Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op internet staan heel veel artikelen over nierschade bij/door corona.

Wellicht hebben de kenners hier die schade niet opgelopen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

gosewijn schreef:
30 dec 2021 16:49
Het valt mij op dat de kenners hier van corona niets zeggen over problemen op lange termijn . De nieren kunnen problemen geven ,blijkt uit studie van 3 grote ziekenhuizen .
En blijvende hersen-, hart- en longschade.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

gosewijn schreef:
Het valt mij op dat de kenners hier van corona .
??????????

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

gosewijn schreef:
Het valt mij op dat de kenners hier van corona niets zeggen over problemen op lange termijn . De nieren kunnen problemen geven ,blijkt uit studie van 3 grote ziekenhuizen .
Is dat na 5 of 10 jaar na het oplopen van corona?

16again

Ongelezen bericht door 16again »

G7 schreef:
30 dec 2021 16:21
@kuklos : Je haalt mij de woorden uit de mond. Die Jose zit hier alleen maar te stoken. Hele verhalen en alleen die, die uit hun context zijn gehaald. Geef dan ook de sites erbij waar hij alsnog zijn juiste verhaal (balie) doet en zijn reactie op bv. Instagram.
Ik heb ook wel eens geprobeerd te relativeren hier. En dan haalde ik het minieme aantal sterfgevallen aan, in jongste leeftijdsgroepen. Werd me niet in dank afgenomen, "vertel het de nabestaanden" kreeg ik om mijn oren.

Je zult vandaag maar iemand begraven hebben , en dan een OMT-lid horen zeggen dat het peanuts is, een virus van niks.
In elke context lijkt me dat ongepast.

Gommers stopt begin februari al als OMT lid. Ik vraag me af of hij een vroegertje wil.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Hij zegt eigenlijk dat vergeleken bij de klimaatcrisis dit virus peanuts is.
En dat denk ik ook.
De opwarming vd aarde heeft mega grote gevolgen, voor de mens en het dier.
Je moet de uitspraak van Gommers in het juiste perspectief en in de juiste context duiden.

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lowieze schreef:
30 dec 2021 12:03
Jose2501 schreef:
30 dec 2021 11:45
@16again ik zou hem geen wappie willen noemen. Ik vind dat sowieso een vreselijk woord. Maar het is toch echt geen verspreking wat hij hier allemaal zegt:
https://parra.nu/ic-arts-diederik-gomme ... -van-niks/

Al probeert hij zijn uitspraken te relativeren vandaag in de Telegraaf o.a. Zijn uitspraken zouden zijn gedaan in de context van het interview. Tja je kan alles een draai geven natuurlijk. 🤣🤣
Als jouw uitspraak uit zijn verband gerukt wordt en je je daartegen verdedigt, dan vind ik dat geen eigen draai geven.
UIt zijn verband gerukt?
Tja, het is maar net wat je wil geloven.
Toen dhr Gommers zei wat het merendeel wilde horen was dat prima.
Nu hij wat anders zegt is het uit zijn verband gerukt?
En het zou inderdaad zo kunnen zijn dat hij zich "indekt" omdat hij daar weg gaat.
Ook niet raar,hij kan nu eindelijk zeggen wat hij er echt van vindt.
Niet dat ik daar persoonlijk veel waarde aan hecht,natuurlijk is hij ook zoekende en probeert zijn werk zo goed mogelijk te doen.
Meer kun je van een gewoon mens niet verwachten.

moederslink

En er is ook nog zoiets als voortschrijdend inzicht......
Omicron is besmettelijker , maar maakt vooralsnog niet zieker en we hebben nu met Omicron te maken.

16again

moederslink schreef:
30 dec 2021 19:32
Omicron is besmettelijker , maar maakt vooralsnog niet zieker en we hebben nu met Omicron te maken.
Voortschrijden inzicht...
Krijgt Maurice dan met terugwerkende kracht gelijk??
https://www.maurice.nl/2021/12/16/het-z ... -scenario/

moederslink

De Omicron besmettingen zijn torenhoog !
Heb je onderliggend lijden of obesitas dan kun je ook mét Omicron in het ziekenhuis komen.

16again

moederslink schreef:
30 dec 2021 19:48
Heb je onderliggend lijden of obesitas dan kun je ook mét Omicron in het ziekenhuis komen.
Klopt
moederslink schreef:
30 dec 2021 19:48
De Omicron besmettingen zijn torenhoog !
Dat heeft het voordeel dat een groot deel van de bevolking er in korte tijd mee besmet wordt, het nauwelijks merkt, en daarna antistoffen heeft , wat mogelijk een betere bescherming biedt dan vaccins.

Maar voor risicogroepen blijft het oppassen

moederslink

witte angora schreef:
29 dec 2021 11:02
Ik heb volgens mij 3 x Moderna gehad. Maar ben intussen knap beroerd dat weet ik wel.
Denk dat er geen vierde spuit meer komt, het is goed zo.
Mijn zoon krijgt morgen, oudjaarsdag :( , zijn booster.
Twee x Pfizer gehad, ben benieuwd of hij morgen ook Moderna krijgt en wat voor reactie hij krijgt.
Gaat hopenlijk niet beroerd het nieuwe jaar in :cry:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

moederslink schreef:
30 dec 2021 20:24
witte angora schreef:
29 dec 2021 11:02
Ik heb volgens mij 3 x Moderna gehad. Maar ben intussen knap beroerd dat weet ik wel.
Denk dat er geen vierde spuit meer komt, het is goed zo.
Mijn zoon krijgt morgen, oudjaarsdag :( , zijn booster.
Twee x Pfizer gehad, ben benieuwd of hij morgen ook Moderna krijgt en wat voor reactie hij krijgt.
Gaat hopenlijk niet beroerd het nieuwe jaar in :cry:
Geen zorgen! Arm goed slap laten hangen. Het is voorbij voor je 't weet. En natuurlijk top dat je zoon zich laat boosteren.

#ikdoewelmee

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
30 dec 2021 19:44
moederslink schreef:
30 dec 2021 19:32
Voortschrijden inzicht...
Nee hij heeft geen gelijk, hij baseert zich enkel en alleen op de ervaringen uit Zuid-Afrika die een veel jongere bevolkingsopbouw heeft dan Nederland en onderzoeken die nog net gepubliceerd waren.

De zorg in Nederland is overbelast en dat neemt door de maatregelen in november nu een beetje af. Maar als Omicron niet minder ziek zou maken dan waren we naar code zwart gegaan. Dan had je niet met die link gegooid maar waarschijnlijk het kabinet kwalijk genomen dat ze niets hadden gedaan, want dat de zorg vol lag dat was een feit.

Dus ja de lock-down blijkt achteraf niet noodzakelijk te zijn geweest, de avond lock-down was voldoende. Maar dat is altijd makkelijk achteraf dit gaan roepen. Op het moment dat Maurice de Hond dit schreef was die conclusie die hij maakt voorbarig.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Quote De coronazorg richt zich statistisch gezien dus hoofdzakelijk op het verlengen van de levensduur van kwetsbare ouderen. “Als je het precies berekend voor de kwetsbare groep van 75- tot 85-jarigen, dan voegen we door het beleid gemiddeld twee weken toe aan hun levensduur quote

Als ik deze uitspraak lees van die mevrouw Baarsma, heb ik al gegeten en gedronken.

Waarom zou je dan nog “hart” zorg geven of “kanker” zorg. Of wat voor zorg dan ook?

Voor die paar weken?

16again

sylvesterb schreef:
30 dec 2021 21:13
16again schreef:
30 dec 2021 19:44
Nee hij heeft geen gelijk, hij baseert zich enkel en alleen op de ervaringen uit Zuid-Afrika die een veel jongere bevolkingsopbouw heeft dan Nederland en onderzoeken die nog net gepubliceerd waren.
En een vaccinatiegraad van slechts 25%

sylvesterb schreef:
Dus ja de lock-down blijkt achteraf niet noodzakelijk te zijn geweest, de avond lock-down was voldoende. Maar dat is altijd makkelijk achteraf dit gaan roepen.
Je kunt natuurlijk op safe spelen, en de trein met de noodrem stilzetten. Maar vaart minderen en aankijken was al voldoende.
We hebben nu de zwaarste maatregelen van heel Europa, wil je zeggen dat de rest er naast zit?
sylvesterb schreef:
Op het moment dat Maurice de Hond dit schreef was die conclusie die hij maakt voorbarig.
Maar wel juist, dan wel beter. En elke conclusie was op dat moment voorbarig.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
30 dec 2021 21:26
sylvesterb schreef:
Dus ja de lock-down blijkt achteraf niet noodzakelijk te zijn geweest, de avond lock-down was voldoende. Maar dat is altijd makkelijk achteraf dit gaan roepen.
Je kunt natuurlijk op safe spelen, en de trein met de noodrem stilzetten. Maar vaart minderen en aankijken was al voldoende.
Wat is achteraf terugkijken toch lekker makkelijk… Als je niet aan de noodrem trekt, slechts vaart mindert, en er lag toch iemand voor de trein… dan is’ tie dood. Dan liever een noodstop voor niets.
16again schreef:
sylvesterb schreef:
Op het moment dat Maurice de Hond dit schreef was die conclusie die hij maakt voorbarig.
Exact de reden dat ook Maurice op dat moment gewoon geen conclusies moet trekken. En dat nog los van het feit dat conclusies trekken vanaf de zijlijn, zonder enige verantwoordelijkheid voor gevolgen te hoeven dragen, toch wel een heel stuk relaxter is…

16again

Voor het gemak quote je maar niet dat we de zwaarste lockdown van Europa hebben. Als de angst regeert, is dat vooral hier

Onkruid71

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
30 dec 2021 21:30
16again schreef:
sylvesterb schreef:
Wat is achteraf terugkijken toch lekker makkelijk… Als je niet aan de noodrem trekt, slechts vaart mindert, en er lag toch iemand voor de trein… dan is’ tie dood. Dan liever een noodstop voor niets.
16again schreef:
sylvesterb schreef:
Exact de reden dat ook Maurice op dat moment gewoon geen conclusies moet trekken. En dat nog los van het feit dat conclusies trekken vanaf de zijlijn, zonder enige verantwoordelijkheid voor gevolgen te hoeven dragen, toch wel een heel stuk relaxter is…
Niet om het een of ander, maar wat is het verschil dan, ministers dragen toch ook niet echt verantwoordelijkheid, althans gevolgen zijn er weinig voor hun.
Data waar geen feiten over zijn wordt geïnterpreteerd, bij interpretatie wordt wel vaker doen gemaakt, ook door mensen met kennis. Maar tegenwoordig als je het anders ziet als de rest, is het niet ok. Maar toekomst zal het allemaal wel uitwijzen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
30 dec 2021 21:45
Voor het gemak quote je maar niet dat we de zwaarste lockdown van Europa hebben. Als de angst regeert, is dat vooral hier
Dat was niet voor het gemak, maar simpelweg omdat ik geen idee heb of je bewering waar is en ik evenmin zin heb om het uit te zoeken.

Maar ik begrijp dat je op dat wat ik wél schrijf, niets in te brengen hebt.

Gesloten