LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
En dan nog zeggen dat ze alles legaal doen?
Grijze kentekens zijn niet voor het vervoer van personen.
Dus om grijs te gaan rijden omdat je een groot gezin hebt is niet volgens de regels.
Grijze kentekens zijn niet voor het vervoer van personen.
Dus om grijs te gaan rijden omdat je een groot gezin hebt is niet volgens de regels.
Joepie, goed gedaan regering, voet bij stuk houden en geen zwalkend beleid. Iedereen de *** en gewoon allemaal even veel belasting betalen, niet lopen zeuren als je er jarenlang van hebt geprofiteerd, nu heb je gewoon dikke pech, vooral die jongens met de PCHooft tractoren op grijs, gewoon dik betalen voor die vette grijze vak.
Sneu is het wel.
Heb er zelf 1 op geel en 1 op grijs.
Ik had er 2 op geel.
Door aankomende hoge kosten moest die 2e eruit. 2 auto's zijn niet te betalen ivm werk/gezin wel noodzakelijk.
(nu reistijd 25 minuten tov openbaar vervoer: 90 minuten)
In verband met gezin en werk, rijdt mijn vrouw de gele. ik de grijze.
Word zelf nu geconfronteerd met 55 euro per maand EXTRA kosten.
Had ik beter de oude 2de auto kunnen vervangen door een andere auto op geel.
En het lulligste van mijn verhaal? Rij hem vanaf juli 2004.
Dit voelt gelijk aan de verkeerde rij bij de kassa.
Laat maar zullen we zeggen. Daarnaast de ziekenkosten per 1 januari omhoog! Olé.
Gelijk maar de hypotheek aftrek afschaffen?
O jongens/dames: per 1 januari worden huizen opnieuw in waarde bepaald! Leuk voor de OZB-belasting. 2005 economisch herstel?
Nee verder afbraak!
Heb er zelf 1 op geel en 1 op grijs.
Ik had er 2 op geel.
Door aankomende hoge kosten moest die 2e eruit. 2 auto's zijn niet te betalen ivm werk/gezin wel noodzakelijk.
(nu reistijd 25 minuten tov openbaar vervoer: 90 minuten)
In verband met gezin en werk, rijdt mijn vrouw de gele. ik de grijze.
Word zelf nu geconfronteerd met 55 euro per maand EXTRA kosten.
Had ik beter de oude 2de auto kunnen vervangen door een andere auto op geel.
En het lulligste van mijn verhaal? Rij hem vanaf juli 2004.
Dit voelt gelijk aan de verkeerde rij bij de kassa.
Laat maar zullen we zeggen. Daarnaast de ziekenkosten per 1 januari omhoog! Olé.
Gelijk maar de hypotheek aftrek afschaffen?
O jongens/dames: per 1 januari worden huizen opnieuw in waarde bepaald! Leuk voor de OZB-belasting. 2005 economisch herstel?
Nee verder afbraak!
laten we maar gelijk doen; als we dan toch failliet gaan dan maar gelijk goedGelijk maar de hypotheek aftrek afschaffen?
[quote][/quote]Gast
Geplaatst op 18 Nov 2004 23:42 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
Joepie, goed gedaan regering, voet bij stuk houden en geen zwalkend beleid. Iedereen de *** en gewoon allemaal even veel belasting betalen, niet lopen zeuren als je er jarenlang van hebt geprofiteerd, nu heb je gewoon dikke pech, vooral die jongens met de PCHooft tractoren op grijs, gewoon dik betalen voor die vette grijze vak.
--------------------------------------
GAST, wees een held en gebruik a. je naam. b. je inlevingsvermogen tov je 170.000 medemensen.
Kijk eerst in de balk van je eigen oog, daarna naar de splinter van een ander mans oog.
Geplaatst op 18 Nov 2004 23:42 door Gast
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------
GAST, wees een held en gebruik a. je naam. b. je inlevingsvermogen tov je 170.000 medemensen.
Kijk eerst in de balk van je eigen oog, daarna naar de splinter van een ander mans oog.
Leuk he,
Heb een klein bedrijfje dus LEGAAL en ook waar het voor bedoeld was. (ben er niet op tegen hoor dat particulieren ook gebruik hebben gemaakt van deze regeling.....) Wil nu een andere auto kopen. Maar merk ineens dat mijn Astra Van geen euro meer waard is..... Wie gaat dit betalen. Krijg het idee dat de waarde vermindering hooger is dan de BPM die ik destijd niet heb hoeven betalen......
Regering BEDANKT WEER... JAmmer dat er nu geen verkiezingen zijn.
Heb een klein bedrijfje dus LEGAAL en ook waar het voor bedoeld was. (ben er niet op tegen hoor dat particulieren ook gebruik hebben gemaakt van deze regeling.....) Wil nu een andere auto kopen. Maar merk ineens dat mijn Astra Van geen euro meer waard is..... Wie gaat dit betalen. Krijg het idee dat de waarde vermindering hooger is dan de BPM die ik destijd niet heb hoeven betalen......
Regering BEDANKT WEER... JAmmer dat er nu geen verkiezingen zijn.
Persoonlijk sta ik niet afwijzend tegenover het voorstel om de regeling aan te scherpen. Waar ik moeite mee heb is dij wijze waarop zonder aanziens des persoons deze regeling wordt doorgevoerd zonder daar een fatsoenlijke overgangsregeling aan te bieden.
Ik heb zelf een Renault Trafic aangeschaft, die, vanwege een meervoudig gehandicapte zoon, aangepast zou worden voor rolstoelgebruik.
Op de dag dat deze aanpassing zou plaatsvinden overleed mijn zoon.
Nu zit ik dus met een bus die ik nooit onder normale omstandigheden aangeschaft zou hebben, maar die ik nu moeilijk kan verkopen en waar ik een enorm bedrag aan wegenbelasting moet gaan betalen.
Ik heb zelf een Renault Trafic aangeschaft, die, vanwege een meervoudig gehandicapte zoon, aangepast zou worden voor rolstoelgebruik.
Op de dag dat deze aanpassing zou plaatsvinden overleed mijn zoon.
Nu zit ik dus met een bus die ik nooit onder normale omstandigheden aangeschaft zou hebben, maar die ik nu moeilijk kan verkopen en waar ik een enorm bedrag aan wegenbelasting moet gaan betalen.
Ik rijd nu al 2 jaar een opel combo als 2e auto omdat het mij 2 uur reistijd scheelt tov openbaar vervoer. De enkele reisafstand naar mijn werk is 46 km vandaar dat dieselen voordelig is. Door een bewuste keuze te maken voor een bestelwagen (geen leuke sportieve auto, mag er met max 2 personen in rijden) bespaar ik daarmee wegenbelasting.
Nu het kabinet dit per 1-1-2005 gaat afschaffen valt daarmee het voordeel weg, maar het is niet zo dat ik nu ineens met meer dan 2 personen in mijn auto mag zitten, het ineens een leuke sportieve auto is en bovendien te verkopen is hij alleen nog door een fors verlies te nemen.
Ik heb op http://www.belastingdienst.nl/mrb/5a585de.htm nog even nagekeken wat ik nu meer moet gaan betalen: 160.- ipv 31.- per kwartaal. Dat is fors. Bovendien heb ik van hun site nog even geqoute wat een grijs kenteken is (zie hieronder). Dit om te laten zien dat het helemaal geen oneigenlijk gebruik is maar gewoon volgens de 'regels' van het grijze kenteken een auto kopen en gebruiken.
Nu het kabinet dit per 1-1-2005 gaat afschaffen valt daarmee het voordeel weg, maar het is niet zo dat ik nu ineens met meer dan 2 personen in mijn auto mag zitten, het ineens een leuke sportieve auto is en bovendien te verkopen is hij alleen nog door een fors verlies te nemen.
Ik heb op http://www.belastingdienst.nl/mrb/5a585de.htm nog even nagekeken wat ik nu meer moet gaan betalen: 160.- ipv 31.- per kwartaal. Dat is fors. Bovendien heb ik van hun site nog even geqoute wat een grijs kenteken is (zie hieronder). Dit om te laten zien dat het helemaal geen oneigenlijk gebruik is maar gewoon volgens de 'regels' van het grijze kenteken een auto kopen en gebruiken.
Bestelauto met verhoogd dak (combi's, kleine bestelauto's en dergelijke)
Een bestelauto met verhoogd dak moet voldoen aan de volgende eisen:
dak laadruimte: ten minste 25 cm hoger dan het hoogste gedeelte van de portieropening van de bestuurderszitplaats over een breedte van minimaal 20 cm;
zijruiten: één zijruit aan de rechterzijde van de laadruimte is toegestaan ongeacht de grootte ervan;
laadruimte: ten minste 125 cm lang en ten minste 98 cm hoog over een breedte van ten minste 20 cm;
tussenschot: direct achter de bestuurderszitplaats en ten minste 30 cm hoog over de volle breedte van de cabine.
Op welke partij zou je dan stemmen? Volgens mij zijn zo ongeveer ALLE partijen er voorstander van dat grijs kenteken voor particulieren wordt afgeschaft. Dus wat zouden verkiezingen voor nut hebben?Regering BEDANKT WEER... JAmmer dat er nu geen verkiezingen zijn.
In diverse postings wordt gebruld dat grijskenteken auto´s door de regeringsmaatregel ineens onverkoopbaar zijn. Niets is minder waar want busjes met dubbele cabine zijn zeer gewild in Oost Europa.
Ik zoek al enige tijd enige busjes met dubbele cabine voor Roemenië. Maar als je hoort wat verkopers voor zo´n busje durven te vragen dan rijzen de haren je ter berge. Misschien dat bij hen nu het redelijkheidsgevoel weer terugkomt.
Ik zoek al enige tijd enige busjes met dubbele cabine voor Roemenië. Maar als je hoort wat verkopers voor zo´n busje durven te vragen dan rijzen de haren je ter berge. Misschien dat bij hen nu het redelijkheidsgevoel weer terugkomt.
aan joop-ko
wil je ook mijn opel astra" van" kopen???
heb er in maart nog 6750 € voor betaald!!!!!
p.s.
geen dubbele cabine en kan niet eens omgebouwt worden naar een geel kenteken.
geen achterdeuren, vlakke laadvloer, geen mogelijkheid tot plaatsen van zijruiten.
wat zal deze auto nu nog waard zijn denk je?
deze auto zou onder normale omstandigheden toch nog wel zo'n 6000€ waard geweest zijn . maar nu ??????
misschien nog te verkopen aan de sloop voor de onderdelen.
wil je ook mijn opel astra" van" kopen???
heb er in maart nog 6750 € voor betaald!!!!!
p.s.
geen dubbele cabine en kan niet eens omgebouwt worden naar een geel kenteken.
geen achterdeuren, vlakke laadvloer, geen mogelijkheid tot plaatsen van zijruiten.
deze auto zou onder normale omstandigheden toch nog wel zo'n 6000€ waard geweest zijn . maar nu ??????
misschien nog te verkopen aan de sloop voor de onderdelen.
.Wat wil het kabinet bereiken met deze verandering?
Een aantal jaren geleden zijn alle 4x4 bezitters op heel hoge onkosten gejaagd, omdat de auto's omgebouwd moesten worden om op grijs kenteken te mogen rijden. Deze ombouwing heeft de auto er niet mooier op gemaakt.
Nu draait het erop uit dat we de volle mep moeten gaan betalen voor een vernachelde auto waar je maar met z'n tweeen in kan. Betaalt de overheid alle 4x4 bezitters de hoge onkosten terug voor het terugbrengen in de oorspronkelijke uitvoering met een normaal dak en achterbank?????? Bovendien zijn deze auto's voor de handel straks niets meer waard, maar daaraan wordt niet gedacht. Al 4 jaar heb ik veel profijt van mijn 4x4 o.a. voor het trekken van een 2-paards trailer. Wat voor auto moet ik dan aanschaffen die een trailer kan en mag trekken? Een iedere andere auto is hiervoor niet geschikt en trek je kapot. De autohandel wordt door deze frats totaal kapot gemaakt. Bovendien moeten we al zoveel betalen, hoe lang gaat dit nog door: totdat we allemaal failliet zijn en Nederland zijn uitgepest??????????
Het kabinet meot zich bezinnen en de afschaffing afblazen
Helemaal mee eens. Ook ik ben een hobbymatige ruiter en ben voor mijn lessen, af en toe een wedstrijdje en, bij noodgevallen, voor een bezoek aan de veearts aangewezen op een 4x4.
Het is gewoon een dure hobby zullen dan sommigen hier gaan opperen, ja dat is het inderdaad.
Maar nu kan ik me mijn hobby op een normaal salaris nog net veroorloven. Als ik er straks mijn auto van armoe uit moet doen is ook het uit oefenen van mijn hobby verleden tijd. Ieder pleziertje wat je nog kunt betalen wordt je door deze jan doedels daar in Den Haag afgepakt. Je mag tegenwoordig zelfs geen hobby meer hebben.
Verder wordt er alleen gesproken over gehandicapten die gedupeerd zijn en worden gecompenseerd. Nou ik hoorde van morgen dat dat ook echt een vetpot gaat worden, ja ja de regering heeft er over na gedacht.... Het gaat dus alleen op voor mensen met een aangepaste auto. Dus heb je een busje zodat je je rolstoel kunt vervoeren... vergeet het maar je valt niet over de regeling!
Het gaat daar in Den Haag alleen nog maar om geld geld geld en nog meer geld. Menselijkheid is er totaal niet bij.
Bij welke garage ruil jij je auto in? Daar wil ik ook wel zaken mee doen...heb er in maart nog 6750 € voor betaald!!!!!
Als een auto net op naam is gezet is er al meer dan € 1000 vanaf, dus jij denkt na ruim een 1/2 jaar maar € 750 waardeverlies te hebben?
En grijskenteken auto's zijn altijd al minder waardevast geweest.
Dromer
Een eigen paard was wel erg boven je stand als je het zou moeten opgeven door deze maatregel.Je mag tegenwoordig zelfs geen hobby meer hebben
Je golft zeker ook? Wie subsidieert je daarbij?
Als we dadelijk onder armoede gaan zetten: "Iemand die het vervoer van zijn eigen paard niet kan bekostigen", dan is het gezond verstand wel verdampt.
Bah bah wat een flauwe opmerking. Wat hebben mijn paarden nou met boven de stand en en met golf te maken.
Je moet trouwens eens leren lezen. Er staat toch duidelijk normaal salaris of moet ik het voor je uitspellen??????
Als je voor je auto plots 4 keer zo veel moet gaan betalen hakt er dat behoorlijk in.
Blijkbaar heb jij geld genoeg om en een leuke hobby en een dure bak te kunnen rijden.
Dat is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd
Jij bent vast zo'n jaloers persoon die niet kan uitstaan dat iemand een leuke hobby heeft.
Je moet trouwens eens leren lezen. Er staat toch duidelijk normaal salaris of moet ik het voor je uitspellen??????
Als je voor je auto plots 4 keer zo veel moet gaan betalen hakt er dat behoorlijk in.
Blijkbaar heb jij geld genoeg om en een leuke hobby en een dure bak te kunnen rijden.
Dat is nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd
Jij bent vast zo'n jaloers persoon die niet kan uitstaan dat iemand een leuke hobby heeft.
Kan mijn bericht niet meer aanpassen zie ik dus maar een extra post er bij.
Bij jou (gast zonder naam)is dat verstand zeker al lang totaal verschrompelt. Jee wat een onbenullige opmerkingen zeg. Kom eens met iets doordachts.
O laat ook maar dat lukt natuurlijk niet als je niet in staat bent je te verplaatsen in de situatie van een ander en je alleen domme opmerkingen kunt maken dan kun je al helemaal niks constructiefs bedenken.
Selectief lezen kun je wel heel goed blijkbaar want je zoomt alleen maar in op mijn huisdieren. Je weet niks terug als het gaat om gehandicapten zonder aangepaste auto.
Bij jou (gast zonder naam)is dat verstand zeker al lang totaal verschrompelt. Jee wat een onbenullige opmerkingen zeg. Kom eens met iets doordachts.
O laat ook maar dat lukt natuurlijk niet als je niet in staat bent je te verplaatsen in de situatie van een ander en je alleen domme opmerkingen kunt maken dan kun je al helemaal niks constructiefs bedenken.
Selectief lezen kun je wel heel goed blijkbaar want je zoomt alleen maar in op mijn huisdieren. Je weet niks terug als het gaat om gehandicapten zonder aangepaste auto.
westernruiter
niet op reageren op die stumpers.
niet op reageren op die stumpers.
Dus wanneer je het met de overheid eens bent dat een verkeerde groep gebruik maakt van het grijze kenteken ben je een stumper...
Rare gedachtegang toch van die onterechte grijsrijders.....
Rare gedachtegang toch van die onterechte grijsrijders.....
gast.
dit heeft niks met de overheid te maken
dit is op de man(of vrouw) afspelen
Een eigen paard was wel erg boven je stand als je het zou moeten opgeven door deze maatregel.
Als we dadelijk onder armoede gaan zetten: "Iemand die het vervoer van zijn eigen paard niet kan bekostigen", dan is het gezond verstand wel verdampt..
ik heb ook een hobby kost veel geld.
die 550% zal toch ergens vandaan gehaald moeten worden
dus dit heeft niets met paarden en hobby s te maken
dit noem ik de persoon aanvallen.
ps reageer niet meer op gast.
dit heeft niks met de overheid te maken
dit is op de man(of vrouw) afspelen
Een eigen paard was wel erg boven je stand als je het zou moeten opgeven door deze maatregel.
Als we dadelijk onder armoede gaan zetten: "Iemand die het vervoer van zijn eigen paard niet kan bekostigen", dan is het gezond verstand wel verdampt..
ik heb ook een hobby kost veel geld.
die 550% zal toch ergens vandaan gehaald moeten worden
dus dit heeft niets met paarden en hobby s te maken
dit noem ik de persoon aanvallen.
ps reageer niet meer op gast.