LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
westernruiter
hoop dat je nog een hoop kan genieten van je hobby.
mvg
hoop dat je nog een hoop kan genieten van je hobby.
mvg
Ja, maar je moet ook begrijpen dat een grijskenteken niet bedoeld is om je dure hobby te financieren.
Ook ik heb dure hobby's die de overheid ook niet ff voor mij gaat financieren.
Wanneer je voor een dure hobby kiest weet je dat je andere dingen moet laten, omdat je die dan niet meer kan bekostigen.
Nu wordt er verwacht dat een ander je dure hobby wel gaat betalen en dat is niet terecht.
Ook ik heb dure hobby's die de overheid ook niet ff voor mij gaat financieren.
Wanneer je voor een dure hobby kiest weet je dat je andere dingen moet laten, omdat je die dan niet meer kan bekostigen.
Nu wordt er verwacht dat een ander je dure hobby wel gaat betalen en dat is niet terecht.
Je hebt gelijk zxc.
Met dit soort personen kun je geen discussie voeren. Ze komen niet verder dan ik ben het er niet mee eens dat iemand iets heeft wat ik niet heb! Het zijn net kleine kinderen
Met dit soort personen kun je geen discussie voeren. Ze komen niet verder dan ik ben het er niet mee eens dat iemand iets heeft wat ik niet heb! Het zijn net kleine kinderen
Nee, je dure hobby laten sponsoren door de overheid getuigd van volwassen gedrag en dan gaan janken wanneer de overheid je niet meer wilt sponsoren.
Lekker volwassen hoor.
Lekker volwassen hoor.
vrijwilligersorganisaties, verenigingen en stichtingen, die dus zonder winstoogmerk opereren? Gaan die straks
ook het gele tarief betalen? Dan zal de contributie van sportvereniging, scouting ook omhoog moeten. En wat te denken van de Kinderdagverblijven (ook stichtingen) die een klussendiest hebben rondrijden?
kijken hoe hard iedereen schreeuwd met 10-15% verhoging.
en wij praten hier over 500-600% verhoging.
mag een mens zich dan kwaad maken.
ook het gele tarief betalen? Dan zal de contributie van sportvereniging, scouting ook omhoog moeten. En wat te denken van de Kinderdagverblijven (ook stichtingen) die een klussendiest hebben rondrijden?
kijken hoe hard iedereen schreeuwd met 10-15% verhoging.
en wij praten hier over 500-600% verhoging.
mag een mens zich dan kwaad maken.
Nee, een mens mag dan denken: wat heb ik het al die jaren toch goed gehad en wat heb ik toch veel kunnen sparen dankzij de overheid die mijn auto gesponsord heeft.
Een afbouwregeling voor minderbedeelde lijkt me een reele optie. Een aantal mensen alhier op het forum komen daar automatisch toch niet voor in aanmerking. Zoals de paardenhobbyist en de xtc-opa, annex bondsman, annex or-man
Beste mensen,
Het zat er aan te komen, de melkkoe is weer aan de beurt.
Maar op deze manier na de hoge brandstofkosten in nederland, nu weer dit.
Een overgangsregeling komt er niet en de autobranche waar ik deel van uit maak is ook weer de dupe.
Weer is het midden en klein bedrijf en de gewone burger de dupe van het cronische geld tekort van onze regering.
Al de verhalen die ik heb gelezen kloppen tot mijn spijt : de waarde vermindering van al deze auto's van particulieren en de hele branche rondom het grijskenteken , te gek voor woorden.
De kleine man en de zelfstandige ondernemer in de grijskenteken sector zijn weer 't haasje.
Waar zijn wij in nederland de laatste tijd meebezig, ik snap het echt gewoon niet meer waar "onze" regering meebezig is !!!.
Mensen Strekte met deze dappere beslissing van onze regering.
ronald
www.rocca.nu
Het zat er aan te komen, de melkkoe is weer aan de beurt.
Maar op deze manier na de hoge brandstofkosten in nederland, nu weer dit.
Een overgangsregeling komt er niet en de autobranche waar ik deel van uit maak is ook weer de dupe.
Weer is het midden en klein bedrijf en de gewone burger de dupe van het cronische geld tekort van onze regering.
Al de verhalen die ik heb gelezen kloppen tot mijn spijt : de waarde vermindering van al deze auto's van particulieren en de hele branche rondom het grijskenteken , te gek voor woorden.
De kleine man en de zelfstandige ondernemer in de grijskenteken sector zijn weer 't haasje.
Waar zijn wij in nederland de laatste tijd meebezig, ik snap het echt gewoon niet meer waar "onze" regering meebezig is !!!.
Mensen Strekte met deze dappere beslissing van onze regering.
ronald
www.rocca.nu
Tjonge jonge, je ziet dat veel gasten niet veel snappen van 't een en ander: de grijs kentekenregeling was een van de eerlijkste regelingen die ons land kende: iedereen kon er in gelijke mate gebruik van maken. Iemand die geel ging rijden was er zelf bij. In dit geval ging je dus voor status i.p.v praktisch en goedkoop.
Alhoewel het mij meer treft, is het eerlijker om de hypotheekrenteaftrek af te schaffen. Hier profiteren mensen die veel verdienen of boven hun stand leven onevenredig veel van. Of wat dacht je van die leasebakken, waar hun bezitters maar wat mee in het wilde weg rondscheuren, zonder dat iedere liter brandstof hun iets extra's kost. Voor deze laatste "de vervuiler betaalt niet"-groep is het gebruik van hun scheurijzer zelfs verlaagd.
Alhoewel het mij meer treft, is het eerlijker om de hypotheekrenteaftrek af te schaffen. Hier profiteren mensen die veel verdienen of boven hun stand leven onevenredig veel van. Of wat dacht je van die leasebakken, waar hun bezitters maar wat mee in het wilde weg rondscheuren, zonder dat iedere liter brandstof hun iets extra's kost. Voor deze laatste "de vervuiler betaalt niet"-groep is het gebruik van hun scheurijzer zelfs verlaagd.
Tjonge jonge, je ziet dat veel gasten niet veel snappen van 't een en ander: de grijs kentekenregeling was een van de eerlijkste regelingen die ons land kende: iedereen kon er in gelijke mate gebruik van maken. Iemand die geel ging rijden was er zelf bij. In dit geval ging je dus voor status i.p.v praktisch en goedkoop.
Alhoewel het mij meer treft, is het eerlijker om de hypotheekrenteaftrek af te schaffen. Hier profiteren mensen die veel verdienen of boven hun stand leven onevenredig veel van. Of wat dacht je van die leasebakken, waar hun bezitters maar wat mee in het wilde weg rondscheuren, zonder dat iedere liter brandstof hun iets extra's kost. Voor deze laatste "de vervuiler betaalt niet"-groep zijn de kosten voor het gebruik van hun scheurijzer zelfs recent verlaagd.
Alhoewel het mij meer treft, is het eerlijker om de hypotheekrenteaftrek af te schaffen. Hier profiteren mensen die veel verdienen of boven hun stand leven onevenredig veel van. Of wat dacht je van die leasebakken, waar hun bezitters maar wat mee in het wilde weg rondscheuren, zonder dat iedere liter brandstof hun iets extra's kost. Voor deze laatste "de vervuiler betaalt niet"-groep zijn de kosten voor het gebruik van hun scheurijzer zelfs recent verlaagd.
Gewoon met geldbesparen! Daar is de overheid mee bezig. Stelletje pessimisten hierzo, die klagen terwijl ze jarenlang hebben kunnen profiteren van de vervoersubsidie van de overheid. Je kan ook dankbaar zijn dat je daarvan gebruik hebt MOGEN maken! En in 1992 was er al sprake om deze maatregel in soortgelijke vorm uit te voeren, dus er was wel degelijk gewaarschuwd.
Hypotheekrente afschaffen van de duurdere huizen. Degene die het kan betalen moet dit, voor degene die dit niet kunnen blijft renteaftrek [lees grijs rijden] mogelijk.
Dus dure hobbyisten, dikke auto's betaald van oa 15.000 euro's aan leningen etc..., eigen schuld ......
Dus dure hobbyisten, dikke auto's betaald van oa 15.000 euro's aan leningen etc..., eigen schuld ......
"de duurdere huizen." Hypotheek rente gewoon helemaal afschaffen, heeft tijdleijk prijsverlagend effect op de huizenmarkt die al jaren overprijsd is in dit land. Jongeren kunnen toch geen huis kopen dus die pak je er niet mee, en diegenen die al lange tijd een huis hadden, en dus een waardestijging kunnen cashen, betalen zo een deel van de waardestijging terug aan de maatschappij.
Lijkt mij eerlijk, maar ja, ik wordt hier wel vaker verguisd.
Lijkt mij eerlijk, maar ja, ik wordt hier wel vaker verguisd.
Bedoel je hier niet de eis om als ondernemer te worden aangemerkt (zelfstandigenaftrek!)? Ook stichtingen en 'particulieren' die een bijbaantje hebben, kunnen een BTW# aanvragen. Inderdaad wordt dat lastig als je niets verdiend met je zakelijke activiteiten.* Dat BTW nummer krijg je alleen als je volgens de wet ondernemer bent. Dat laatse ben je alleen als je een zeer groot aantal uur in je eigen bedrijf werkt >1200 per jaar, plus een paar aanvullende eisen die moeilijker zijn.
Geldt ook voor personen auto's waar je meer dan 500 km/jaar privé in rond rijdt.* Ten slotte DE BIJTELLING over alle prive kilometers die je rijdt.
Of zorgen voor een beetje gezond bedrijf. Eerste drie jaar bovendien startersaftrek. Mijn eerste drie jaar als ondernemer heb ik amper belasting betaald. (maar ook niet bijster veel verdiend en geen vakantie gehad)* Hebben jullie wel eens van een Voorlopige Aanslag gehoord? Nee? Dan moet je je daar eerst eens in verdiepen, en voldoende CASH hebben voor de eerste klap.
Een GmbH, zoals het er heet, is uiterst gecompliceerd voor een niet-Duitser (weg voordeel!!). Gewoon in Duitsland gaan wonen en een Nederlands bedrijf (NL-vestigingsadres!) aanhouden. Hypotheekrente grotendeels (maar niet zo veel als in NL!) aftrekbaar. Geen BPM, ook niet op 'gele' auto's. Wel een fikse extra hoge belasting op sterk vervuilende wrakken. Geen 120 km limiet, waar tegenover staat dat je vaak al 50 meter na een 70 km bord zo'n fijne flitskast passeert - die naar voren(!) flitst en in Duitsland vrijwel nooit vernield is. En dan natuurlijk je Nederlandse bestel-auto (waar je de BPM als ondernemer voor terug vangt) op Duits kenteken zetten (voorschrift) en dan een gauw een fles champagne aan laten rukken voor het moment dat de rekening voor de wegenbelasting komt. Een Vitootje: 90 euro. Per JAAR!Oplossing: Bespaar jezelf een hoop moeite en schrijf je niet in. Kost alleen nog maar meer geld. En als je het dan toch wil doen: Richt een Duitse BV op. Geen BMP en de auto's zijn daar goedkoper; er zijn 2 nadelen; je rijdt met een duits kenteken, En je moet een huis in Duitsland hebben.
Het grijze kenteken is nooit bedoeld geweest voor de particulier.
Om de onkosten van de middenstanders iets te gemoet te komen is deze regeling uit gevonden.Ja ook de concument heeft hier voordeel bij want daar door kan de ondernemer iets goed koper leveren.
Dat particilieren ook hier van hebben kunnen proviteren is een maas in de wet geweest die door de auto handelaar is uit gebuit.
Net goed dat dit onhuse gebruik door de particulier eindelijk wordt afgeschaft .
Dus nu niet gaan jammeren ik heb een te dure auto en wat moet ik nu??
Gewoon weer gaan fietsen als je de noormale prijs van een auto niet kan betalen.
Het is te gek voor woorden dat er lui staan te roepen waar moet ik mijnhond nu laten??
Ik rij al 40 jaar grijs en heb door dat de regering steeds andere maatregelen nam om grijs rijden door de particulier zeker de laatste jaren onvuilig moeten rijden door de gesloten achterkant.
Nee weg met het grijze kenteken voor de partucilier .
Om de onkosten van de middenstanders iets te gemoet te komen is deze regeling uit gevonden.Ja ook de concument heeft hier voordeel bij want daar door kan de ondernemer iets goed koper leveren.
Dat particilieren ook hier van hebben kunnen proviteren is een maas in de wet geweest die door de auto handelaar is uit gebuit.
Net goed dat dit onhuse gebruik door de particulier eindelijk wordt afgeschaft .
Dus nu niet gaan jammeren ik heb een te dure auto en wat moet ik nu??
Gewoon weer gaan fietsen als je de noormale prijs van een auto niet kan betalen.
Het is te gek voor woorden dat er lui staan te roepen waar moet ik mijnhond nu laten??
Ik rij al 40 jaar grijs en heb door dat de regering steeds andere maatregelen nam om grijs rijden door de particulier zeker de laatste jaren onvuilig moeten rijden door de gesloten achterkant.
Nee weg met het grijze kenteken voor de partucilier .
en weg met die gore zware vervuilende bakken. Als je zo`n bak wilt rijden dan heb je ook het geld voor`m te betalen. Koop anders maar een fatsoenlijke auto. En geen status willen maken over andermans ruggen, tenslotte komt dit allemaal uit de staatskast.
tros radar graag slotje op.
dit slaat nergens meer op.
dank je
dit slaat nergens meer op.
dank je
Al iemand concreet z'n wagen geprobeerd in te ruilen?
Nog een leuke prijs teruggehad.
De prijzen die mijn dealer voor grijsketekens wil hebben zijn nog wel normaal maar of hij het er ook voor geeft?
Nog een leuke prijs teruggehad.
De prijzen die mijn dealer voor grijsketekens wil hebben zijn nog wel normaal maar of hij het er ook voor geeft?
Sorry Joukje,
Let er verder maar niet op.
Er zit een stalker op de lijn....we noemen haar/hem BromPot....
Die heeft op iedereen comentaar behalve een mening over de oorspronkelijke onderwerpen.
Wat je zegt is waar, de Powerplate is niet alleen voor afvallen, zelf geloof ik trouwens meer in fietsen(spinning in de winter) en conditietraining.
Zelf denk ik niet dat je dit soort app. nodig heeft om in conditie te blijven.
Groetjes,
Let er verder maar niet op.
Er zit een stalker op de lijn....we noemen haar/hem BromPot....
Die heeft op iedereen comentaar behalve een mening over de oorspronkelijke onderwerpen.
Wat je zegt is waar, de Powerplate is niet alleen voor afvallen, zelf geloof ik trouwens meer in fietsen(spinning in de winter) en conditietraining.
Zelf denk ik niet dat je dit soort app. nodig heeft om in conditie te blijven.
Groetjes,
@ Rinus J Dat bedoelde ik dus alleen jij hebt het verder uitgekouwd. Dus pessimisten jullie weten welke kant jullie opmoeten. Tip: Rij naar het Oosten.