LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
O Ja, Rinus J : het grootste voordeel heb je nog niet genoemd: De inkomstenbelasting. 50% tarief kent Duistland ook, maar weet jij vanaf welk Bruto inkomen dat geheven wordt?
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
ik wordt moe van al dat gebeuzel van; je hebt al enige jaren goed koop gereden met grijs en nou moet je betalen, je hebt immers geen bpm betaald gelul, ik beb destijds een citroen berlingo tweedehands gekocht en die auto's kostten destijds [3JR TERUG] EVENVEEL als een luxe 2de handse auto in de zelfde catgorie, wie heeft het hier over wie het meeste geld hieraan verdient heeft wel ja de handel, en die geeft niets meer terug voor je auto'tje om hem straks tegen veel winst in het buitenland [oostblok/noord afrika] te verkopen, kijk maar destijds struikelde je bijna in ons land over de skoda's lada's en nog van dat fraais nu zie je er geen een meer [ de trabant is nu bezig een cult auto voor niet zo erg weinig geld te worden daar kreeg je destijds ook niets voor terug], waarom kocht ik die auto? omdat ik aan een vervangend voertuig toe was, we waren met z'n tweetjes. en ik had een oudder caravannetje ,en ik als senior raakte in de wao { gevolg vanmijn jeugd eerst de oorlog en toen met z'n allen nederland er weer bovenop helpen, of je jong was dat deed er immers niet toe niet zeuren schouders er onder] en zo kan ik nog wel even doorgaan, maar dat we uitgekleed worden is van alle tijd,in de dertiger jaren kreeg den helder hoog bezoek en toen had een sigaren winkellier het lef om op zijn raam te kalken ,pijpen alle maten kleine stelen ,EN GROTE STELEN HET MEEST, de man kreeg EEN FORSE BOETE, en die gaan wij nu ook weer betalen
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
even een reactie
wij zijn een groot pleeggezin met 8 kinderen
hiervan zijn er 6 kinderen niet van onszelf
we doen dit al vele jaren met heel veel plezier
je snapt dat wij een bus rijden om het allemaal verantwoord te vervoeren
de pleegvergoeding is niet zo toereikend dat we iets luxe kunnen rijden
dus een grijs kenteken was en is ideaal
maar wat nu
moeten wij boeten omdat wij bereid zijn kinderen een plekje in ons gezin te geven.
zowiezo is de pleegvergoeding niet toereikend
laat staan met deze verandering
ik voel me gestraft voor wat ik doe
een kind in een internaat of op straat kost toch veel meer
desondanks alle plezier die wij aan pleegzorg beleven is dit een grote financiele strop en weten we nog niet hoe het verder moet met deze lasten verzwaring
dus pleegzorg word iets voor gezinnen met een dikke portomonnee en niet meer alleen vanuit een groot hart en idealen
groetjes chrisje
wij zijn een groot pleeggezin met 8 kinderen
hiervan zijn er 6 kinderen niet van onszelf
we doen dit al vele jaren met heel veel plezier
je snapt dat wij een bus rijden om het allemaal verantwoord te vervoeren
de pleegvergoeding is niet zo toereikend dat we iets luxe kunnen rijden
dus een grijs kenteken was en is ideaal
maar wat nu
moeten wij boeten omdat wij bereid zijn kinderen een plekje in ons gezin te geven.
zowiezo is de pleegvergoeding niet toereikend
laat staan met deze verandering
ik voel me gestraft voor wat ik doe
een kind in een internaat of op straat kost toch veel meer
desondanks alle plezier die wij aan pleegzorg beleven is dit een grote financiele strop en weten we nog niet hoe het verder moet met deze lasten verzwaring
dus pleegzorg word iets voor gezinnen met een dikke portomonnee en niet meer alleen vanuit een groot hart en idealen
groetjes chrisje
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Deze klaagzangen hebben er allemaal toegeleid dat we door de politici niet meer serieuz worden genomen als grijskentekenrijders. Men voelt zich niet geroepen op deze, indirecte manier, mensen te sponsoren in hobby of roeping.
Nadeel is ook dat op deze manier niemand echt duidelijk heeft kunnen maken dat er een overgangsregeling nodig is om de schade voor ons beperkt te houden
Nadeel is ook dat op deze manier niemand echt duidelijk heeft kunnen maken dat er een overgangsregeling nodig is om de schade voor ons beperkt te houden
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
grijs kenteken wordt niet alleen gebruikt door aso.s maar ook door de zg grijse plaag.
dat zijn de mensen die een caravan trekken met een betaalbare diesel dus een bestel autotje.
deze mensen maken te weinig kilometers voor het z.g omslagpunt
bezine versus diesel bij geel kenteken en zijn dus wel aangewezen op een grijs kenteken.
zo kunnen ze van hun pensioentje nog op vakantie maar als voor deze groep de wegenbelasting met 100 euro per maand om hoog gaat wordt deze vreugde ze ook ontnomen.
ze komen toch al in de kou te zitten door de gestegen ebergie kosten.
zo gaat de rekening van NUON van 129 naar 160 euro. en de Zalmsnip verdwijnt.
dat zijn de mensen die een caravan trekken met een betaalbare diesel dus een bestel autotje.
deze mensen maken te weinig kilometers voor het z.g omslagpunt
bezine versus diesel bij geel kenteken en zijn dus wel aangewezen op een grijs kenteken.
zo kunnen ze van hun pensioentje nog op vakantie maar als voor deze groep de wegenbelasting met 100 euro per maand om hoog gaat wordt deze vreugde ze ook ontnomen.
ze komen toch al in de kou te zitten door de gestegen ebergie kosten.
zo gaat de rekening van NUON van 129 naar 160 euro. en de Zalmsnip verdwijnt.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Het blijft een kwesties van [foute?] keuzes maken. Of dit nu om een hobbyist gaat met honden of paarden, een pleeggezin of anderzins.
Het blijft ook een feit dat niet de overheid moet bijspringen als uiteindelijk die keuzes minder of helemaal niet meer positief uitvallen.
Het blijft ook een feit dat niet de overheid moet bijspringen als uiteindelijk die keuzes minder of helemaal niet meer positief uitvallen.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Tot 1 januari was de keuze heel makkelijk: grijskenteken stelde veel mensen in staat om toch een leuke wagen te rijden, eventueel een wat grotere wagen als dat ze met geel kenteken konden rijden of de kosten van een hobby te beperken.Het blijft een kwesties van [foute?] keuzes maken.
De overheid maakt van deze bewuste keuze een foute keuze door jarenlang zo'n regeling in stand te houden door wel met halfslachtige maatregelen de schijn hoog te houden maar de regeling toch open te houden voor een ieder die zijn wagen op grijs wilde zetten en nu er in 1 keer pats boem geld nodig is - ze willen de economie stimuleren en dat kan niet 5 jaar wachten - zo'n regeling maar de nek om te draaien.
Het stoppen van de regeling is geen probleem. Na de periode van afschrijving van de auto kan je zelf weer nieuwe keuzes maken. Alleen deze optie word ons door de overheid niet gegund.
De enige fout die grijsrijders verweten zou kunnen worden is dat ze bij de laatste verkiezingen de fout gemaakt hebben een regering aan de macht te helpen die zogenaamd normen en waarden hoog in het vaandel heeft staan.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Jarenlang is het voor particulieren mogelijk geweest om een voertuig op grijs kenteken te kopen. Jarenlang was dit geen 'maas' in de wet maar gewoon een regeling die door de overheid was ingesteld.
Nu vind diezelfde overheid (en menig geel-kenteken rijder) dat dit illegale praktijken zijn die een particulier uitvoert als hij/zij een voertuig op grijs kenteken koopt. De overheid is bang geld mis te lopen omdat er geen BPM (=45% van de netto catalogusprijs) geheven wordt op die grijskenteken voertuigen. In alle andere landen binnen de EU wordt nergens BPM geheven bij de aanschaf van een nieuwe auto.
Eigenlijk moeten we concluderen dat het niet heffen van BPM binnen de EU normaal is en dat de BPM-heffing op geel-kenteken auto's illegaal is. Vroeger noemden we een organisatie die illegale praktijken uitoefenden "Maffia" tegenwoordig heet het gewoon "regering".
De geel-kenteken rijder zou ook kunnen concluderen dat zijn auto eigenlijk 45% goedkoper is.
De overheid wil dan "zogenaamd" het autorijden "ontmoedigen" maar ik denk als niemand meer een nieuwe auto kocht en iedereen stopte met autorijden de economie van Nederland binnen notime op zijn kont ligt.
Nu vind diezelfde overheid (en menig geel-kenteken rijder) dat dit illegale praktijken zijn die een particulier uitvoert als hij/zij een voertuig op grijs kenteken koopt. De overheid is bang geld mis te lopen omdat er geen BPM (=45% van de netto catalogusprijs) geheven wordt op die grijskenteken voertuigen. In alle andere landen binnen de EU wordt nergens BPM geheven bij de aanschaf van een nieuwe auto.
Eigenlijk moeten we concluderen dat het niet heffen van BPM binnen de EU normaal is en dat de BPM-heffing op geel-kenteken auto's illegaal is. Vroeger noemden we een organisatie die illegale praktijken uitoefenden "Maffia" tegenwoordig heet het gewoon "regering".
De geel-kenteken rijder zou ook kunnen concluderen dat zijn auto eigenlijk 45% goedkoper is.
De overheid wil dan "zogenaamd" het autorijden "ontmoedigen" maar ik denk als niemand meer een nieuwe auto kocht en iedereen stopte met autorijden de economie van Nederland binnen notime op zijn kont ligt.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Als particilier grijs rijden is en blijft dus een foute keuze. Zo simpel is het. Natuurlijk prima om daar gebruik van te maken zolang dit wordt toegestaan. Het zou onredelijk zijn om alle gelden met terugwerkende kracht terug te vorderen. Dat doert de regering dus niet. Neem samen met je winst van de afgelopen jaren, je verlies uit het heden en vindt een ander onderwerp om over te klagen en zeuren!
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Volkomen terecht dat het grijze kenteken voor particulieren wordt afgeschaft. Daar was het uiteindelijk ook niet voor bedoeld.Kunnen ze het belasting tarief verlagen omdat ze meer inkomsten hebben.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Volgens Wijn zijn we profiteurs ten opzichte van jullie geel-rijders dus is inderdaad mooi dat het geld ook weer ten goede komt aan de geel-rijdersKunnen ze het belasting tarief verlagen omdat ze meer inkomsten hebben
Niet dus!
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Is gewoon het hele smerige aan het afschaffen van grijs voor particulieren. Er zit een hele hoop moreel gel*u*l omheen maar als ze het per 1 januari af kunnen schaffen hadden ze het al jaren geleden dicht kunnen timmeren. De zaak is nu dat ze weer wat geld ergens vandaan moeten toveren en dat de grijs-kentekens daar het slachtoffer van zijn.
Laat ze dan gewoon eerlijk zijn; geen straffen van zogenaamd "misbruik" maar gewoon een ordinaire, misdadig grote, belastingverhoging
Maar eerlijk zijn schijnt niet te kunnen bij dit normen en waarden kabinet
Laat ze dan gewoon eerlijk zijn; geen straffen van zogenaamd "misbruik" maar gewoon een ordinaire, misdadig grote, belastingverhoging
Maar eerlijk zijn schijnt niet te kunnen bij dit normen en waarden kabinet
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Het is wel erg naief om te denken dat als de wegenbelasting voor particulier grijskenteken rijders omhoog gaat de belasting voor geel kentekenrijders omlaag gaat. Het woord "belastingverlaging" komt in het woordenboek van dit kabinet niet voor.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Vandaar ook mijn opmerking:
Laat ze dan gewoon eerlijk zijn; geen straffen van zogenaamd "misbruik" maar gewoon een ordinaire, misdadig grote, belastingverhoging
Maar eerlijk zijn schijnt niet te kunnen bij dit normen en waarden kabinet
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
ehm, meneer Vivaro even voor de duidelijkheid: mijn opmerking over teruggave van belasting aan geelrijders was natuurlijk cynisch bedoeld. De afgelopen verkiezingen geloofde ik nog in sprookjes en stemde dus op "Harry Potter" maar die naiviteit is er ondertussen al aardig af
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Onzin, het geld gaat op andere plekken weer naar lagere tarieven toe, dus uiteindelijk is het geen belastingverhoging.ordinaire, misdadig grote, belastingverhoging
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
He nu zie ik in 1 keer het licht!
Dus dan betaal ik eigenlijk helemaal geen belasting. Want al dat geld wat mij door de overheid afgedwongen wordt, word ergens anders weer goed besteed.
Verlaging van vennootschap belasting, verhoging van AOW uitjkering etc.
Ik doe verdorie gewoon aan liefdadigheid en al die tijd maar denken dat ik belasting betaalde
Dus dan betaal ik eigenlijk helemaal geen belasting. Want al dat geld wat mij door de overheid afgedwongen wordt, word ergens anders weer goed besteed.
Verlaging van vennootschap belasting, verhoging van AOW uitjkering etc.
Ik doe verdorie gewoon aan liefdadigheid en al die tijd maar denken dat ik belasting betaalde
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
He, nu snap je het. Al het geld dat de overheid ons kado geeft, moeten wij eerst aan de overheid betalen.
Helaas zijn er nog steeds linkse rakkers die denken dat het mogelijk is dat heel Nederland van uitkeringen en subsidies zou leven.
Helaas zijn er nog steeds linkse rakkers die denken dat het mogelijk is dat heel Nederland van uitkeringen en subsidies zou leven.
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
zit zelf ook een beetje in mijn broek te ........
heb dit jaar eindelijik voor al mijn spaargeld (20.000 eurie) mijn droomauto , een nissan patrol , gekocht.
volgend jaar met de nieuwe regeling kan ik mijn auto niet meer betalen en verkoop is ook geen optie want krijg er geen **** voor terug.
Mijn oplossing op dit moment: ga hem gewoon schorsen!
ben de gehele week werkzaam in duitsland en woon aan de grens dus is wel een beetje risico waard----> 486 eurie p/j of 1932 eurie p/j
heb dit jaar eindelijik voor al mijn spaargeld (20.000 eurie) mijn droomauto , een nissan patrol , gekocht.
volgend jaar met de nieuwe regeling kan ik mijn auto niet meer betalen en verkoop is ook geen optie want krijg er geen **** voor terug.
Mijn oplossing op dit moment: ga hem gewoon schorsen!
ben de gehele week werkzaam in duitsland en woon aan de grens dus is wel een beetje risico waard----> 486 eurie p/j of 1932 eurie p/j
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Tuurlijk, lekker de boel verder oplichten over de rug van je medeburgers.