Ik reageer op bericht van
passeur 29 januari 2013 11:00 die vraagt
Zijn er al mensen die een verhoging van de opslag met succes hebben aangevochten?
Heb dezelfde brief ontvangen. De brief van de Postbank over mijn krediethypotheek van 1 september 2003 vermeldt dat mijn
Variabele Rente bestaat uit de (variabele) 1 maands Euriborrente en een
vaste opslag van 1%.
Heb ING infolijn gebeld 0900-1900 en gemeld dat ik niet akkoord ben met de Opslag Variabele Rente. Mevr. J. van de ING Infolijn heeft mij op 4 februari 2013 omstreeks 17:00 uur gezegd dat:
1. De brief van 15 januari jl. nooit naar mij verzonden had mogen worden.
2. Namens ING Bank heeft zij excuses aangeboden voor de verzending van deze brief.
3. Voor mijn hypotheek blijft
de vaste opslag van 1% onverminderd van kracht.\
Ze bood mij aan om een klacht bij ING in te dienen, maar ze gaf me ook de mogelijkheid om zelf een klacht in te dienen bij ING KlachtenKamer Hypotheken, Antwoordnummer 2, 6800PB Arnhem.
Vorige week ontving ik van ING het schriftelijke teleurstellende antwoord op mijn klacht.
1. Geen excuus
2. Geen mededeling dat ik de brief van 15 januari jl. nooit had mogen ontvangen.
3. De Opslag Variabele Rente blijft
Vandaag gebeld met de ING klantenservice 020-584 77 99 wat onderaan hun reactie is vermeld.
Ik heb mijn teleurstelling met hen gedeeld, maar zij blijven bij hun standpunt. Wanneer ik me daar niet in wil schikken dan kan ik een (klachten)brief schrijven naar ING Bank N.V. T.av. de Directie, Antwoordnummer 230. 1000 XA Amsterdam.
Dat ga ik zeker doen, mede omdat ik in het officiële
Bericht ING aan Stopdebanken d.d. 23 januari 2013 las dat ING meent dat de verhoging van de Opslag Variabele Rente contractueel is toegestaan.
http://www.stopdebanken.nl/nieuwsbrief-28-januari-2013/
Waarom geen verhoging van de Opslag Variabele Rente ?
Over de voorgenomen verhoging heeft ING een aantal vragen van klanten en marktpartijen gehad. Wij zijn hierover in gesprek gegaan met betrokken partijen. Ondanks dat ING van mening is dat de mogelijkheid tot verhoging contractueel is toegestaan, hebben wij naar aanleiding van deze gesprekken en de huidige situatie op de financiële markten besloten de Opslag Variabele Rente nu niet te verhogen voor bestaande klanten.
Voorlopig ben ik hier nog niet uit. Voor je het weet kondigt ING tzt aan om de Opslag Variabele Rente bij mijn krediethypotheel met 1% te verhogen en dat is mi. contractbreuk en veel geld. Ik ben zeker van plan om o.a. Rechtsbijstandverzekering en Consumenten Bond c.q. Geldgids te vragen of zij willen bemiddelen. Voorkomen is beter dan moeten betalen. Wordt vervolgd.................