Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Daar zijn vrachtwagen chauffeurs met kiepautos voor om die stroom af te leveren.
Nog nooit de stroom zien liggen op een kiepauto?
Klopt, stroom is tenslotte onzichtbaar.

kuklos
Berichten: 10196
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door kuklos »

Thijs124 schreef:
15 okt 2024 10:42
Daar zijn vrachtwagen chauffeurs met kiepautos voor om die stroom af te leveren.
Nog nooit de stroom zien liggen op een kiepauto?
Klopt, stroom is tenslotte onzichtbaar.
Dat is de voorraad waar Stineke het over had. Blijkbaar is ze dat alweer vergeten. :mrgreen:

PGros
Berichten: 1224
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door PGros »

Stineke schreef:
15 okt 2024 09:23
Als ik in 12 maanden 3000 kWh afneem en 2000 kWh lever aan het elektriciteitsnet, is mijn netto gebruik 1000 kWh.
Mijn leverancier trekt 1000 kWh af van zijn voorraad en ik betaal 1000 kWh.
Hij volgt je meter en schrijft dus 3000 af van zijn voorraad.
En als jouw zonnepanelen volgens jouw elektriciteitsmeter 2000 kwh levert dan moet hij dat weer aan zijn voorraad toevoegen. Zo lever je dus aan je leverancier. Zonder dat er een kabel heen loopt. Hij koopt jouw electriciteit net zo in als van een windmolenpark in zee. Administratief met meters gecontroleerd.

Nijogeth
Berichten: 10632
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Stineke schreef:
15 okt 2024 09:00
Nijogeth schreef:
14 okt 2024 17:21
PGros schreef:
14 okt 2024 16:56
Eigenlijk vind ik dat mensen met een airco ook extra kosten moeten betalen want als het erg warm is gaan die draaien en zorgen ze ook voor onbalanskosten voor de energieleverancier! Er wordt meer stroom verbruikt dan verwacht.
Of wordt dat opgevangen door de zonnepanelen en heffen die dus weer de onbalanskosten op?
Die airco zorgt er juist voor dat dat overschot op het net opgevangen kan worden. Die zouden dus juist geld toe moeten krijgen.
Zeker niet meegekregen dat er juist steeds meer tekorten zijn en bedrijven en woonwijken niet aangesloten kunnen worden? De elektrificatie van Nederland zorgt meer en meer voor tekorten. Van overschotten kun je alleen nog dromen.
Zeker niet meegekregen dat het niet aangesloten kunnen worden vooral te hebben met de kabels die extra aansluitingen niet aankunnen en veel minder met een gebrek aan spanning op het net. Die spanning loopt namelijk steeds meer op. Maarja, volgens jou liggen er geen kabels, dus misschien moeten ze meer draadloos gaan werken.

Speedy123
Berichten: 1850
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Stineke schreef:
15 okt 2024 08:25
@xflorisx Als iedereen op dit forum blijft doen alsof energieleveranciers elektriciteit moeten afnemen van klanten met zonnepanelen, blijf ik herhalen dat dat niet mogelijk is omdat er geen kabel ligt tussen woonhuizen en hun energieleverancier. De ACM zegt dit trouwens ook in de door mij veelvuldig genoemde rapportage.
Ook doet iedereen alsof energieleveranciers elektriciteit leveren aan hun klanten en dat kan ook alleen als er kabels liggen tussen woonhuizen en hun energieleverancier.
Daarom blijf ik herhalen dat die kabels er niet liggen.

Een energieleverancier kan een mail of sms sturen naar haar klanten, maar elektriciteit kun je niet adresseren.
Als ieder woonhuis vandaag alleen elektriciteit en gas krijgt van hun energieleverancier, zit iedereen vandaag zonder elektriciteit en gas.
Als energieleveranciers geen elektriciteit kunnen kopen van hun klanten met zonnepanelen ( en dat kan dus niet ) is de uitleg van salderen door de ACM in haar rapportage onmogelijk.
Als energieleveranciers nog geen 1 kWh naar een bepaalde klant kan sturen is elke vorm van meerkosten niet mogelijk. Meermaals leg ik uit dat er geen kabels liggen tussen woonhuizen en energieleveranciers, maar iedereen blijft doen alsof dit wel het geval is. Je kunt gas en elektriciteit niet adresseren en niet sturen naar bepaalde woonhuizen en niet naar jouw klanten en daarom zijn meerkosten onmogelijk.
Nee Stineke, het gaat allemaal om het balanceren van het net. U vind kennelijk dat zonnepaneel bezitters het recht hebben om altijd stroom te mogen leveren.

Leveranciers leveren aan het net de stroom die hun klanten afnemen. Dus als die evenveel leveren dan hun klanten afnemen, dan is het net in balans. Dat doen ze door stroom op te wekken of het bij derde partijen in te kopen die dan leveren aan het net in dezelfde hoeveelheid die hun klanten afnemen.

Het net is in balans. De spanning is constant.

Maar de zonnepaneelbezitter heeft helemaal geen klanten, die leveren stroom aan het net zonder dat er een afgesproken afname tegenover staat. Dus ontstaat er een probleem, zodra zonnepaneel bezitters gaan leveren, stijgt de de netspanning. Want er is geen gelijke extra afname elders.

Het net is in onbalans, de spanning stijgt en als die teveel stijgt ontstaan er grote problemen.

Dat is het punt dat de netbeheerder ingrijpt. De actuele stroomprijs wordt verlaagt zodat de productie van stroom afneemt, immers als prijs te laag wordt, dan zijn sommige vormen van opwekking niet langer rendabel en zullen die afschalen.

Mocht dit niet genoeg zijn, dan vraagt de netbeheerder derde partijen om extra stroom af te nemen tegen betaling, de stroom wordt geloosd en daar wordt voor betaald.

Het net is weer in balans, De spanning is weer constant.

En dan komt u met uw theorie om de hoek kijken dat de zonnepaneelbezitter die dit allemaal veroorzaakt, er niet voor aangeslagen mag worden. Al die kosten om het net te balanceren moeten maar door anderen betaald worden maar niet door de zonnepaneel bezitter. Sterker nog, de zonnepaneelbezitter heeft uw inziens recht op een hoge, vaste vergoeding als die besluit te leveren en niet de actuele, variabele stroomprijs van dat moment.

Stineke
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2024 14:45

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Stineke »

Het is net alsof ik aan het praten ben tegen kleuters en die kleuters blijven maar zeggen dat wat ik zeg onzin is, maar ze hebben geen idee hoe het dan wel werkt.
Kleuters, want het is voor mij nogal logisch dat energieleveranciers niet direct gas en elektra leveren aan mijn huis.
Er loopt geen gasleiding van mijn energieleverancier naar mijn huis en dan kan mijn energieleverancier dus geen gas leveren.
Er loopt geen elektriciteitskabel van mijn energieleverancier naar mijn huis en dan kan mijn energieleverancier dus geen elektriciteit leveren aan mijn huis.
Ook loopt er geen elektriciteitskabel van mijn huis naar mijn energieleverancier en ik kan geen elektriciteit leveren aan mijn energieleverancier. Mijn energieleverancier kan geen elektriciteit van mij inkopen, zoals zelfs de ACM beweert.
Als er al een elektriciteitskabel zou lopen van mijn huis naar mijn energieleverancier, dan zou mijn energieleverancier nog enorme batterijen moeten hebben om dat dan in op te slaan.
Daarna moeten er kabels lopen van mijn energieleverancier naar degenen die deze elektriciteit dan van hem kopen.
https://www.acm.nl/system/files/documen ... nciers.pdf

In de rapportage van de ACM 4.1 staat: "Energieleveranciers moeten energie die ze aan klanten met zonnepanelen
leveren inkopen tegen een gemiddeld hogere prijs dan de energie die ze aan klanten zonder zonnepanelen leveren"

Maar als mijn energieleverancier de elektriciteit van mijn zonnepanelen wil inkopen, dan moeten er kabels liggen van mijn huis naar mijn energieleverancier en die moet het opslaan in een batterij om daarna die te leveren aan klanten zonder zonnepanelen. Om die te leveren aan klanten zonder zonnepanelen moeten er ook kabels liggen tussen hem en zijn klanten zonder zonnepanelen.

Het is alsof ik praat tegen kleuters in een kleuterschool, want natuurlijk is wat de ACM hier zegt onzin!
Maar blijkbaar gelooft iedereen deze onzin.
Als je hen en de ACM dan vraagt naar hoe ze elektriciteit kunnen leveren aan hun klanten en hoe ze elektriciteit kunnen inkopen van hun klanten, blijft het stil. Stil van de kant van de ACM, op dit forum hebben ze ook geen antwoorden, maar houden vol dat wat ik schrijf onzin is. Het is dus geen onzin.
Maar blijkbaar geloven heel veel mensen in de autoriteit van de ACM en die herhalen dan wat er in deze rapportage staat. Ze kunnen het niet uitleggen, maar ze blijven het herhalen.
Ik heb een klacht ingediend bij de ACM tegen de hele rapportage en de ACM heeft vanaf juli nog niet kunnen uitleggen hoe mijn energieleverancier mijn elektriciteit kan inkopen en hoe ze direct elektriciteit kunnen leveren aan hun klanten. waar staan dan de batterijen van de energieleveranciers?

De hele rapportage is alleen mogelijk als energieleveranciers fysiek elektriciteit leveren aan hun klanten en dat is onzin. Energieleveranciers kunnen een email of een sms sturen naar hun klanten, maar om elektriciteit aan hun klanten te leveren moeten er kabels liggen tussen hen en hun klanten. Elektriciteit kun je niet adresseren. En als ze elektriciteit moeten inkopen van hun klanten dan moeten er kabels liggen tussen hen en hun klanten en dan moeten ze batterijen hebben om het in op te slaan. Als klanten dan overstappen naar een andere leverancier dan moeten er nieuwe kabels gelegd worden. Dat is de situatie zoals in de rapportage van de ACM staat.
Maar dan zeggen ze dat ik onzin schrijf.

Maar wie wil volhouden dat energieleveranciers de elektriciteit van mij moeten inkopen en dan leveren aan klanten zonder zonnepanelen, moet nu eens uitleggen hoe en niet alleen roepen dat ik onzin vertel.
Vanaf juli wacht ik al op antwoorden van de ACM, dus misschien kun jij dan de ACM helpen. Misschien zijn er op dit forum mensen die bij een energieleverancier of bij de ACM werken en ook geen antwoorden hebben en alles onzin noemen.
Ik moet blijven wachten tot ik een antwoord krijg en pas dan kan ik naar de Nationale Ombudsman.
Allicht heeft de Nationale Ombudsman het heel druk en kan het jaren duren voordat ze er naar kunnen kijken.

Stineke
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2024 14:45

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Stineke »

@Speedy123 Hoe kan een energieleverancier elektriciteit leveren aan mijn woning?
Hoe kan een energieleverancier elektriciteit van mij inkopen en dan leveren aan klanten zonder zonnepanelen?
Je schrijft "Leveranciers leveren aan het net de stroom die hun klanten afnemen. "
Maar hoe zie jij dat dan voor je?
Dat kan helemaal niet. Er loopt geen kabel tussen energieleveranciers en hun klanten.
Leg dat eens uit!!!
Hoe kan een energieleverancier elektriciteit leveren aan haar klanten zonder dat er een kabel is tussen hem en zijn klanten? Als je het niet kunt uitleggen is het onzin!

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

De rest van de wereld zijn kleuters.
Er is maar een persoon op deze wereld die weet hoe stroom werkt.
Wat zul jij je eenzaam voelen op een wereld die niemand anders begrijpt.
Je hebt wel een enorm doorzettingsvermogen tussen allemaal kleuters.

Stineke
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2024 14:45

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Stineke »

PGros schreef:
15 okt 2024 10:50
Stineke schreef:
15 okt 2024 09:23
Als ik in 12 maanden 3000 kWh afneem en 2000 kWh lever aan het elektriciteitsnet, is mijn netto gebruik 1000 kWh.
Mijn leverancier trekt 1000 kWh af van zijn voorraad en ik betaal 1000 kWh.
Hij volgt je meter en schrijft dus 3000 af van zijn voorraad.
En als jouw zonnepanelen volgens jouw elektriciteitsmeter 2000 kwh levert dan moet hij dat weer aan zijn voorraad toevoegen. Zo lever je dus aan je leverancier. Zonder dat er een kabel heen loopt. Hij koopt jouw electriciteit net zo in als van een windmolenpark in zee. Administratief met meters gecontroleerd.
Nee, hij volgt niet mijn meter, dat is onzin!
Pas na 12 maanden krijgt hij van mij de meterstanden.
Zelfs bij huishoudens die wel een slimme meter hebben ziet hun energieleverancier helemaal niets van die meter.
Daartoe moet er eerst toestemming gegeven worden aan de netbeheerder om de slimme meter uit te lezen en daarna moet er nog toestemming aan de netbeheerder gegeven worden om die meterstanden door te geven aan de energieleverancier. Pas dan kan een energieleverancier zien wat er op de meter van een klant staat.

De 2000 kWh die ik lever aan het elektriciteitsnet, gaat NIET naar mijn energieleverancier dat kan helemaal niet.
Dan moet er een kabel; gelegd worden tussen mijn huis en mijn energieleverancier en als ik dan overstap moeten er nieuwe kabels gelegd worden. Als die kabels er dan liggen moet mijn energieleverancier batterijen kopen en installeren om mijn 2000 kWh te kunnen krijgen. Daarna moeten er nog kabels gelegd worden tussen die energieleverancier en zijn andere klanten om het te kunnen leveren.
Energieleveranciers kunnen geen elektriciteit inkopen van hun klanten, dat is kleuterpraat.
Energieleveranciers kopen elektriciteit in op de energiemarkt en niet van hun klanten.
Op de energiemarkt is er elektriciteit van de windmolens op de Noordzee, van zonneparken, van energiecentrales, van kerncentrales en zelfs elektriciteit van het buitenland en een heel klein beetje van burgers met zonnepanelen.
De kans dat er bij de elektriciteit die hij inkoopt elektriciteit zit van een burger met zonnepanelen klanten is te verwaarlozen klein en de kans dat hij elektriciteit koopt van een klant van hem is nog vele malen kleiner.
Als ik een schatting moet maken hoeveel elektriciteit hij inkoopt van zijn klanten dan zal dat 0,00000000000000000001 % zijn.

150747
Berichten: 252
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door 150747 »

Stineke schreef:
16 okt 2024 08:19
@Speedy123 Hoe kan een energieleverancier elektriciteit leveren aan mijn woning?
Hoe kan een energieleverancier elektriciteit van mij inkopen en dan leveren aan klanten zonder zonnepanelen?
Je schrijft "Leveranciers leveren aan het net de stroom die hun klanten afnemen. "
Maar hoe zie jij dat dan voor je?
Dat kan helemaal niet. Er loopt geen kabel tussen energieleveranciers en hun klanten.
Leg dat eens uit!!!
Hoe kan een energieleverancier elektriciteit leveren aan haar klanten zonder dat er een kabel is tussen hem en zijn klanten? Als je het niet kunt uitleggen is het onzin!
Ik volg het al een tijdje als elektromonteur in ruste maar wat een onzin wordt hier verkondigd.
Ik denk dat Stineke eens een cursus Elektrotechniek moet volgen.
Nee, er loopt GEEN kabel van Essent naar de klant want dat regelt Enexis.
Duidelijk????????

Stineke
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2024 14:45

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Stineke »

Thijs124 schreef:
16 okt 2024 08:41
De rest van de wereld zijn kleuters.
Er is maar een persoon op deze wereld die weet hoe stroom werkt.
Wat zul jij je eenzaam voelen op een wereld die niemand anders begrijpt.
Je hebt wel een enorm doorzettingsvermogen tussen allemaal kleuters.
Ja, ik heb zo'n doorzettingsvermogen dat ik al vanaf juli wacht op antwoorden van de ACM en daarna mag ik pas naar de Nationale Ombudsman. Die heeft het druk, dus we zullen nog jaren onterecht meerkosten betalen en salderen zal onterecht worden afgeschaft. Misschien komt er dan een massaclaim om de teveel betaalde meerkosten terug te krijgen.

Stineke
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2024 14:45

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Stineke »

150747 schreef:
16 okt 2024 08:45
Stineke schreef:
16 okt 2024 08:19
@Speedy123 Hoe kan een energieleverancier elektriciteit leveren aan mijn woning?
Hoe kan een energieleverancier elektriciteit van mij inkopen en dan leveren aan klanten zonder zonnepanelen?
Je schrijft "Leveranciers leveren aan het net de stroom die hun klanten afnemen. "
Maar hoe zie jij dat dan voor je?
Dat kan helemaal niet. Er loopt geen kabel tussen energieleveranciers en hun klanten.
Leg dat eens uit!!!
Hoe kan een energieleverancier elektriciteit leveren aan haar klanten zonder dat er een kabel is tussen hem en zijn klanten? Als je het niet kunt uitleggen is het onzin!
Ik volg het al een tijdje als elektromonteur in ruste maar wat een onzin wordt hier verkondigd.
Ik denk dat Stineke eens een cursus Elektrotechniek moet volgen.
Nee, er loopt GEEN kabel van Essent naar de klant want dat regelt Enexis.
Duidelijk????????
Jij bevestigd wat ik hier beweer. Blijkbaar heb jij niet goed gelezen.
Jij zegt precies hetzelfde als ik en dan moet ik een cursus Elektrotechniek volgen.
Jij zegt precies hetzelfde als ik, dus dan gaan we samen naar die cursus.

Stineke
Berichten: 63
Lid geworden op: 18 jan 2024 14:45

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Stineke »

kuklos schreef:
15 okt 2024 10:45
Thijs124 schreef:
15 okt 2024 10:42
Daar zijn vrachtwagen chauffeurs met kiepautos voor om die stroom af te leveren.
Nog nooit de stroom zien liggen op een kiepauto?
Klopt, stroom is tenslotte onzichtbaar.
Dat is de voorraad waar Stineke het over had. Blijkbaar is ze dat alweer vergeten. :mrgreen:
Ik ben hier degene die verteld dat energie NIET geleverd wordt door energieleveranciers aan hun klanten.
Ik ben degene die verteld dat stroom NIET geleverd wordt in kiepauto's

150747
Berichten: 252
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door 150747 »

Stineke schreef:
16 okt 2024 08:53
kuklos schreef:
15 okt 2024 10:45
Thijs124 schreef:
15 okt 2024 10:42
Daar zijn vrachtwagen chauffeurs met kiepautos voor om die stroom af te leveren.
Nog nooit de stroom zien liggen op een kiepauto?
Klopt, stroom is tenslotte onzichtbaar.
Ik ben hier degene die verteld dat energie NIET geleverd wordt door energieleveranciers aan hun klanten.
Daar gaan we dus.
Energieleveranciers zoals in het voorbeeld Essent leveren wel energie aan hun klanten.
Hoe kom je er bij?

angel1978
Berichten: 11283
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Stineke schreef:
16 okt 2024 08:53
kuklos schreef:
15 okt 2024 10:45
Thijs124 schreef:
15 okt 2024 10:42
Daar zijn vrachtwagen chauffeurs met kiepautos voor om die stroom af te leveren.
Nog nooit de stroom zien liggen op een kiepauto?
Klopt, stroom is tenslotte onzichtbaar.
Dat is de voorraad waar Stineke het over had. Blijkbaar is ze dat alweer vergeten. :mrgreen:
Ik ben hier degene die verteld dat energie NIET geleverd wordt door energieleveranciers aan hun klanten.
Ik ben degene die verteld dat stroom NIET geleverd wordt in kiepauto's
jij hebt het de hele tijd over voorraad die afgeschreven wordt.. Maar er is geen voorraad, net als er geen kiepauto's zijn.
Je praat gewoon onzin!

xflorisx
Berichten: 400
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door xflorisx »

Ik zie nogmaals dat ze beweert dat er geen kabels lopen. Het enige wat zij ontkent is het bestaan van de netwerkbedrijven. Die zijn er gewoon. Zij wil graag een kabel van haar leverancier naar haar huis.
Ik kan haar aanraden om zo'n kabel aan te vragen. Vraag een offerte aan en zie wat het kost. Misschien dat je er dan achter komt dat een netwerk wel net zo handig is.

Het is dan wel discussiëren op kleuterniveau, maar dit topic kun je toch ook niet meer serieus nemen.

Als zij de ACM ook al ingeschakeld heeft en wacht op antwoord denk ik dat het antwoord nog wel even kan duren. Die mensen liggen nog krom van het lachen.

Ik stop met dit topic. Misschien kan een mod dit topic sluiten.

kuklos
Berichten: 10196
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door kuklos »

Stineke schreef:
16 okt 2024 08:53
kuklos schreef:
15 okt 2024 10:45
Thijs124 schreef:
15 okt 2024 10:42
Daar zijn vrachtwagen chauffeurs met kiepautos voor om die stroom af te leveren.
Nog nooit de stroom zien liggen op een kiepauto?
Klopt, stroom is tenslotte onzichtbaar.
Dat is de voorraad waar Stineke het over had. Blijkbaar is ze dat alweer vergeten. :mrgreen:
Ik ben hier degene die verteld dat energie NIET geleverd wordt door energieleveranciers aan hun klanten.
Ik ben degene die verteld dat stroom NIET geleverd wordt in kiepauto's
Jij bent ook diegene die beweert dat energieleveranciers een voorraad hebben.

Erthanax
Berichten: 10143
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Stineke schreef:
16 okt 2024 08:47
Ja, ik heb zo'n doorzettingsvermogen dat ik al vanaf juli wacht op antwoorden van de ACM en daarna mag ik pas naar de Nationale Ombudsman. Die heeft het druk, dus we zullen nog jaren onterecht meerkosten betalen en salderen zal onterecht worden afgeschaft. Misschien komt er dan een massaclaim om de teveel betaalde meerkosten terug te krijgen.
Wacht u al zo lang op de ACM? Het is een schande! Als ik u was zou ik ze sommeren binnen een redelijke termijn, bv twee weken, alsnog inhoudelijk te antwoorden, en dat u ze anders gaat dagvaarden. Die sommatie kunt u het best laten betekenen door een deurwaarder, dan heeft u een verklaring met dwingende bewijskracht dat de ACM uw sommatie heeft ontvangen en kunnen ze geen smoesjes meer verzinnen. Nu niet langer afwachten, aanpakken die kleuters, dat zal ze leren!

Thijs124
Berichten: 1429
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik moet me verontschuldigen omdat ik dit nu ook op kleuter niveau ben aangegaan.
Kiepautos met stroom is natuurlijk flauwekul. Er zijn wel kabels, maar die liggen ondergronds. Toen ik nog een kleuter was waren er overal palen met stroomdraden. Elk huis was aangesloten met een paar draden. Nu liggen die bijna allemaal in de grond, maar ze zijn er wel. Elk huis heeft een meter. Die meet in twee richtingen, zowel de stroom die je gebruikt als de stroom die je opwekt en niet gebruikt.
Hier stop ik vandaag ff. Eerst iets belangrijkers gaan doen.

peter17111962
Berichten: 664
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Zonne velden belachelijk als mensen met panelen moeten betalen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Dat kan helemaal niet. Er loopt geen kabel tussen energieleveranciers en hun klanten.'
Dan kunnen ze die groene stroom benaming ook wel afschaffen, want er bestaat
ook geen aparte aansluitkabel en huisaansluiting voor groene stroom.

Plaats reactie