Nee, door gedrag rabo stond ik op de kop.witte angora schreef:Je bedoelt dat ze op hun kop staan?alleen met omgekeerde banken..
(Onjuiste voorlichting, leugens, en niet willen meedenken)
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Nee, door gedrag rabo stond ik op de kop.witte angora schreef:Je bedoelt dat ze op hun kop staan?alleen met omgekeerde banken..
Ze hoeven je niet eens meer voor te liegen. Ze maken de voorwaarden zo dat ze overal mee wegkomen. Verzekering of woekerpolis. Zitten hele afdelingen voor.Guardian72 schreef:Nee, door gedrag rabo stond ik op de kop.witte angora schreef:Je bedoelt dat ze op hun kop staan?alleen met omgekeerde banken..
(Onjuiste voorlichting, leugens, en niet willen meedenken)
MAXIEM...je hebt gelijk! Soms moet je je meerder erkennen.MAXIEM schreef:thesaint
We leven nu eenmaal in een graaicultuur die vanzelf weer in iets anders overgaat.
Maxiem.
Probleem alleen is - verzekerden die 'zomaar' steeds meer moeten betalen, gaan ook denken "ik geef meer schade op dan er is - zij graaien, dus ik ook".MAXIEM schreef:thesaint
We leven nu eenmaal in een graaicultuur die vanzelf weer in iets anders overgaat.
Maxiem.
Het is zeker niet goed Guardian. Het moraal is weg. En het vertrouwen ook.Guardian72 schreef:Probleem alleen is - verzekerden die 'zomaar' steeds meer moeten betalen, gaan ook denken "ik geef meer schade op dan er is - zij graaien, dus ik ook".MAXIEM schreef:thesaint
Maxiem.
Niet goed - maar met het gedrag van "de banken" helaas maar al te goed te begrijpen.
Ben je nu eigenlijk voor of tegen het opkopen van de banken ?Wouter Bos had destijds in Nederland de kans om dat hele bankwezen is even goed door te vegen. Maar er is niets veranderd.
Uiteindelijk is in totaal zo'n 30 miljard euro belastinggeld in de overname gestoken. De meeste economen verwachten niet dat de Nederlandse staat de bank ooit weer voor dat bedrag kan verkopen. De bank gaat op zijn vroegst in 2014 weer naar de beurs.angel1978 schreef:Ben je nu eigenlijk voor of tegen het opkopen van de banken ?Wouter Bos had destijds in Nederland de kans om dat hele bankwezen is even goed door te vegen. Maar er is niets veranderd.
Was het opkopen van ABN een goede zet of zonde van het geld van de burger ?
Had Bos nog veel meer overheidsgeld ( met oplopen van de staatsschuld ) in de banken moeten steken ? Of is dat nu juist niet de bedoeling en moet gepoogd worden om de staatsschuld op peil te houden ( en liefst zo laag mogelijk ) ?
ik ben de draad even volledig kwijt.
Dit is allemaal veel gepraat er omheen, maar geen antwoord op de vragen !Uiteindelijk is in totaal zo'n 30 miljard euro belastinggeld in de overname gestoken. De meeste economen verwachten niet dat de Nederlandse staat de bank ooit weer voor dat bedrag kan verkopen. De bank gaat op zijn vroegst in 2014 weer naar de beurs.
Bos gaf wel toe dat de informatieverstrekking naar de Kamer over de nationalisatie beter had gekund. Zo was de Kamer er niet goed van op de hoogte dat de staat ook voor 50 miljard euro aan leningen heeft overgenomen en dat dit bedrag bij de staatsschuld werd opgeteld.
Het beleid van de banken dat bedoel ik. Dat moet anders. Dit wordt van bovenaf bepaald. Ze hadden hierop gelijk moeten inspelen. Van mij persoonlijk had het een staatsbank mogen blijven. Simpel en saai. Geen fratsen meer met bonussen etc.
Angel 1978,angel1978 schreef:Dit is allemaal veel gepraat er omheen, maar geen antwoord op de vragen !Uiteindelijk is in totaal zo'n 30 miljard euro belastinggeld in de overname gestoken. De meeste economen verwachten niet dat de Nederlandse staat de bank ooit weer voor dat bedrag kan verkopen. De bank gaat op zijn vroegst in 2014 weer naar de beurs.
Bos gaf wel toe dat de informatieverstrekking naar de Kamer over de nationalisatie beter had gekund. Zo was de Kamer er niet goed van op de hoogte dat de staat ook voor 50 miljard euro aan leningen heeft overgenomen en dat dit bedrag bij de staatsschuld werd opgeteld.
Het beleid van de banken dat bedoel ik. Dat moet anders. Dit wordt van bovenaf bepaald. Ze hadden hierop gelijk moeten inspelen. Van mij persoonlijk had het een staatsbank mogen blijven. Simpel en saai. Geen fratsen meer met bonussen etc.
Had Bos ALLE banken moet opkopen en hiermee de staatsschuld ineens met 100 miljard ( even uit de losse pols, denk dat dit bedrag nog vele malen hoger was geweest, zeker als de rabobank hierbij ook betrokken was ) moeten verhogen ?
dat is niet in overeenstemming met:Ze hadden van mij de banken over mogen nemen maar dan jaren eerder.
Dat is namelijk niet veel eerder...Wouter Bos had destijds in Nederland de kans om dat hele bankwezen is even goed door te vegen. Maar er is niets veranderd.
Of begrijp ik bovenstaande bericht van jou verkeerd en vind je die 1000 euro per seconde eigenlijk wel ok en zou je liever zien dat dit nog flink hoger is ?Naast de 1000 euro per seconde gaan we dadelijk waarschijnlijk die 12-15 miljard van Griekenland niet meer terug krijgen.
Nee hoor.. Net als in het echte leven hebben uitspraken aan de ene kant consequenties aan de andere kant.. Als je links 30 euro extra uitgeeft, kom je die rechts te kort..Er gaan nu een aantal zaken door elkaar.
Dat gaat dus niet samen.. Als het opkopen van de banken 200 miljard extra had gekost, dan was de staatsschuld met 200 miljard opgelopen en was de rentelast vele malen hoger geweest dan die nu is..De staatsschuld niet op laten lopen ben ik ook voor. En dat gaat prima samen.
Verschil van inzicht ook prima.angel1978 schreef:Nee hoor.. Net als in het echte leven hebben uitspraken aan de ene kant consequenties aan de andere kant.. Als je links 30 euro extra uitgeeft, kom je die rechts te kort..Er gaan nu een aantal zaken door elkaar.
Dat gaat dus niet samen.. Als het opkopen van de banken 200 miljard extra had gekost, dan was de staatsschuld met 200 miljard opgelopen en was de rentelast vele malen hoger geweest dan die nu is..De staatsschuld niet op laten lopen ben ik ook voor. En dat gaat prima samen.
Wat je nu doet is creatief boekhouden ( precies wat je de banken verwijt )
Je kan dus eigenlijk niet rekenen ?thesaint schreef:Verschil van inzicht ook prima.angel1978 schreef:Nee hoor.. Net als in het echte leven hebben uitspraken aan de ene kant consequenties aan de andere kant.. Als je links 30 euro extra uitgeeft, kom je die rechts te kort..Er gaan nu een aantal zaken door elkaar.
Wat je nu doet is creatief boekhouden ( precies wat je de banken verwijt )
Ik ben hier niet om aardig te zijn.. Of voor een geintje tussendoor zoals je het in een ander topic verwoordde... Ik ben hier om te discussieren over onderwerpen en dat doe je hier af met een enorme dooddoener:Bedankt je antwoord heel aardig
omdat je blijkbaar geen beter antwoord kan verzinnen..Verschil van inzicht ook prima
Hoe kom jij dan aan 200 miljard?angel1978 schreef:Ik ben hier niet om aardig te zijn.. Of voor een geintje tussendoor zoals je het in een ander topic verwoordde... Ik ben hier om te discussieren over onderwerpen en dat doe je hier af met een enorme dooddoener:Bedankt je antwoord heel aardig
omdat je blijkbaar geen beter antwoord kan verzinnen..Verschil van inzicht ook prima
En we gaan nu wel off topicthesaint schreef:Hoe kom jij dan aan 200 miljard?angel1978 schreef:Ik ben hier niet om aardig te zijn.. Of voor een geintje tussendoor zoals je het in een ander topic verwoordde... Ik ben hier om te discussieren over onderwerpen en dat doe je hier af met een enorme dooddoener:Bedankt je antwoord heel aardig
Jij hebt het woordje 'als' gemist ?Hoe kom jij dan aan 200 miljard?