LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 2

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
alfatrion

Re: Feedback op het Forum - deel 2

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:Leuke redenatie, maar daarmee ontkracht je niet mijn opmerking. Het feit dat in één topic de TS 'actief' blijft zegt niks over alle andere topicstarters. Dat er niet onderbouwd kan worden waarom alle andere wegblijven maakt niet dat ze zo blij zijn met alle hulp die geboden wordt, of dat ze er zoveel aan hebben.
Dat veel TSen wegblijven is een feit. Vervolgens worden er redenen verzonnen waarom ze zouden wegblijven.
witte angora schreef:Intussen blijkt (ik heb dat hele topic niet eens gelezen) dat de betreffende topicstarter met de gegeven antwoorden dus weinig gaat doen. Dan kun je toch niet stellen dat alle geboden informatie zo waardevol is.
Natuurlijk is die informatie wel zinvol. TS wilde weten wat hij kon doen en op die vraag heeft hij antwoord gekregen. Dat hij uit eindelijk heeft besloten om hier geen gevolg aan te geven maakt de geboden informatie niet waardeloos.
witte angora schreef:Als je zijn mening al als representatief zou willen beschouwen, dan geeft dat juist zeer te denken over de andere topics, waarvan, weliswaar niet onderbouwd, gesteld wordt dat de topicstarters niet terug komen omdat ze geen zin hebben in al die pagina's discussies....
Ik ben er helemaal niet op uit om deze TS als representatief te beschouwen. Je stelt dat er een probleem is, maar je hebt geen feiten om die mening mee te onderbouwen en je hebt geen verklaring voor het feit dat sommigen wel actief blijven. Als er problemen zijn, dan kunnen die aangepakt worden, maar laten we die problemen niet verzinnen.
witte angora schreef:Maar wat er nu precies staat te gebeuren weet niemand. Overigens kon die discussie ook heel simpel worden samengevat met het advies: ga naar het Juridisch Loket. Veel meer als dat was niet nodig.j Nota bene heeft de TS op pagina 2 al aangegeven naar het Juridisch Loket te gaan, vervolgens gaat de discussie nog 8 pagina's door.
Dat TS op pagina 2 het advies heeft gekregen om naar het Juridische Loket te gaan, maakt niet dat de forumleden daarna hun mond zouden moeten houden. Ik zie eerlijk gezegd meer kwaad om iedere keer een nieuwe topic te moeten aanmaken, omdat ik verwacht dat er dan niet meer op het oorspronkelijke topic wordt gereageerd en je dus in plaats van een topic twee topics over hetzelfde onderwerp.

ClaimConcept

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

Eens met @alfatrion. En MM
Moneyman schreef:Laten we stoppen met van alles invullen over het al dan niet acteren van TS-en. Dat heeft totaal geen nut.

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

Overigens kan met gemak gesteld worden dat een hoop TS-ers niet terugkeren naar topics met de simpele reden dat ze gewoon niet terugkeren. Daar hoeft dan ook geen achterliggende ongefundeerde gedachte achter gezocht te worden.

Immers komen die TS-ers na het plaatsen van het topic helemaal niet meer online (zichtbaar door op het account te klikken) en zullen de topics dan zeer vermoedelijk ook niet meer lezen. De reden zal gissen blijven.

Mijn voorstel de TS standaard een e-mail te sturen bij plaatsing van reacties door andere forumleden zal er vermoedelijk voor zorgen dat meer TS-ers terugkeren naar hun gemaakte topics.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

JvandeW schreef:Overigens kan met gemak gesteld worden dat een hoop TS-ers niet terugkeren naar topics met de simpele reden dat ze gewoon niet terugkeren. Daar hoeft dan ook geen achterliggende ongefundeerde gedachte achter gezocht te worden.

Immers komen die TS-ers na het plaatsen van het topic helemaal niet meer online (zichtbaar door op het account te klikken) en zullen de topics dan zeer vermoedelijk ook niet meer lezen. De reden zal gissen blijven.
Natuurlijk kan een TS wel de reacties lezen zonder ingelogd te zijn. De manier waarop er gereageerd wordt, kan voor sommigen misschien al aanleiding zijn helemaal niet meer in te loggen en te reageren.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

.
Laatst gewijzigd door scontra op 01 jul 2018 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze

scontra schreef:
Student90 schreef: Wie weet hoeveel TSen in werkelijkheid de oplossingen die hier aangedragen worden in de praktijk toepassen en hier gewoon niks terugkoppelen.

Naar mijn idee zijn er veel topic starters die niet eens door hebben dat hun vraag op een openbaar forum verschijnt, maar veronderstellen dat zij hun vraag/klacht bij de redactie van Tros-Radar deponeren, vandaar dat zij hier niet reageren.
Zij zitten, al tenen krommend, te wachten tot zij netjes per e.mail een reactie van de redactie van Tros-Radar krijgen, terwijl deze beoogde reactie nooit en te nimmer komt.
Dat zou toch wel heel vreemd zijn. Je moet tenslotte toch eerst een account aanmaken om hier een nieuw topic te kunnen openen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zijn er inderdaad verschillenden, als je de OP's leest, die denken dat ze met het forum de redactie benaderen. Soms geven ze zelfs expliciet aan dat ze willen dat Radar er aandacht aan besteed aan het programma. Dat geeft te denken.

Is de site wel duidelijk genoeg voor deze mensen? En wat is de insteek van de redactie precies ten aanzien van deze groep?

Het forum is mede opgezet om aan onderwerpen voor de uitzending te komen. Is het de bedoeling dat iedereen die met een 'probleem' zit gewoon een topic opent, waarna de redactie er wel of niet iets mee gaat doen? Of is het ook mogelijk dat mensen de redactie rechtstreeks benaderen?

Stel dat sommige mensen hun probleem alleen posten om in de uitzending te kunnen komen, dan kunnen wij discussiëren tot het forum een ons weegt, maar de topicstarter wacht op een uitnodiging...

Het zou zomaar kunnen dat vraag/verwachting (van de topicstarter) en antwoord (van de vaste kern) hemelsbreed uit elkaar liggen.

witte angora

fonsflons schreef:Ik vraag bij de gamma om een boutje en het personeel gaat 3 uur met elkaar in discussie of ik een linksomdraaiend danwel rechtsomdraaiend moertje erbij nodig heb. Dan loop ik weg en ga naar de praxis.
In het verleden heb ik wel eens geprobeerd iemand wijs te maken dat ik op zoek was naar een linksdraaiende schroevendraaier om iets aan de auto te repareren. Met als uitleg dat dit speciale schroevendraaiers waren voor linkshandigen, dat voor hen de bouten ook een andere schroefdraad hadden.

Zowel die knul als zijn vader stonden toch even te :shock: denken... :lol: :lol:

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gezien de inhoud van alle reacties van afgelopen 24 uren ga ik mijn zelf gegeven Ban verlengen tot 48 uren!

En de printer, met zwarte draden mag die een Loden Leeuw voor mijn maken.....

arvandongen

Ongelezen bericht door arvandongen »

Aan iedereen die vandaag discussieerde over het wegblijven van TS in de topic 123printer wegens de lengte van het topic:
TS had vandaag alweer een bericht geplaatst in het topic. Om 2 uur 's ochtends. (Oeps).

Feedback aan de forumleden:
(Vul zelf maar in. Ik keur alles goed, als het maar te maken heeft met feitenmateriaal zoeken.)

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

.
Laatst gewijzigd door scontra op 01 jul 2018 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Gamma & Karwei maar Praxis... die niet.
Ga wel naar Hornbach of Formido.....

Maar volgens mij heeft de bouwmarkt niets met de Feedback te maken op dit Forum!
Weer lekker of topic of was de bier bij Lidl in aanbieding en nu uitverkocht?
Daar lijkt het wel sterk op gezien sommige antwoorden van afgelopen 48 uren!

witte angora

Uit dat printertopic:
Daidalos schreef:Verder wil ik jullie allen bedanken voor jullie bijdrage en het meedenken. Uit de lengte van de "draad" blijkt inmiddels wel dat het onderwerp leeft en wel omdat het een "grijs" juridisch gebied is. Toch ga ik dit conflict niet op de spits drijven en honderden euro's aan proceskosten uitgeven voor een printer van € 117,50. Anderzijds zijn er mensen die zeggen: Maar het gaat toch om het principe? Inderdaad, als je niet op een paar honderd euro hoeft te kijken kan je je principes veroorloven; maar ik ben niet rijk en heb geen rechtsbijstandverzekering. Dat is de gewone, nuchtere waarheid.
Hoewel ik niet in dit topic gereageerd heb, is dit toch zo ongeveer het advies dat ik gegeven zou hebben. Het is leuk om juridisch 'gelijk' en allerlei rechten te hebben, maar met een beetje gezond boerenverstand weet je gewoon dat je voor dit soort bedragen niet moet procederen. Je kunt het bij het bedrijf nog een keertje proberen, reageren ze niet, dan zijn ze een klant kwijt, en verder houdt het gewoon op.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Feedbackpunt: maak de forumregels explicieter, in die zin dat de wettelijk verplichte bronvermelding erin geïncorporeerd wordt. Dat scheelt discussies als in dit topic:
viewtopic.php?f=69&t=185759&p=2580857#p2580857

alfatrion

witte angora schreef:Er zijn er inderdaad verschillenden, als je de OP's leest, die denken dat ze met het forum de redactie benaderen. Soms geven ze zelfs expliciet aan dat ze willen dat Radar er aandacht aan besteed aan het programma. Dat geeft te denken.
Daar zou je iets aan kunnen doen door in het registratieformulier een disclaimer op te nemen.
witte angora schreef:Stel dat sommige mensen hun probleem alleen posten om in de uitzending te kunnen komen, dan kunnen wij discussiëren tot het forum een ons weegt, maar de topicstarter wacht op een uitnodiging...
In dat geval zou je verwachten dat TS op enige moment weer online komt een vraag waar de uitnodiging blijft, maar dat gebeurt niet.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Moneyman schreef:Feedbackpunt: maak de forumregels explicieter, in die zin dat de wettelijk verplichte bronvermelding erin geïncorporeerd wordt. Dat scheelt discussies als in dit topic:
viewtopic.php?f=69&t=185759&p=2580857#p2580857
Maak van radar een rechtenforum waar vervolgens ook geen hond meer te vinden is.

alfatrion

crazyme schreef:Maak van radar een rechtenforum waar vervolgens ook geen hond meer te vinden is.
Kijk dat vind ik nu een top plan. Discussies op rechtenforum.nl zijn een stukkorter, dan hier bij Radar. Dit komt doordat er niet zoveel onzin verspreid. Door het combineren van de deskundige antwoorden van rechtenforum.nl en de aantrekkingskracht van Radar worden er meer consument echt geholpen en niet met een kluitje in het riet gestuurd, doordat persoon A aangeeft dat de consument in de praktijk toch altijd aan kortste eind trekt, B een onzinnig juridisch standpunt inneemt, C een juridisch verantwoord advies geeft en het standpunt van B weerlegt, D een discussie start over hoe TSen door de juridische discussies niet meer komen, E het met D oneens is en denkt dat dit door de lengte van het bericht, F wijst op taalfouten van anderen en G spitsvondig op een geheel nieuw verzonnen probleem komt, dat in de Feedback topic nog niet eerder is besproken.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:
crazyme schreef:Maak van radar een rechtenforum waar vervolgens ook geen hond meer te vinden is.
Kijk dat vind ik nu een top plan. Discussies op rechtenforum.nl zijn een stukkorter, dan hier bij Radar. Dit komt doordat er niet zoveel onzin verspreid. Door het combineren van de deskundige antwoorden van rechtenforum.nl en de aantrekkingskracht van Radar worden er meer consument echt geholpen en niet met een kluitje in het riet gestuurd, doordat persoon A aangeeft dat de consument in de praktijk toch altijd aan kortste eind trekt, B een onzinnig juridisch standpunt inneemt, C een juridisch verantwoord advies geeft en het standpunt van B weerlegt, D een discussie start over hoe TSen door de juridische discussies niet meer komen, E het met D oneens is en denkt dat dit door de lengte van het bericht, F wijst op taalfouten van anderen en G spitsvondig op een geheel nieuw verzonnen probleem komt, dat in de Feedback topic nog niet eerder is besproken.
Hernoem het rechtenforum naar het tros radar forum en hef er een op...
Of nee nog beter, ga gewoon naar het rechtenforum als je dat zo mooi vindt...
Probleem opgelost

Lowieze

alfatrion schreef:
En u bent persoon C en de rest van de forummers zijn de andere personen?

alfatrion

Ik acht het niet gepast om me daar over uit te laten.

Gesloten