Ik heb geïnformeerd waar ik moest informeren en inderdaad, het verandert niks.Moneyman schreef: ↑09 dec 2021 10:50Je begrijpt dat de meeste slachtoffers dat zullen zeggen? De indruk die je hier wekt, is in ieder geval een andere.
Los daarvan doe je niets met alles wat er je aangereikt wordt en blijf je in je eigen conclusies hangen. Dat is prima en je goed recht, maar misschien moet je dan gewoon stoppen met dit topic ermee te blijven vervuilen. Het verandert toch niets aan je standpunten.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)
-
moederslink
Waar kan ik deze meldingen vinden?Onkruid71 schreef: ↑08 dec 2021 20:56Maar PEM komt wel voor bij long covid. Er zijn overal over de wereld meldingen van gemaakt, van de crashes, na vaccinatie. Het is bekend, maar misschien nog niet onderzocht. Zolang niet onderzocht, durf ik het niet aan. Ik ben al bijna 24/7 bedlegerig.
Waarom hoor en lees ik er tot nu toe niets over? Over crashes na vaccinatie bij ME/CVS?
PEM = geen ziekte!
PEM = een symptoom!
Een erge terugval.
En natuurlijk komt dat bij Long-Covid dan ook voor , maar ook na zware operaties uiteraard.
Ik vind het verhaal verwarrend op deze manier :
Je hebt ME/CVS , ondervindt PEM , praat over crashes na vaccinatie , dan heb je het weer over Long-Covid.
Welk punt wil je nu precies maken?
-Dat je een reden hebt om je niet te laten vaccineren?
-Dat je het zwaar hebt met ME/CVS
-Dat je dus ook PEM hebt?
-Dat je geen heil ziet in cognitieve therapie?
-Dat je opmerkt dat er zo weinig gedaan wordt of geschreven wordt over de Long-Covid ellende?
Ik weet niet zo goed meer wat ik verder nog moet schrijven.
-
moederslink
Je hebt het steeds over PEM als zijnde een nog ergere ziekte na bv ME/CVS of Covid 19.Onkruid71 schreef: ↑08 dec 2021 21:22(...)
PEM zorgt t juist voor dat je niet uit die vicieuze cirkel komt, ik lig na inspanning, lees kleine inspanning minimaal een week plat.
Daarom wordt er ook gewaarschuwd bij behandeling van long COVID als deze patiënten PEM hebben geen CGT te adviseren en ze voorzichtig te zijn met GET.
PEM is een symptoom !
Een heel erge terugval.
En ja dat komt dus ook voor bij Long-Covid uiteraard.
En ook na zware operaties.
Je beschrijft steeds PEM als een vaststaande ziekte, maar het is dus een symptoom.
En cognitieve therapie kan wel degelijk een steun zijn. Het wordt ook niet echt, zoals jij zegt , afgeraden. Dat haal ik ook niet uit dat artikel overigens.
Je leert " nee " te zeggen, je grenzen te kennen én te bewaken én de weinige energie die je hebt goed te doseren en heel kleine stapjes te maken en ja dan weer een terugval , eerst 4 stapjes vooruit 3 stapjes achteruit, dan maar 3 stapjes vooruit en 1 stapje terug etc etc . Een heftig proces.
kuklos
vindt dit leuk
Dat is allemaal te vinden bij een patiëntengroep die hun ervaringen delen met vaccineren, dus positief en negatief.moederslink schreef: ↑09 dec 2021 11:40Waar kan ik deze meldingen vinden?Onkruid71 schreef: ↑08 dec 2021 20:56Maar PEM komt wel voor bij long covid. Er zijn overal over de wereld meldingen van gemaakt, van de crashes, na vaccinatie. Het is bekend, maar misschien nog niet onderzocht. Zolang niet onderzocht, durf ik het niet aan. Ik ben al bijna 24/7 bedlegerig.
Waarom hoor en lees ik er tot nu toe niets over? Over crashes na vaccinatie bij ME/CVS?
PEM = geen ziekte!
PEM = een symptoom!
Een erge terugval.
En natuurlijk komt dat bij Long-Covid dan ook voor , maar ook na zware operaties uiteraard.
Ik vind het verhaal verwarrend op deze manier :
Je hebt ME/CVS , ondervindt PEM , praat over crashes na vaccinatie , dan heb je het weer over Long-Covid.
Welk punt wil je nu precies maken?
-Dat je een reden hebt om je niet te laten vaccineren?
-Dat je het zwaar hebt met ME/CVS
-Dat je dus ook PEM hebt?
-Dat je geen heil ziet in cognitieve therapie?
-Dat je opmerkt dat er zo weinig gedaan wordt of geschreven wordt over de Long-Covid ellende?
Ik weet niet zo goed meer wat ik verder nog moet schrijven.
Sws CGT is voor ME patiënten zeker niet goed, dat is bewezen. Maar er is ook gezegd dat men daarmee voorzichtig moet zijn met long covid patiënten.
PEM komt bij zwaardere ME patiënten vaak voor, als ze iets te veel gedaan hebben. Bij long covid patiënten kan het ook met regelmaat voorkomen.
Niet bij alle patiënten.
Waar het mij om ging is dat er aangenomen wordt dat alle informatie meegenomen wordt bij de beslissingen van de demissionair regering, maar ik betwijfel dat omdat ik niks er over kan terug vinden. En ik heb het dan over op het lange termijn bekijken, dus ook dat er niet te veel long COVID patiënten komen, in dit geval ging het over langere kerstvakantie. Kinderen kunnen van besmetting, MIS-C oplopen maar ook long covid.
Dat is waar ik me druk om maak.
Mijn ziekte of dat ik me niet durf te vaccineren interesseert me niet zo.
Ik denk niet dat u bij de vergaderingen van de overheid met het medische team zit. Dus u weet niet wat er allemaal besproken wordt.
En NIET-vaccineren betekent niet dat patienten geen long-covid kunnen oplopen.
Of een andere afkorting.
En NIET-vaccineren betekent niet dat patienten geen long-covid kunnen oplopen.
Of een andere afkorting.
kuklos
, moederslink
en sjohie
vinden dit leuk
-
moederslink
MIS-C is net vd week aan tafel besproken. Waarom haal je dat er nu weer bij? Weer zo.n losse kreet!
En heb je een link naar die ' patiënten groep ' ?
En hoezo is bewezen dat cognitieve therapie niet goed is? Waar vind ik dat?
Je roept veel, een samengeraapte brij aan teksten. Er wordt van alles bijgehaald.
En om terug te komen op Long-Covid klachten , daar wordt enorm veel aandacht aan besteed.
Men is zich hier zeer van bewust.
Zullen we het bij Covid 19 en Long- Covid houden in dit topic?
Ik wens je sterkte met je ziek-zijn! Beterschap!
Je roept veel, een samengeraapte brij aan teksten. Er wordt van alles bijgehaald.
En om terug te komen op Long-Covid klachten , daar wordt enorm veel aandacht aan besteed.
Die snap ik niet maar vooruit. Gevaccineerd en niet gevaccineerden kunnen long COVID krijgen, alleen gevaccineerd minder snel, dat is wat de onderzoeken nu zeggen.
MiS-C is geen loze kreet, ik somde op wat ze van besmetting kunnen krijgen, ik noemde geen percentages of wat dan ook.moederslink schreef: ↑09 dec 2021 12:16MIS-C is net vd week aan tafel besproken. Waarom haal je dat er nu weer bij? Weer zo.n losse kreet!
Die groep is een besloten wereldwijde patiënten groep op Facebook.
CGT bedoelde ik GET (excuses daarvoor) dat dat bewezen slecht is, en CGT alleen als de patiënt denkt daar baat bij te hebben.
We zullen wel zien hoe het gaat lopen allemaal.
-
moederslink
Vandaag kon ik een afspraak plannen voor de booster.
Via DIGI-D ingelogd, eerst was het 22 dec, toen 5 januari en op een onhandige plaats om naartoe te reizen.
5 minuten later het wéér geprobeerd en jawel, nu kreeg ik meerdere keuzes te zien en wél op een handige plaats en ook nog eerder om naartoe te gaan. Ik word nu as zondag 12 december al verwacht
.
Het loont dus de moeite om het een aantal keren achter elkaar te proberen zodat er een handige plaats/tijd tevoorschijn kan komen.
Doe er je voordeel mee!
Via DIGI-D ingelogd, eerst was het 22 dec, toen 5 januari en op een onhandige plaats om naartoe te reizen.
5 minuten later het wéér geprobeerd en jawel, nu kreeg ik meerdere keuzes te zien en wél op een handige plaats en ook nog eerder om naartoe te gaan. Ik word nu as zondag 12 december al verwacht
Het loont dus de moeite om het een aantal keren achter elkaar te proberen zodat er een handige plaats/tijd tevoorschijn kan komen.
Doe er je voordeel mee!
kuklos
, Lady1234
, sjohie
, Erthanax
, Jablan
, Bob Schurkjens
, witte angora
en Meiklokje
vinden dit leuk
-
moederslink
Ook de booster maar ingepland. Gelukkig wordt er 15 december een plek geopend die aanzienlijk dichterbij is en makkelijker te bereiken.
moederslink
, Jablan
en witte angora
vinden dit leuk
Mijn vader belde, ~15m nadat zijn jaargang was "vrijgegeven", en kon diezelfde middag nog langskomen voor een prik.moederslink schreef: ↑09 dec 2021 12:56Vandaag kon ik een afspraak plannen voor de booster.
5 minuten later het wéér geprobeerd en jawel, nu kreeg ik meerdere keuzes te zien en wél op een handige plaats en ook nog eerder om naartoe te gaan. Ik word nu as zondag 12 december al verwacht.
Doe er je voordeel mee!![]()
Mijn moeder, nieuwer bouwjaar, belde gisteren ook meteen toen het kon, en die kan as vrijdag al langskomen voor een booster.
moederslink
en witte angora
vinden dit leuk
Vier goede berichten op rij, mooi. Is er ook keuze in wat je krijgt?
Deze week heeft de EMA een advies uitgebracht: liever verschillende merken dan alles met hetzelfde merk. In eerste instantie BionTech/Pfizer of Moderna na AstraZeneca of Janssen.
Deze week heeft de EMA een advies uitgebracht: liever verschillende merken dan alles met hetzelfde merk. In eerste instantie BionTech/Pfizer of Moderna na AstraZeneca of Janssen.
Nee, er is geen keuze. Pfizer of Moderna, meer smaken zijn er niet voor de boosterprik.
moederslink
vindt dit leuk
Je moet het maar willen.moederslink schreef: ↑09 dec 2021 12:56Vandaag kon ik een afspraak plannen voor de booster.
5 minuten later het wéér geprobeerd en jawel, nu kreeg ik meerdere keuzes te zien en wél op een handige plaats en ook nog eerder om naartoe te gaan. Ik word nu as zondag 12 december al verwacht.
By the way........laat je niet aansteken, zie ineens een andere kant van jou....
moederslink
vindt dit leuk
-
scharrelschipper
Las dat er vooralsnog geen meerderheid voor de vaccinatieplicht is,we gaan de goede kant op.reggie2 schreef: ↑09 dec 2021 17:55Je moet het maar willen.moederslink schreef: ↑09 dec 2021 12:56Vandaag kon ik een afspraak plannen voor de booster.
![]()
By the way........laat je niet aansteken, zie ineens een andere kant van jou....![]()
-
moederslink
Wist niet dat het mij zou gebeuren, maar ik merk nu ook zelfs bij mij , irritaties , over van alles.
4 overlijdens sinds eind oktober, bestellingen die verkeerd lopen of niet bezorgd worden, algehele moeheid , stress, dure energie , teveel rekeningen, betalingen die niet goed lopen , mensen die voor mn voeten lopen, geen afstand houden, geen mondkapjes enz enz .
Het is koud ook en dan nu dan toch maar een booster nemen....
K ****Corona
4 overlijdens sinds eind oktober, bestellingen die verkeerd lopen of niet bezorgd worden, algehele moeheid , stress, dure energie , teveel rekeningen, betalingen die niet goed lopen , mensen die voor mn voeten lopen, geen afstand houden, geen mondkapjes enz enz .
Het is koud ook en dan nu dan toch maar een booster nemen....
K ****Corona
Mensen met irritatie zie je veel.
Vond jouw reactie anders dan we van jou gewend zijn
moederslink
vindt dit leuk