LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

redindy schreef:
28 apr 2020 22:13
Corona-crazy:

Deze maakt het wel heel erg bont:

Webwinkel VidaXL beweert dat je via de telefoon besmet kunt raken.

Citaat:
Houd er rekening mee dat we onze telefoonlijnen hebben moeten sluiten om onze collega's te beschermen.

https://vidaxl.zendesk.com/hc/nl/articl ... enservice-
Als je even nadenkt, zou je toch wel moeten kunnen snappen dat ze binnen een normaal ingericht callcenter, die 1,5m afstand niet kunnen garanderen voor de medewerkers? Kom op, iedereen heeft hier wel eens beelden van van zo'n vol callcenter gezien. En dat zijn complexe bureau-units, met meerdere schermen en telecom- en netwerkverbindingen, die kan je niet ff gemakkelijk vervangen door een laptop en een mobieltje thuis.

Moneyman
Berichten: 31239
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
29 apr 2020 08:36
En dat zijn complexe bureau-units, met meerdere schermen en telecom- en netwerkverbindingen, die kan je niet ff gemakkelijk vervangen door een laptop en een mobieltje thuis.
Echt wel. Complete ACD-omgevingen zijn gewoon omgezet naar thuiswerkverbindingen, zonder problemen.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
29 apr 2020 08:41
sjohie schreef:
29 apr 2020 08:36
En dat zijn complexe bureau-units, met meerdere schermen en telecom- en netwerkverbindingen, die kan je niet ff gemakkelijk vervangen door een laptop en een mobieltje thuis.
Echt wel. Complete ACD-omgevingen zijn gewoon omgezet naar thuiswerkverbindingen, zonder problemen.
Het kan wel, maar echt goedkoop en eenvoudig is het niet. En of een budget online dozenschuiver als vidaXL daar het geld voor (over) heeft ;)

Maar de suggestie dat VidaXL beweert dat telefonisten niet mogen werken omdat ze door de telefoon besmet kunnen worden is natuurlijk zwaar overtrokken.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
28 apr 2020 19:08
In onderstaande link vind je de plannen voor het speciaal onderwijs. Je kunt niet zeggen dat het nu zo duidelijk is. Het is exact zo duidelijk als die 18 punten van Jablan. Het is dat het serieus bedoeld is, anders zou je er om kunnen lachen. Of niet. Speciaal onderwijs straks weer van start eindelijk weer structuur
Grosso modo redelijke adviezen, die op details iets strenger zijn, dan strikt genomen nodig is.
Net de NDR-Podcast Corona Virus Update gehoord, met een paar interessante dingen. Buitenlucht is het sleutelwoord.

Liever niet: langer verblijf in afgesloten ruimtes. Geldt voor alle leeftijden.

Liever wel: buiten spelen, buiten lesgeven en in klaslokalen een raam open met een ventilator ervoor, die de lucht naar buiten blaast. Voor het voortgezet onderwijs zouden complete klassen op deze manier wel kunnen, met bedekte mond en neus. Pauzes niet voor een hele school op hetzelfde moment, maar maximaal de helft en dan naar buiten.

Liever ook: kinderdagverblijven open voor alle kleintjes. Maar dan weer geen bezoek aan oma en opa (als die boven de 50 zijn), omdat dan het aantal contacten te groot wordt. Niet voor de kinderen, maar omdat de ouders niet alleen het kleinkind, maar ook het virus meenemen.

Omdat in Duitsland er veel moeite wordt gedaan om te achterhalen door wie iemand besmet is, heeft men inmiddels redelijk betrouwbare data. Betrouwbaar, omdat de groep groot genoeg is. Tot nu toe staan kinderen altijd aan het einde van infectieketen en de reden, volgens viroloog Drosten: de longen zijn kleiner, de neus is nog niet volgroeid en als ze brabbelen, praten of zingen, dan blijven de uitgeademde druppels dichtbij het kind.
Kun je natuurlijk ook zelf op komen, hier nog een keer vermeld omdat het te voor de hand liggend is en daarom overheen wordt gekeken.

Fijn om te weten: zoals de informatie tot en met gisteren bekend was, kun je na enige tijd opnieuw besmet raken, maar heb je de eerste twee, drie jaar voldoende antistoffen om er niet ziek van te worden. Dit is al bekend van de gewone verkoudheidsvirussen en het Covid-19 gedraagt zich in dit opzicht hetzelfde.


Grenzen lijken op zijn minst tot aan de langste dag van het jaar dicht te blijven.

Erthanax
Berichten: 10095
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
29 apr 2020 10:03
Grosso modo redelijke adviezen, die op details iets strenger zijn, dan strikt genomen nodig is.


Fijn dat u zich wel kunt vinden in het protocol. Wel jammer dat het op details iets strenger is dan nodig. Jammer dat de PO-Raad, AOb, CNV Onderwijs, FVoV en AVS, LECSO/SBO Werkverband, Vivis en Simea, Ouders & Onderwijs en het Lerarencollectief nooit contact met u hebben gezocht. Dat had ze voor die onvolkomenheden kunnen behoeden.

witte angora
Berichten: 32050
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels wordt duidelijk dat vouchers bij luchtvaartmaatschappijen tóch problemen kunnen opleveren. Dan gaat het niet om pakketreizen, maar om losse tickets. Het lijkt er op dat, bij een faillissement van een maatschappij, de consument toch zijn geld kwijt is.

Lees hier het hele verhaal: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ug-airline

Erthanax
Berichten: 10095
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

De TU Delft gaat onderzoek doen naar de voorkeuren van Nederlanders voor een exitstrategie. Op deze pagina is vanaf 14.00 uur het onderzoek beschikbaar.
Grijpt allen uw kans om uw uitgebreide kennis en diepgaand inzicht in te zetten voor vorst, volk en vaderland!

Erthanax
Berichten: 10095
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik vind het protocol prima.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

TU Delft ? Ik weet van de Inktloze printers, geen A4 die erin past maar iets kleinere en erg duur!
Niet elk onderzoek is goed van deze vaak goede creatieve denkers....

Zo stond daar een dubbele laadpaal voor 2 EV voertuigen, 1 kant een paal met bord, alleen EV voertuigen die laden en je kunt nog maar 1 stekker erin doen!
Stond de laadpaal of die van verkeersbord nu fout?
Dat uitzoeken koste vele maanden ik was die gek die de paal met zware hamer een iets ander model gaf, en kon laden!

sjohie
Berichten: 11240
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
29 apr 2020 12:44
Inmiddels wordt duidelijk dat vouchers bij luchtvaartmaatschappijen tóch problemen kunnen opleveren. Dan gaat het niet om pakketreizen, maar om losse tickets. Het lijkt er op dat, bij een faillissement van een maatschappij, de consument toch zijn geld kwijt is.

Lees hier het hele verhaal: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ug-airline
Lijkt me ook wel logisch, immers werden pakketreizen altijd al gedekt door de SGR, en de vouchers daarvoor ook, maar losse tickets niet, en nu nog steeds niet. En dat de minister daar niet garant voor gaat staan, snap ik ergens wel, veel tickets zijn van buitenlandse maatschappijen, dus dan zouden wij als belastingbetaler ook nog buitenlandse bedrijven moeten helpen? Dan wordt het écht duur.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Erthanax schreef:
29 apr 2020 12:55
De TU Delft gaat onderzoek doen naar de voorkeuren van Nederlanders voor een exitstrategie. Op deze pagina is vanaf 14.00 uur het onderzoek beschikbaar.
Grijpt allen uw kans om uw uitgebreide kennis en diepgaand inzicht in te zetten voor vorst, volk en vaderland!
Maar ze gaan het maar aan 10.000 man vragen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De SGR is al langer van plan om ook alleen vliegtickets tegen faillissement te beschermen. Dit zou ca € 0,25 per boeking moeten kosten. Natuurlijk geldt dit dan ook alleen voor reisbureaus die aangesloten zijn bij de SGR en ANVR. Natuurlijk niet als buitenlandse reisbureaus Nederlandse extensies gebruiken zoals bijv. Schipholtickets.nl en vliegwinkel.nl. Die zijn natuurlijk nergens bij aangesloten, maar ze waren zo goedkoop.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Sorry Lady 1234, ik lees maar 10.000 man en om mee te doen eerst als Meneer 1234 verder gaan.

Mensen die de link kregen vormen geen afspiegeling van de maatschappij,
zo zal gegarandeerd elke Digibeet ontbreken!

witte angora
Berichten: 32050
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik vraag me af hoe representatief onze komkommer in een onderzoek onder 10.000 personen zal zijn... :wink:

Maar om eerlijk te zijn krijg ik het gevoel dat 'men' steeds minder antwoorden op steeds meer vragen heeft. Kennelijk moet zo'n panel dan maar richting geven. Of dat een goed idee is? Ik weet het niet. Als sentimenten en onderbuikgevoelens de basis vormen voor beleid hou ik mijn hart toch wel een beetje vast.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Na aanmelden gelijk gestopt, een onduidelijk systeem van vragen en antwoorden, dan haken vele af... of je hebt extra lang werk en dan is systeem overbelast.

Duidelijk is deze pagina niet getest die normale burgers en alleen door hunzelf.

Radar
Site Admin
Berichten: 5516
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Radar »

Houden we het ontopic? Ik gooi een paar berichtjes weg. ^FG

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Omdat mijn lek dak niet gerepareerd kan worden vanwege het Coronavirus wordt mijn bijdrage hier ook gemeld.

Vertel eens waarom? Gebruik maar je tweede account als je geen lef hebt er voor uit te komen en anoniem wilt blijven om dat hier neer te zetten!
Dan weet ik tenminste wat ik je gedaan heb.

witte angora
Berichten: 32050
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Slecht nieuws voor de economie, maar ook voor veel individuen en gezinnen: Wereldwijd neemt, naar verwachting, het aantal banen met zo'n 10% af. Het gaat dan om 300 miljoen banen. De meesten worden verloren in Noord- en Zuid-Amerika, daarna Europa, dan Centraal-Azië.

Gemiddeld 10% minder banen betekent nogal wat voor de economie. Uiteraard wordt in Europa de toeristensector hard geraakt. Maar hoe zit dat dan met Zuid-Amerika? In welke sectoren is het banenverlies het grootst?

Bron: https://nos.nl/liveblog/2332115-rutte-e ... doden.html

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De toeristensector en natuurlijk met een komende recessie alles wat luxe en duur is. De recessie van 2008 zal niet in de buurt zijn van het niveau wat nu verwacht wordt. De recessie van 1930 is natuurlijk niet te vergelijken omdat het leven toen heel anders was. Nu is er misschien meer luxe waar iets vanaf kan maar ook dat geeft slachtoffers.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Welk laatste onderzoek en naar wat?

Gesloten