LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zorgtoeslag

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Isabel1

Re: zorgtoeslag

Ongelezen bericht door Isabel1 »

ja volgens mij wel

jij hebt het natuurlijk over 2013 (kwartje valt nu pas)

isabel

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Yep :lol:

riddert

Ongelezen bericht door riddert »

@Sephora30,

wat betreft het eigen risico van €350,-, deze wordt via de zorgtoeslag voor de lagere inkomens gecompenseerd. Niets aan de hand dus. Hier lees je er meer over;

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ering.html

sephora30

Toppie Riddert :D

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

riddert schreef:@Sephora30,

wat betreft het eigen risico van €350,-, deze wordt via de zorgtoeslag voor de lagere inkomens gecompenseerd. Niets aan de hand dus. Hier lees je er meer over;

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ering.html
Maar toch nog niet volgend jaar die compensatie? Als alles word aangenomen, ook door de Eerste Kamer neem ik aan, gaat het toch per januari 2014 in? Egoïstisch als ik ben zou ik 2013 natuurlijk wel toejuichen.

sephora30

Er staat boven de alinea 2013, het gaat dus over het eigen risico 2013.

tenormin

sephora30 schreef:Er staat boven de alinea 2013, het gaat dus over het eigen risico 2013.
ja, boven de alinea 2013 staat €350,00, met compensatie zorgtoeslag, dus dat verandert dan toch niet volgend jaar, zorgtoeslag is er toch voor de lagere inkomens. Of lees ik verkeerd? Heb nu €69,00 dus word dat anders of blijft dat hetzelfde volgend jaar. Volgens mij blijft dat zo tot 2014. Verbeter me als ik het fout heb, please.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

tenormin schreef:
sephora30 schreef:Er staat boven de alinea 2013, het gaat dus over het eigen risico 2013.
ja, boven de alinea 2013 staat €350,00, met compensatie zorgtoeslag, dus dat verandert dan toch niet volgend jaar, zorgtoeslag is er toch voor de lagere inkomens. Of lees ik verkeerd? Heb nu €69,00 dus word dat anders of blijft dat hetzelfde volgend jaar. Volgens mij blijft dat zo tot 2014. Verbeter me als ik het fout heb, please.
Als je in de laagste categorie zit, krijg je 115 euro per jaar meer:
Compensatie verhoging eigen risico 2013

Als compensatie voor de verhoging van het eigen risico krijgen mensen met een laag inkomen extra zorgtoeslag. Het maximumbedrag voor de zorgtoeslag gaat in 2013 met € 115 per jaar per persoon omhoog. Huishoudens met een inkomen tot en met het wettelijk minimumloon krijgen de verhoging van het verplicht eigen risico helemaal terug. Huishoudens met een inkomen boven het wettelijk minimumloon ontvangen minder zorgtoeslag en dus minder compensatie.

tenormin

Nickey_The, dank voor je uitleg. Lijkt "leuk", want zit in de laagste inkomensgroep, maar zal wel weer ergens anders vandaan geplukt worden. Maar ja, je hoort nu zoveel gemopper op TV; dus laat het maar over me heen komen. Druk maken heeft geen zin.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Idd tenormin

Druk maken heeft nog geen zin..
Eerst afwachten wat er nu allemaal echt daadwerkelijk gaat gebeuren...
Wederom veel bezuinigen ...ja is niet anders ,dat weet ik wel...
Maar laten we eerlijk zijn....het wordt er echt niet beter op...

Op alle vlakken en ja we wonen in een we,varend land en ja we hebben het goed ,maar er zijn wel degelijk gezinnen die nu al wakker liggen voor wat er in 2014 gaat gebeuren

Nicky_The

tenormin schreef:Nickey_The, dank voor je uitleg. Lijkt "leuk", want zit in de laagste inkomensgroep, maar zal wel weer ergens anders vandaan geplukt worden. Maar ja, je hoort nu zoveel gemopper op TV; dus laat het maar over me heen komen. Druk maken heeft geen zin.
Het wordt in het nieuws allemaal zwarter gemaakt dan het daadwerkelijk in het akkoort staat. Dit is al een tijdje gaande.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

vogels schreef:Lees ook dit net:

"Verlaging van de nominale premie Zvw naar 255 euro per jaar

In 2014 wordt de premie voor de zorgverzekeringswet nagenoeg helemaal gefiscaliseerd. Dat wil zeggen
dat de nominale premie omlaag gaat van gemiddeld 1280 euro per jaar per volwassene naar gemiddeld
255 euro.
Daartegenover verdwijnt de zorgtoeslag die huishoudens met een laag inkomen ontvangen en komt er een nieuwe inkomensafhankelijke premie van 11,1%.

Dat laatste percentage is zo gekozen dat gezinnen er gemiddeld niet op vooruit of achteruit gaan. Voor individuele gezinnen heeft het wel effect, gezinnen met een laag inkomen gaan er op vooruit, gezinnen met een hoog inkomen achteruit."

Ben ik nou gek? 11,1% van een modaal inkomen (35.000,-) is toch zo'n 4000,- per jaar? Veel meer toch dan er nu betaald wordt aan premies? Of valt een modaal inkomen bij de PvdA onder de noemer: hoge inkomens?
Ik ga er voorlopig even vanuit dat de inkomensafhankelijke bijdrage in die 11,1% zit. Dan betaal je nu ook al zoiets. Als dit bovenop de huidige inkomensafhankelijke bijdrage komt dan mogen de minima de vlag uithangen en kunnen werkenden hun inboedel te koop gaan aanbieden om nog wat geld over te houden.

Nicky_The

GJvdZ schreef:
vogels schreef:Lees ook dit net:

"Verlaging van de nominale premie Zvw naar 255 euro per jaar

In 2014 wordt de premie voor de zorgverzekeringswet nagenoeg helemaal gefiscaliseerd. Dat wil zeggen
dat de nominale premie omlaag gaat van gemiddeld 1280 euro per jaar per volwassene naar gemiddeld
255 euro.
Daartegenover verdwijnt de zorgtoeslag die huishoudens met een laag inkomen ontvangen en komt er een nieuwe inkomensafhankelijke premie van 11,1%.

Dat laatste percentage is zo gekozen dat gezinnen er gemiddeld niet op vooruit of achteruit gaan. Voor individuele gezinnen heeft het wel effect, gezinnen met een laag inkomen gaan er op vooruit, gezinnen met een hoog inkomen achteruit."

Ben ik nou gek? 11,1% van een modaal inkomen (35.000,-) is toch zo'n 4000,- per jaar? Veel meer toch dan er nu betaald wordt aan premies? Of valt een modaal inkomen bij de PvdA onder de noemer: hoge inkomens?
Ik ga er voorlopig even vanuit dat de inkomensafhankelijke bijdrage in die 11,1% zit. Dan betaal je nu ook al zoiets. Als dit bovenop de huidige inkomensafhankelijke bijdrage komt dan mogen de minima de vlag uithangen en kunnen werkenden hun inboedel te koop gaan aanbieden om nog wat geld over te houden.
Alsof alle mensen met modaal of onder modaal niet werken..

Nicky_The

vogels schreef:
Alsof alle mensen met modaal of onder modaal niet werken..
Heb je gelijk in, natuurlijk. Genoeg mensen die voor minimumloon werken. Maar ook die zullen zich regelmatig afvragen waarom ze überhaupt nog werken. Financieel worden ze er iig niet wijzer van.
Werken gaat niet alleen om verdiensten.. Het gaat er ook om dat je wat betekend/bent, je eigen waarde.

Natuurlijk zijn er ook mensen die dat niet zo zien, maar niet alle mensen met een uitkering vinden het fijn om te leven van een uitkering en zonder baan..

rozemarijntje

@ vogels snap ene kant wat je bedoelt andere kant IK WOU DAT IK KON WERKEN,dan zou ik het eerste het beste baantje aanpakken.

Idd wat nicky zegt,genoeg doening,je nuttig maken voor jezelf...onderschat niet wat het betekent hele dagen thuis 'hangen op de bank'

Heb ik het even niet over de lui die het daadwerkelijk heerlijk vinden die zijn er ook!

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Nicky_The schreef:Werken gaat niet alleen om verdiensten.. Het gaat er ook om dat je wat betekend/bent, je eigen waarde.

Natuurlijk zijn er ook mensen die dat niet zo zien, maar niet alle mensen met een uitkering vinden het fijn om te leven van een uitkering en zonder baan..

Vergeten wordt vaak dat die mensen in een sociaal isolement vaak terecht komen.

Tis maar wat je leuk vindt, niemand denk ik trekt zoiets aan.

rozemarijntje

Is ook zo ,snap watvogels zegt ook wel!!!

Hier lopen genoeg lui rond....van een bepaalde eilanden groep en die chillen lekker heel de dag,en werken joh man ,waarom....
Krijgen toch geld,en die denken dus echt zo...

Het is alleen soms ,niet iedereen zit thuis voor zijn lol,ook ww.ers niet of bijstand niet,kan van alles gebeurd zijn...
Ziek,niet afgekeurd en je bent de pineut...ben je wel goed ziek alleen de keuring is zo streng en ja dan zit je in de bijstand...

:wink: vogels het is goed,soms wil je je zelf toch wel even verdedigen ,het is niet fijn om thuis te zittten,maar goed het is niet anders,daarom snapik sommige luilakken ook niet! En kan boos worden om mensen die wao of wia uitbuiten,maar goed is offtopic!!

Ging over toeslag,ik snsp er nog geen snars van ,wat ik al zei,in mijn ogen?.ik minimum!? Ga heel weinig betalen?en mijn man normale baan,flink betalen?. Nou heft elkaar bij ons dan op...

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

gaat dat zo rozenmarijn ,dat man met baan veel gaat betalen en vrouw met kleine uitkering minder? of gaat het hetzelfde zoals de zorgtoeslag, kijken ze naar het verzamelinkomen ?

rozemarijntje

Ja dat kan ook? Maar allebei andere verzekering??? En vroeger was ik ziekenfonds en man particulier??
Dus?nou er zal komende dagen vast meer naar buiten komen...

manondoris

Ongelezen bericht door manondoris »

rozemarijntje schreef:Ja dat kan ook? Maar allebei andere verzekering??? En vroeger was ik ziekenfonds en man particulier??
Dus?nou er zal komende dagen vast meer naar buiten komen...
ik ben heel benieuwd :roll:

Gesloten