zich niet binnen je invloedssfeer bevinden. Maar als je gehaaid bent, slim en minstens een tikkie egoistisch kan het wel lukken ja.

Nou..., dan kan jij het wel schudden..... :cry:
''Gehaaid en een tikkie egoistisch gaat je wel af...., maar ''slim''....? Nou..., niet echt! :lol:
Quote:
Als je een eigen bedrijf begint krijg je geen zekerheid op het gebied van inkomen, dat is normaal. Dat is het risico en daarom blijven de mensen bij een bedrijf werken als werknemer.


Dat is een feit.
Kletskoek. Smoesjes!
Dat je dood gaat en belasting betaalt..., DAT is zeker!!!

Zekerheid van een baan? Kletskoek.
Moet je vragen of je MAG overwerken...?
Als eigen baas bepaal je DAT je wil overwerken!!!!!!! (als JIJ dat nodig vind!)
Quote:
Maar jullie hebben me nog steeds niet kunnen overtuigen dat het niet de moeite waard is. Volgens mij kan het systeem best aardig werken, maar misschien niet voor iedereen.

ZEKER NIET voor iedereen. Dat is nou net 1 van de problemen die ik met MLM heb: het wordt gebracht in een sfeer van "iedereen kan het".
Juist!
Iedereen kan het!
Niet veel mensen ''durven'' het door blabla verhalen (helaas zijn er wel tillers tussen).
En niet veel mensen hebben er moeite voor over....
Ze kiezen voor de ''zekerheid van de narigheid'' :wink: .......

'' The punisher'', Jan v. E.

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door jurrien »

Zeker ook veel naar de films van Arnold Zwartzenegger gekeken jan ?
Je overschreeuwt volgens mij alleen jezelf.

Alarmpjes Jan! Hij gaat net zolang mee als zijn
zielige alarmsysteempjes .
Jurrien

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Nou...., vooruit..., nog éven dan....... :lol:
Dat is vervelend voor je, maar daarmee toon je niet aan dat een hoger inkomen ook hogere maandlasten betekent.
Heb je dus schijnbaar géén ervaring mee..... :P
Quote:
Ik bedoel dus dat je met werken voor een bedrijf niet echt rijk zult worden (voor de meeste mensen is dit het streven),

Opnieuw klopt dit niet, denk aan Lou Gerstner, Jack Welch en de hoogste baas van eBay. Het kan dus wel degelijk.
Nee, nee....., je bent in de war.......
Dat is de ''top'' van de piramide, weet je nog....!
Die de massa met mooie verhalen voorhouden dat we dat ALLEMAAL kunnen bereiken wanneer we maar ons best doen op school en ons 40 jr te pletter werken........
Je voorbereiden voor een baan en je dan door een paar uitzuigers leeg laten melken.... Fraaie toekomst...!

Of is het de schuld van MLM dat er nu zoveel mensen een schuldsanering in gaan?
Dat er ''armoede'' in Nederland is?

Zo..., nu de fraaie bewoordingen van Thunder, ons ''trekrotje''.....!

Eens ff kijken wat voor blabla....bla...bladie...bla, inderdaad..., blabla!

Verder moet ik Maarschalk gelijk geven en zal ook nog een duit in het zakje doen m.b.t tot onderstaande quote..
Natuurlijk..... :wink:
Mag ik u er op wijzen dat dit geenszins het geval is binnen MLM, u zit vast aan de weg die uw moederbedrijf vaart. Zij hebben die keuze vrijheid, zij bepalen voor u wat voor producten u kan aanbieden, zij bepalen wanneer er nieuwe producten komen, zij bepalen het budget voor R&D, zij bepalen voor u hoeveel de producten kosten en wat de marges daarop zijn.....Hoe kan u u zelf dan een ondernemer noemen? U hebt helemaal geen keuzes?! De enige keuze die u heeft is te bepalen aan wie u uw product afzet, u beheert dus een adressenlijstje....
Nou doe je dus je naam TOCH eer aan......
Wat een volume-gebral.......!!!!!
Eén voor één ff doornemen..... (Lijkt wel of ze hier hardsstike gek zijn....
Moet iedere keer WEER er op wijzen dat ze onzin kletsen..... :cry: )
zij bepalen voor u wat voor producten u kan aanbieden
In MIJN organisatie biedt IK aan wat IK wil.....!
zij bepalen voor u hoeveel de producten kosten en wat de marges daarop zijn.....
NIET dus.....!
Dat is zelfs verboden.......! Daar is Amway in 1978, geloof ik, zelfs voor veroordeeld..... :lol: (worden jullie nou niet str*ntziek van jezelf dat je steeds dezelfde nonsens blijft verkopen.... :roll: )
Quote:
Ik ben wel bezig met de vraag: hoe zal IK het aan gaan pakken. Want ik ben niet iemand die zich laat leiden door anderen, maar meer iemand die zijn eigen plan trekt en daarmee aan de gang gaat. Ik ben dus ook niet van plan om het precies hetzelfde te gaan doen als al die andere MLM-ers
Nou...., een flink aantal zou ik er toch WEL nadoen, als ik jou was....!
Of ga je 50 jaar ervaring NIET gebruiken.... :(
Dus u bent geen ondernemer, maar een marionette....Dit is uw keuze, daar bent u zelf verantwoordelijk voor. Maar ga niet lopen verkondigen dat u vrij bent, onafhankelijk en kan doen en laten wat u wilt....dit is namelijk geenzins het geval....

Vertel eens.....?
In jouw ogen ben je zelf dus een uitbuiter (bovenin de piramide, toch...) of een slaaf.... Een marionette!
Misschien was mijn woordkeuze niet goed...Ik zal het even toelichten.
U bent niet vrij om uw leverancier te kiezen, u zegt natuurlijk dan ik naar een ander MLM bedrijf, maar dan veranderd uw situatie niet, dit er zijde.
Ter zijde...., ter zijde....... :oops:
Misschien tekent u geen contract, maar de totale afhankelijkheid is er wel, uw leverancier heeft namelijk het alleen recht op de leverantie en is daarmee monopolist. Ik hoef u niet uit te leggen als ondernemer wat een monopolie positie betekent in een markt.....Maar voor de zekerheid toch nog even, een monopolist beheert in zijn eentje de totale markt en creeert daarmee een totale afhankelijkheid van de markt aan hem en de mogelijkheid de markt in zijn geheel te sturen....In dit geval bent u dat...Hoezo vrij zijn? Uw leverancier bepaald uw marktpositie.....dat is dus geen ondernemen, zoals ik al zei.

Of ziet u dat anders, mocht dat mogelijk zijn....

De gewoonlijke blablabladiebla dus......
Amway ''beheerst' dus de zeepmarkt.....?
Euphony ''beheerst'' de telefoniemarkt.....? Enz.?

Tokkie tokkie verhalen, zeg......

U kunt van mij de boom in....... :lol:

Prettige avond verder.... JvE
Masochisten..., verenigt u hier...... U bent ZO aan de beurt.... 8)
Achteraan sluiten..... Zweepjes genoeg.......! :wink:
U mag ZELF kiezen welk zweepje u wilt, de volgende maal....

jurrien
Berichten: 285
Lid geworden op: 16 jul 2004 21:25

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door jurrien »

Waarmee maar is bewezen dat als je wilt slagen in mlm , je net zo een groot bord voor je kop moet hebben als onze Jan. Op allerlei forums mensen die ook maar iets durven te zeggen over mlm dat hem niet bevalt, onderuit halen. JA inderdaad ik geloof dat type's als onze jan[brutaal/ onbeschoft/overal overheen walsen enz ]DAt zijn de mensen die bij mlm slagen. Het maakt ze helemaal niet uit, als ze maar hun zooi of andere te dure rommel kwijt raken.Jan , je bent een goed voorbeeld van de man die zijn mlm kan.
Jurrien

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Nou je hebt inderdaad een punt.
Voor veel mensen betekent een hoger inkomen dat ze meer gaan uitgeven en daardoor dus ook hogere maandlasten hebben.
Doch dit is je eigen keuze. Wat ik bedoelde te zeggen is dat een hoger inkomen niet hoeft te betekenen dat je dan ook hogere maandasten hebt.

Helaas sla je direct daarna de plank mis door te gaan verwijzen naar een piramide als ik op mensen duidt die rijk worden van gewoon werken. De stelling was niet of veel mensen het konden, maar of het mogelijk was. En dat blijkt zo te zijn.
Dat je hiermee de plank misslaat is nog tot daaraan toe. Maar dat je vervolgens de beofte van mlm-ers projecteert op deze mensen is weer typisch iets voor jou.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Jan, werkelijk waar, jij moet wel het domste figuur zijn dat ik ooit ben tegengekomen.
Je zegt toch precies hetzelfde, druiloor, alleen met andere woorden.....! Is het ZOOOO moeilijk eens een keer iemand gelijk te geven....
Er staat ZEKER NIET hetzelfde, verre van. Knippies beweerde dat je taken delegeert waardoor jij meer tijd overhoudt. Ik beweer daarentegen dat enkel het accent verschuift, en het dus een illusie is te denken dat je meer vrije tijd "krijgt". Volstrekte tegenstelling dus. LEZEN JAN.
Jawel...., ZO simpel.... Niet voor economen, natuurlijk....!
Onderzoek, jongen.....
Ok, dus JIJ hebt onderzoek gedaan, waaruit gebleken is dat laten we zeggen meer dan de helft van de ondernemers binnen een paar jaar zoveel taken delegeren, dat ze meer vrije tijd overhouden. Graag ontvang ik per mail je eindrapport. En nu niet met smoesjes komen.
Wat een gezwam toch van jullie......!
Zijn JULLIE daar dagelijks mee bezig dan....?
BEN je zelf iemand die die luchtjes presenteert op huisparties????
Waar bazelen jullie toch over....?
Heel simpel Jan, verschijnselen als dat mensen niet van eenheidsworst houden, dus een ander luchtje willen dan de buurvrouw, mensen niet van eentonigheid houden, dus ze willen steeds een ander luchtje, mensen bepaalde producten willen zien/voelen/ruiken/proberen (beetje op de pols). Die effecten zijn zo sterk dat een aantal producten moeilijker of in veel mindere mate via Internet verkocht kunnen worden. Maar goed, jij leeft natuurlijk in je eigen wereldje, waarin alles anders is dan in de echte wereld. Logisch dat je daar niets van begrijpt.
En wanneer jullie 25 jaar geleden tot jullie ''jaren van verstand'' waren gekomen hadden jullie hetzelfde gezegd....
En over WEER 25 jaar zeggen jullie NOG hetzelfde.....
In die zin lijken we wel MLM'ers, vind je niet? Die roepen ook al 60 jaar dat MLM het helemaal gaat maken... Het verschil is alleen dat de tegenstanders van MLM de laatste 60 jaar gelijk blijken te hebben.
Waar bemoeien jullie, stuk voor stuk blabla-economen, je toch mee?
Het is geen kwestie van bemoeien. Het is een discussieforum dat voor iedereen openstaat.
Ga je nou wéér voor een ander denken, en dan ook nog als vrouw..... SUPER!!!! Ben je nog blond ook, zeker..?
Donkerblond. Los daarvan is het niet voor een ander denken, maar beseffen hoe bepaalde dingen werken.
Heb je daar onderzoek naar gedaan dan.....?
Ooit naar een expeditiecentrum geweest om de retouren te controleren.....?
Je hebt GEEN idee waar je over praat...!
Ik heb inderdaad bij een expediteur gewerkt ;-)
Het gros van de retouren zijn producten waar daadwerkelijk iets mis mee is. Fabricagefouten e.d. Het zijn NIET producten waar de klant niet tevreden over is. Natuurlijk komt dat wel voor, maar dan hebben we het met name over duurzame goederen, en NIET over wasmiddelen en creme.
Nou..., dan kan jij het wel schudden.....
''Gehaaid en een tikkie egoistisch gaat je wel af...., maar ''slim''....? Nou..., niet echt!
Laten we daar nou niet over beginnen Jan, dat verlies je gegarandeerd.
Dat is een feit.

Kletskoek. Smoesjes!
Dat je dood gaat en belasting betaalt..., DAT is zeker!!!
Ook dat is een feit. Net als het feit dat de zekerheid bij het werken bij een baas stukken groter is dan bij het voor jezelf beginnen.
Zekerheid van een baan? Kletskoek.
Dat klopt, maar dat stond er dan ook niet. Je leest WEER zaken die er niet staan.
ZEKER NIET voor iedereen. Dat is nou net 1 van de problemen die ik met MLM heb: het wordt gebracht in een sfeer van "iedereen kan het".

Juist!
Iedereen kan het!
Dat is enorme l*lkoek, en dat weet je zelf ook. Je bent een vuile leugenaar als je dit mensen voor durft te houden.
zij bepalen voor u wat voor producten u kan aanbieden

In MIJN organisatie biedt IK aan wat IK wil.....!
Dat STAAT ER NIET JAN. Er staat dat het moederbedrijf bepaalt wat jij aan KUNT bieden.
Quote: zij bepalen voor u hoeveel de producten kosten en wat de marges daarop zijn.....

NIET dus.....!
Dat is zelfs verboden.......!
Wat een onzin. Denk jij dat MreneTelecom de tarieven per minuut zelf mag bepalen?!
Amway ''beheerst' dus de zeepmarkt.....?
Euphony ''beheerst'' de telefoniemarkt.....? Enz.?
DAT STAAT ER NIET JAN! Je leest het WEER verkeerd. Wat er bedoeld wordt is dat het moederbedrijf ten opzichte van de distributeurs die zich erbij hebben aangesloten een monopoliepostitie heeft. Er staat NIET dat de betreffende bedrijven op hun markt een monopolie hebben. LEER NOU EENS LEZEN.
Op allerlei forums mensen die ook maar iets durven te zeggen over mlm dat hem niet bevalt, onderuit halen.
Correctie: PROBEREN onderuit te halen. Het lukt hem namelijk nooit.

Jan, het spijt me, maar je bent werkelijk een enorme sukkel. Je pretendeert overal verstand van te hebben, maar je laat continu zien dat je geen enkel inzicht hebt en geen idee hebt hoe 1 en ander in de echte wereld werkt. Het is maar goed dat je verslaafd bent aan fora, als je dat niet had zou je waarschijnlijk zwaar depressief zijn.

De Nette Netwerker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 okt 2005 22:58

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door De Nette Netwerker »

Yeah right...

We rommelen lekker verder, zoekend naar de volgende aanleiding voor 'n kersvers potje schelden.

Het forum wordt tenminste nog door 5 Nederlanders en 1 Belg gebruikt.

Proficiat aan het blondje linksboven ook om dit schitterend internetjuweeltje staande te houden.

Iemant die nevernooinie schrijffautjes maak, werpe alvast de eerste steen...

En ja MS, je kan wel degelijk leven van MLM. Mijn eerste bericht hier dateert van 1,5 jaar terug, en mijn water en brood zijn nog altijd niet op ;)

Have a nice day anyway...

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Econometrist »

Juist!
Iedereen kan het!
Niet veel mensen ''durven'' het door blabla verhalen (helaas zijn er wel tillers tussen).
Oja, Jan? 'Kunnen' al die 3 miljoen IBO's het?
WAAROM DOEN ZE HET DAN NIET?????

Jan van Eechoud

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door Jan van Eechoud »

Wel wel.....

Even de boel op één hoop hoor.....!
Wil toch nog een béétje op tijd naar bed...... :lol:
Geplaatst op 07 Dec 2005 15:19 door Maarschalk
Nou je hebt inderdaad een punt.
Voor veel mensen betekent een hoger inkomen dat ze meer gaan uitgeven en daardoor dus ook hogere maandlasten hebben.
Doch dit is je eigen keuze. Wat ik bedoelde te zeggen is dat een hoger inkomen niet hoeft te betekenen dat je dan ook hogere maandasten hebt.
Hoeft niet.... Meestal wel......
Helaas sla je direct daarna de plank mis door te gaan verwijzen naar een piramide als ik op mensen duidt die rijk worden van gewoon werken. De stelling was niet of veel mensen het konden, maar of het mogelijk was. En dat blijkt zo te zijn.
Dat je hiermee de plank misslaat is nog tot daaraan toe. Maar dat je vervolgens de beofte van mlm-ers projecteert op deze mensen is weer typisch iets voor jou.
Nee, nee....
eerlijk blijven.....
Jullie piramide lijkt meer op een piramide, dan ONZE ''piramide''.....
Wil het wel een keer voor je uit tekenen.......

Dan nog het feit dat hoog in onze piramide, net zo vaak MINDER verdiend wordt dan ONDERAAN in onze piramide...., dit in tegenstelling tot JULLIE piramide..... waar bovenin (bijna) altijd MEER verdiend wordt.....(in verreweg de meeste gevallen) :!:

Zeg nu niet te gauw dat het niet waar is, want dat kost je een buil..... :oops:
Jan, werkelijk waar, jij moet wel het domste figuur zijn dat ik ooit ben tegengekomen.
Ja, ja......
Ok, dus JIJ hebt onderzoek gedaan, waaruit gebleken is dat laten we zeggen meer dan de helft van de ondernemers binnen een paar jaar zoveel taken delegeren, dat ze meer vrije tijd overhouden. Graag ontvang ik per mail je eindrapport. En nu niet met smoesjes komen.
Ik zie het zo.....
Ze dupliceren hun tijd.......
Zij werken 8 uur.... Personeel ook.
10 man personeel....., 10 x 8 uur + zichzelf..... Er wordt 80 uur gewerkt in zijn zaak..., of hij nu in het ziekenhuis ligt of op vakantie is....
Ik vind dat slim.... Everybody happy!!!! :lol: :lol: :lol:

Een MLM-er begint Parttime (doet zo goed als iedereen...) 10 uur / week.
Hij bouwt een organisatie van 100 man.....
Wordt gemiddeld 5 uur gewerkt door deze 100 man.
(Velen doen niets.... Velen doen wat... en sommigen doen ook 10 uur....!)
Hij komt in het ziekenhuis te liggen of op het strand.....?
Maakt niet uit... er wordt TOCH nog 500 uur in zijn zaak gewerkt....! :o
En DAT zou opeens NIET slim zijn...?
Ik vind het ERG slim....! :lol:
Heel simpel Jan, verschijnselen als dat mensen niet van eenheidsworst houden, dus een ander luchtje willen dan de buurvrouw, mensen niet van eentonigheid houden, dus ze willen steeds een ander luchtje, mensen bepaalde producten willen zien/voelen/ruiken/proberen (beetje op de pols). Die effecten zijn zo sterk dat een aantal producten moeilijker of in veel mindere mate via Internet verkocht kunnen worden. Maar goed, jij leeft natuurlijk in je eigen wereldje, waarin alles anders is dan in de echte wereld. Logisch dat je daar niets van begrijpt.
Praat voor JEZELF......!
In die zin lijken we wel MLM'ers, vind je niet? Die roepen ook al 60 jaar dat MLM het helemaal gaat maken... Het verschil is alleen dat de tegenstanders van MLM de laatste 60 jaar gelijk blijken te hebben.
Hoezo.... :?
Is de omzet niet steevast elk jaar omhoog gegaan....?????
Quote:
Waar bemoeien jullie, stuk voor stuk blabla-economen, je toch mee?

Het is geen kwestie van bemoeien. Het is een discussieforum dat voor iedereen openstaat.
Het fanatisme van de VOORstanders kan ik begrijpen....... :)
Maar het fanatisme van de TEGENstanders..... :?
Quote:
Heb je daar onderzoek naar gedaan dan.....?
Ooit naar een expeditiecentrum geweest om de retouren te controleren.....?
Je hebt GEEN idee waar je over praat...!


Ik heb inderdaad bij een expediteur gewerkt
Het gros van de retouren zijn producten waar daadwerkelijk iets mis mee is. Fabricagefouten e.d. Het zijn NIET producten waar de klant niet tevreden over is. Natuurlijk komt dat wel voor, maar dan hebben we het met name over duurzame goederen, en NIET over wasmiddelen en creme.
Erg humoristisch...... Knap antwoord.... En je MEENT het ook nog, hè :cry:
Ook dat is een feit. Net als het feit dat de zekerheid bij het werken bij een baas stukken groter is dan bij het voor jezelf beginnen.
Slaat nergens op....
geen mooier land om voor jezelf te beginnen dan Nederland...
Gaat het fout....? Ga je een uitkering halen.... 8)
Quote:
ZEKER NIET voor iedereen. Dat is nou net 1 van de problemen die ik met MLM heb: het wordt gebracht in een sfeer van "iedereen kan het".

Juist!
Iedereen kan het!
Staat!
Dat is enorme l*lkoek, en dat weet je zelf ook. Je bent een vuile leugenaar als je dit mensen voor durft te houden.
Dat vindt JIJ. Ik WEET dat iedereen het kan....., maar niet iedereen wil de prijs betalen.......
Toch is de prijs die je betalen moet voor ''middelmatigheid'' VEEL hoger!
zij bepalen voor u wat voor producten u kan aanbieden

>>>>In MIJN organisatie biedt IK aan wat IK wil.....!<<<<<<


Dat STAAT ER NIET JAN. Er staat dat het moederbedrijf bepaalt wat jij aan KUNT bieden.
Ik word MOE van jou...... :roll:
IK bepaal wat IK aan KAN bieden......
Quote: zij bepalen voor u hoeveel de producten kosten en wat de marges daarop zijn.....

NIET dus.....!
Dat is zelfs verboden.......!

Wat een onzin. Denk jij dat MreneTelecom de tarieven per minuut zelf mag bepalen?!
DAAR heb je gelijk in....., maar.......
Er is MLM en ''MLM''......
Zijn al talloze discussies over gevoerd op MLM prikbord....... :lol:
Quote:
Amway ''beheerst' dus de zeepmarkt.....?
Euphony ''beheerst'' de telefoniemarkt.....? Enz.?


DAT STAAT ER NIET JAN! Je leest het WEER verkeerd. Wat er bedoeld wordt is dat het moederbedrijf ten opzichte van de distributeurs die zich erbij hebben aangesloten een monopoliepostitie heeft. Er staat NIET dat de betreffende bedrijven op hun markt een monopolie hebben. LEER NOU EENS LEZEN.
Nee..., dus!
Quote:
Op allerlei forums mensen die ook maar iets durven te zeggen over mlm dat hem niet bevalt, onderuit halen.


Correctie: PROBEREN onderuit te halen. Het lukt hem namelijk nooit.
Nounounou.......? :lol: :twisted:
Jan, het spijt me, maar je bent werkelijk een enorme sukkel. Je pretendeert overal verstand van te hebben, maar je laat continu zien dat je geen enkel inzicht hebt en geen idee hebt hoe 1 en ander in de echte wereld werkt. Het is maar goed dat je verslaafd bent aan fora, als je dat niet had zou je waarschijnlijk zwaar depressief zijn.

Van sommigen klinkt dat als een compliment.... :wink:
Quote:
Juist!
Iedereen kan het!
Niet veel mensen ''durven'' het door blabla verhalen (helaas zijn er wel tillers tussen).

Oja, Jan? 'Kunnen' al die 3 miljoen IBO's het?
WAAROM DOEN ZE HET DAN NIET?????


Kanonnen....!

Ben je nou helemaal van lotje getikt........? :twisted:
Hoe vaak ga je dat nog vragen????? :? :? :? :? :? :?

ZE WILLEN DE PRIJS NIET BETALEN!!!!!!
De moeite er voor doen... na een dag hard werken op de fabriek....!

Ze kunnen de pijn niet verdragen dat etterb*kken van zwagers en zgn. vrienden hen de grond in proberen te stampen met opmerkingen als....:
---Doe nou maar gewoon..., dan doe je gek genoeg...!
---Als je voor een dubbetje geboren bent, wordt je NOOIT een kwartje!
---JIj kan dat niet!!!

En als jullie nu EINDELIJK toe willen geven dat er HELEMAAL geen mensen voor tienduizenden EURO's het schip in zijn gegaan..... waarom laten jullie de mensen, die het een poging waard vinden, niet in hun waarde....? :cry: :cry: :cry: :cry:

Prettige nacht...., Jan v. E.
(En ik WEIGER bedrijven waar het WEL mogelijk is voor duizenden euro's het schip in te gaan..... MLM te noemen.......!!! :evil: ) :lol: )

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: wij geven uitleg over wat mlm betekent en wat het is

Ongelezen bericht door student26 »

Komt ie wéér klappen halen, je leert ook niet snel he Jan?
Jullie piramide lijkt meer op een piramide, dan ONZE ''piramide''..... Wil het wel een keer voor je uit tekenen.......
Gaat het OOIT nog eens door die plaat heendringen dat het NIET om de VORM gaat? Ben bang van niet in het geval van Jan.
Dan nog het feit dat hoog in onze piramide, net zo vaak MINDER verdiend wordt dan ONDERAAN in onze piramide....,
Deze vind ik persoonlijk uitermate amusant eerlijk gezegd. Ik wilde al bewijs gaan vragen voor de stelling "net zo vaak", maar iedereen die een beetje goed leest ziet toch wel de problemen met deze uitspraak. Voor Jan, wetende dat ie niet zo goed kan lezen, zal ik het maar even toelichten:
"net zo vaak minder" -> dit geldt dus ALTIJD. Als we het over de top hebben, en we zien dat de 1 een ton verdiend, en de ander 99.999, dan verdient de laatste MINDER. Wat een boeiende conclusie, Jan. Hier krijg jij zeer waarschijnlijk de Nobelprijs voor, gaat ie toch aan mijn neus voorbij (oh nee, wacht, ik had daar al geen recht meer op omdat je mijn uitspraak destijds al niet begreep).
dit in tegenstelling tot JULLIE piramide..... waar bovenin (bijna) altijd MEER verdiend wordt.....(in verreweg de meeste gevallen)
En nog zo'n uitermate boeiende conclusie, je was op dreef zo midden in de nacht?! Je besefte natuurlijk ook meteen waardoor dat verschil veroorzaakt wordt, toch? Of moeten we dat voor de vijfde keer aan je uitleggen?
Ik zie het zo.....
Ik verwacht nog steeds een email met een eindrapport. Komt dat nog binnenkort?
Ze dupliceren hun tijd.......
Zij werken 8 uur.... Personeel ook.
10 man personeel....., 10 x 8 uur + zichzelf..... Er wordt 80 uur gewerkt in zijn zaak..., of hij nu in het ziekenhuis ligt of op vakantie is....
Dus als ie er WEL is, dan werkt ie kennelijk NIET... Overigens is er ook geen sprake van dupliceren, in een bedrijf met 10 man zijn verdelingen van de werkzaamheden. De verschillende werknemers richten hun inspanningen dus op een bepaald gebied. De ondernemer doet iets compleet anders; die gaat niet meer met z'n spullen langs de klant (soms wel, ik weet het, zucht), hij gaat zich bezighouden met vragen als wat wil ik met dit bedrijf bereiken, en hoe gaan we dat doen. Missie, strategie, tactiek, visie, dat soort zaken (ik val in herhaling). Ligt hij in het ziekenhuis, dan gaat het vaak bergafwaarts met het bedrijf trouwens.
Hij komt in het ziekenhuis te liggen of op het strand.....?
Maakt niet uit... er wordt TOCH nog 500 uur in zijn zaak gewerkt....!
En DAT zou opeens NIET slim zijn...?
Ik vind het ERG slim....!
Yep, heel slim, en ook erg egoistisch en lui. De ondernemer zou zijn neus ervoor ophalen.
Praat voor JEZELF......!
Bedankt dat je mijn stelling bewijst.
Hoezo....
Is de omzet niet steevast elk jaar omhoog gegaan....?????
Jazeker, van 0% naar 0,6% in 60 jaar, werkelijk DE methode van de toekomst. Met dit geweldige groeitempo kopen we over 10.000 jaar al onze spullen via MLM. Geweldig. Ik durf te wedden dat jij er dan bij bent? Ben persoonlijk bang dat IK het in ieder geval niet meer mee ga maken.
Erg humoristisch...... Knap antwoord.... En je MEENT het ook nog, hè
Tsja, eigen ervaring en logica he, 2 zaken die jij kennelijk niet hebt.
Dat vindt JIJ. Ik WEET dat iedereen het kan....., maar niet iedereen wil de prijs betalen.......
Waarom BEGINNEN ze er dan sowieso mee?

NIET iedereen kan het, heel simpel. Heeft te maken met bijvoorbeeld capaciteiten. JOU lukt het ook al niet eens, hoewel dat weinig mensen hier zal verbazen.
Dat STAAT ER NIET JAN. Er staat dat het moederbedrijf bepaalt wat jij aan KUNT bieden.

Ik word MOE van jou......
IK bepaal wat IK aan KAN bieden......
Nee, jij bepaalt WAT je aanbiedt. Of ben je nu ook al producent Amway geworden zonder dat ons te vertellen?
Wat een onzin. Denk jij dat MreneTelecom de tarieven per minuut zelf mag bepalen?!

DAAR heb je gelijk in....., maar.......
Maar, maar, niks te maar'en. Daar heb ik gelijk in *punt*.
Er is MLM en ''MLM''......
Ja, en er zijn idoten en idioten. En nu mag jij kiezen wat jij bent.
LEER NOU EENS LEZEN.

Nee..., dus!
Vandaar dat het met jou zo weinig wordt.
(En ik WEIGER bedrijven waar het WEL mogelijk is voor duizenden euro's het schip in te gaan..... MLM te noemen.......!!! ) )
Mooi, begin je dan eerst even met de hand in eigen Amway-boezem te steken?

Gesloten