Teunbosseman schreef:
Vandaar dat ik niet kon vinden...berichten van die Duiner lees ik amper.
Maar dit is jouw citaat in een quote van chocomelk -->
1. Ik zou het woord 'invalide' niet meer gebruiken als ik jou was.
Ik quotte Duiner, die op zijn/haar beurt Chocomelk quotte, maar dat terzijde.
Teunbosseman schreef:Ander persoon had dit dus geschreven, maar ok, wellicht verkeerde quote...kgb....maar ik blijf van mening dat je met die uitspraak voor een ander gaat praten.
Maar mensen die zeggen 'van mij mag het, want ik heb er geen problemen mee' praten toch net zo goed voor anderen?
Ik weet uit mijn omgeving (ik werk als vrijwilliger bij een gehandicaptenorganisatie) dat zij zich er net zo aan storen als ik.
Dus ik praat misschien voor anderen,net zo goed als anderen dat weer doen, met de wetenschap dat ik zeker niet alleen sta.
Teunbosseman schreef:Als ik over invalide praat dan praat ik en met mij zoveel anderen geheel niet over de termen welke jij gebruikt.
Dat dit via google te vinden is.....tsja er is zoveel via google te vinden en zoveel niet....ik ga daar geen 100% aan vasthouden.
Een synoniem is iets anders dan 'iets wat via google te vinden is'.
Teunbosseman schreef:Zoals gezegd, familielid van mij heeft er geheel geen moeite mee en steekt de draak met mensen welke juist de term invalide gaan verzachten.
En dat is weer prima, maar we leven niet meer in 1950, waar iemand die moeilijk liep inderdaad invalide werd genoemd.
Iemand met een donkere huid noemen we ook geen neger meer en iemand die homosexueel is noemen we geen flikker.
Teunbosseman schreef:Ik kan met zekerheid van mijzelf zeggen dat als mijn ledematen niet meer doen wat zij zouden moeten doen dat ik geheel geen moeite zou hebben als men mij invalide zou noemen.....dat ben ik dan toch......of niet.
Sorry, maar dat kunt u niet.
Het is namelijk niet aan de orde voor u.
Pa als je zelf in het schuitje zit, heb je er ervaring mee.
En nee, iemand met een beprking is niet automatisch invalide.
Teunbosseman schreef:Als ik om mij heen kijk zie ik overal stickers tbv onze invalide medemens......moeten deze dan maar allemaal verdwijnen of omgezet gaan worden....kom op zeg.
Ik heb geen problemen met het LOGO.
Ik heb moeite met de TERM.
Teunbosseman schreef:Betreffende het woord negerzoen, deze is reeds omgezet naar buys zoenen.
En net zoals het woord invalide al kweetniethoelang bestaat bestond negerzoen ook al lang.
Mensen of producten met voor een voor hen aangesproken woord oid is een en hetzelfde. Er zitten mensen achter welke zich hier blijkbaar aan storen terwijl een andere groep zich hier niet aan storen.
Nee, een product kan zich niet beledigd voelen.
Een mens wel, dat is een heel groot verschil.