LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Vergeet vooral niet: jezelf niet verliezen. ;)

Dat gaat immers makkelijk, juist door de contactarmoede op het ogenblik. Het teveel rondjes draaien in het eigen huis, tuin en hooguit de supermarkt. Ik wil er morgen toch even op uit, gewoon met de auto, een pokke-eind lopen, want dit gaat niet goed. Een mens zal ik niet tegenkomen, ook al heb ik wel behoefte aan een goed gesprek met een echt (dus niet virtueel) mens. Maar even er uit in een andere omgeving moet nu echt wel gebeuren. En het kan en het mag, zolang je maar niet de drukte op zoekt.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

In ons Nederland krijgen we het zwaar. Maar in Afrika, Azië en Zuid-Amerika breekt de pleuris uit.

witte angora

Van de week maar eens voor het eerst de tondeuse in het haar zetten. De kapper blijft voorlopig toch nog dicht. Zo heel veel zit er toch niet meer op, en vanmorgen kwam ik er achter dat de kapper het de laatste keer eigenlijk ook niet zo heel netjes had gedaan.

Hoe ik de achterkant doe? Daar moet je een witte angora voor zijn... Vorige week, of de week ervoor, heb ik bij de Lidl zo'n standaard gekocht waar je je fiets in kan hangen als je hem wil repareren. En die beugel waar je de fietsstang in vastzet... daar kan ook een touw in. Een touw van een spiegel. Vanmiddag even uitgeprobeerd, als ik dat ding mét spiegel schuin achter me zet terwijl ik in een andere spiegel kijk, zie ik exact wat ik doe. Werkt perfect.

Nu nog moed verzamelen... :D En als het bevalt, scheelt het me voor de rest van mijn leven 12,50 per 5/6 weken. :D

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Maar maak je het dan niet onnodig ingewikkeld voor jezelf?
Bij de Kringloop kun je voor pakweg € 3 een grote hangspiegel kopen , denk ik.
Maar je bent wél creatief en inventief! 👍

witte angora

Nope, het is zo juist makkelijker. Die tweede spiegel, redelijk groot, kwam uit de kringloopwinkel voor 4,95. Maar als je er in kijkt, zie je dus van achteren nog niks. Daar is dus die tweede spiegel voor. Vanmiddag een tuturoyal (weet ik veel) gezien, die vent deed exact wat ik jaren geleden deed: tweede spiegel op de schouder, en maar etteren met dat ding. Dat kan anders. En toen bedacht ik dit. Punt is: als je twee spiegels exact tegenover elkaar hangt, zie je nog steeds niet wat je doet. Immers, je staat jezelf in de weg. Die tweede spiegel moet juist schuin staan/hangen. En niet te ver uit elkaar, anders zie je de details niet.

Dank je voor je compliment trouwens!

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het tondeuseren zelf doe ik altijd zonder spiegel. Gewoon op gevoel overlappende baantjes trekken, en dan nog een keer, kruislings. Dus eerst van linksonder naar rechtsboven, en daarna rechtsonder naar linksboven. Je kunt ook heel goed horen of je een stuk al gehad hebt. Zorgvuldig overal langs, en dan even met de spiegels controleren. Soms mis je toch een klein plukje. Daar nog even langs en klaar. Ik doe nu al jaren met een tondeuse van een tientje.

Houd er rekening mee: het is wel even wennen, ook voor anderen. Destijds deed een collega een onvervalste "double take", hij had me echt niet herkend :D

witte angora

Jawel, maar je wil toch ook je nekharen even wegscheren, en daar zit dus de uitdaging. In het verleden (maar dat is heel lang geleden) deed ik dat op gevoel. Maar doordat alles dunner en grijzer wordt gaat het er heel raar uit zien als het scheef zit.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

O, dat doe ik met een scheermesje, echt op de tast. Met een hand voel ik waar de rand zit, vandaar met een mesje naar beneden. Eén "haal" en dan haren eruit spoelen, nog een haal, spoelen, en dan een baantje opschuiven. Blind/op de tast heb ik meer controle dan via de spiegel, dan gaat het altijd de verkeerde kant op. Altijd! (Net zoiets als dia's goed terugzetten in het magazijn.)

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

Jablan schreef:
21 apr 2020 19:43
Alles langer dan drie maanden is letterlijk ongezond: contactarmoede + angst => vervreemding, verwrongen waarneming => psychose.
Plus de effecten van te weinig bewegen, de hoofden blijven vol zitten met rondfladderende gedachten.
Ik heb het even voorgelezen, onze dag is weer goed!

witte angora

Na de persconferentie van gisteravond is het misschien tijd om wat verder vooruit te kijken? Hoe gaat de economie er op de langere termijn uit zien? De anderhalve meter maatschappij gaat nog wel een tijdje duren. Vanmorgen op het nieuws dat het consumentenvertrouwen enorm is gezakt. Enzovoorts, enzovoorts.

Gaan we in sommige opzichten terug naar de jaren 70/80?

- Doordat er veel minder mensen in een vliegtuig kunnen, worden tickets zo duur dat velen dit niet kunnen betalen. Hoe gaan vakanties er uit zien? Massaal met de auto naar Spanje? Of, zeker met kleine kinderen, dichter bij huis blijven? Op een camping in Nederland, of een huisje in het Sauerland boeken, bijvoorbeeld?

- Dan de horeca. De kosten van pand en personeel gaan door, ook als er minder mensen in een ruimte kunnen. Gaat dit betekenen dat horecaprijzen de lucht in vliegen, zodat veel mensen het ook niet eens meer kunnen betalen? Hoe gaan uitjes er dan uit zien? Zelf koffie en wat lekkers meenemen, wat we in die tijd ook deden? Zal coffee-to-go op stations en dergelijke nog wel betaalbaar blijven?

- Veel bedrijven gaan failliet. Betekent dit dat veel mensen zonder werk komen te zitten, en wat gaat dit qua financiën voor de overheid betekenen? Wat gaat het voor de eigen portemonnee betekenen? Zullen sommigen geen auto meer kunnen betalen, of helemaal niet meer nodig hebben?

- Zullen veel mensen (meer dan voorheen) thuis blijven werken omdat het eigenlijk best wel bevalt? Zo ja, wat zal dan het effect zijn op de benzineprijzen?

- Zal het langere tijd rustiger blijven in binnensteden, winkelcentra en toeristische gebieden, vergeleken met de periode voor Corona?

- Als er veel winkelpanden blijvend leeg komen te staan, kunnen daar dan woningen in gerealiseerd worden?

Kortom: dingen zullen ongetwijfeld blijvend veranderen. Zullen mensen zich erbij neer kunnen leggen en een nieuwe weg weten te vinden, of zal er nog heel lang onvrede blijven hangen?

Johan-17

Ongelezen bericht door Johan-17 »

Steunmaatregelen Kabinet: Ik mag hopen dat zowel Fiscus als Fiod binnenkort toch gaan controleren of bedrijven niet ten onrechte deze steunmaatregelen hebben ontvangen. Dit ondanks dat Koolmees aangaf dat dit niet ging gebeuren. Er zijn genoeg signalen dat er veel misbruik van gemaakt wordt. Alleen al dat een bedrijf als Booking.com deze steun ontvangt is niet normaal. Mag hopen dat ten onrecht verleende steun met boete terug betaald moet worden. De maatschappij is de dupe hiervan: het is immers ons belasting-geld dat verkwist wordt. Complete waanzin dat Koolmees geen voorwaarden aan deze steun heeft verbonden, zoals bv winst , uitkering aan aandeelhouders, salarissen Directie, etc. Hoop dat hij hierop afgerekend wordt. Gewone burgers moeten tot op de cent teveel betaalde toeslag (huur-zorgtoeslag-kindertoeslag) terugbetalen en dit soort witte-boorden-criminelen krijgen alles voor elkaar.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Volgens mij moet je beginnen om onderscheid te maken tussen fraude/gesjoemel: in strijd met de regels, de voorwaarden (die zijn er dus wel!) proberen subsidies waar je geen recht op hebt in de wacht te slepen enerzijds en de voorwaarden van de regelingen zélf anderzijds, waarbij je kunt discussiëren wat die voorwaarden zouden moeten zijn.
Volgens mij hussel je het één en ander door elkaar.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb als ondernemer de steunmaatregelen bekeken (kom er niet voor in aanmerking en het blijkt gelukkig ook niet nodig) maar volgens mij stond er netjes bij vermeld dat er tot 5 jaar na uitkering controle kan plaatsvinden.
Alleen op dit moment gebeurt dat niet, om het proces van uitbetaling niet te vertragen, zodat behoeftige bedrijven zo snel mogelijk ondersteund kunnen worden.
Achteraf gaat één en ander echt wel gecontroleerd worden.

moederslink

Nu de verzorgings-en verpleeghuizen nog steeds op slot blijven voor hun naasten vraag ik mij oprecht af wat de kwaliteit van leven nu nog is voor die oudjes.
Dit beleid leidt tot grote eenzaamheid en het eenzaam overlijden van een hele grote groep ouderen.
Het sluiten heeft ook niet geleid tot voorkómen van besmettingen.
De gezamenlijke activiteiten binnen de instelling zijn ook stilgelegd, geen afleiding dus ook meer.

Een echtpaar waarvan bv de man dementerend is en iedere dag bezoek kreeg van zijn vrouw zit nu in verwarring te verpieteren, ondanks álle goede zorgen vh personeel.

Wekenlang , misschien nog maandenlang géén bezoek ...is het dit waard?

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Je vergeet de besmetting door bezoekers van deze verpleeghuizen, dus naar buiten.

moederslink

Nee hoor , vergeet ik niet.
Zéker zijn deze oudjes ook besmet door bezoek en/of verzorgers van buitenaf.
Dat lag natuurlijk ook mede aan het gebrek aan PBM.

Ik maak mij zorgen over die eenzaamheid daar , de verwarring en de verpietering.
Ze moeten ook op hun kamer blijven.
Wat is hun kwaliteit van leven nog?

Ik vind dit uiteraard begrijpelijk maar wél erg triest en verdrietig voor alle betrokkenen.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

moederslink schreef:
22 apr 2020 14:02
Dat lijkt mij wel heel onwaarschijnlijk.

Wat zouden goed oplossingen zijn?
Degenen die de verantwoordelijkheid dragen durven niets anders te doen dan de huidige maatregelen volgen. Een extreme vorm van het zekere voor het onzekere nemen in plaats van onderzoeken op welke manier er 'iets' mogelijk is.

ZeerPrivé

Ik weet niet zeker of je begrijpt wat ik bedoelde. Stel de deuren bleven gewoon open voor bezoek. Hoeveel van deze bezoekers zouden anderen dan wel niet met corona hebben besmet?

Als ik een partner zou hebben in een verpleeghuis dan zou ik bij hem of haar intrekken. Zeker als deze volkomen in verwarring zou zijn.

moederslink

Een neveneffect nog :
vandaag in de krant :
grote modeketens annuleren grote partijen kleding die spotgoedkoop worden gemaakt in Bangladesh, bestellingen twv 163 miljoen euro zijn geannuleerd.
Ook C&A heeft voor 10 miljoen geannuleerd
Eerst profiteren van deze goedkope markt en ze nu laten vallen.
Dat betekent i.p.v 14 cent (!!!! ) per uur te verdienen daar in die fabrieken zij nu moeten bedelen op straat.
Eerst grof geld verdienen over de ruggen van die stumpers en ze nu keihard laten vallen.

ZeerPrivé

vandaag in de krant.
Dat moet een papieren krant geweest zijn, want het stond gisteren al in het nieuws. :mrgreen:

Gesloten