Ben je in de gelegenheid om hem in Duitsland te registreren of ga je helemaal voor de illegaliteit?Mijn oplossing op dit moment: ga hem gewoon schorsen!
ben de gehele week werkzaam in duitsland en woon aan de grens dus is wel een beetje risico waard----> 486 eurie p/j of 1932 eurie p/j
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Grijs kenteken afschaffen is asociaal
Re: Grijs kenteken afschaffen is asociaal
he lekkere hollandse mentaliteit hier....dus grijsrijders zijn profiteurs geweest en grijs kenteken was nedoeld voor ondernemers...waar staat dat????? waarom mag een ondernemer dan wel grijs rijden...is dit de ontwikkeling van een nieuw feodaal stelsel...denk toch na allemaal...van het afschaffen van deze regeling wordt niemand beter...wie gaat er nu 6 keer zoveel belasting betalen...niemand...
dus alle lulletjes die zitten te gniffelen om het feit dat er hierdoor mensen in de problemen komen...onrecht heeft vele vormen...dit is er een...normen en waarden.....ik zie ze niet in dit belastingplan..
een aspirant emigrant
dus alle lulletjes die zitten te gniffelen om het feit dat er hierdoor mensen in de problemen komen...onrecht heeft vele vormen...dit is er een...normen en waarden.....ik zie ze niet in dit belastingplan..
een aspirant emigrant
in eerste instantie geheel illegaal tot ik een woning in dld. gekocht heb.
ff bij de buren kijken. financieel is het er in ieder geval wat beter te trekken als jong mens.
ff bij de buren kijken. financieel is het er in ieder geval wat beter te trekken als jong mens.
Lijkt me ook wel wat.
Hier in Nederland weten ze van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen aan regeltjes. Het ergste is nog dat de rest van Nederland de grijsrijders uitlacht omdat ze weer een voordeeltje zijn kwijtgeraakt. Erg kleinzielig allemaal. Iedereen moet maar in het zelfde stramien lopen anders gaat je kop eraf; krijg het er gewoon benauwd van
Hier in Nederland weten ze van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen aan regeltjes. Het ergste is nog dat de rest van Nederland de grijsrijders uitlacht omdat ze weer een voordeeltje zijn kwijtgeraakt. Erg kleinzielig allemaal. Iedereen moet maar in het zelfde stramien lopen anders gaat je kop eraf; krijg het er gewoon benauwd van
De heren ministers moeten op hun tellen passen!
Straks gaan er nog mensen door het lint want een kat in het nauw maakt gekke sprongen.
Mensen die financieel worden afgeknepen, die met moeite hoofd boven water kunnen houden. En ook nog het goedkopere
alternatief "grijsrijden" abrupt wordt afgenomen. Waar zijn ze toch in Den Haag toch meebezig. Met ingang van 1 juli 2005 moet het dan allemaal gebeuren. Een oplossing in een vorm van een "sterfhuisconstructie" zou toch het beste passen voor bijv. mensen die hun bus dan kunnen afrijden en dan maar overstappen naar geel eventueel. Waardoor ze iedere geval nog waar krijgen voor hun duur betaalde bus.
Straks gaan er nog mensen door het lint want een kat in het nauw maakt gekke sprongen.
Mensen die financieel worden afgeknepen, die met moeite hoofd boven water kunnen houden. En ook nog het goedkopere
alternatief "grijsrijden" abrupt wordt afgenomen. Waar zijn ze toch in Den Haag toch meebezig. Met ingang van 1 juli 2005 moet het dan allemaal gebeuren. Een oplossing in een vorm van een "sterfhuisconstructie" zou toch het beste passen voor bijv. mensen die hun bus dan kunnen afrijden en dan maar overstappen naar geel eventueel. Waardoor ze iedere geval nog waar krijgen voor hun duur betaalde bus.
Wanneer je zo weinig geld hebt waarom koop je dan een grote wagen?
Je kan het dan ook af met een klein autootje die nog goedkoper is dan een grote auto mt een grijs kenteken.
Nu gaat het grijze kenteken eraf en is dat niets meer dan gerechtigheid.
Je kan het dan ook af met een klein autootje die nog goedkoper is dan een grote auto mt een grijs kenteken.
Nu gaat het grijze kenteken eraf en is dat niets meer dan gerechtigheid.
Dat zou heel mooi zijn maar de regering vindt dat ze NU (de komende 1,5 a 2 jaar) 300 mil per jaar nodig hebben om de economie te stimuleren. En dan maken de verhalen van mensen die hun puppy naar de hondenschool willen brengen of hun pony niet achter in hun Polo kunnen krijgen weinig indruk.Een oplossing in een vorm van een "sterfhuisconstructie" zou toch het beste passen voor bijv. mensen die hun bus dan kunnen afrijden en dan maar overstappen naar geel eventueel. Waardoor ze iedere geval nog waar krijgen voor hun duur betaalde bus.
De staatssecretaris - dhr Wijn (CDA) - vindt dat wij de regeling misbruikt hebben en vindt het in dat opzicht niet noodzakelijk om ook een overgangsregeling in te stellen te meer omdat hij dan het geld weer ergens anders vandaan zou moeten toveren.
Ze hebben gewoon geld nodig en vinden dat we geen poot hebben om op te staan omdat de grijskentekenregeling niet voor ons bedoeld is.
En laat nu maar eens iemand met steekhoudende argumenten komen waarom dat wel zo zou zijn want ik weet het ook even niet meer
volgens mij gaan er straks heel wat mensen hun grijskenteken auto tje schorsen en desondanks gewoon door rijden ..eleke auto bestuurder zou eignelijk eens 3 maand niks moetne betalen netzoals in duitsland mensen samen staan we sterk in de maatschappij
Klopt als een bus. Eindelijk je begrijpertje aangezet?Ze hebben gewoon geld nodig en vinden dat we geen poot hebben om op te staan omdat de grijskentekenregeling niet voor ons bedoeld is.
Dat ie niet voor ons bedoeld is betekend niet dat we er geen gebruik van mogen maken.
Vanaf 1 januari niet meer; nu nog wel.
En waarom is die regeling vanaf het begin al niet dichtgetimmerd als die regeling niet voor de particulier bedoeld is?
Kostte toen meer als dat het het opleverde.
Ze hebben nu zolang gewacht totdat ze er een grote groep tegelijk mee konden pakken en toen toegeslagen.
Niks rechtvaardigheid. Puur rekenwerk!
Kost 9,5 miljoen aan extra administratie; levert op: 300 miljoen aan inkomsten en dat zeker 2 jaar gegarandeerd want de grijsrijders kunnen toch hun auto niet kwijt.
Rechtvaardigheid is dus ver te zoeken; is gewoon kassa!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vanaf 1 januari niet meer; nu nog wel.
En waarom is die regeling vanaf het begin al niet dichtgetimmerd als die regeling niet voor de particulier bedoeld is?
Kostte toen meer als dat het het opleverde.
Ze hebben nu zolang gewacht totdat ze er een grote groep tegelijk mee konden pakken en toen toegeslagen.
Niks rechtvaardigheid. Puur rekenwerk!
Kost 9,5 miljoen aan extra administratie; levert op: 300 miljoen aan inkomsten en dat zeker 2 jaar gegarandeerd want de grijsrijders kunnen toch hun auto niet kwijt.
Rechtvaardigheid is dus ver te zoeken; is gewoon kassa!!!!!!!!!!!!!!!!!
mensen moeten niet zeuren, ze hebben jaren lang kunen profiteren, terwijl een ander zich helemaal blauw betaalde aan wegen belasting
Omdat die ander niet intelligent genoeg was om zich een wagen op grijs aan te schaffen. Snap ook wel dat je voor de buren niet in zo'n turkenbus - even benadrukkend dat die turkse medemens gewoon net als de andere grijsrijders erg praktisch ingesteld is - wilt rijden maar betaal je dan ook wat meer voor
Griijs kenteken regeling wordt strenger om meer inkomsten te hebben voor de begroting, maar.....
Waar blijft al dat geld????????
Er wordt overal op bezuinigd, belastingen gaan omhoog (accijns, energiebelasting) en de ene na de andere voorziening wordt afgeschaft.
De Nederlandse belasting betaler is dus steeds duurder uit voor het steeds mindere dat ie er voor terugziet.
Wat doen ze met dat geld????????
Ik weet er wel een paar maar of dat alles is waaraan ze het verbrassen.
- Nederland grootste sponsor Europa
- Nederland gulste ontwikkelingshelper
- Betuwe lijn
-
-
-
-
????????
Waar blijft al dat geld????????
Er wordt overal op bezuinigd, belastingen gaan omhoog (accijns, energiebelasting) en de ene na de andere voorziening wordt afgeschaft.
De Nederlandse belasting betaler is dus steeds duurder uit voor het steeds mindere dat ie er voor terugziet.
Wat doen ze met dat geld????????
Ik weet er wel een paar maar of dat alles is waaraan ze het verbrassen.
- Nederland grootste sponsor Europa
- Nederland gulste ontwikkelingshelper
- Betuwe lijn
-
-
-
-
????????
Gelukkig wel intelligent genoeg om nou niet in de problemen te zitten. Ik hoef mijn auto niet te verkopen!
Ik ook niet.
Tegen de tijd dat de extra MRB de BPM vrijstelling op de auto heeft overschreden - en dat ie me meer gaat kosten als een vergelijkbaar benzine model - ben ik een heel aantal jaartjes verder.
Ik zit dus wel een heel aantal jaren aan deze auto vast. Ik heb niet de keuzevrijheid meer om de wagen te verkopen als het mij uitkomt omdat de wagen - nog geen jaar oud - nu al een heel eind afgeschreven is.
Verder heb ik gelukkig een niet al te zware omgebouwde personenwagen gekocht en ben niet meer in het bezit van een loeizware dieselbus. Die wagens zijn helemaal niet meer te betalen
Tegen de tijd dat de extra MRB de BPM vrijstelling op de auto heeft overschreden - en dat ie me meer gaat kosten als een vergelijkbaar benzine model - ben ik een heel aantal jaartjes verder.
Ik zit dus wel een heel aantal jaren aan deze auto vast. Ik heb niet de keuzevrijheid meer om de wagen te verkopen als het mij uitkomt omdat de wagen - nog geen jaar oud - nu al een heel eind afgeschreven is.
Verder heb ik gelukkig een niet al te zware omgebouwde personenwagen gekocht en ben niet meer in het bezit van een loeizware dieselbus. Die wagens zijn helemaal niet meer te betalen
Ik kan mij niet voorstellen dat dit kabinet op juridische gronden dit voornemen er door kan drukken nl:
- is er niet zoiets als een verworven recht? is het gedoogde niet verder opeisbaar?
- is er geen vergoeding mogelijk voor geleden schade?
- is hier geen sprake van diskriminatie?
- heeft dit kabinet uberhaupt wel een onderzoek gedaan naar de gevolgen van deze vreemde move? d.w.z. is er wel rekening gehouden met de financiele maar ook sociale gevolgen van dit vvorstel/besluit?
Ik protesteer tegen dit besluit op grond van:
1. we berijden dezelfde wegen met dezelfde of mindere belading als ondernemer.
2.We rijden kilometers die we zelf moeten betalen en niet als kosten kunnen opvoeren op een balans.
3.We rijden in een auto die we qua aanschaf niet kunnen afschrijven van de belasting.
4.Ook het, vaak duurdere, onderhoud is niet te verrekenen met de belasting.
5.De BPM hebben we zelf moeten betalen.
6.De BTW is niet verekenbaar.
7.We rijden in deze auto’s omdat we een bepaald doel ermee hebben. Niet ter verrijking van onszelf, niet commercieel en niet omdat we ermee willen pronken. Velen van ons rijden met deze auto’s omdat zij grote gezinnen hebben of een bepaald sociaal doel willen verwezenlijken: voor de sportclub, vereniging of hulp aan anderen. Opheffen van het grijze kenteken zal zowel sociaal als financieel gevolgen hebben voor velen.
Ik ben echt van plan juridische stappen te ondernemen! Wie helpt??
- is er niet zoiets als een verworven recht? is het gedoogde niet verder opeisbaar?
- is er geen vergoeding mogelijk voor geleden schade?
- is hier geen sprake van diskriminatie?
- heeft dit kabinet uberhaupt wel een onderzoek gedaan naar de gevolgen van deze vreemde move? d.w.z. is er wel rekening gehouden met de financiele maar ook sociale gevolgen van dit vvorstel/besluit?
Ik protesteer tegen dit besluit op grond van:
1. we berijden dezelfde wegen met dezelfde of mindere belading als ondernemer.
2.We rijden kilometers die we zelf moeten betalen en niet als kosten kunnen opvoeren op een balans.
3.We rijden in een auto die we qua aanschaf niet kunnen afschrijven van de belasting.
4.Ook het, vaak duurdere, onderhoud is niet te verrekenen met de belasting.
5.De BPM hebben we zelf moeten betalen.
6.De BTW is niet verekenbaar.
7.We rijden in deze auto’s omdat we een bepaald doel ermee hebben. Niet ter verrijking van onszelf, niet commercieel en niet omdat we ermee willen pronken. Velen van ons rijden met deze auto’s omdat zij grote gezinnen hebben of een bepaald sociaal doel willen verwezenlijken: voor de sportclub, vereniging of hulp aan anderen. Opheffen van het grijze kenteken zal zowel sociaal als financieel gevolgen hebben voor velen.
Ik ben echt van plan juridische stappen te ondernemen! Wie helpt??
Straks als de regering de grijsrijders afgeknepen heeft, dan hebben ze weer vele miljoenen nodig om het bedrijfsleven weer een financiele impuls te geven, omdat de hele bussenmarkt op zijn kont ligt door bijv. failliete toeleveranciers van busonderdelen/accessoires, werkloze monteurs, garagehouders die hun financiele plaatje eind van het jaar niet meer sluitend krijgen en blijven zitten met een overschot aan bussen en ga zo maar door.
Weet je wie er beter aan worden. Dat zijn de grote bedrijven bijv. KPN, grote energie bedrijven dus vooral bedrijven met vele tientallen of zelfs honderden caddy's en bussen dankzij een speciale regeling. Die worden zoals gewoonlijk er beter van, halen vele tonnen euro's binnen.
Laten ze dan liever het geld gaan gebruiken voor het verder ontwikkelen van het waterstoftijdperk of steken de grote oliebaronnen daar soms weer een stokje voor. Met zo'n apparaat waar je een auto op kan laten rijden, en met het zelfde apparaat tevens je huis van elektriciteit kunt voorzien overal waar je komt kan zo'n kastje mee.
De mogelijkheden zijn oneidig. Arme landen kunnen in droge warme streken water oppompen voor irrigatie, sproeien, wassen enz.
Laat de regering niet zitten te zeuren, op alle pietluttigheden.
Lonen niet bevriezen dan kan de koopkracht weer omhoog en zo gaat het weer draaien (maar nu vallen er alleen maar gaten!) en van daaruit de wereld met ons allen zo creeren met echte waarde en normen en niet waar "Balkenbende" het over heeft, WANT HIJ PAKT STEEDS WEER DE GEWONE MAN!! Amen.
Weet je wie er beter aan worden. Dat zijn de grote bedrijven bijv. KPN, grote energie bedrijven dus vooral bedrijven met vele tientallen of zelfs honderden caddy's en bussen dankzij een speciale regeling. Die worden zoals gewoonlijk er beter van, halen vele tonnen euro's binnen.
Laten ze dan liever het geld gaan gebruiken voor het verder ontwikkelen van het waterstoftijdperk of steken de grote oliebaronnen daar soms weer een stokje voor. Met zo'n apparaat waar je een auto op kan laten rijden, en met het zelfde apparaat tevens je huis van elektriciteit kunt voorzien overal waar je komt kan zo'n kastje mee.
De mogelijkheden zijn oneidig. Arme landen kunnen in droge warme streken water oppompen voor irrigatie, sproeien, wassen enz.
Laat de regering niet zitten te zeuren, op alle pietluttigheden.
Lonen niet bevriezen dan kan de koopkracht weer omhoog en zo gaat het weer draaien (maar nu vallen er alleen maar gaten!) en van daaruit de wereld met ons allen zo creeren met echte waarde en normen en niet waar "Balkenbende" het over heeft, WANT HIJ PAKT STEEDS WEER DE GEWONE MAN!! Amen.
frans va....ik wil wel helpen, met uitpluizen of we ons recht kunnen halen, als we die niet van balkenbende krijgen...ik denk dat het tijd is om eens actie te ondernemen...
maar waar te beginnen......
venbreak
maar waar te beginnen......
venbreak