LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gucci schoenen.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
rozemarijntje

Re: gucci schoenen.

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

kan dus aardig oplopen?
meer als de schoenen waard zijn?erg eigenlijk....

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is verstandig om er voor te zorgen dat de verkoper in verzuim is voordat je naar de rechter gaat.
rozemarijntje schreef:ja allemaal leuk en aardig?dat zou ik ook wel willen weten,serieus...
wat kost dat?
en stel je krijgt gelijk zijn dan de kosten voor de winkel?
De partij die grotendeels verliest wordt doorgaans veroordeeld in de proceskosten veroordeeld. Het uitbrengen van een dagvaarding kost c.a. 80 euro en voor griffierechten betaal je c.a. 75 euro. En dan heb je nog de kosten van vertegenwoordiging. De vergoeding voor dit laatste heet het gemachtigde salaris.

De hoofdsom is 300 euro. Daar komt dan nog de wettelijke rente en incassokosten bovenop. Incassokosten zijn 45 euro en hier komt BTW bovenop wanneer een incassobureau is ingeschakeld, maar het risico bestaat dat dit wordt afgewezen omdat duidelijk is dat een minnelijk traject geen zin heeft. Het gaat om een belang tussen de 250 en 500 euro.

Hiervoor geldt dat gemachtigde salaris 60 euro is per punt en dat er maximaal 4 punten worden toegekend. Voor je vertegenwoordiging krijg je dus maximaal 240 euro. Als de jurist een betoog houd dan krijgt hij daarvoor bijvoorbeeld een half punt toegekend.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 06 nov 2012 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

goed om te weten...bedankt!
niet dat ik wat van plan ben,maar nu weet ik hoe dat werkt...je weet nooit.. :wink:

boksertje

Ongelezen bericht door boksertje »

helaaas op mijn bezwaarschrift nog geen reactie gehad van shoe balloo alleen een mooie brief in de doos met schoenen thuis opgestuurd:s
ik heb mischien een jurist gevondn ( vriendin van me) die dit op zicht wilt nemen...
hier word je toch helemaal gej van,
\als ik het dus goed begrijp, gaat het me dus veel geld kosten als ik een rechtzaak op wil zetten of iets :( daar baal ik wel van :(

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Echt keislechte service voor zulke dure stappers :?

rozemarijntje

vind het niet normaal! weet wel dat ik die winkel dus voor altijd oversla!

snap ook niet dat je zo...in de kou staat als consument..

overal neer zetten,kassa etc etc etc..

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

rozemarijntje schreef:vind het niet normaal! weet wel dat ik die winkel dus voor altijd oversla!

snap ook niet dat je zo...in de kou staat als consument..

overal neer zetten,kassa etc etc etc..
Zou ik zeker niet bij KASSA zetten, waarom zal ik hier maar niet neerzetten, maar als je afge****n wilt worden, dan hou ik je niet tegen. Goed bedoelt van rozemarijntje, maar misschien ken jij de echt hatelijke toon niet daar.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

boksertje schreef:\als ik het dus goed begrijp, gaat het me dus veel geld kosten als ik een rechtzaak op wil zetten of iets
Als je er overdenkt om naar de rechter te gaan dan zou je gewoon kunnen bij juristen en gerechtsdeurwaarder (treden namelijk soms ook op als jurist) informeren naar de kosten ten opzichte van het gemachtigde salaris. Advocaten zou ik direct overslaan, zonde van je tijd. Bij een advocatenkantoor kunnen natuurlijk wel goedkope advocaten. En je kunt het zo proberen aan te leveren dat een jurist er weinig werk aan heeft. Op internet zijn voorbeeld van dagvaardingen te vinden. De jurist hoeft dan alleen informatie aan te vullen of fouten te corrigeren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dagvaardin ... derland%29

De volgende stukken moeten geproduceerd worden:
- dagvaarding (eiser)
- conclusie van antwoord (gedaagde)
- (soms) conclusie van repliek (eiser)
- (soms) conclusie van dupliek (gedaagde)

Ik neem overigens aan dat de winkel niet bij een geschillencommissie is aangesloten.

boksertje

Ongelezen bericht door boksertje »

Heel erg bedankt voor de Tips. Ik heb ook al een oproep gedaan bij rijden rechten , ik heb van alles op Facebook staan, ik hoop dat niemand daar ooit schoene koopt !!!!! Mijn vriendin is nog studerend als jurist en ik heb haar gevraagd me te helpen ze. Gaat zich bemachtigen hierover en contact met hun opnemen ben benieuwd of ze hier wel op gaan reageren de winkel heeft letterlijk schijt aan je .... En aan een advocaat gaat inderdaad veel tijd en geld kosten dus dat wil ik eigenlijk achterwege laten ..

Gesloten