LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Discussieer hier over kinderopvang.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
Wat krijg je daarvoor terug van de maatschappij ?
Als ik me goed herinner, krijg jij een uitkering.. Lijkt me niet meer dan normaal dat je daar wat voor terugdoet.
:evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil:
Geen idee wat voor een soort uitkering ze heeft maar die zal
ze niet voor niets krijgen, ga er vanuit dat het een WAO uitkering zal zijn aangezien een man heeft, dus kan het geen bijstand zijn want haar man werkt.
Mensen die in een WAO uitkering zitten daar kun je lang niet altijd van verwachten dat ze wat terug kunnen doen voor de maatschappij, hoe graag sommige dat ook heel graag zouden doen.

Sorry Angel maar zo'n antwoordt maakt me echt boos.

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Sorry Angel maar zo'n antwoordt maakt me echt boos.
Dat interesseert me eigenlijk vrij weinig..

Ongetwijfeld zal de uitkering terecht zijn.. Die stel ik dan ook niet ter discussie ( op basis van deze gegevens althans ).. maar dat betekent dan nog niet dat je dan maar op je luie kont gaat zitten afwachten...

Dat manondoris iets probeert te doen is mooi, maar lijkt me niet meer dan normaal.. Je doet wat je kan voor de maatschappij om datgene dat je krijgt enigzins te verantwoorden lijkt me.. Kun je veel, dan doe je veel.. Kun je dat niet, dan doe je minder...

Maar verwacht nu geen juichverhalen omdat je iets doet dat je in principe gewoon hoort te doen ( doen wat je kan ).

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door manondoris »

nou angel wel 600 euro per maand!!!! omdat ik ben geboren met een ernstige afwijking aan mijn rug ! en of ik nou pijn heb of niet ik zorg voor veel mensen met alle liefde. ik ben nu 42 en heb tot mijn 30 alltijd gewerkt,omdat ik niet in de wao wilde belanden. ben toen al steeds minder gaan werken omdat het eigenlijk niet meer ging,tot het moment dat het echt niet meer kon,ik kreeg toen 70% en nu 75% van mijn laatst verdiende loon. en ik hoef niks terug te doen voor niemand niet ,maar ik doe het omdat ik het graag wil. en wat beteken jij eigenlijk voor deze maatschappij????? want dat is me nog steeds niet duidelijk :?

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

manondoris schreef:Mens jij begrijpt het totaal niet, je zet aannames hier neer welke totaal niet zijn gezegd of geschreven.
Wat draag jij eigenlijk bij aan deze maatschappij....geen kont waarschijnlijk.

Who the f..ck ben jij dat jij over mij oordeelt en denkt te weten hoevaak wij onze kids zien??

hier wil ik ook graag nog even op reageren! wat ik bijdraag aan deze maatschappij! nou ik heb ook nog 2 ouders en 1 daarvan heeft vorig jaar een herseninfarct gehad en de ander heeft artrose in bijna heel haar lijf, ik kan je vertellen dat mijn ouders maar wat blij zijn met al mijn vrije tijd,al hadden we natuurlijk ook overal thuishulp of taxies voor kunnen regelen.maar dat spaar ik de maatschappij dan weer uit zal ik maar zeggen. als je zoveel werkt kun je buiten je werk helemaal niks betekenen voor de maatschappij.ik heb alltijd geholpen vroeger op school! mijn opa en oma elke week 2x bezocht ,help mijn buurtjes als dat nodig is of ik pas op kindjes die een uurtje gestald moeten worden.verder zorg ik dat mijn gezin het nergens aan ontbreekt! zo wie draagt er nu wat bij aan onze maatschappij?

Kijk, daar komt een stukje persoonlijk om de hoek kijken.......ik heb al tig keer gezegd dat het niet is komen aanwaaien bij ons.
Wij hebben bewust gekozen voor KDV zodat wij meer konden werken om onze kids een financieel betere toekomst te kunnen geven, zo hebben mijn ouders het ook gedaan en ik ben geen hangjongere oid geworden.

Ik heb geen ouders meer of schoonouders waar wij op kunnne terug vallen. Dat zijn de persoonlijke omstandigheden van een ieder.

Daarbij spelen er nog meer zaken wat jullie niets aan gaat, maar als zouden weten jullie wel anders zouden piepen en hoogst waarschijnlijk dan wel zouden begrijpen het hoe en waarom.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

manondoris schreef:nou angel wel 600 euro per maand!!!! omdat ik ben geboren met een ernstige afwijking aan mijn rug ! en of ik nou pijn heb of niet ik zorg voor veel mensen met alle liefde. ik ben nu 42 en heb tot mijn 30 alltijd gewerkt,omdat ik niet in de wao wilde belanden. ben toen al steeds minder gaan werken omdat het eigenlijk niet meer ging,tot het moment dat het echt niet meer kon,ik kreeg toen 70% en nu 75% van mijn laatst verdiende loon. en ik hoef niks terug te doen voor niemand niet ,maar ik doe het omdat ik het graag wil. en wat beteken jij eigenlijk voor deze maatschappij????? want dat is me nog steeds niet duidelijk :?
Verwachten van andere dat ze zich inzetten voor de maatschappij.
Verwachten dat andere mensen antwoorden op haar/zijn vragen.
Hopen dat alle toeslagen verdwijnen behalve de huurtoeslag en zorgtoeslag, maar zelf het wel opstrijken.

Maar ben inderdaad ook benieuwd naar het antwoordt wat hij of zij (angel) zal gaan geven.

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hopen dat alle toeslagen verdwijnen behalve de huurtoeslag en zorgtoeslag, maar zelf het wel opstrijken.
Kijk en wederom een volslagen belachelijke conclusie.. volledig foutief, maar dat schijnt niets uit te maken, toch ?

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef: ik denk toch eerder dat kids die op de kinderopvang zitten dat worden , dan kids die thuis opgevangen worden door pa en ma.

Denken moet je aan een paard overlaten, die heeft een groter hoofd.
Waarop baseer je dat dan??[/quote]

Weet dat de vraag niet aan mij gesteld is maar toch wil ik er even op reageren, dat zie ik zelf in mijn omgeving, vriendenkring, familie, kennisen etc etc etc
Kids komen thuis uit school, is geen ouder thuis aanwezig, als ze geluk hebben die ouders maken ze nog hun huiswerk en gaan naar buiten toe wat 'gezelligheid' opzoeken.
Idem dito in de avond, ouders zijn nog druk druk druk met huishouden wat in de avond nog moet gebeuren.[/quote]


Tuurlijk is het je vrij om te reageren. In mijn omgeving daarentegen is het totaal anders. En nee woon niet in een of andere elite buurt.

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar ben inderdaad ook benieuwd naar het antwoordt wat hij of zij (angel) zal gaan geven.
Ik werk.. hard en veel..

Naast dat ik hiermee ( o.a. ) zorg dat een deel van onze jeugd opgeleid wordt heb ik nog enkele maatschappelijke 'hobbies'..

Toeslagen heb ik niet en krijg ik niet.. Ook niet nodig overigens..

Maar wel gebruik van een regeling ( geeft weer aan hoe goed jullie lezen )..
maar ben daar niet afhankelijk van.. die moet gewoon afgeschaft worden.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door manondoris »

zo jij leid onze jeugd op!!! doen wij niet precies het zelfde maar dan in een ander vormpje? met die regeling zul je de hyphotheek rente aftrek wel bedoelen ,en zolang die er nog is maak je daar natuurlijk gebruik van,doen we allemaal .maar doe nou niet zo quazie stoer dat het er af mag wat jou betrefd. kan daar namelijk niet helemaal met mijn hoofd bij !

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door masterslave »

angel1978 schreef:
ciske schreef:
Chocomelk schreef:@ Angel gaan jou kinderen ook naar een KDV ?
Of naar een buitenschoolse opvang ?

geef eens antwoord hierop Angel
Dat bepaal ik zelf wel.. je bent niet de baas hier ciske
Angel heeft geen kinderen, anders was ook hij, als heel hard werkende man, met de regel voor de KDV eens.
Dat teunbosseman van deze regels gebruik maakt, is niets mis, ook heeft hij het geld voor zijn kinderen op het ogenblik niet nodig.
Gelijk recht voor alle.

angel1978
Berichten: 11257
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door angel1978 »

zo jij leid onze jeugd op!!! doen wij niet precies het zelfde maar dan in een ander vormpje?
Eeuhm nee.. je eigen kinderen opleiden lijkt me niet meer dan normaal ( hoewel dat ook vaak anders ligt ) ..
met die regeling zul je de hyphotheek rente aftrek wel bedoelen ,en zolang die er nog is maak je daar natuurlijk gebruik van,doen we allemaa
Nee, alleen de mensen met een koophuis..
maar doe nou niet zo quazie stoer dat het er af mag wat jou betrefd. kan daar namelijk niet helemaal met mijn hoofd bij !
Dat dacht ik al.. da's ook het inconsequente ervan.. Ja ik vind dat die eraf moet.. Die kost de maatschappij ( de overheid ) belachelijk veel geld en het slaat werkelijk nergens op dat de overheid ( belastingbetaler ) moet meebetalen aan mijn huis.. afschaffen dus.. Dan heb ik minder te besteden, maar dat moet dan maar.. Wij hebben daar namelijk rekening mee gehouden door niet een tophypotheek te nemen en op 1 salaris af te sluiten.. Ook als de bruto-lasten nettolasten worden, kan ik deze nog steeds betalen.

Dat noem ik nu realistisch.. Dan maar een iets minder groot huisje..
Precies datzelfde geldt ook voor kinderen, auto, tuin, hond..
Je koopt het ( of krijgt het in geval van kinderen en natuurlijk bij goede gezondheid ) alleen als je het kan betalen. Anders niet.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Emmy75 »

angel1978 schreef: Minder kinderen nu, levert minder ouderen op later..
Jeetje, zeg kan de bocht nog korter afgesneden worden.

Eens even tellen, je bent nu ca. 33 als 78 het bouwjaar is.. da's even mijn aanname.. maargoed...
Als er nu veel minder kinderen geboren worden, omdat mensen het niet meer kunnen betalen. Hoe denk je dan na je pensioen rond te kunnen komen.
Wie gaat dan je pensioen en AOW betalen? De kinderen die er niet meer zijn kunnen het dan niet betalen voor je...

Daarbij wil je huurtoeslag wel behouden en de hypotheekrenteaftrek helemaal afschaffen. Ook deze vind ik een beetje kortzichtig. Als je veel mensen in staat stelt een normale eensgezinswoning te kopen en deze kunnen de woning in 30 jaar aflossen. Hoeft de staat (belastingbetaler) maar 30 jaar geld op te hoesten. Bovendien heb je maar 30 jaar HRA en daarna moet je toch echt 100% zelf betalen als je nog hypotheek over hebt. Huurtoeslag zal iemand een leven lang blijven houden, bij wat lagere inkomens. Dus wat is dan goedkoper voor de belastingbetaler?

Ze mogen van mij best een hele hoop onzinnige dingen afschaffen, maar dan moet het wel met beleid. Maar dan wil ik ook dat de belastingtarieven verlaagd worden en niet over 3/4 salaris 52% moeten betalen. Dan betaal ik die HR wel zelf enz.

Weet je was ik dan weer kolderiek vindt. Europa wil meer geld zien van de lidstaten en we zouden alweer meer moeten betalen. We (Nederland) draagt sowieso al veel teveel bij maar vervolgens wel geld verkwisten aan het maandelijks verhuizen van het hele Europees Parlement, welke dan een paar dagen in Straatsburg moet zitten.. Dat vind ik pas echt onzinnig.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

masterslave schreef:
Angel heeft geen kinderen, anders was ook hij, als heel hard werkende man, met de regel voor de KDV eens.
Dat teunbosseman van deze regels gebruik maakt, is niets mis, ook heeft hij het geld voor zijn kinderen op het ogenblik niet nodig.
Gelijk recht voor alle.
Of Angel een hij is weet ik niet, is me nog steeds onduidelijk.
Dat Teun er gebruikt van maakt, natuurlijk, die regeling is er nu eenmaal, maar die regeling zou er niet moeten zijn.

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:
masterslave schreef:
Angel heeft geen kinderen, anders was ook hij, als heel hard werkende man, met de regel voor de KDV eens.
Dat teunbosseman van deze regels gebruik maakt, is niets mis, ook heeft hij het geld voor zijn kinderen op het ogenblik niet nodig.
Gelijk recht voor alle.
Of Angel een hij is weet ik niet, is me nog steeds onduidelijk.
Dat Teun er gebruikt van maakt, natuurlijk, die regeling is er nu eenmaal, maar die regeling zou er niet moeten zijn.

Precies !! en daar ging het om niet om dat de kinderzieltjes wel eens beschadigd kunnen worden vanwege het zogenaamde ontbreken van pappa en mamma.

Ik maak gebruik van een geboden regeling....niets meer en minder.
De invulling hiervan had van mij anders gemogen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door manondoris »

jeee teun ! soms gaan die dingen hier zo het is een discussie forum ,dus tja dan is niet iedereen het alltijd met je eens. dan kan het maar zo zijn dat je in een ander topic , je het wel eens bent met elkaar. :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Teun, hoe zou jij er tegenover staan als KDV toeslag volledig zou verdwijnen maar alleen over zou blijven voor alleenstaande moeders en voor ouders waarvan het kindje naar een medisch KDV toe gaat ?

Hoe sta je er tegenover dat kinderbijslag inkomensafhankelijk zou worden ?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door manondoris »

ik vind het wel meevallen hoor teun ,ciske geeft gewoon haar mening net als ieder ander.dat je daar niet in kunt vinden dat begrijp ik! maar om nou gelijk zo l..lig te doen vind ik jammer.

bezorgde_ouder
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2011 18:49

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door bezorgde_ouder »

De bezuinigingen op de kinderopvang raken ons allemaal. Ik kwam vandaag deze enquete tegen die onderzoekt wat ouders voor alternatieven hebben. Superinteressant, deze enquete gaat verder dan de andere: http://www.thesistools.com/kinderopvang2012.
Invullen dus!

Teunbosseman
Berichten: 4386
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Chocomelk schreef:@ Teun, hoe zou jij er tegenover staan als KDV toeslag volledig zou verdwijnen maar alleen over zou blijven voor alleenstaande moeders en voor ouders waarvan het kindje naar een medisch KDV toe gaat ?

Hoe sta je er tegenover dat kinderbijslag inkomensafhankelijk zou worden ?

Alleenstaande vaders zijn uitgesloten?

Geen probleem als zou verdwijnen maar dan ook andere zaken in 1 keer erbij pakken. Tarieven KDV lager zodat voor ieder werkend persoon beschikbaar is.
Huizenprijzen lager, belasting op inkoemn FORS omlaag, terug naar ziekenfonds danwel particuliere verzekering, dat GVdommse k.t kwartje van KOK eens terug.......moet ik doorgaan?

Kinderbijslag had ik ook al aangegeven dat deze inkomensafhaneklijk moet worden, ik heb hem niet nodig, koppel aan belasting aangifte zodat je ( hopelijk ) weet wat de lagere inkomens zijn en verhoog het zelfs.

Deze hele discussie is 180 gr gedraaid en is nu gekomen op een scheldpartij ( ja ook door mij ) diverse aannames en insinuaties vooral door leden welek hierom bekend staan en op 3/4 in een topic breken om te stoken.

Want oh oh oh toen ik enkele gegevens gad brak de pleuri...s uit.

Dis afschaffen voor de hogere inkomens prima, maar dan ook andere zaken meenemen.

Ok of niet?

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Kinderopvang: er wordt flink gesnoeit.

Ongelezen bericht door sephora30 »

ciske schreef:
Over het algemeen vooral met zo'n inkomen , en ook al heb je niet zo'n inkomen , geniet je als ouder van je kinderen thuis en niet dumpen op een kinderopvang.

100% mee eens.

Gesloten