choocomell schreef:@jolijn zo kan je het ook bekijken: mensen zoals mij die alleen weekend kunnen shoppen betalen voor de mensen die doordeweeks zo graag willen shoppen. Dus ik betaal de zelfde prijzen terwijl ik slechts 1 of max 2 dagen boodschappen kan doen. Maar goed dat neem ik voor lief want dit is een samenleving toch? Dan kom je voor elkaar op en betaal je dingen voor elkaar. Je bent altijd nog vrij om een vrije rimboe op te zoeken in Afrika, kan je alleen betalen voor je eigen dingen.
Fout interpretatie.
Je kan volgens een eerder bericht wel boodschappen doen, maar je wilt het niet, dat is een groot verschil.
Voor elkaar opkomen om te betalen, doe ik als voorbeeld bij de zorgverzekering, maar niet omdat mensen nu plotseling op zondag boodschappen moeten doen.
Misschien een optie, voor deze mensen de prijzen op zondag aanpassen, omdat het personeel anders betaald moet worden, dan ben ik benieuwd, op een nieuw discussie omdat de prijzen omhoog gegaan zijn.
Iemand heeft geschreven, wie wil er oud brood op zondag eten!
Nou dan hebben vele mensen in het verleden op zondag oud brood moeten eten.
En schei uit met het steeds aanhalen van het christelijke geloof, heeft er niets mee te doen, want ook Moslims en anders georiënteerde, hebben op zondag vrij.