LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forever Living products (Aloe Vera)

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

Hallo Allemaal,

Even een reactie:

@mlmangel
Aloë vera - Een plant met groeipotentie

Aloë vera is werkelijk overal goed voor. Zegt men. Maar de enigen die er zeker beter van worden, zijn enkele medewerkers van een MLM-bedrijf.

BRON: http://www.skepsis.nl/aloe-vera.html
Dit stukje (dat overigens uit 2001 dateert) is inderdaad wel heel erg vaak naar voren gehaald. Hier wordt verteld over de manier van werken van één of enkele distributeuren. Natuurlijk zullen ook (net als in iedere bedrijfstak) bij FLP mensen zijn die (al dan niet door onwetendheid) een onjuiste beschrijving geven.

Aloë Vera kan helpen bij diverse huid- en lichamelijke problemen.
Ieder mens is anders, dus de werking kan ook bij ieder mens verschillen.
Maar is dit ook niet het geval bij medicijnen? Ook die werken voor de één wel en bij de ander hebben ze weinig of geen effect.
Willen de tegenstanders beweren dat omdat het bij sommige mensen niet werkt, deze medicijnen per definitie niet werken?
Ik heb zelf al een aardige lijst met gebruikerservaringen die erop wijzen dat de producten van FLP wel degelijk bij die gebruikers geholpen hebben.
Daar heb ik geen wetenschap voor nodig, daarbij zeggen mijn ogen genoeg.

Hoeveel tegenstanders kunnen eigenlijk een oordeel over de producten van FLP geven uit eigen ervaring (d.i. door eigen gebruik)? Waarschijnlijk een heleboel uit jullie negatieve verhalen te concluderen. Graag zou ik dan ook willen weten wat deze ervaringen waren (via mail adres zie env. bovenin), zodat we misschien tot een oplossing kunnen komen.

Het moet toch wel heel drastisch zijn verlopen
dat als je ergens last van had,
daarop een product hebt mogen proberen
(wat voor jouw persoonlijk helaas niet werkte waardoor je het terug mocht geven en je geld volledig terugkreeg),
en dan nog op een forum vertellen dat het systeem én de producten niet deugen.

Omdat we niet met zekerheid kunnen zeggen of een FLP Product de gewenste resultaten geeft bij het gebruik ervan (omdat ieder mens anders is) hebben we daarom ook een 30 dagen niet tevreden geld terug garantie.

Krijg je als je een medicijn gebruikt dat achteraf niet blijkt te werken ook het volledige bedrag terug? Bij mijn weten niet.


P.S. MLMangel: voor de volledigheid had je natuurlijk ook de positieve links die je van de week gepost had (waarvoor nogmaals mijn dank) in deze post erbij kunnen plakken. Mensen stellen het vaak op prijs om tijdens een discussie vanuit beide invalshoeken informatie te ontvangen.

Met vriendelijke groet

Lambert
Laatst gewijzigd door The asgard op 26 jun 2009 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

@MLMangel
Kan een van de FLP-verkopers een wetenschappelijke onderbouwing aanreiken die aantoont dat AV helpt tegen kanker en bevorderlijk zijn voor de remming van tumoren?
Nee, geen enkele verkoper kan, sterker nog geen enkele verkoper mag zeggen dat het helpt tegen welke aandoening dan ook. Het kan helpen is een betere formulering daar ieder mens anders is. In hun enthousiastme en waarschijnlijk nog eerder door onwetendheid kunnen zulke verhalen wel eens door (vooral nieuwe) distributeurs gepost worden.

Overigens moet ik er eerlijk gezegd wel bij zeggen dat als ik iemand met een vraag betreffende kanker en tumoren krijg (wat ik nog niet gehad heb), ik waarschijnlijk eerder geneigd zal zijn deze persoon heel veel sterkte toe te wensen. Wil deze persoon dan alsnog persé de producten proberen dan zal ik ze eerder nog gratis leveren en voor hem/haar duimen dat het werkt.

Er is m.i. nog niet genoeg wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de werkelijke totale werking van Aloë Vera producten van FLP.

Voor de tegenstanders met hun Universitaire achtergrond:
Zie hierin een uitdaging en kijk rond op de Faculteit of er collega's Laboratoria zijn die hierop willen inspringen en een onafhankelijk onderzoek willen opstarten.
Zij hebben de capaciteiten om jullie én ons verhaal te maken c.q. breken.

Met vriendelijke groet

Lambert

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door asitwas »

Heel kort dan,

Heb 5 jaar geleden bij een relatie een tubetje van een zalfje gekocht voor € 20,00 inkoop en dat gebruikt op een klein brandwondje.

Buiten het feit dat het pijn deed, het verzachte niets, was het een brandend gevoel en is het brandwondje een flink litteken geworden.

Ik ben dus niet enthousiast over de prijs, en over dit produkt.

Mijn relatie en ik waren niet zo dik met elkaar dat ik het de moeite vond om het terug te geven en mijn geld terug te vragen.

Dat hoort de distributeur zelf te vragen bij een belletje over hoe het mij is bevallen.

Verder heb ik zelg geen ervaringen met FLP.

As it was

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

P.S. Ik had overigens in mijn laatste post ook kunnen vragen of de tegenstanders een wetenschappelijk bewijs hebben dat het niet werkt, maar vrees dat we dan weer in een welles- nietes spelletje terecht komen.

In het belang van de gebruikers en de distributeuren van FLP leek me mijn antwoord echter meer geschikt.

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

Deze post is verwijderd
Laatst gewijzigd door The asgard op 26 jun 2009 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door asitwas »

Excuses aan TROS Radar Site Admin voor deze reactie

@asitwas PM svp
Wat is je bedoeling?

AIW

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

Deze post is verwijderd
Laatst gewijzigd door The asgard op 26 jun 2009 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door asitwas »

ER staat geen "VERWIJDEREN" (meer) bij, wanneer ik hem later héropen....
Laatst gewijzigd door asitwas op 26 jun 2009 13:32, 2 keer totaal gewijzigd.

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

Deze post is verwijderd
Laatst gewijzigd door The asgard op 26 jun 2009 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door asitwas »

Uit het betreffende artikel:
die allemaal hun best doen om zoveel mogelijk 'downlines' te creëren.
Schande, schande, schande...!!

Een bedrijf wat groter wil worden door het aantrekken van mensen.

Normaliter koopt een bedrijf meer bakfietsen die worden aangedreven door biggetjes,(Sorry, Partij voor de Dieren!) om uit te breiden.

Mensen aantrekken, "werven" dus, is een minderwaardige methode.
Of men koopt bijv meer prullebakken, daar is het bedrijf óók meer bij gebaat.

As it Was

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

Maar is dit ook niet het geval bij medicijnen? Ook die werken voor de één wel en bij de ander hebben ze weinig of geen effect.
Zwakke redenatie. Je weet niets van medicijnen, hun werking, of uberhaupt van farmachemie maar kakelt weer leuk een ander na. Medicijnen worden zeer uitgebreid getest op werking. En ja, ze werken allemaal voor iedereen. Het is geen trial en error zoals jullie spul.
Willen de tegenstanders beweren dat omdat het bij sommige mensen niet werkt,
Wellicht zou je je eerst kunnen verdiepen in de werking van medicijnen voordat je zoiets roept.
Daar heb ik geen wetenschap voor nodig, daarbij zeggen mijn ogen genoeg.
Opnieuw raken we de kern van het probleem. Waar medicijnen uitgebreid getest worden en aan strenge eisen moeten voldoen en er zelfs een complete opleiding bestaat om medicijnen uit te delen, te weten de apothekersopleiding, mogen jullie gewoon jullie waar aan de man brengen onder de drogredenen van: "het kan helpen", "medicijnen werken ook niet altijd", "ik heb geen wetenschap nodig, ik kan het zien", "je moet erin geloven" en nog wat meer welke me nu even niet te binnen schieten. Verder worden medicijnen getest op daadwerkelijk te meten resultaat.
Hoeveel tegenstanders kunnen eigenlijk een oordeel over de producten van FLP geven uit eigen ervaring (d.i. door eigen gebruik)? Waarschijnlijk een heleboel uit jullie negatieve verhalen te concluderen.
Deze volg ik even niet. Je ontbeert een wetenschappelijk opleiding en dus de kennis van onderzoeksmethodologiën, je hebt geen medische achtergrond en kan een verhaal dus onvoldoende op waarde schatten, maar wil wel even naar aanleiding van een emailtje beoordelen wat er mis ging?
In hun enthousiastme en waarschijnlijk nog eerder door onwetendheid kunnen zulke verhalen wel eens door (vooral nieuwe) distributeurs gepost worden.
Wellicht is het je opgevallen dat Jomanda en twee alternatieve artsen voor dit soort dingen vervolgd zijn. Dergelijk gedrag is niet goed te praten, maar verdient absoluut juridische vervolging.
Er is m.i. nog niet genoeg wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de werkelijke totale werking van Aloë Vera producten van FLP.
Is er überhaupt wel onderzoek naar gedaan? En gezien jouw gebrek aan wetenschappelijke opleiding, hoe kan jij beoordelen wanneer er wel voldoende onderzoek gedaan is?
Ik had overigens in mijn laatste post ook kunnen vragen of de tegenstanders een wetenschappelijk bewijs hebben dat het niet werkt, maar vrees dat we dan weer in een welles- nietes spelletje terecht komen.
Je bent niet de eerste wonderolie verkoper op kermissen die deze aanpak hanteert. Hiermee draai je de zaken om. Als jij stelt dat het werkt mag jij dat gaan bewijzen.

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

@ asitwas

gewoon de post openen door op wijzigen te klikken, alle tekst wissen en dan de woorden "deze post is verwijderd" intypen en verzenden. Feitelijk wijzig je de tekst dus alleen maar

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door mlmangel »

Ik had overigens in mijn laatste post ook kunnen vragen of de tegenstanders een wetenschappelijk bewijs hebben dat het niet werkt, maar vrees dat we dan weer in een welles- nietes spelletje terecht komen.
Het is aan FLP om te bewijzen dat hun AV enig effect heeft.

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

@kuklos

Voordat ik op jou reactie reageer nogmaals: er staan nog een aantal vragen aan jou open (voor zeker de 4e keer). Reageer daar eerst maar eens op.

Als je dat hebt gedaan zullen we eens kijken of je door mag naar de brugklas of dat je groep 8 toch nog eens over mag doen. :D :D :D

Het valt mij op dat jij, wanneer er een nieuwe post geplaatst wordt, onmiddellijk met een lange, kritische reactie komt. Wanneer er echter in een post een antwoord aan jou wordt gevraagd, reageer je ineens niet meer, sterker nog: het lijkt dan ineens dat je van het forum verdwenen bent.

Met vriendelijke groet

Lambert :D :D

asitwas
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2009 00:31

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door asitwas »

Het is aan FLP om te bewijzen dat hun AV enig effect heeft.
Nee dus.
Als jij, ins blaue hinaus, vermeldt dat er iets niet werkt, moet jij dat aantonen.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

@asgard, als je die vragen hier nogmaals vermeld zal ik ze direct beantwoorden.

Tweede punt, jij en asitwas en al hebben gesteld dat mijn vraag aan jou al beantwoord is. Maar schijnbaar is het dan niet nodig aan te geven waar. Zolang jij dat niet aangeeft, maar wel van mij respons verwacht, wat denk je zelf?

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

@MLMangel

Zoals Asitwas inderdaad al stelde: Als jij meent dat de producten van FLP niet werken, mag je dat op wetenschappelijke basis bewijzen. Niemand zal je daarop tegenhouden.
Op de vraag of de Aloë Vera van FLP voldoet aan de kwaliteiteisen die gesteld mogen worden aan deze producten hier een link naar het IASC (international Aloe Science Council) waarvan ook FLP een certificaat heeft.


http://www.iasc.org/certify.html

The asgard
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 jun 2009 15:37

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door The asgard »

@Kuklos

Helaas, helaas ik vrees dat het dan toch terug naar groep 7 gaat worden :shock: :shock: :D :D

Je verwacht toch niet echt dat ik voor jou posten op ga zoeken die jij niet hebt beantwoord, zelfs niet na een aantal keren erop aan te dringen. Zeg me dat het een geintje was....

Je hoeft mij er te zijner tijd niet aan te herinneren dat ik nog zal reageren op jouw post, geloof me, ik kan hem zelf nog wel terugvinden.....

Toch nog steeds met vriendelijke groet

Lambert[/b]
Laatst gewijzigd door The asgard op 26 jun 2009 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door antileugens »

Zwakke redenatie. Je weet niets van medicijnen, hun werking, of uberhaupt van farmachemie maar kakelt weer leuk een ander na. Medicijnen worden zeer uitgebreid getest op werking. En ja, ze werken allemaal voor iedereen. Het is geen trial en error zoals jullie spul.
Da's pas een zwakke redenatie. Lees er de critici van dat soort onderzoek maar eens op na. Probleem is dat de uitslagen vaak gekleurd zijn omdat de onderzoekers betaald worden door de industrie zelf. Je weet klaarblijkelijk zelf ook niets van medicijnen want als je dat wel wist zou je ook weten dat er inmiddels al veel vaker problemen met reguliere medicijnen boven water zijn gekomen dan bij MLM. Weer een puntje voor mijn stelling dat je je redenaties eens op het reguliere bedrijfsleven zou moeten toepassen.
Wellicht zou je je eerst kunnen verdiepen in de werking van medicijnen voordat je zoiets roept.

Wie een vinger naar een ander wijst, heeft er drie die op hemzelf wijzen.
Opnieuw raken we de kern van het probleem. Waar medicijnen uitgebreid getest worden en aan strenge eisen moeten voldoen en er zelfs een complete opleiding bestaat om medicijnen uit te delen, te weten de apothekersopleiding, mogen jullie gewoon jullie waar aan de man brengen onder de drogredenen van: "het kan helpen", "medicijnen werken ook niet altijd", "ik heb geen wetenschap nodig, ik kan het zien", "je moet erin geloven" en nog wat meer welke me nu even niet te binnen schieten. Verder worden medicijnen getest op daadwerkelijk te meten resultaat.
Weer dat vingertje, terwijl de tegenstanders berucht zijn om hun meningen die ze niet onderbouwen. Asgard laat wederom zien dat het zijn mening is en dat hij die niet door de strot douwt maar dat dat voor HEM voldoende is. Weer blijken de tegenstanders schuldig aan de zaken waar ze de voorstanders van betichten.
Deze volg ik even niet. Je ontbeert een wetenschappelijk opleiding en dus de kennis van onderzoeksmethodologiën, je hebt geen medische achtergrond en kan een verhaal dus onvoldoende op waarde schatten, maar wil wel even naar aanleiding van een emailtje beoordelen wat er mis ging?
Hij zit weer in zijn ivoren toren.
Wellicht is het je opgevallen dat Jomanda en twee alternatieve artsen voor dit soort dingen vervolgd zijn. Dergelijk gedrag is niet goed te praten, maar verdient absoluut juridische vervolging.
Wat een zwakke en achterbakse redenatie van iemand die zich assosieert met leugenaars en oplichters.

Is er überhaupt wel onderzoek naar gedaan? En gezien jouw gebrek aan wetenschappelijke opleiding, hoe kan jij beoordelen wanneer er wel voldoende onderzoek gedaan is?
Aha, je geeft nu dus toe geen expert te zijn. Helaas heb je wel je mening klaar.

Je bent niet de eerste wonderolie verkoper op kermissen die deze aanpak hanteert. Hiermee draai je de zaken om. Als jij stelt dat het werkt mag jij dat gaan bewijzen.
Dat is een uitspraak die in strijd is met de forumregels maar dat is te verwachten van een ***** die het van persoonlijke aanvallen moet hebben.

kuklos
Berichten: 10132
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Forever Living products (Aloe Vera)

Ongelezen bericht door kuklos »

@Madeleine, eerder is al betoogd door Maarschalk geloof ik dat mlm ideaal is om onder de radar van consumentenorganisaties en programma's te blijven. Biostabil en Energetix vormen hiertoe een mooi voorbeeld.

De Biostabil werd gemarket via de reguliere wijze, namelijk reclame op tv. Totdat op een gegeven moment Tros Radar erop dook en de claims onderzocht. Dit betekende het einde voor de Biostabil. Energetix heeft soortgelijke producten. Zij zijn echter niet op dezelfde wijze onderzocht als de Biostabil. Waarom? Tja, 100% zeker weet ik het niet, maar met 99% zekerheid durf ik te zeggen dat dit komt omdat ze juist niet bekend zijn. Via mlm bereik je een veel kleinere groep (potentiële) klanten.

Energetix heeft ook iets gemeen met de Aloe Vera producten van FLP. Genezende werking kan men bij beiden niet bewijzen, dus moet het beperkt blijven tot een gezondheidsbevorderende werking. Klinkt leuk, maar wat betekent het nu eigenlijk? Niks.
Als ik teveel alcohol drink en ik vervang een deel van die alcohol door water dan heeft het water ook een gezondsheidsbevorderende werking. De lever wordt minder belast.
Ondanks de mooie verhalen van de FLP distributeurs hebben hun producten niets, maar dan ook helemaal niets van doen met medicijnen. Middels een halfslachtige vergelijking probeert men het nog, maar dat heeft alleen effect op hen die zich om wat voor reden dan ook te makkelijk laten beïnvloeden. Deze producten zijn beter vergelijkbaar met bijvoorbeeld uierzalf of een drankje met extra vitaminen. Daarmee moeten ze vergeleken worden.

Nu laat asgard zien wat we vaak terugzien in de mlm. Juist vanwege een gebrek aan kennis worden allerlei kromme vergelijkingen getrokken en wordt de kop in het zand gestoken, bij gebrek aan weten waarop je moet letten. Mijn woordkeuze van "wonderolie verkoper op kermissen" was een beledigende en bewuste.
Zijn wijze van verkopen doet me denken aan de oude wonderolie verkopers die je vroeger op braderien en kermissen zag. Er worden van allerlei wondereigenschappen aan toegedicht. En op het moment dat de verkoper erop wordt aangesproken komen geen bewijzen, nee, dan snapt de boodschapper het niet, of andere producten helpen ook niet, of zijn eigen ogen zijn wetenschap genoeg, of bewijs maar dat het niet werkt.

Maar juist omdat FLP mlm is blijft het klein en dus onopgemerkt. Iets wat FLP allang snapt, nu nog hun verkopers. En juist omdat het geen medicijnen zijn, maar eerder een zalfje, wordt het niet zo streng getest als echte medicijnen die wel een bewezen werking hebben.

@antileugens,
Je weet klaarblijkelijk zelf ook niets van medicijnen want als je dat wel wist zou je ook weten dat er inmiddels al veel vaker problemen met reguliere medicijnen boven water zijn gekomen dan bij MLM. Weer een puntje voor mijn stelling dat je je redenaties eens op het reguliere bedrijfsleven zou moeten toepassen.
Ga je me nu vertellen dat mlm bedrijven echt medicijnen maken en verkopen? Welke bedrijven zijn dat dan?

Gesloten