LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Re: EUROPESE GRONDWET....JA OF NEE...

Ongelezen bericht door Gast »

Het is zeer triest wanneer je zo reageerd, terwijl je duidelijk laat merken dat je niet weet waar het precies om gaat.
Jammer hoor Moskofiets.
Hoop dat u de wijsheid ooit nog een keertje krijgt om de juiste redenen aan te grijpen om te stemmen.

Gast

willen we dat Europa nog meer over ons te zeggen krijgt? Stem dan ja
Willen we dat niet? Stem dan NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Gast

En weer iemand die niet met argumenten komt. :roll:

Gast

vertel dan eens wat er niet waar aan is

LaatstePoging

Ongelezen bericht door LaatstePoging »

Dit zal dan ook wel weer een ijdele poging doen, maar voor de zoveelste keer: Kan een van de "JA" stemmers eens met concrete feiten komen waarom die grondwet dan een verbetering is en waarom die zo goed is?

Ik denk dat het ijdele hoop is, want de "JA" stemmers hebben blijkbaar geen harde feiten. Hebben jullie die wel, waar blijven jullie dan met die feiten?

Gast

Laatste poging(of moet ik zeggen Moskofiets), ik heb nooit gezegd dat ik ja ga stemmen.
Ik merk alleen dat men veelal nee stemt zonder daar een duidelijke reden, die iets met de grondwet van doen heeft, voor te hebben.
Mensen die roepen nee te gaan stemmen, omdat de buurman dat ook doet...

Gast

jij gaat dus ja stemmen omdat je buurman dat ook doet

Gast

Wederom, waar zie jij staan dat ik ja stem? :roll:

Gast

waarom maak je je dan zo druk over het feit dat er mensen nee stemmen????????

en bij elke verkiezingen gebeuren dit soort dingen

Als we bij Bos de stemmen eraf halen die die krijgt omdat ie zo'n lekker kontje heeft (heeft balkenende niet) staat de PVDA gelijk weer op normale hoogte ...

Gast

Mensen stemmen dus om verkeerde redenen en dat is dus het gene dat ons land kapot maakt.
Daar schuilt dus het gevaar.

Gast

misschien moet jij het aan al dat domme gepeuppel dan maar eens gaan uitleggen???????

De plek van Pim Fortuyn is nog steeds vrij, dus wat let je??????

Gast

Ik stem tegen.
Bij het invoeren van de euro's hadden ze onze stem toch ook niet nodig? :twisted:

Ik heb er geen vertrouwen in.
Daarom stem ik tegen.

Gast

Dank je, maar ik ben geen Pim Fortuyn en wens daarom ook niet met de beste man vergeleken te worden.

Gast

Ik, (Gast laatste poging) wil niet met Moskofiets vergeleken worden, daar wij twee verschillende personen zijn.

Ik heb al verschillende malen gevraagd waarom de Ja stemmers dat dan doen, zie ook mijn conversatie met Perenwitje van ongeveer een week terug. Tot op heden is er geen zinnig antwoord uitgekomen. Enige die iets van argumentatie dagelijks geeft, is Balkenende zelf op TV, omdat hij bang is voor gek te staan. Alsof dat een reden is om dan maar braaf ja te gaan stemmen zeg, als die grondwet fatsoenlijk was geweest had die grondwet zeker mijn "JA" verdient, maar dit gedrocht zeker niet.

Ik ben wellicht een van de weinigen die de complete grondwet heeft doorgespit en kan alleen maar concluderen dat het, zoals ik al meermaals heb aangegeven, een veel te algemeen opgezet document is, dat voor meerdere interpretaties mogelijk is.

Een grondwet hoort eenduidig te zijn, er dienen niet zoveel nadelen aan te kleven als aan deze grondwet kleven (lees topic maar na, ik heb er genoeg argumenten ingezet die niet weerlegd zijn) en dat derhalve de enige juiste keuze een "NEE" kan zijn. Dat heeft niets met niet weten waarover ik praat te maken, nee dat is omdat die grondwet niet deugt.

Dat anderen hun mening reeds gereed hebben zonder die grondwet te hebben gelezen, is jammer maar begrijpelijk. Ik geef het je te doen, gegarandeerd dat de meesten hoofdpijn hebben van het gezwam en gebruik van woorden die kant noch wal raken, alleen maar bedoelt om nog meer mist op te trekken.

Daarbij, wat jij Gast stemt, dat is jouw persoonlijk besluit. Maar ik geef net zo hard aan dat er net zo min reden is om voor te stemmen, als je de grondwet niet hebt gelezen, als degenen die nu nee gaan stemmen.

In afwachting van de feiten waarom een JA zo gunstig voor ons is,

een Nee-stemmer

Gast

nee klopt, denk dat jij op zoek bent naar een reden om voor of tegen te stemmen, en die ene reden geven ze hier maar niet

maar je weet wel dat iedereen dom is, want ze weten niet goed uit te leggen hoe wat waar

maar bij elke verkiezing is het gevoel heel belangrijk, waarop of wat je stemt.....

de mensen hier zijn geen politici (liegen ze lang niet genoeg voor) en kunnen het dus niet zo goed onder woorden brengen waarom ze tot een bepaalde keuze komen, maar een ieder die nu deze topic leest is er wel degenlijk in geinterresseerd

het zijn dus niet de mensen die tegen stemmen omdat we de finale van het eurovisie songfestival hebben gehaald......

maar ja alleen jij weet hoe we moeten stemmen..... :?

Gast

niet hebben gehaald dus

Moskofiets

Ongelezen bericht door Moskofiets »

Ik, (Gast laatste poging) wil niet met Moskofiets vergeleken worden, daar wij twee verschillende personen zijn.
Dat komt dan goed uit: Ik wil namelijk niet met één van die vele anonieme gasten vergeleken worden !!!
Ik merk alleen dat men veelal nee stemt zonder daar een duidelijke reden, die iets met de grondwet van doen heeft, voor te hebben.
Kennelijk strekt jouw niveau begrijpend lezen niet verder dan een fles met een fopspeen.
Heel duidelijk heb ik aangegeven waarom ik tegen ben:
- Ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat wij deze keer NIET belazerd worden, omdat
- die EU Grondwet NA invoering simpel aangepast kan worden ten nadele van de kleinere landen.
Wat NU nog in ons voordeel is, kan straks dus makkelijk gewijzigd worden in ons nadeel !!!

DAT is mijn hoofdreden om NEE te zeggen!!!
Duidelijk ????????

Mr. Moskofiets.[/u]

Gast

Om te weten wat je gaat stemmen zal je toch moeten weten wat de achtergronden zijn en je merkt bij minimaal 70% van de bevolking dat ze geen flauw idee hebben waar het referendum precies over gaat en wat er in de europesche grondwet beschreven staat.
Toch denken ze precies te weten wat ze moeten stemmen.
Alleen wanneer je naar de reden vraagt kunnen ze die niet geven of komen ze met dingen aanzetten die helemaal niks met de grondwet te maken hebben...
Nee, dan ben je echt bijdehand bezig...

En ik ben niet op zoek hoor.
Ik weet namelijk allang wat ik ga stemmen, doordat ik me er wel in verdiept heb en dus wel weet wat de grondwet inhoud. :wink:

Gast

ach terug lezende, neem aan dat jij dat was, roep je ook dat Turkije er niks mee te maken heeft........

Dus je hebt heel goed geluisterd naar Balkenende & Bos, die willen ons dat ook doen geloven

klaasvd

Ongelezen bericht door klaasvd »

Ik ben wellicht een van de weinigen die de complete grondwet heeft doorgespit en kan alleen maar concluderen dat het, zoals ik al meermaals heb aangegeven, een veel te algemeen opgezet document is, dat voor meerdere interpretaties mogelijk is
Alle 500 pagina's??

Het is ook schuld van de regering dat zoveel mensen er geen zak vanaf weten, ze zijn veel te laat begonnen met voorlichten.
En er wordt nooit het hele verhaal verteld door voor- of tegenstanders, dingen die ze niet kunnen gebruiken vertellen ze niet.
Ik stem in ieder geval tegen, omdat ik denk dat dit veel te vroeg komt.
Ook is de naam "Grondwet" fout wat naar mijn mening is dit geen grondwet zoals wij die hier hebben, maar meer een soort verdrag.(Grondweg klinkt zwaarder, dus zullen mensen wel ja zeggen zullen ze gedacht hebben).
Eerst het vertrouwen maar weer eens terugkrijgen in het regenten wereldje en dan kijk ik wel verder

Gesloten