LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Factuur tandarts 200euro hoger dan offerte

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
nevermind

Re: Factuur tandarts 200euro hoger dan offerte

Ongelezen bericht door nevermind »

TS is actief op zoek gegaan naar een atndarts, en aangezien er naast behandeling van de kies die pijn deed meer gedaan is (oa bezoek mh) waar aparte afspraken voor gemaakt zijn, is er door die vervolgafspraken te maken toestemming gegeven voor behandeling (verder gaande dan alleen behandeling van de acute pijnklacht).
Nou ik kan er niets over lezen, dat TS toestemming heeft gegeven voor een Vier- of vijfvlaksvulling.
Ts heeft wel (misschien )toestemming gegeven, voor de behandeling welke in de offerte beschreven is.
Als het verhaal van TS klopt, heeft de tandarts gewoon een behandeling verricht, zonder de patiënt in de stoel erover in te lichten.
Ik denk toch, dat er daarover communicatie moet volgen, en niet dat TS achteraf in de factuur moest lezen, welke behandeling wel of niet is geschied.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

Kan je wel vinden, maar de wet gaat boven persoonlijke mening. daarnaast mis ik teveel info voor een dergelijke conclusie, en ga ik daarom uit van de wetgeving, een andere keus is er namelijk dan niet. Indien TS van mening is dat zijn geval er niet zo onder valt staat het hem vrij daarover een klacht in te dienen. Maar dan moet ie wel met meer info en een beter verhaal komen dan hier (ik heb hem ook niet meer terug gezien met die aanvullende info...)

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

nevermind schreef:
TS is actief op zoek gegaan naar een atndarts, en aangezien er naast behandeling van de kies die pijn deed meer gedaan is (oa bezoek mh) waar aparte afspraken voor gemaakt zijn, is er door die vervolgafspraken te maken toestemming gegeven voor behandeling (verder gaande dan alleen behandeling van de acute pijnklacht).
Nou ik kan er niets over lezen, dat TS toestemming heeft gegeven voor een Vier- of vijfvlaksvulling.
Ts heeft wel (misschien )toestemming gegeven, voor de behandeling welke in de offerte beschreven is.
Als het verhaal van TS klopt, heeft de tandarts gewoon een behandeling verricht, zonder de patiënt in de stoel erover in te lichten.
Ik denk toch, dat er daarover communicatie moet volgen, en niet dat TS achteraf in de factuur moest lezen, welke behandeling wel of niet is geschied.
Er wordt niks over gezegd, maar dat wil niet zeggen dat die communicatie niet is geweest. Het is bij mij twee of drie keer gebeurd dat de tandarts bezig was de amalgaamvulling te verwijderen en zei: 'Oeps, er breekt nog een knobbeltje af'. Moet ze dan per direct achter de computer duiken en mondeling een nieuwe offerte geven, inclusief het alternatief (trekken)? De kosten zouden toch wel voor 100% vergoed worden door de FBTO. En denk je dat ik op dat moment ga zitten rekenen wat ik wel of niet wil? Ik wil die kies gerepareerd hebben, en niks anders. Dan kost het wat meer, het is niet anders.

Moet ik er wel bij zeggen dat die kiezen al heel lang rijp waren voor een kroon (werd me al een jaar of 10 voor die tijd door mijn toenmalige tandarts verteld), en dat het moment sowieso was aangebroken om een speciale vulling te gebruiken zodat de toekomstige kroon beter zou houden. En die kronen zouden er komen, dat was al afgesproken, het was alleen nog een kwestie van het (financiële) moment bepalen.

En ja, offerte of niet, dan is het ook voor de tandarts wel duidelijk wat de keuze tussen trekken en de vier/vijf vlaksvulling gaat worden, of niet dan.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Er wordt niks over gezegd, maar dat wil niet zeggen dat die communicatie niet is geweest.
Dan vraag ik mij af, waarom dan TS zo verbaast met de factuur was?
Als dit door de behandelde tandarts gecommuniceerd is, weet ik wat op de factuur komt te staan.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het kan zijn dat hij er met zijn hoofd niet helemaal bij was. Of dat hij zich die communicatie niet kan herinneren. We zijn er niet bij geweest, hebben alleen het verhaal van een TS die zich niet meer laat zien.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja idd we zijn er niet bij geweest en angora ik ga ook niet liggen rekenen hoor..
heb zoiets,fiks het en ik zie het wel?het moet toch gebeuren?

en vroem,idd bij ons op de offerte stond idd zoiets van?dit is het bedrag maar kan afwijken bla bla dat heb ik ook aangegeven ergens...
ja mijn tandarts doet dat dus...
nou heb ik zelf helaas ook zoveel ervaring dat het bij mij altijd anders loopt,als gepland dus :oops: :roll: ik ga altijd van het aller aller ergste uit,dan valt het altijd mee :lol:
ja,mij bekent je begint met een kleine vulling en eindigd met een joekel van een vulling en dan een kroon,kies wordt zo zwak..
was een keer mijn halve tand kwijt,nou ja driekwart,ja dat was toch wel een gevalletje spoed,niet kwa pijn,zo dood als een pier...heb gelijk afgeleerd om nooit meer iets mijn tanden open te maken... :roll:

idd wij kunnen advies blijven geven maar?wat is waarheid...maar idd het wel leerzaam zo'n discussie..
ben benieuwd wat mijn geval gaat kosten vrijdag :D maar komt uit de basis dus...
volgende maand kan ik het wel zien bij cz...zal niet goedkoop zijn denk ik.

Gesloten