| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Scherm Samsung Galaxy S3 kapot
Re: Scherm Samsung Galaxy S3 kapot
Had ik dit maar eerder gelezen. Galaxy s3 mini, met gorillaglas en samsung flipcover na uur in bezit van 30 cm hoogte op vloer laten vallen en totaal gebarsten scherm. Dagelijks gebruiksvoorwerp met glas als kerstbal!! Door Flipcover geen grip mogelijk op telefoon. Als boek op hand gelegen en gevallen!! Wil een verzekeringsmaatschappij geen uitspraak doen over de ondergemiddelde (?) kwaliteit van dit type toestel of hebben ze een deal-tje met Samsung. Heb al vele jaren incidenteel een mobiel laten vallen zonder dat een toestel kapot ging moet er ook tegen kunnen. Zijn de voorwaarden gewijzigd dan? Lijkt mij dat dit een wanprestatie van Samsung is!! Autolampen moeten ook eenvoudig en goedkoop vervangen kunnen worden. Het vervang scherm moet ook goedkoper of sterker beschikbaar gemaakt worden voor gedupeerde kopers!
-
rozemarijntje
Tja rechterlijke uitspraak....alle respect mar grote kans dat er gezegd word...tja fragiele tel...opletten.
Wel vreemd dus je ligt hem weg,volgende ochtend kapot...
Wt je zou kunnen doen,is zoveel mogelijk reacties op internet zoeken en dat weet ik veel?samsung,consumentenbond,radar,kassa sturen,dat Samsung ook laten weten ,kijken wat ze zeggen.
Vallen,ja..
Zal je zeggen,man had vd wk handen vol en liep trap af,ding valt uit hand vanaf 10 treden vanaf grond,niet tredes geraakt,donderde wel op dikke????vloermat..we durfde allebei niet te kijken,,niks!!!!
Had het wel zo geweesr,tja eigenschuld...
Als je je bril laat vallen is het soms ook....einde of..of..of..
Deze tel...is iel....is waar...
Probeer het zou ik zeggen
Of zo,n telefoonwinkeltje,mischien goedkoop nieuw glas
Wel vreemd dus je ligt hem weg,volgende ochtend kapot...
Wt je zou kunnen doen,is zoveel mogelijk reacties op internet zoeken en dat weet ik veel?samsung,consumentenbond,radar,kassa sturen,dat Samsung ook laten weten ,kijken wat ze zeggen.
Vallen,ja..
Zal je zeggen,man had vd wk handen vol en liep trap af,ding valt uit hand vanaf 10 treden vanaf grond,niet tredes geraakt,donderde wel op dikke????vloermat..we durfde allebei niet te kijken,,niks!!!!
Had het wel zo geweesr,tja eigenschuld...
Als je je bril laat vallen is het soms ook....einde of..of..of..
Deze tel...is iel....is waar...
Probeer het zou ik zeggen
Of zo,n telefoonwinkeltje,mischien goedkoop nieuw glas
-
hebikweer2013
Ik geloof hier niks van...
Gevallen van 50cm??
Er zal wel mee gegooit zijn.
Ik heb ook een SIII en ik ben onhandig!
Die van mij is zeker wel een keer 20 gevallen van diverse hoogtes waarvan ook wel eens gewoon uit mijn handen terwijl ik stond (ik ben zo'n 175cm lang)
Van mijn bed af gelanceerd meerdere malen.
En hij mankeert NIKS!!
Geen scheurtjes, geen krasjes echt helemaal NIKS!!
Er zit geen hoesje om of wat dan ook.
Kortom hij ECHT wel tegen een stootje.
Mijn vriend heeft een Note II die is van bovenaf van de trap gestuiter.....en NIKS mee gebeurd.
Als ik op internet filmpjes kijk over hoe je een SIII scherm stuk krijgt dan is er in de meeste gevallen een hamer bij betrokken.
Dus ik denk echt dat er wel meer voorgevallen is dan gewoon per ongeluk laten vallen.
Gevallen van 50cm??
Die van mij is zeker wel een keer 20 gevallen van diverse hoogtes waarvan ook wel eens gewoon uit mijn handen terwijl ik stond (ik ben zo'n 175cm lang)
En hij mankeert NIKS!!
Mijn vriend heeft een Note II die is van bovenaf van de trap gestuiter.....en NIKS mee gebeurd.
Als ik op internet filmpjes kijk over hoe je een SIII scherm stuk krijgt dan is er in de meeste gevallen een hamer bij betrokken.
Dus ik denk echt dat er wel meer voorgevallen is dan gewoon per ongeluk laten vallen.
-
Thomas-APD
Hallo allen,
Het probleem
Ik heb precies hetzelfde probleem. 2 maand geleden een duur abonnement afgesloten met een S3. Echter is bij mij spontaan een verticale scheur ontstaan, van de luidspreker tot aan de menu-toets. Sávonds 11u mail bekeken, weggelegd, word sóchtends wakker, en constateer deze barst. Dat kan toch niet?! Nou bij de nieuwe S3 dus wel..
Verhaal medewerker Vodafone Apeldoorn
Meteen dezelfde dag naar de vodafone winkel in apeldoorn gegaan, verhaal uitgelegd, en medewerker keek me frappant aan, zo van je bent niet de 1e die hiermee komt, dat gaf hij ook toe, toen ik er naar vroeg. Daar werd mij verteld dat ze hem op kunnen sturen naar hun reparateur (Dynafix), waar, onderzoekskosten aan verbonden zijn van €36,-. Deze kosten ben je verplicht te betalen als het volgens hun niet onder de garantie valt. De medewerker had zelf al een vermoeden dat dit niet onder de garantie zou vallen maar onder 'gebruikersschade'. Het zou volgens hem dus een dure reparatie worden.
Verhaal medewerker reparatiecenter Vodafone Zwolle
Medewerker Vodafone Apeldoorn heeft telefonisch contact op genomen met Vodafone Zwolle omdat ze daar een reparatie-afdeling hebben. Toen werd de medewerker telefonisch medegedeeld dat alles met betrekking op het scherm niet word vergoed, dus buiten de garantie valt. Dit werd mij dus verteld terwijl mijn toestel nog niet eens onderzocht was!!! Reparatiekosten zijn €249,..
Conclusie
Samsung gooit het meteen op een 'gebruikersschade', terwijl ze de telefoon niet eens onderzocht hebben! Toestel is 2 maand oud en zit verder geen krasje op, is dus echt als nieuw.
Waarom geen garantie op het scherm terwijl deze het meest gebruikt word? Het is een toestel van €600,- en geen simpele telefoon van €100,-. Service en garantie moet echt beter bij Samsung, ze maken winst genoeg dus waarom doen ze hier niet wat mee? Dit gaat ze alleen maar klanten kosten.
Ik hoop dat jullie (radar) hier een zaak van gaan maken. Na even gegoogled te hebben schrok ik me rot als je leest op hoeveel forums deze problemen al beschreven zijn. Samsung geeft echter niet thuis, en je hoort alleen, kan gerepareerd worden tegen betaling. Klanten die weigeren te betalen zitten dus met een duur abonnement en een S3 met kapot scherm. Schandalig..
Groeten
Het probleem
Ik heb precies hetzelfde probleem. 2 maand geleden een duur abonnement afgesloten met een S3. Echter is bij mij spontaan een verticale scheur ontstaan, van de luidspreker tot aan de menu-toets. Sávonds 11u mail bekeken, weggelegd, word sóchtends wakker, en constateer deze barst. Dat kan toch niet?! Nou bij de nieuwe S3 dus wel..
Verhaal medewerker Vodafone Apeldoorn
Meteen dezelfde dag naar de vodafone winkel in apeldoorn gegaan, verhaal uitgelegd, en medewerker keek me frappant aan, zo van je bent niet de 1e die hiermee komt, dat gaf hij ook toe, toen ik er naar vroeg. Daar werd mij verteld dat ze hem op kunnen sturen naar hun reparateur (Dynafix), waar, onderzoekskosten aan verbonden zijn van €36,-. Deze kosten ben je verplicht te betalen als het volgens hun niet onder de garantie valt. De medewerker had zelf al een vermoeden dat dit niet onder de garantie zou vallen maar onder 'gebruikersschade'. Het zou volgens hem dus een dure reparatie worden.
Verhaal medewerker reparatiecenter Vodafone Zwolle
Medewerker Vodafone Apeldoorn heeft telefonisch contact op genomen met Vodafone Zwolle omdat ze daar een reparatie-afdeling hebben. Toen werd de medewerker telefonisch medegedeeld dat alles met betrekking op het scherm niet word vergoed, dus buiten de garantie valt. Dit werd mij dus verteld terwijl mijn toestel nog niet eens onderzocht was!!! Reparatiekosten zijn €249,..
Conclusie
Samsung gooit het meteen op een 'gebruikersschade', terwijl ze de telefoon niet eens onderzocht hebben! Toestel is 2 maand oud en zit verder geen krasje op, is dus echt als nieuw.
Waarom geen garantie op het scherm terwijl deze het meest gebruikt word? Het is een toestel van €600,- en geen simpele telefoon van €100,-. Service en garantie moet echt beter bij Samsung, ze maken winst genoeg dus waarom doen ze hier niet wat mee? Dit gaat ze alleen maar klanten kosten.
Ik hoop dat jullie (radar) hier een zaak van gaan maken. Na even gegoogled te hebben schrok ik me rot als je leest op hoeveel forums deze problemen al beschreven zijn. Samsung geeft echter niet thuis, en je hoort alleen, kan gerepareerd worden tegen betaling. Klanten die weigeren te betalen zitten dus met een duur abonnement en een S3 met kapot scherm. Schandalig..
Groeten
-
anneke1954
Heb net 2 weken een samsung s3 valt met beschermhoes van de bank,en ja hoor scherm kapot.Vind dit idd ook wel snel kapot gaan en dan niet te praten over de bedragen die worden gevraagd voor een nieuw scherm.
Als je kind de telefoon laat vallen is de kans erg groot dat dit onder je inboedelverzekering valt.
In mijn geval had mijn zoon mijn ipad laten vallen. €100,00 eigen risico en een bijbetaling omdat ik een nieuwer type wilde. Restant werd in mijn geval keurig betaald.
Succes!
In mijn geval had mijn zoon mijn ipad laten vallen. €100,00 eigen risico en een bijbetaling omdat ik een nieuwer type wilde. Restant werd in mijn geval keurig betaald.
Succes!
Hey,
Ik heb sinds 1 maand een samsung galaxy S3 en nou gleed gister mijn samsung uit mijn kluisje op mijn werk. Mijn kluisje staat op de grond dus hij gleed 5 cm naar beneden op het scherm. Iedereen hoorde mij vloeken omdat hij gloednieuw is en ik bang was voor krassen, toen ik mijn telefoon oppakte kreeg ik de schrik van mijn leven. Er zat gewoon een barst in ?! Vervolgens ben ik op het internet gaan zoeken en las ik de verhalen over dat je de mobiel 's avonds weg legt en de volgende dag mogelijk meer barsten in zitten. Vandaag werd ik wakker en verdomd ... er zit gewoon een 2e barst bij terwijl ik niks met mijn mobiel heb gedaan.
Sorry hoor, ik heb alles gezien ... ik repareer zelf regelmatig mobieltjes voor mensen (en dan en 95% van de gevallen schermpjes) maar zoiets en zo'n verhaal heb ik nog nooit eerder gehoord dat een scherm na zo'n val stuk gaat. Ik dacht dat mobieltjes een speciale test moeten doorstaan waar ze aan dit soort dagelijkse klappen worden blootgesteld?
Ik heb ooggetuigen die kunnen bevestigen dat de schade zo is ontstaan (voornamelijk omdat ik zo hard liep te schelden keek iedereen mijn kant op). Ik ben bang dat de val zelfs minder dan 5 cm is geweest, ik zal het maandag eens opmeten. Als ik zo alle reacties op het internet lees word ik niet vrolijk, hiervoor heb ik een mobiel gehad met kwalen waar ook wereldwijd meer dan een miljoen mensen problemen mee hadden en toen gooide dynafix het op waterschade kon mijn vorige mobiel weggooien binnen een maand na gebruik. Ik durf deze mobiel niet naar dynafix te sturen en weet zeker dat ze vooral met dit soort schaden zich weer onder de garantie weten uit te wurmen.
De prijs van een nieuw scherm is niet mis, maarliefst 180 euro en dan mag ik hem zelf nog gaan monteren ....
Ik heb sinds 1 maand een samsung galaxy S3 en nou gleed gister mijn samsung uit mijn kluisje op mijn werk. Mijn kluisje staat op de grond dus hij gleed 5 cm naar beneden op het scherm. Iedereen hoorde mij vloeken omdat hij gloednieuw is en ik bang was voor krassen, toen ik mijn telefoon oppakte kreeg ik de schrik van mijn leven. Er zat gewoon een barst in ?! Vervolgens ben ik op het internet gaan zoeken en las ik de verhalen over dat je de mobiel 's avonds weg legt en de volgende dag mogelijk meer barsten in zitten. Vandaag werd ik wakker en verdomd ... er zit gewoon een 2e barst bij terwijl ik niks met mijn mobiel heb gedaan.
Sorry hoor, ik heb alles gezien ... ik repareer zelf regelmatig mobieltjes voor mensen (en dan en 95% van de gevallen schermpjes) maar zoiets en zo'n verhaal heb ik nog nooit eerder gehoord dat een scherm na zo'n val stuk gaat. Ik dacht dat mobieltjes een speciale test moeten doorstaan waar ze aan dit soort dagelijkse klappen worden blootgesteld?
Ik heb ooggetuigen die kunnen bevestigen dat de schade zo is ontstaan (voornamelijk omdat ik zo hard liep te schelden keek iedereen mijn kant op). Ik ben bang dat de val zelfs minder dan 5 cm is geweest, ik zal het maandag eens opmeten. Als ik zo alle reacties op het internet lees word ik niet vrolijk, hiervoor heb ik een mobiel gehad met kwalen waar ook wereldwijd meer dan een miljoen mensen problemen mee hadden en toen gooide dynafix het op waterschade kon mijn vorige mobiel weggooien binnen een maand na gebruik. Ik durf deze mobiel niet naar dynafix te sturen en weet zeker dat ze vooral met dit soort schaden zich weer onder de garantie weten uit te wurmen.
De prijs van een nieuw scherm is niet mis, maarliefst 180 euro en dan mag ik hem zelf nog gaan monteren ....
Er zijn wel van die testen, die zitten oa achter de IP67 certificering die de Galaxy Xcover heeft, of achter de millspec panansonic toughbooks die onze veldmedewerkers gebruiken. Eerder dan die Xcover van samsung zou ik dan gaan voor de Motorola Defy trouwens. Maar die zijn voor toestellen die expliciet gebouwd en ontwikkeld zijn voor wat zwaardere toepassingen, huis-tuin en keuken toestellen als de SIII worden daar volgens mij niet op getest, en al helemaal niet op gebouwd.Drskaffa schreef:Hey,
Ok ik heb goed nieuws. Ik ben er inmiddels achter dat je ook het alleen gorilla glas kan vervangen. Dit brengt de kosten al gauw om laag naar 30 euro. (Het is alleen erg moeilijk om te monteren)
Ik heb hetzelfde probleem. Had het toestel ongeveer 3 weken, gebruikt en weg gelegd. Pak vervolgens de telefoon en dacht eerst dat er een haar op het scherm zat. Maar bleek dus een barst. Niet laten vallen. Lag gewoon op tafel. Ga je terug naar de winkel dan is het eerst van tja had u maar een verzekering af moeten sluiten. Om vervolgens te zeggen maar heeft u de telefoon niet eerder die dag laten vallen, echt niet laten vallen en dat soort dingen. Kon idd laten maken, kosten rond de 180 euro. Vroeg achteraf nog dat als telefoon wel verzekerd was of ik dan geen kosten had wat betreft de reparatie. Tja nee mevrouw dat kan ik niet garanderen. Denk dat de kosten dan ook voor eigen rekening waren gekomen.
Barst zit gelukkig niet over het hele scherm maar het irriteert uiteraard wel. Ben ook al op internet aan het speuren geweest of er een goedkopere mogelijkheid is om het te laten repareren. Maar nog niks gevonden. Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Groetjes Kim
Barst zit gelukkig niet over het hele scherm maar het irriteert uiteraard wel. Ben ook al op internet aan het speuren geweest of er een goedkopere mogelijkheid is om het te laten repareren. Maar nog niks gevonden. Dus als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Groetjes Kim
heeft iemand al geteld hoeveel nieuwe accounts zijn aangemaakt met hetzelfde verhaal?
mijn vrouw en ik hebben allebij 3 maanden geleden een samsung s3 aangeschaft mijn vrouw had na een maand al het beeldscherm kapot en die van mij is 2 weken geleden ook gebarsten hoe weet ik nog steeds niet.
ik hoor op veel plaatsen dat de s3 dat heel erg snel heeft
ik hoor op veel plaatsen dat de s3 dat heel erg snel heeft
@ rozemarijntje
als ik uw berichten lees is het allemaal onze eigen schuld.
zoek eens op dit forum een telefoon die evenveel klachten heeft over het beeldscherm.
zoek eens op dit forum een telefoon die evenveel klachten heeft over het beeldscherm.
Echt schandalig, dat een glazen scherm niet tegen vallen kan. Kijk je wel eens naar de reclames van Car Glass. Beetje overdreven misschien maar zo gaat het dus ook met mobieltjes glas. Klein deukje of barstje (bijvoorbeeld van sleutels) kan onder wisseling van temperatuur zomaar een barst worden. Dan lijkt het alsof er niks gebeurd is, maar ondertussen...ridley69 schreef:@ rozemarijntje
Misschien een leuke nieuwe markt voor car glass?
sorry olafolaf79 schreef:Echt schandalig, dat een glazen scherm niet tegen vallen kan. Kijk je wel eens naar de reclames van Car Glass. Beetje overdreven misschien maar zo gaat het dus ook met mobieltjes glas. Klein deukje of barstje (bijvoorbeeld van sleutels) kan onder wisseling van temperatuur zomaar een barst worden. Dan lijkt het alsof er niks gebeurd is, maar ondertussen...ridley69 schreef:@ rozemarijntje
als ik uw berichten lees is het allemaal onze eigen schuld. zoek eens op dit forum een telefoon die evenveel klachten heeft over het beeldscherm.
die van mij is niet gevallen haal hem uit mijn broekzak en zie dat mijn scherm kapot is.
maar voor jou dezelfde opdracht zoek eens op dit forum een telefoon die evenveel klachten heeft over het beeldscherm.
er staan veel reacties bij van telefoons die zijn gevallen.
maar ook zonder te laten vallen of andere rare dingen gaan deze schermen kapot.
kijk eens naar de hoeveelheid reacties op deze en andere sites.
zou het mischien toch kunnen zijn dat de beeldschermen niet stevig genoeg zijn of mischien verkeerd gemonteerd zijn (te veel spanning erop)
Er kan altijd iets mis gaan in de productie en dan zou er mogelijk sprake kunnen zijn van spontaan barstende schermen. Echter zijn er hier zat posts van mensen die dat ding laten vallen van de bank, uit hun kluis (op een harde vloer), etc, die moeten niet zeuren en voorzichtiger met hun dure spullen omgaan.ridley69 schreef:sorry olafolaf79 schreef:Echt schandalig, dat een glazen scherm niet tegen vallen kan. Kijk je wel eens naar de reclames van Car Glass. Beetje overdreven misschien maar zo gaat het dus ook met mobieltjes glas. Klein deukje of barstje (bijvoorbeeld van sleutels) kan onder wisseling van temperatuur zomaar een barst worden. Dan lijkt het alsof er niks gebeurd is, maar ondertussen...ridley69 schreef:@ rozemarijntje
als ik uw berichten lees is het allemaal onze eigen schuld. zoek eens op dit forum een telefoon die evenveel klachten heeft over het beeldscherm.
die van mij is niet gevallen haal hem uit mijn broekzak en zie dat mijn scherm kapot is.
maar voor jou dezelfde opdracht zoek eens op dit forum een telefoon die evenveel klachten heeft over het beeldscherm.
er staan veel reacties bij van telefoons die zijn gevallen.
maar ook zonder te laten vallen of andere rare dingen gaan deze schermen kapot.
kijk eens naar de hoeveelheid reacties op deze en andere sites.
zou het mischien toch kunnen zijn dat de beeldschermen niet stevig genoeg zijn of mischien verkeerd gemonteerd zijn (te veel spanning erop)
Als er echt iets mis is met het glas van de S3 zal dat boven tafel komen en zal Samsung vast met een passende oplossing komen.
Nogmaals, barsten hoeven niet tegelijk te ontstaan met een actie die een barst zou kunnen veroorzaken.
Dan denk ik dat re helemaal niet mee gegooid is of iets dergelijks.hebikweer2013 schreef:Ik geloof hier niks van...
Gevallen van 50cm??
En hij mankeert NIKS!!
Dan denk ik dat sommige series gewoon slecht zijn; als het ene ding van alles kan hebben en het andere niet.
Dat is een mogelijke verklaring. Maar de hoogte is veel minder relevant dan hoe dat ding valt. Valt ie op zijn rug, heb je geluk, niks aan het handje. Valt ie op zijn zij, dan heb je soms pech en soms geluk. Valt ie op het scherm, tsja, dan is ie kapot. Alles kan kapot, en zeker als het van glas is.Jolijn schreef:Dan denk ik dat re helemaal niet mee gegooid is of iets dergelijks.hebikweer2013 schreef:Ik geloof hier niks van...
Gevallen van 50cm??
En hij mankeert NIKS!!
Dan denk ik dat sommige series gewoon slecht zijn; als het ene ding van alles kan hebben en het andere niet.
Binnenkort komen de onbreekbare, buigzame schermen op de markt. Dan kunnen we deze discussie permanent sluiten.
Laatst gewijzigd door olaf79 op 12 feb 2013 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan krijgen we klachten van mensen omdat ze met een scherp voorwerp een kras in het display kregen....olaf79 schreef: Binnenkort komen de onbreekbare, buigzame schermen op de markt. Dan kunnen we deze discussie permanent sluiten.
Ik ga er maar van uit dat je de laatste reactie niet heb gelezen (de post boven je) ... er is een goedkopere manier.Kim28 schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Had het toestel ongeveer 3 weken, gebruikt en weg gelegd. Pak vervolgens de telefoon en dacht eerst dat er een haar op het scherm zat. Maar bleek dus een barst. Niet laten vallen. Lag gewoon op tafel. Ga je terug naar de winkel dan is het eerst van tja had u maar een verzekering af moeten sluiten. Om vervolgens te zeggen maar heeft u de telefoon niet eerder die dag laten vallen, echt niet laten vallen en dat soort dingen. Kon idd laten maken, kosten rond de 180 euro. Vroeg achteraf nog dat als telefoon wel verzekerd was of ik dan geen kosten had wat betreft de reparatie. Tja nee mevrouw dat kan ik niet garanderen. Denk dat de kosten dan ook voor eigen rekening waren gekomen.
Groetjes Kim
Inmiddels heb ik mijn glas zelf vervangen van mijn samsung ... de totale kosten zitten onder de 40 euro, maar het vervangen van het glas heeft meteen voor mij opgehelderd waarom het glas zo snel breekt! Het glas staat onder spanning, bij het monteren van het glas merk je dat je deze onder spanning in het frame moet monteren. Bij filmpjes op youtube die laten zien hoe je het glas monteert hoor je regelmatig dat bij het monteren van het nieuwe glas je dit echt in het frame moet forceren. Mij verbaast het dan ook totaal niet dat barsten zo snel ontstaan.
Edit: Sterker nog, ik heb geeneens lijm hoeven toe te passen en het scherm zit echt strak op zijn plek. (wellicht dat de lijm die er al zat van het vorige glas hier van invloed op is)